طراحی‌های جذاب و متفاوت برای اتاق ناهارخوری

طراحی اتاق غذاخوری

امروزه همهی خانه‌ها اتاق ناهارخوری ندارند و بیشتر مردم فضایی از طراحی پلان باز خود را به آن اختصاص می‌دهند. آشپزخانه، بخشی از اتاق نشیمن و زیرپله‌ها متداول‌ انتخاب برای فضای ناهارخوری می‌باشند. به هر حال فرقی نمی‌کند که شما چه جایی از خانه‌تان را به این کار اختصاص دهید، چیزی که مهم است و شما باید آن را بدانید، طراحی دکوراسیون آن می‌باشد که می‎تواند تغییر بزرگی در دکوراسیون خانه‌تان ایجاد کند. طراحی فضاهای ناهارخوری معمولا با رنگها و الگوهای درخشان و جسورانه همراه است تا بتواند محیط با طراوت و بانشاطی را برای شما بسازد. ایدههای زیادی برای طراحی اتاق غذاخوری وجود دارند و شما می‌توانید از انواع مبلمان، رنگ و الگو برای دکوراسیون آن استفاده کنید. سعی کنید دکور فضای ناهارخوری کنونی خود را نادیده بگیرید و چیز متفاوتی را تصور کنید. ما در اینجا طراحی‌های جذاب و دوست‌داشتنی را به شما معرفی می‌کنیم که میتوانند الهامبخش دکوراسیون شما باشند. هر کدام از آن‌ها در نوع خود بی‌نظیر هستند و می‌توانند هر کسی را به وجد آورند.

طراحی اتاق غذاخوری اشرافی

یکی از مزیت‎های اتاق ناهارخوری این است که شما بدون هیچ نگرانی می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در آن استفاده کنید. اگرچه بیشتر خانه‎های معاصر و امروزی به پس‌زمینه‌‏ی خنثی متمایل می‌باشند و رنگهای روشن، بیشتر برای تاکید در آن‌ها بکار برده می‎شود، اما شما می‌توانید تابوشکنی کرده و اتاق ناهارخوری کاملا شیک و متفاوتی را به خانه‌تان بیاورید. یک پس زمینه‎ی فیروزه‌ای در ترکیب با رنگهای سفید، زرد، نارنجی، سبز و بنفش می‌تواند فضای بسیار دلنوازی را برای اتاق‌تان به ارمغان آورد. نگاهی به اتاق ناهارخوری زیر بیندازید. این ترکیب رنگی برای فضاهای کلاسیک و اشرافی می‌تواند فوق‌العاده عمل کند.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

طراحی اتاق غذاخوری با مبل گرد

در بیشتر آپارتمان‎های امروزی، چیدمان مبل و میز ناهارخوری معمولا در کنار هم و در اتاق نشیمن می‌باشد. از طرف دیگر متراژ کوچک آپارتمان‌ها شما را با کمبود فضا روبرو می‌کند اما با این حال این بدین معنی نیست که شما نمی‌توانید فضای ناهارخوری جذاب خودتان را داشته باشید. طراحی زیر برای خانه‌هایی با متراژ کم بسیار جذاب و مفید می‌باشد. شما می‌توانید با کمک یک مبل گرد و دو صندلی، گوشه‌ای از اتاق‌تان را به فضای ناهارخوری تبدیل نمایید. مطمئنا رنگ زرد هیچ گاه از مد نمی‌افتد و انتخاب خوبی برای مبلمان فضای ناهارخوری می‌باشد.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

دو فضای ناهارخوری زیر نیز در نوع خود بسیار جالب هستند.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

دیواری متفاوت با رنگ بنفش

برای فضاهای پلان باز شما می‌توانید از رنگ‎ها به عنوان پارتیشن و تقسیم‌کننده‎ی فضا استفاده کنید. شما می‌توانید دیوار ناهارخوری خود را متفاوت از سایر دیوارهای اتاق طراحی نمایید تا بتوانید این فضا را از باقی اتاق جدا نمایید. بنفش می‌تواند انتخاب بسیار نفیسی برای فضای ناهارخوری شما باشد. همانطور که در اتاق زیر مشاهده می‌کنید، رنگ بنفش علاوه بر رنگ دیوار اتاق، به عنوان رنگ الگوهای پرده، رنگ لیوان و دستمال سفره بکار برده شده است. همینطور ترکیب مبلمان چوبی و گیاهان سبز با رنگ بنفش، فضای بسیار منحصربفرد و گرمی را ایجاد کرده است. حضور آینه با قاب جذاب خود نیز توانسته فضای ناهارخوری شما را در اتاق برجسته کند و به زیبایی آن بیفزاید.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

طراحی اتاق غذاخوری سرسبز

ایده‌ی بسیار جذاب دیگر برای اتاق ناهارخوری استفاده از درختان و گیاهان سبز است که می‌تواند فضای باطراواتی را برای شما بسازد. همینطور شما می‌توانید از کاغذدیواری با طراحی‎های درختان و گیاهان استفاده کنید و پس‌زمینه‎ی جالبی را به فضای ناهارخوری‌تان بدهید. نقاشی‌ و عکس‌برگردان‎های دیواری نیز می‌توانند به کمک شما بیایند و به فضای شما روح و جان ببخشند. ولی با این حال، حتی اگر شما از تصاویر جسورانه و پررنگ برای اتاق‌تان استفاده ‌می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل چندین گل و گیاه را به گوشه‌ای از فضای ناهارخوری خود اضافه کنید.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

پرده و قالیچه‎هایی با الگوهای گل به رنگ سبز نیز می‎توانند پس‎زمینه‏‌ی هوشمندانه‌ای را برای فضای ناهارخوری شما ایجاد کنند.

طراحی اتاق غذاخوری

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

طراحی اتاق غذاخوری مدرن

اگر به دنبال طراحی مدرنی برای فضای ناهارخوری‌تان هستید، بهتر است از تونالیته رنگ‎های مختلف چوبی و رنگ‌های زمینی در برابر دیوارهای سفید استفاده کنید. با اینکه طراحی مدرن شما باید ساده و بی‌آلایش باشد، اما توصیه می‌کنیم که برای قالیچه و تابلوها هنری دیواری از الگوهای پیچیده‌ای استفاده کنید تا بتوانید حس سرگرم‌کننده‌ای به دکور فضای ناهارخوری‌تان بدهید.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

طراحی متفاوت فضای ناهارخوری

فضای نارهارخوری برای بیشتر افراد شامل یک میز با تعدادی صندلی می‌باشد. این در حالی است که شما می‌توانید از ایده‌های متنوعی برای این کار استفاده کنید. مثلا در فضای ناهارخوری زیر شما طراحی متفاوتی را مشاهده می‎کنید که ترکیبی از مبل، صندلی و میز می‎باشد. فضای کلی اتاق به رنگ فیروزه‌ای بوده و رنگ‎ تاکید قرمز در قالب کوسن و تابلوهای نقاشی به آن رنگ و روح بخشیده است.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

فضای ناهارخوری زیر یکی دیگر از طراحی‌هایی است که برای هر کسی می‌تواند جالب باشد. علاوه بر شکل نامتعارف میز و صندلی‌ها، شما شاهد تخته‎ سیاه‌ روی دیوار هستید که کاملا دکور اتاق را تغییر داده و شکل جدیدی به آن داده است. همینطور شما می‌توانید بدین منظور از آینه یا تابلوهای متفاوت استفاده کنید.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

طراحی اتاق غذاخوری مینیمال

برای یک اتاق ناهارخوری مینیمال، شما نیاز به دکوراسیونی ساده، بی‎آلایش ولی در عین حال جذاب و دوست‌داشتنی دارید. شما در این اتاق نباید هیچ چیز اضافی داشته باشید. همه وسایل غیر ضروری را حذف کنید و سعی کنید از مبلمان صاف، ساده و بدون هیچ جزئیات و تزئینات اضافی استفاده کنید. اتاق ناهارخوری زیر می‌تواند مثال خوبی برای فضای مینیمال باشد. با اینکه از مبلمان نامتعارفی در این فضای استفاده شده است اما تونالیته رنگ سفید فضای یکدست و یکپارچه‌ای را ایجاد کرده و باعث شده اتاق شما از سادگی و مینیمال بودن خود دور نشود.

طراحی اتاق غذاخوری
طراحی اتاق غذاخوری

به طور کلی انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون داخلی به دیزاین فضا و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی حتما رنگها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد میگذارند، را نیز مدنظر بگیرید. دکوراسیون با رنگ های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگهایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب میشوند. ما اینجا سعی کردیم شما را با طراحی‌های متفاوت و دوست‌داشتنی فضای ناهارخوری آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان پیدا کنید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفتهایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این طراحی‌های اتاق غذاخوری را می‌پسندید؟ چه طراحی دیگری را برای فضاهای غذاخوری پیشنهاد می‌کنید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان میرسد، خوشحال میشویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *