آموزش مرحله به مرحله‌ای تزیین آباژور با پارچه

آباژور از جمله لوازم دوست داشتنی تزئینی برای اتاق‌های نشیمن و خواب است. ما در این مطلب آموزشی به شما کمک می‌کنیم تا تزیین آباژور با پارچه را یاد بگیرید و از طریق آن بتوانید جلوه‌ی زیبایی را به آباژوهای قدیمی و یکنواخت خود بدهید.

تزیین آباژور با پارچهآباژور از جمله لوازم دوست داشتنی تزئینی برای اتاق‌های نشیمن و خواب است.

روشنایی یکی از مهمترین بخش‌های طراحی هر اتاقی به شمار می‌آید. میلیون‌ها روش مختلف از لوستر تا شمع‌های کوچیک برای اضافه کردن نور به فضای خانه‌تان وجود دارد. علاوه بر این، روشنایی می‌تواند فرصت خوبی را برای ایجاد یک دکوراسیون سفارشی فراهم سازد. وسایل تزئینی مثل آباژور که ظاهر جالب و منحصربفردی را با خود به همراه دارد، می‌تواند به شما در تغییر دکوراسیون و ایجاد حس و حال جدید با اضافه کردن رنگ و الگوهای تازه کمک کند.

تزیین آباژور با پارچهوسایل تزئینی مثل آباژور ظاهر جالب و منحصربفردی را با خود به همراه دارند.

ایجاد یک آباژور سفارشی  به خوبی می‌تواند ظاهر جدیدی را به اتاق‌تان اضافه کند. تزیین آباژور با پارچه، راه‌حل ساده و مقرون به صرفه‌ای برای استفاده دوباره از آباژورتان است. فقط به یاد داشته باشید که برای این کار پارچه‌ای را خریداری نمایید که از لحاظ رنگ و الگو با دکوراسیون اتاق‌تان هماهنگ باشد.

ایجاد یک آباژور سفارشی  به خوبی می‌تواند ظاهر جدیدی را به اتاق‌تان اضافه کند.

تزیین آباژور با پارچه

وسایل مورد نیاز

  • پارچه: ۷۰سانتی‌متر
  • روبان: ۲.۵متر
  • چسب پارچه
  • نوارچسب
  • قیچی

نکته: شما می‌توانید پارچه مبلی خود را به صورت آنلاین و تنها با چند کلیک ساده خریداری نمایید. استودیو پارچوب با ارائه بیش از ۸۰ مدل پارچه چنین امکانی را برای شما فراهم نموده است. برای مشاهده محصولات و اقدام به خرید به این لینک مراجعه نمایید.

آموزش تزیین آباژور با پارچه

از دستورالعمل‌های زیر برای تزیین آباژور پیروی کرده و آن‌ها را دقیقا انجام دهید.

برش پارچه

تزیین آباژور را با برش پارچه شروع می‌کنیم. آباژور را در قسمت جلویی پارچه قرار دهید و پارچه را دور آن اندازه بگیرد. فقط توجه کنید که از هر سمت، حدود ۵ سانتی‌متر پارچه‌ی بیشتری را برای همپوشانی ببرید.

تزیین آباژور با پارچهتزیین آباژور با پارچه : اولین مرحله اندازه‌گیری و برش پارچه می‌باشد.

آباژور را دور پارچه بپوشانید

پارچه را دور تا دور آباژور قرار داده و در صورت نیاز قسمت‌های اضافی از پارچه را برش دهید.

تزیین آباژور با پارچهتزیین آباژور با پارچه : آباژور را دور پارچه بپوشانید.

پارچه را به آباژور بچسبانید

دقیقا در همان قسمتی از آباژور که دو سمت روکش قدیمی به هم وصل شده‎اند، لایه‌ای از چسب را روی آن بریزید و سپس یک انتهای پارچه را روی آن قرار داده و فشار دهید. بهتر است انتهای پارچه را با نوار چسب محکم کنید و اجازه دهید که چسب به مدت یکی دو ساعت خشک شود.

تزیین آباژور با پارچهتزیین آباژور با پارچه : پارچه را به آباژور بچسبانید

انتهای دیگر پارچه را به آباژور بچسبانید

به آرامی پارچه را دور آباژور بپیچانید و انتهای آزاد پارچه را در قسمتی که دو انتها روی هم می‌افتند، بهم بچسبانید. شما می‌توانید به صورت موقت، برای جلوگیری از تغییر پارچه و برای دقت بیشتر، پارچه را با نوار چسب محکم کنید تا تکان نخورد.

تزیین آباژور با پارچهانتهای دیگر پارچه را به آباژور بچسبانید

خط تا لبه‌ها را علامت بزنید

پارچه اضافی از بالا و پایین را به سمت داخل آباژور تا کرده و  آن را علامت بزنید. بهتر است که این کار را ابتدا برای سمت بالای آباژور انجام داده و سپس سمت پایینی را شروع کنید.

تزیین آباژور با پارچهخط تا لبه‌ها را علامت بزنید

پارچه اضافی لبه‌ها را ببرید

پارچه اضافی قسمت بالا را تقریبا کمی بالاتر از جایی که علامت زده‌اید، برش دهید.

تزیین آباژور با پارچهپارچه اضافی را ببرید

لبه‌های پارچه را به سمت داخل تا کنید

برای تمیزکاری بهتر است، لبه‌هایی که برش دادید را به سمت داخل ( بین آباژور و پارچه) تا کنید.

تزیین آباژور با پارچه

لبه‌های پارچه را به سمت داخل تا کنید

لبه‌ها را چسب بزنید

لایه‌ی نازکی از چسب را بین آباژور و پارچه قرار داده و پارچه را محکم فشار دهید تا کامل بچسبد.

تزیین آباژور با پارچهلبه‌ها را چسب بزنید

برای لبه‌های سمت پایین نیز این مراحل را تکرار کنید

تمامی مراحلی که برای لبه‎های سمت بالای آباژور انجام دادید را برای لبه‌های پایینی نیز تکرار کنید.

تزیین آباژور با پارچهبرای لبه‌های سمت پایین نیز این مراحل را تکرار کنید

تقریبا کار تزئین آباژورتان به پایان رسیده است. فقط الان شما باید لبه‌ی کناری را کاملا روی پارچه همپوشانی کرده و با چسب آن را محکم بکنید.

تزیین آباژور با پارچهلبه‌ی کناری را کاملا روی پارچه همپوشانی کرده و با چسب آن را محکم بکنید.

در انتها نیز می‌توانید آباژور را با روبان تزئین نمایید. لایه‌ی نازکی از چسب را روی لبه‌های بالایی و پایینی قرار داده و سپس آن را با روبان بپوشانید.

تزیین آباژور با پارچهتزیین آباژور با پارچه :لایه‌ی نازکی از چسب را روی لبه‌های بالایی و پایینی قرار داده و سپس آن را با روبان بپوشانید.

آباژور سفارشی

متاسفانه گاهی یافتن لوازم تزئینی مدرن و شیک در فروشگاه‌ها سخت می‌شود و همین مراحل خرید را دشوار می‌کند. اما خبر خوب این است که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان این امکان را برای شما فراهم نموده‌اند که بتوانید دقیقا متناسب با سلایق خودتان لوازم دکوراتیو خود را سفارش دهید. اگر شما نیز در فکر آباژور سفارشی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به استودیو پارچوب بزنید.

استودیو پارچوب با شعار طراحی از شما و تهیه از ما، فضایی را برای ایده‌های ناب چیدمان منزل و لوازم دکوراتیو شما ارائه کرده است. در پارچوب شما با انواع سبک آشنا شده و سپس لوازم دکوری موردنظرتان را در هر طرح و رنگ که مایل باشید می‌توانید سفارش دهید و کار ساخت آن را به پارچوب بسپارید. همینطور شما می‌توانید به سادگی و به صورت آنلاین اقدام به خرید و سفارش آباژور خود نمایید. زمانی که طرحی مورد پسندتان واقع شد و آن را دوست داشتید، می‌توانید آن را با چند کلیک ساده از طریق اینترنت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *