همه‎ی آنچه که باید در مورد مبل چسترفیلد بدانید

اگر نگاهی به تاریخچه‌ی سبک‌های مبلمان بیندازید، مشاهده می‌کنید که بیشتر سبک‎ها معمولا فقط در دوره ای خاصی محبوب بوده‌اند و پس از مدتی از رده خارج شده‌اند. اما در این میان مبل مدل چسترفیلد، به لطف طراحی منحصربفردش هیچ وقت از مد نیافتاده و همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. برای بیشتر ما خرید مبل راحتی سرمایه‌گذاری مهمی به شمار می ‎آید زیرا که معمولا به مدت طولانی از آن استفاده می‌کنیم. مدل مبل چستر گزینه ‎ی مناسب و مطمئنی می‌باشد که شما می‎توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

مطمئنا یکی از ویژگی‎هایی که مبل چسترفیلد را از سایر سبک‌های مبلمان متمایز می‎کند، ظاهر کلاسیک و تاریخی آن می‌باشد. نظریه‌های متنوعی در مورد قدمت و منشا کلمه چسترفیلد وجود دارد. طبق فرهنگ لغت آکسفورد، کلمه‎ی چسترفیلد حدودا در دهه‎ی ۱۸۰۰ در انگلستان و برای توصیف کاناپه‌ها‎ی چرمی بکار برده می‎شد. با اینکه کسی قدمت دقیق مبل چسترفیلد را نمی‌داند اما گفته می‏شود که لرد فیلیپ استون هوپ اوایل دهه‎ی ۱۷۰۰، مبل‎های چرمی دکمه‌دار را طراحی کرد. هدف از این مدل، ایجاد مبل و صندلی‎ هایی بود که نجیب‎ زادگان به راحتی و بدون اینکه نگران چروک شدن لباس‎هایشان باشند، روی آن بنشینند.

 مدل مبل چستر

تعریف مبل چستر در فرهنگ لغت آکسفورد به این شکل آمده است: ” مبلی با دسته‎ ها و پشتی پهن و با ارتفاع یکسان که به سمت عقب پیچانده شده‌اند.” این تعریف کاملا درست است و شما این ویژگی‎‌ها را در مبل چسترفیلد می‌بینید. دسته‌ها و پشتی مبل در ارتفاع یکسانی قرار دارند و به سمت عقب کشیده شده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‎های اصلی مبلمان چسترفیلد لمسه ‎کوبی آن در پشتی و دسته‌ها می‌باشد که ظاهر اشرافی و خاصی به آن داده است. اگر چه امروزه شما می‎توانید این سبک مبلمان را در انواع پارچه‎ های متنوع پیدا کنید، اما ورژن کلاسیک آن از جنس چرم بوده است.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

در حالی که مبل چستر پارچه ای می‎تواند انتخاب مقرون به صرفه ‎ای باشد اما نوع چرمی آن انتخاب هوشمندانه ‎تری است و شما می‎توانید سالهای سال از آن استفاده کنید. انتخاب بین مبل چرمی و پارچه‎ ای یکی از دغدغه‎ های بیشتر مردم به هنگام خرید مبل راحتی می‎باشد. مبل چرمی معمولا ظاهر بسیار لوکس و براقی دارد و می‌تواند با تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ شود. همینطور مبلمان چرمی به راحتی تمیز می‎شود و نگهداری از آن آسان‎تر است. طول عمر بالا و ضدآلرژی بودن از ویژگی‌های دیگر مبلمان چرمی می‌باشد.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

ظاهر رسمی مبل چسترفیلد ممکن است این ذهنیت را در شما به وجود آورد که نمی‌توانید از آن در هر اتاق نشیمنی استفاده کنید. این مبل کلاسیک می‎تواند در هر جایی بکار برده شود و شما می‌توانید آن را با هر سبک دکوری هماهنگ کنید.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر
مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

اگر اتاق نشیمن شما نیاز به نقطه کانونی دارد، مبل چستر رنگی می‌تواند مشکل شما را حل کند. شما می‌توانید از رنگهای جسورانه مثل قرمز، زرد یا آبی که رنگهای کلاسیک محبوبی هستند، برای مبل چستر خود استفاده کنید.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر
مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

اگر شما از سبک روستیک برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود استفاده می‌کنید، مبل چسترفیلد انتخاب عالی برای چنین فضایی می‌باشد.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

برای دکوراسیون فضاهای بزرگ، شما می‌توانید به سمت مدل مبل ال سبک چسترفیلد بروید.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

مدل مدرن مبل چسترفیلد

اگر شما از سبک مدرن برای طراحی داخلی خانه‎ تان استفاده کرده‌اید، نگران نباشید. امروزه طراحی‌های متنوعی از مبل چسترفیلد در بازار موجود است که می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. طراحی مدرن سبک چسترفیلد دارای خطوط صاف و مستقیمی بوده و می‌تواند ظاهر لوکس و تجملی را به دکورتان اضافه کند. اگر نگاهی به اتاق نشیمن‌های زیر بیندازید، می‌توانید مدل‌های مدرن مبل چسترفیلد را مشاهده کنید که پشتی و دسته‎ ها در آن‌ها شکل صافی دارند که همین آن‎ها را برای دکوراسیون مدرن مناسب کرده است.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر
مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

نکاتی برای دکوراسیون خانه با مبل چسترفیلد

کوسن‌ها

در حالی که مبل چسترفیلد به تنهایی ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی دارد، اما شما هنوز هم می‎توانید باعث تاثیر بیشتر آن در فضای خانه‎ تان شوید. کوسن‌ها روش عالی برای اضافه کردن رنگ‎های مورد علاقه‌تان به اتاق نشیمن هستند و می‌توانند جذابیت مبلمان شما را چندین برابر کنند. عموما رنگی که باید برای کوسن مبل انتخاب کنید، به رنگ مبل چسترفیلدتان بستگی دارد. برای مثال اگر رنگ قهوه‌ای مبل چسترفیلد را انتخاب کرده‎اید، می‌توانید برای رنگ کوسن‌ها از سفید، لیمویی و کرمی استفاده کنید.

اگر به دنبال ظاهر بولد و جسورانه‎ای برای مبل چستر خود هستید، بهتر است کوسن‎ هایی به رنگ قرمز، سبز یا آبی را به آن اضافه کنید. مراقب باشید که از تعداد زیادی کوسن برای مبل چستر خود استفاده نکنید، زیرا باعث می‎شود زیبایی مبل چستر پشت کوسن‌ها مخفی شود. پیشنهاد می‌کنیم که فقط از یک کوسن در وسط مبل چسترفیلد خود استفاده کنید.

فضای نشیمن

شما می‌توانید با کمک دو عدد مبل چسترفیلد فضای نشیمن جذابی را بسازید. میز پذیرایی خود را در مقابل شومینه قرار دهید و سپس مبل‎ های چسترفیلد را در دو طرف آن بگذارید. نتیجه‌ی نهایی یک فضای عالی برای گپ و گفتگو و دورهمی‎ های خانوادگی و دوستانه است.

مبلمان چوبی

اگر به دنبال ظاهر باشکوهی برای اتاق‎تان هستید، از مبلمان چوبی در کنار مبل چسترفیلد خود استفاده کنید. بهتون پیشنهاد می‌کنیم که برای پشت مبل چسترفیلد خود از یک کتابخانه‌ی چوبی بزرگ استفاده کنید. همینطور تاثیر آباژورها در کنار مبل را فراموش نکنید.

نقطه کانونی

شما می‌توانید از مبل چسترفیلد به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن خود استفاده کنید. برای این کار بهتر است که مبل چسترفیلد در مرکز اتاق نشیمن خود قرار گیرد تا بتوانید بهترین استفاده را از زیبایی و جذابیت مبل چستر خود بکنید.

قالیچه

از یک قالیچه برای جلوی مبل چسترفیلد خود استفاده کنید و فضای نشیمن دنجی را بسازید. فرش و قالیچه در کنار مبل چستر به خوبی کار می‌کنند و می‌توانند ظاهر جذابی به اتاق‎تان دهند. اگر از سبک معاصر برای طراحی اتاق‌تان استفاده کرده‌اید، بهتر است که از یک قالیچه با رنگ بولد برای کفپوش استفاده کنید.

مدل مبل چستر
مدل مبل چستر

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری مناسب و معقول‌ برای خرید مبل هستید، مبل چسترفیلد می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. شما می‌توانید به سادگی هر مدل و رنگی از این سبک مبلمان را که دوست دارید، از فروشگاه‌های مبلمان سفارش دهید. ما در اینجا سعی کردیم که عکس‌هایی از مبلمان چسترفیلد را به شما نشان بدهیم تا بتوانید با الهام از آن‌ها طرح موردنظرتان را پیدا کنید. سعی کنید قبل از خرید، نمونه‌ها، طرح‌ و رنگ‌های متنوعی از سبک چسترفیلد را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید تا انتخاب صحیحی درست داشته باشید. اگر شما نیز نظر یا ایده‌ای در این مورد دارید، می‌توانید آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

 

6 دیدگاه برای “همه‎ی آنچه که باید در مورد مبل چسترفیلد بدانید

    • ثریا شیرعلی‌زاده گفته:

      سلام خانم عسگری عزیز، در این مورد با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ از طریق واتس آپ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *