۱۰ ترفند هوشمندانه برای طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی داخلی منزل ایرانی

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که طراحی داخلی منزل ایرانی بیشتر یک هنر است. دکوراسیون ما ایرانی‌ها در همه‌ی دوران‌ها، تحت تاثیر سبک زندگی‌مان قرار گرفته است. اگر به خانه‌های قدیمی نگاهی بیندازید، خواهید دید که چگونه سادگی، صفا و صمیمت در آن موج می‌زند. پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرن امروزی نیز دقیقا در سبک زندگی و دکوراسیون‌مان تاثیر گذاشته است و تا حدودی ما را از آن دکوراسیون اصیل ایرانی‌مان دور کرده است.

گاها واقعا نمی‌شود که زندگی سنتی آن روزها را در زندگی مدرن امروزی‌مان جای دهیم. با این حال ما در مطالب قبلی‌مان در مورد دکوراسیون ایرانی و ویژگی‌های آن صحبت‌ کرده‌ایم که شما با کمک آن‌ها می‌توانید دکوری شبیه به خانه‌های اصیل ایرانی را در اتاق نشیمن‌تان تداعی کنید. ما در این مطلب سعی داریم ۱۰ ترفند هوشمندانه برای طراحی داخلی منزل ایرانی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید دکوراسیونی مناسبی را برای خودتان بسازید.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد طراحی منزل ایرانی صحبت کنیم، به این نکته اشاره کنیم که امکان خرید انواع مبلمان در فروشگاه آنلاین چی بچین فراهم شده است. شما عزیزان می‌توانید انواع مبل راحتی، میز و صندلی ناهارخوری، انواع میز جلو مبلی و هزاران مبلمان موردنیاز منزل‌تان را در سبک و اندازه‌ای متناسب با منزل‌تان از این فروشگاه سفارش دهید.

ترفندهایی برای طراحی داخلی منزل ایرانی

۱) انتخاب رنگ مناسب دکوراسیون

حتما می‌دانید که دکوراسیون خانه می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روح و روان شما داشته باشد. این موضوع تا حدی مهم است که علم فنگ شویی نیز به آن پرداخته است. اگر اتاق نشیمن‌تان کوچک و تنگ است، می‌توانید با کمک دیوارهایی با رنگ‌های روشن، پنجره‌های بزرگ و آینه‌ها فضای موجودتان را از اندازه واقعی آن بزرگ‌تر نشان دهید. آینه‌ها و رنگ روشن دیوارها با انعکاس نور طبیعی، این توهم بصری را به وجود می‌آورند که فضای زندگی‌ شما بزرگ است. حالت برعکس این قضیه، رنگ‌های تیره اتاق شما را کوچک‌تر می‌سازند.

اتاق نشیمن زیر مثال عالی برای این ترفند است که به خوبی توانسته فضای کوچک را بزرگ نشان دهد. فراوانی نور طبیعی و استراتژی مناسب برای قرارگیری آینه‌ها در این اتاق نشیمن، باعث می‌شود که حتی طیف‌های رنگی تیره نیز در اینجا نیز به خوبی کار کنند.

طراحی داخلی منزل ایرانی
ترفند ۱: انتخاب رنگ مناسب برای طراحی داخلی منزل ایرانی

۲) استفاده از آینه‌ها

به یاد داشته باشید که استفاده از آینه‌ها در فضای خانه باعث می‌شود که نور فضای زندگی شما بیشتر شود. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، شما می‌توانید از آینه‌ها برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای کوچک‌تان استفاده کنید. برای اتاق‌های بزرگ یا هر اتاق دیگری که میزان نور طبیعی آن کم است، آینه‌ها را درست مقابل پنجره‌ها قرار دهید تا بتوانید نور طبیعی اتاق را افزایش دهید.

علاوه بر این، آینه‌های تزئینی می‌توانند به عنوان شی زینتی و آثار هنری، فضای خالی دیوارتان را پر کنند. بزرگ یا کوچک فرقی نمی‌کند، آینه‌ها در همه‌ی فضاها به خوبی عمل کرده و می‌توانند نور فضای زندگی شما را افزایش دهند. عکس زیر مثال خوبی از این وسیله‌ی تزئینی همه‌کاره است.

استفاده از آینه‌ها
ترفند ۲: حضور پراهمیت آینه‌ها در طراحی داخلی منزل ایرانی

۳) ترکیب مبلمان سنتی و قدیمی

هیچ اشکالی ندارد که مبلمان سنتی شما در کنار کاناپه مدرن‌تان قرار بگیرد. همه طراحان حرفه‌ای دنیا معتقدند که دکوراسیون شما باید انعکاسی از شخصیت، هویت و سبک زندگی شما باشد. هیچ قانونی در مورد اینکه اشیا و لوازم قدیمی نمی‌توانند با سبک مدرن همخوانی داشته باشند، وجود ندارد.

در این مورد هیچ وسواس خاصی نداشته باشید و به راحتی میزهای سنتی را با مبل تازه‌ای که خریده‌اید، ترکیب کنید و مطمئن باشید که نتیجه برای شما فوق‌العاده خواهد بود. همینطور شما می‌توانید الگو و رنگ‌های متنوعی از پارچه‌های مبلمان، کوسن و قالیچه را با هم ترکیب کرده و اینگونه گرما و صمیمت را به فضای خود اضافه نمایید.

ترکیب مبلمان سنتی و قدیمی
ترفند ۳: ترکیب مبلمان سنتی و مدرن

۴) استفاده از رومبلی

با اینکه گاهی اوقات رومبلی ظاهر بد و نامناسبی به مبل‌تان می‌دهد اما خوب، در بیشتر موارد آن‌ها بسیار کاربردی و بدردبخور هستند. رومبلی به سادگی و با کمترین هزینه می‌تواند ظاهر مبلمان و دکوراسیون شما را تغییر دهد و به نوعی تداعی‌کننده خانه‌های مادربزرگ و پدربزرگ‌هایمان می‌باشند. به این ترتیب شما هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را برداشته و ظاهر طبیعی مبل را به آن برگردانید. همینطور رومبلی باعث می‌شود که شما هیچ وقت در مورد کثیفی مبل‌تان نگران نباشید. رومبلی برای اتاق‌های که به طور مداوم توسط بچه‌ها استفاده می‎شوند، بسیار عالی است.

کاور مبل جدید
ترفند ۴: استفاده از رومبلی در طراحی داخلی منزل ایرانی
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال Eddy

۷۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Lanston

۲۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان

۵) اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی

مثلا سبدهای حصیری روشی مقرون به صرفه و ظریف برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی به هر دکوراسیونی است. شما می‌توانید از این سبدها برای ذخیره‌سازی و نمایش کتاب‌ها، مجلات موردعلاقه‌تان، اسباب‌بازی، حوله، پتو یا هر چیز دیگری استفاده کنید.

طراحی داخلی منزل ایرانی
ترفند ۵: انتخاب فضاهای ذخیره‌سازی مناسب در طراحی داخلی منزل ایرانی

۶) تغییر دکوراسیون با لوازم تزئینی

بیشتر خانم‌های ایرانی عادت دارند که وسایل تزئینی و دکوری خود را به صورت بسته‌بندی شده برای روز مبادا در خانه نگهداری کنند. اگر خانه‌تان نیاز به تغییر دکوراسیون دارد، نیازی نیست که حتما هزینه‌ی هنگفتی را برای خرید لوازم تزئینی خرج کنید. شما می‌توانید از آنچه که در خانه‌تان موجود است، بهترین استفاده ممکن را داشته باشید. سینی‌های چوبی، آکریلیک، استیل یا نقره‌ای از جمله لوازمی تزئینی هستند که در هر خانه‌ای یافت می‌شوند و شما می‌توانید از آن‌ها برای دکور بوفه یا قفسه‌های آشپزخانه‌تان استفاده کنید.

به صورت خلاقانه میزهای جلو مبلی و کنار مبلی خود را با انواع شمعدان‌ها یا کتاب‌ها ترئین کنید. همینطور شما می‌توانید از بشقاب‌ها یا قاب‌های عکس برای ایجاد دیواری هنری استفاده کنید. با ساده‌ترین لوازم نیز می‌توان دکوراسیون شگفت‌انگیزی را ایجاد کرد، به شرط آنکه کمی خلاقیت خودتان را بکار بگیرید.

چیدمان منزل عروس ایرانی
ترفند ۶: تغییر طراحی داخلی منزل ایرانی با لوازم تزئینی

۷) آویز برای نگهداری ظروف در آشپزخانه

آشپزخانه‌های ایرانی عموما فضای گرم و صمیمی در خانه‌ها به شمار می‎آیند. یکی از مشکلاتی که همیشه خانم‌ها در آشپزخانه‌ها با آن درگیر هستند، کمبود فضای ذخیره‌سازی است. وجود یک چنگک برای آویزان کردن ظروفی مثل تابه و قابلمه در آشپزخانه‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.

آویز برای نگهداری ظروف در آشپزخانه
ترفند ۷: آویز برای نگهداری ظروف در آشپزخانه

۸) تزئین خانه با گل و گیاه

بی‌شک تزئین خانه با گل و گیاه ایده‌ای ارزان، زیبا و دوست‌داشتنی برای هر فضایی است و رنگ و بافت خاصی را برای اتاق‌تان به ارمغان می‎آورد. حضور آن‌ها در فضای خانه‌تان همیشه به شما یادآوری می‌کند که هنوز زندگی جریان دارد. پس حتما انواع گل و گیاه موردعلاقه‌تان را به فضای زندگی‎تان اضافه کنید.

علاوه بر زیبایی خاص گیاهان، آن‌ها به خوبی می‌توانند هوای اتاق شما را تصفیه کرده و رطوبت اتاق‌تان را متعادل نمایند. همینطور آن‌ها می‌توانند آلاینده‌ها را از هوا جذب و گازهای مضر را از هوای اتاق حذف کنند. هیچ خانه‌ای نباید بدون گل و گیاه باشد. همچنین اگر بالکن شیشه ای دارید، استفاده از گل و گیاه را در آن فراموش نکنید. ما قبلا در مورد تزئین خانه با گل صحبت کرده‌ایم که می‌توانید با الهام از آن‌ها دکوراسیون جذابی را بسازید.

گل و گیاه در طراحی داخلی ایرانی
ترفند ۸: تزیین خانه با گل و گیاه
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل دو نفره Rennes

۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Milward

۲۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Landau

۲۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی چرمی لوکا

۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۹) دیوار پشتی کتابخانه‌

شما می‌توانید با رنگ‌آمیزی دیوار پشتی قفسه‌های کتابخانه با رنگ‌های روشن، به راحتی روح و جان تازه‌ای به اتاق‌تان بدهید. این ترفند با اینکه بسیار ساده و کم هزینه است اما مطمئن باشید که تاثیر آن شگفت انگیر خواهد بود. بدون شک کتابخانه‌ بهترین فضا برای بکارگیری این ترفند است زیرا که لازم نیست شما فضای زیادی را رنگ کنید. شما می‌توانید از این ایده برای رنگ‌آمیزی سقف یا طاقچه بالای شومینه نیز استفاده کنید.

 دیوار پشتی کتابخانه‌
ترفند ۹: رنگ کردن دیوار پشتی کتابخانه

۱۰) قالیچه‌ در طراحی داخلی منزل ایرانی

یکی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون ایرانی، فرش آن است. شما به سادگی می‌توانید با کمک فرش ایرانی، فضای گرم و صمیمی را در خانه‌تان ایجاد کنید.

طراحی داخلی منزل ایرانی
ترفند ۱۰: استفاده از انواع فرش و قالیچه ایرانی

ما در این مطلب از مجله چی بچین ترفندهایی را برای طراحی داخلی منزل ایرانی را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید. اگر به دنبال خرید مبلمان برای فضای خانه‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه آنلاین مبلمان چی بچین بزنید. انواع مبلمان  در طراحی‌های متنوع موجود است که می‌توانند مکمل دکوراسیون شما باشد. البته امکان سفارش هر مدل مبلمان نیز وجود دارد و کافیست شما عکس مبل موردنظرتان را از طریق واتس‌آپ برای کارشناسان ما بفرستید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال چرمی هوگو

۷۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدل هوگو

۷۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره فرانس

۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی فرانس

۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ما در بالا سعی کردیم که محبوب‌ترین ترفندهایی را برای طراحی داخلی منزل ایرانی معرفی کنیم. شما چه ترفند دیگری را برای طراحی داخلی خانه ایرانی پیشنهاد می‌کنید؟ اگر شما نیز در این باره نظری یا پیشنهادی دارید، می‌توانید آن‌ها را با در میان بگذارید.

1 دیدگاه برای “۱۰ ترفند هوشمندانه برای طراحی داخلی منزل ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *