چگونه با گل و گیاه حس شادابی را به خانه‌ی خود اضافه کنیم؟

تزیین خانه با گل

تحقیقات نشان داده است که گیاهان دقیقا مثل خود ما، احساساتی مثل هیجان، بیماری‌ها و موسیقی را کاملا درک می‌کنند و نسبت به آن‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند. به همین خاطر است که بیشتر مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به هنگام آبیاری گل‌ و گیاهان، همیشه با آن‌ها حرف می‌زدند یا برای‌شان آواز می‌خوانند. گل و گیاه در روحیه‌ی ما تاثیر مثبتی دارد و باعث کاهش استرس و اضطراب روزانه‌مان می‌شود. شما می‌توانید با تزیین خانه با گل و گیاه، آرامش، زندگی و تازگی را به محل سکونت‌تان اضافه نمایید. ما در این مطلب ایده‌های خلاقانه‌ای را برای تزیین خانه با گل و گیاه به شما ارائه خواهیم داد. امیدواریم که بتوانید با الهام از آن‌ها دکوراسیون خود را به بهترین شکل ممکن تزئین نمایید.

شکوفه‌های بهاری

یکی از بهترین ایده‌ها برای تزیین خانه با گل را می‌توانید در فصل بهار عملی سازید. آیا تا به حال به دکوراسیون خانه با شاخه‌های سبز بهاری فکر کرده‌اید؟ حتما این ایده را در بهار پیش رو، امتحان کنید. شما می‌توانید با کمک شاخه‌های شکوفه بهاری، دکوراسیون شگفت‌انگیز، زیبا و ارزانی برای دیوارهای خالی خانه، طاقچه بالای شومینه و قفسه‌هایتان ایجاد نمایید.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

بهترین زمان برای استفاده از این ایده‌ی خلاقانه، وقتی است که درختان میوه شروع به شکوفه‌ دهند. مطمئنا این شاخه‌ها، رنگ و بافت منحصربفردی را برای دکور اتاق‌تان به ارمغان خواهند آورد. شما می‌توانید با کمک انواع شاخه‌های شکوفه‌های بهاری، گلدان‌های جذاب و خارق‌العادی را بسازید.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

باغچه‌های عمودی

اگر فضای کافی را برای رشد و پرورش گیاهان در فضای خانه‌تان ندارید، بهتر است نگاهی به باغچه‌های دیواری بیندازید. امروزه باغچه‎های دیواری در  طراحی داخلی، بسیار مورد توجه گرفته‌اند و روش عالی برای ایجاد فضای سبز در دکوراسیون خانه‌ها هستند.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

این دیوارهای زنده با مجموعه‌ای از گیاهان دیواری، دقیقا مثل ما نفس می‌کشند و در فضای خانه‌ زندگی می‌کنند. آن‌ها علاوه بر اینکه بسیار زیبا و جذاب هستند، می‌توانند در کیفیت هوای منزل‌تان بسیار موثر واقع شوند.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

به گفته‌ی ناسا، گیاهان به خوبی می‌توانند سموم را تصفیه کرده و هوا را بهبود ببخشند. علاوه بر این، آن‌ها کربن دی اکسید را به اکسیژن تبدیل می‌کنند و فرمالید و بنزن مضر را جذب و محیط سالمی را برای شما فراهم می‌نمایند.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

حتما قبل از تصمیم به ایجاد باغچه‌های دیواری در مورد میزان نورخوشید و آب مورد نیاز این گیاهان تحقیق کنید. گیاهانی مثل سرخس و ساکولنت‌ها گزینه‌های خوبی برای باغچه‌های دیواری هستند چرا که نیاز به نگهداری کمی دارند.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

به طور کلی گیاهان شیره‌دار با برگ‌های ضخیم مثل کاکتوس که دیر رشد می‌کنند و نیاز به آب کمی دارند، انتخاب‌های مناسبی برای باغچه‌های دیواری هستند.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

ما در اینجا بهترین مدل از این باغچه‌های عمودی را به شما نشان دادیم. شما می‌توانید متناسب با سلیقه و دکوراسیون خودتان، این ایده را در فضای خانه‌تان عملی سازید. در این باره می‌توانید با متخصصین این حوزه گفتگوهایی را داشته باشید تا بعدا مشکلی برای‌تان پیش نیاید.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

گلدان‌های رنگی

متداول‌ترین نوع تزیین خانه با گل که ما بیشتر شاهد آن بوده‌ایم، گلدان‌هایی با چندین شاخه گل رنگی و آرایش‌های متفاوتی از آن‌ها بوده است. این بار ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که بجای انتخاب گل‌های رنگی، گلدان‌هایی با آب رنگی را برای تزئین خانه بکار ببرید. بهتر است که از گل‌های سفید یا آفتابگردان برای تکمیل زیبایی این ایده‌ی خلاقانه‌ استفاده کنید.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

تزیین خانه با گل های دیواری

تنگ‌های بلوری و سفالی یکی از رایج‌ترین لوازم دکوری برای گلدان‌ها هستند که در اکثر خانه‌های ایرانی روی میزهای ناهارخوری یا جلومبلی دیده می‌شود. اما آیا تا به حال به گلدان‌های دیواری فکر کرده‌اید؟ این ایده بسیار متفاوت و جذاب بوده و فضای زیادی از میز یا اتاق‌تان را پر نخواهند کرد. علاوه بر این شما می‌توانید دیوارهای خالی اتاق‌تان را به کمک آن‌ها تزیین کرده و دکوراسیون جالبی را بسازید. این تابلو‌های هنری، به خوبی می‌توانند حس و حال تازه‌ای را برای اتاق‌تان به ارمغان بیاورند.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

نکته‌ای که باید به هنگام انتخاب گل‌ها توجه کنید، هماهنگی آن‌ها با دکوراسیون‌تان است. نگاهی به دکوراسیون فضای اتاق‌تان بیندازید و رنگ‌های غالب آن‌ها را شناسایی کنید. بهتر است بر اساس این رنگ‌ها، به سراغ گل‌ و گلدان‌هایی از همان خانواده‌ی رنگی بروید.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

وسایل دورریختنی

همیشه لازم نیست که برای ایده‌های خلاقانه، هزینه‌های هنگفتی را بپردازید. از وسایل دوربرتان و هر چیزی که بنظرتان کاربردی برای‌تان ندارد، ایده بگیرید و با کمک آن‌ها فضای سبزی را در محیط خانه‌تان بسازید.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

ظروف شیشه‌ای در هر خانه‌ای یافت می‌شوند و ارزش آنچنانی نیز ندارند. اما شما با تزئین آن‌ها می‌توانید ایده‌ی خلاقانه‌ای را برای تزیین خانه با گل پیدا کنید.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

گلدان‌های سقف آویز

اگر به دنبال دیزاین مدرنی برای آپارتمان هستید، گلدان‌های سقف آویز می‌تواند گزینه‌ی عالی برای شما باشد. این ایده همانطور که از نامش مشخص است، ‌فقط نیاز به سقف خانه دارد و فضای زیادی از زندگی شما را اشغال نمی‌کند. برای این ایده، طراحی‌های خاصی از گلدان ارائه شده است که از ریختن آب و خاک گلدان جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را از فروشگاه‌های باغبانی تهیه نمایید. البته خودتان نیز می‌توانید با کمی خلاقیت گلدان‌هایی را از شیشه‌های مربا بسازید و آن‌ها را از سقف آویزان کنید. به این ترتیب با کمترین هزینه، سبزی و طراوت باغچه‌ها را به فضای خانه‌تان اضافه خواهید کرد.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

آویشن، پونه کوهی، جعفری و اسطوخدوس بهترین نوع گیاهان برای پیاده‌سازی این ایده‌ی دوست‌داشتنی است. البته شما در این مورد هیچ محدودیتی ندارید و این روش حتی برای گیاهانی که نیاز به شرایط خاص محیطی دارند، نیز قابل اجرا است.

تزیین خانه با گل
تزیین خانه با گل

ما در این مطلب ایده‌های جالبی را برای دکوراسیون خانه با گل‌ها ارائه دادیم. شما می‌توانید با خلاقیت خودتان، هر یک از آن‌ها را در فضای زندگی‌تان بکار ببرید. اگر شما نیز تجربه و ایده‌ای برای تزیین خانه با گل ها دارید، می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه برای “چگونه با گل و گیاه حس شادابی را به خانه‌ی خود اضافه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *