روانشناسی رنگها: تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی می‌توانند غوغا کنند و حس و حال هر فضایی را دگرگون سازند. مثلا رنگ آبی برای اتاق خواب آرامش را به ارمغان می‌آورد. رنگ‌های زرد و سبز اشتها آور هستند و می‌توانند انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌ها باشند. رنگ‌های قرمز، بنفش و نارنجی نیز انرژی شخص را بالاتر می‌برند و خلاقیت را افزایش می‌دهند. اما بنظرتان تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی چیست؟

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل یک نفره راحتی Andes

۲۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

نیمکت مبلی Andes

۱۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل مدل Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Eddy

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رنگ طوسی یکی از ترندهای دهه گذشته بوده است و امسال نیز در کنار رنگ زرد به عنوان رنگ سال انتخاب شده است. طوسی به عنوان رنگی خنثی، همه‌کاره‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ی دکوراسیون‌های مدرن امروزی شناخته می‌شود. این سایه‌ی رنگی کاملا متنوع و متناسب با هر سبک داخلی می‌باشد و بسیار مورد علاقه خانواده قرار گرفته است.

رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید رنگ طوسی را به عنوان رنگ اصلی در دکوراسیون داخلی انتخاب کنید یا اینکه آن را به عنوان کنتراستی در برابر رنگ‌های شاد بکار ببرید. در هر صورت این رنگ، احساس دنج و راحتی به فضای شما خواهد بخشید. از نظر روانشناسی طوسی رنگی خنثی است. به این معنی که تقریبا با هر رنگ دیگری سازگار است و به راحتی در هر سبک دکوراسیون می‌تواند بکار برده شود.

مخصوصا دیوارهای طوسی روشن جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ سفید سنتی هستند و فضای مدرنی را می‌سازند. البته استفاده از طوسی تیره رنگ برای دیوارها نیز رایج است و برای در ماه‌های سرد سال فضای بسیار دنجی را شکل می‌دهد.

رنگ طوسی در دکوراسیون
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

در این مطلب از وبلاگ چی بچین، ما نگاه دقیق‌تری به تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی داشته‌ایم. البته منظور ما از این رنگ؛ تمامی طیف‌های رنگ خاکستری را که در طول سال‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، می‌باشد.

ناموجود
۲۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۱۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

میز تحریر دیواری Mid-Century

۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی نربانی Narrow

۹,۶۰۰,۰۰۰ تومان

آیا رنگ طوسی از مد افتاده؟

در دهه ۲۰۰۰ شاهد محبوبیت رنگ‌های بژ، سفید و قهوه‌ای بودیم. رنگ خاکستری یا طوسی از دهه ۲۰۱۰ مطرح شد و جایگاه ویژه‌ای در بین بیشتر خانواده‌ها پیدا کرد. این رنگ به سرعت جایگزین رنگ‌های سنتی همچون سفید و بژ شد و بیشتر خانواده‌ها رنگ طوسی را به عنوان گزینه‌ای مدرن، مجلل و ظریف پذیرفتند. چرا که این رنگ به راحتی خود را با سایر رنگ‌های خنثی و جسورانه‌ مطابقت می‌دهد.

با ورود به دهه ۲۰۲۰ بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که از این بعد رنگ‌های خنثی گرم‌تر و رنگ‌های خاکی نقش پر رنگ‌تری در دکوراسیون داخلی خواهند شد و رنگ طوسی یشتر نقش پشتیبانی را بازی خواهد کرد.

رنگ طوسی در طراحی داخلی

تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلیطبق مقاله اخیری که از نیویورک تایمز منتشر شده است، به دلیل اپیدمی ویروس کرونا در دو سال گذشته بیشتر مردم به دنبال ایجاد فضای شادتری هستند. به طور کلی تمایل به رنگ طوسی از سال گذشته در حال کاهش است و فقط ۲۰% کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که علاقه به استفاده از این رنگ ثابت خواهد ماند. گفته می‌شود که در دهه پیش رو دوباره بازگشتی به سایه‌های رنگی قهوه‌ای و بژ خواهیم داشت. با این حال رنگ طوسی می‌تواند انتخاب اول شما باشد و هیچ محدودیتی وجود ندارد. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر تصمیمی در مورد تاثیر رنگ طوسی از نظر روانشناسی اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

ناموجود
۱۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
۱۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

کتابخانه چوبی جدید Acorn

۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

نیمکت ورودی مدل Mid-Century

۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی چیست؟

شما با درک تاثیرات روانشناسی رنگ طوسی بهتر می‌توانید در مورد انتخاب این رنگ برای دکوراسیون داخلی‌تان تصمیم بگیرید. گفته می‌شود که رنگ‌هایی که برای تزئین خانه‌های خود انتخاب می‌کنیم، بازتابی از روان جمعی ما هستند. طبق غریزه طبیعی، ما همیشه و هر لحظه در تلاش برای محافظت خود از هر چیزی که ممکن است به ما آسیب برساند، هستیم. شاید دلیل محبوبیت رنگ طوسی در ده گذشته نیز به همین خاطر باشد. در واقع فضای داخلی طوسی به عنوان پاسخی به شرایط دشوار اقتصادی که در حال حاضر آن را تجربه می‌کنیم می‌‌باشد. ناخودآگاه ما متمایل به استفاده از رنگ طوسی به عنوان وسیله‌ای برای محافظت می‌باشد.

تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

اگر مضطرف یا عصبی شویم، ممکن است برای کسب احساس آرامش به سمت طیف‌های رنگ خاکستری متمایل شویم که باید بگوییم که کاملا روش نادرستی برای اینکار است. چرا که طوسی در طولانی مدت می‌تواند احساس خستگی را به شما تلقین کند. شاید در ابتدا رنگ طوسی آرامش خاصی را با خود به همراه داشته باشد اما با گذشت زمان تاثیرات آن برعکس خواهد شد. رنگ‌های بهتری برای این کار وجود دارد که می‌توانند فضای آرامش‌بخشی را بسازند.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل Urban

۶۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل یو شکل Newport

۹۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل Newport

۸۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
رنگ طوسی دکوراسیون منزل
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

در مورد تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی حرف و حدیث زیاد است. بسیاری از مردم استفاده از این رنگ را در دکوراسیون داخلی بسیار دوست دارند اما برخی دیگر آن را بسیار دلگیر می‌دانند. به طور کلی استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی موضوع کاملا بحث‌انگیزی است.

اگر به رنگ خاکستری نگاه کنیم، رنگی را می‌بینیم که نه سیاه است و نه سفید. از نظر روانشناسی طوسی هیچ توجهی را به خود جلب نمی‌کند و می‌تواند انتخاب خوبی برای محیط‌های صنعتی یا اداری باشد. چرا که محیط‌های صنعتی لزوما نیازی به دیدن ندارند و به همین خاطر طوسی رنگ مناسبی است.

ترکیب رنگ طوسی در منزل
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

همینطور از نظر روانشناسی طوسی تنها رنگی است که هیچ خاصیت روانشناختی مثبتی ندارد. خاکستری رنگی است که وقتی نمی‌خواهید دیده شوید می‌تواند بکارتان آید. اما به یاد داشته باشید که این رنگ می‌تواند عدم اعتماد به نفس، ترس از قرار گرفتن در معرض جمع و پنهان شدن را در شما ایجاد کند.

اگر توسط فضای داخلی بi رنگ طوسی احاطه شوید، به مرور زمان این رنگ می‌تواند باعث اتلاف انرژی، خستگی، بی حالی و حتی افسردگی در شما شود. اگر در فضاهای طوسی رنگ احساس خستگی می‌کنید، بدانید که از اثرات این رنگ است. مطالعات نشان داده است که زندگی در فضایی که با رنگ طوسی احاطه شده است، پس از مدتی استرس، اضطراب و گوشه‌گیری را به همراه خواهد آورد.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال راحتی Urban

۷۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل دو نفره Catalan

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل دونفره لاوست Clement

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

نحوه استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

حالا که با تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی آشنا شدید، بهتر است که شناخت کافی از نحوه استفاده از این رنگ در فضای زندگی‌تان را بدست آورید.

طوسی با چه رنگ‌هایی بهتر ترکیب می‌شود؟

از آنجایی که طوسی رنگی خنثی است، تقریبا با هر رنگی جفت می‌شود. این رنگ به شما اجازه می‌دهید تا به راحتی آن را با هر طیف رنگی ترکیب کنید. علاوه بر این طوسی پس زمینه خوبی را برای تمامی رنگ‌های دیگر فراهم می‌کند و دقیقا مثل یک بوم خالی عمل می‌کند.

ترکیب رنگ طوسی در منزل
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

با این حال قبل از اینکه بخواهید پالت رنگی خود را انتخاب کنید، بهتر است که در مورد فضایی که می‌خواهید ایجاد نمایید، فکر کنید. اگر به دنبال ایجاد فضای گرم و پرجنب و جوش هستید، باید از رنگ‌هایی همچون نارنجی و زرد در کنار رنگ طوسی استفاده کنید. ترکیب رنگ طوسی با رنگ‌های سردی همچون آبی، بنفش یا فیروزه‌ای یکی دیگر از انتخاب‌های شما می‌باشد که کنتراست ملایمی را در فضای‌تان ایجاد می‌کند. اگر رنگی در فضای اتاق غالب است، به راحتی می‌توانید با استفاده از رنگ طوسی تاثیر آن را در فضا کاهش دید.

بهترین طیف رنگی طوسی برای اتاق نشیمن چیست؟

برای پاسخ به این سوال شما باید میزان نور طبیعی اتاق نشیمن‌تان را در نظر بگیرید. توجه کنید که فضاهایی که رو به شمال هستند (در نیمکره شمالی) نور مستقیم دریافت نمی کنند. حالا اتاق نشیمن شما رو به شمال است یا جنوب؟ در مورد اتاق های رو به شمال بهتر است که سایه‌های رنگی گرمی از طوسی را انتخاب کنید. اما اگر در طول روز نور کافی دریافت می‌کنید، می‌توانید از سایه‌های سرد رنگ طوسی نیز استفاده کنید.

روانشناسی رنگ طوسی در منزل
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

دوست دارید که چه حس و حالی در اتاق نشیمن شما حاکم باشد؟ این دومین موردی است که باید به آن توجه کنید. اگر می‌خواهید اتاق نشیمن روشن و پرجنب و جوشی داشته باشید، بهتر است که از رنگ طوسی کمرنگ به همراه رنگ‌های پرجنب و جوش استفاده کنید. در هر صورت تمامی رنگ‌ها با رنگ طوسی به خوبی ترکیب می‌شوند و شما می‌توانید بدون نگرانی اتاق نشیمن‌تان را طراحی کنید.

اگر دوست ندارید که از رنگ طوسی برای تمامی دیوارهای اتاق نشیمن استفاده کنید، می‌توانید فقط یکی از دیوارهای اتاق‌تان را به رنگ طوسی در بیاورید. دیوار تاکید دیواری است که طراحی آن از طراحی‌‎های سایر دیوارهای اتاق متفاوت می‎‌‎باشد. مثلا اگر شما تنها یکی از دیوارهای اتاق‌تان را به رنگ طوسی تیره در بیاورید، این می‌تواند به عنوان دیوار تاکید در اتاق شما محسوب شود.

ترکیب رنگ طوسی در طراحی منزل
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

این دیوار حس و حال جدیدی به دیوارهای یکنواخت اتاق‎تان می‌دهد و تمامی توجهات را به خود جذب می‎‌کند. دیواری که شومینه در آن قرار دارد، دیوار پشتی تلویزیون، دیوار پشت مبل، دیوار پشتی تخت، دیوار پشتی کابینت‎‌ها و سینک ظرفشویی معمولا رایج‌ترین دیوارهایی هستند که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان دیوار تاکید انتخاب کنیم.

شما می‌توانید با کمک رنگ، کاغذ دیواری، آجر، سنگ مرمر و متریال‎‌های دیگر سطح دیوار تاکیدتان را بپوشانید و آن را از سایر دیوارهای اتاق‌تان متمایز کنید. شما می‌توانید با کمک این ایده تنها یکی از دیوارهایتان را به رنگ طوسی دربیاورید. اگر رنگ دیگری برای دیوار تاکید مدنظرتان است، خوشبختانه اکثر رنگ‌ها با رنگ طوسی ترکیب می‌شوند و هیچ مشکلی بدین منظور وجود ندارد. اما با این حال شما نباید حفظ انسجام در فضای زندگی‌تان را فراموش کنید.

روانشناسی رنگ طوسی
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

اگر رنگ خاصی را برای رنگ دیوار تاکید در نظر گرفته‌اید، به این نکته توجه کنید که آیا این رنگ با دیگر فضای اتاق هماهنگ است یا نه! انتخاب رنگ دیوار متناسب با کفپوش نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در هماهنگی فضا داشته باشد که نباید آن را نادیده بگیرید.

بهترین رنگ مبلمان برای دیوارهای طوسی چیست؟

این موضوع بیشتر به طیف رنگی طوسی که برای دیوارهای خود انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد. به عنوان مثال اگر دیوارهایتان به رنگ طوسی تیره است، مبلمان به رنگ ملایم‌تر می‌تواند گزینه‌ی مناسب‌تری باشد چرا که از رنگ تیره دیوارها کم می‌کند تا فضا متعادل‌تر بنظر برسد. همینطور آن‌ها کنتراست فوق‌العاده‌ای را با دیوارهای تیره رنگ می‌سازند که نتیجه بسیار قابل توجه و جذاب خواهد بود. برعکس این حالت اگر از طوسی کمرنگ برای دیوارهایتان استفاده کرده‌اید، می‌توانید مبلمان تیره رنگ را انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ طوسی در دکوراسیون
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

در مورد سبک مبلمان شما هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید از انواع مدل‌های موجود در بازار استفاده کنید. در فروشگاه آنلاین چی بچین انواع جدیدترین مدل‌های روز مبلمان موجود است که می‌توانید آن‌ها را متناسب با دکوراسیون‌تان در هر طرح و رنگی سفارش دهید.

نکته مهم: المان‌های گرم را به فضای طوسی رنگ‌تان اضافه کنید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم فضاهای طوسی رنگ با اتلاف انرژی، خستگی، بی حالی و حتی افسردگی همراه هستند. مهم‌ترین اصلی که شما باید به آن توجه کنید این است که المان‌های گرمی را به فضای خود اضافه کنید تا از تاثیر رنگ طوسی در فضا کمی بکاهید. از پارچه‌های بافت‌دار والگوهای متنوع کمک بگیرید و فضای گرم‌تری بسازید. استفاده از وسایل روشنایی ترفند دیگری است که می‌تواند گرمی و صمیمت فضای شما را چندین برابر نماید.

در کدام بخش از خانه نباید از رنگ طوسی استفاده کنیم؟

بخاطر تاثیرات روانشناسی رنگ طوسی بهتر است که از این رنگ در اتاق خواب، مهد کودک، اتاق نوزاد و کودک استفاده نشود. همینطور هر فضایی که نیاز به خلاقیت دارد، بهتر است از استفاده از رنگ طوسی در آن خودداری شود.

روانشناسی رنگ طوسی
تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Vincent

۲۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Auzera

۲۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Willows

۲۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Fritha

۲۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

ما در این مطلب راهنمای کاملی را در مورد تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی برای شما تهیه کرده‌ایم. اگر شما به دنبال تغییر اساسی در دکوراسیون‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید. جدیدترین مدل‌های مبلمان روز همراه با قیمت و مشخصات آن‌ها در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین موجود است. حالا شما برای ما بنویسید که چه نکته‌ی دیگری را برای خرید مبل پیشنهاد می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *