۱۱ ترکیب رنگی دوست‌داشتنی برای طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی های جدید آشپزخانه

ما ایرانی‎ها عاشق آشپزخانه‌های سفید رنگ هستیم. رنگ سفید به خوبی می‌تواند فضایی تمیز، ساده و منظمی را رقم بزند و بهترین مکان را برای آشپزی فراهم نماید. البته کابینت‎های ام دی اف و استیل نیز چند سالی است که توانسته‌اند به آشپزخانه‎های ایرانی راه پیدا کنند و رقابت تنگاتنگی را با آشپزخانه‎های سفید رنگ داشته باشد. اما چرا ما به سمت رنگ‎های دیگر برای طراحی‌های آشپزخانه‌مان نمی‎رویم؟ رنگ‎ها به خوبی می‌توانند جزئیات معماری را در آشپزخانه برجسته کرده و رنگ و روح تازه‌ای به دکوراسیون یکنواخت‌مان دهند. ترکیب دو رنگ برای کابینت‌ها می‌تواند ظاهر شخصی و متفاوتی را به طراحی داخلی شما دهد. ما در این مطلب ۱۲ طرح رنگی جذاب برای آشپزخانه‎ها را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند الهام‌بخش طراحی های جدید آشپزخانه باشند.

آبی آسمان+آبی کدر

اگر در انتخاب رنگ برای طراحی داخلی خود مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از دو طیف رنگی مشابه(همان رنگ) استفاده کنید. این استراتژی هیچ وقت شکست نمی‌خورد و شما می‌توانید با خیال راحت از آن کمک بگیرید. در این آشپزخانه‌ی بزرگ جزیره‌ای، کانتر به رنگ آبی کدر در مرکز آشپزخانه‌ قرار گرفته است و برای بقیه کابینت‌ها از رنگ آبی آسمانی استفاده شده است. این  ترکیب رنگی برای کابینت‌ها فوق‎العاده عمل کرده و فضای دنج و آرامش‎بخشی را رقم زده است.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

شما همینطور می‌توانید از طیف‌های رنگی دیگر آبی نیز بدین منظور استفاده کنید ولی بهتر است یک سایه‎ی ملایم از آبی و یک سایه‌ی تیره‌تر از آن را انتخاب کنید.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

عنابی تند+موشی

اگر به دنبال فضای گرم و صمیمی برای آشپزخانه ‎تان هستید، می‌توانید از دو رنگ عنابی تند و موشی کمک بگیرید. همانطور که در این آشپزخانه مشاهده می‌کنید، پنجره‌ها، سقف و کفپوش چوبی به خوبی توانسته این دو رنگ را تکمیل کنند و پالت رنگی شما را زیباتر نمایند. برای ایجاد ظاهری مشابه شما می‌توانید از دیگر سایه‎های رنگی قرمز و سبز برای آن استفاده کنید.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

سبز+سفید

شما می‌توانید از ترکیب دو رنگ سفید و سبز برای طراحی آشپزخانه‌تان استفاده کنید. نگاهی به آشپزخانه‌ی زیر بیندازید. کانتر سبز رنگ در این آشپزخانه ‎ی سفید رنگ روح تازه‌ای به آن داده و فضای پرطراوات و شادی را رقم زده است. البته طراح فقط به کانتر بسنده نکرده و از رنگ سبز برای بشقاب‌های تزئینی و سقف نیز استفاده کرده است.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

قرمز روشن+مشکی

رنگ‌های قرمز و مشکی از جمله تونالیته‌ رنگ‌های محبوبی هستند که از گذشته‎ در دکوراسیون داخلی وجود داشته‌اند. شما می‌توانید به کمک این دو رنگ حس و حال دراماتیکی را به آشپزخانه‌تان بدهید. کابینت‌های مشکی رنگ پس‎زمینه‎ی عالی را برای رنگ قرمز در آشپزخانه فراهم می‌کنند. همینطور که در طراحی این آشپزخانه مشاهده می‌کنید، کانتر قرمز رنگ جذابیت خاصی را به این فضا داده که در نوع خود منحصربفرد است.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

خاکستری روشن+نارنجی گرم

خاکستری از جمله‎ رنگ‎های خنثی است که به خوبی می‌تواند با تمامی طیف‌های رنگی ترکیب شود و نتیجه فضای متعادل و جذابی باشد. شما می‌توانید با خیال راحت خاکستری روشن را با نارنجی جفت کنید و طراحی جدیدی را برای آشپزخانه‌تان به ارمغان آورید.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

لیمویی+خاکی مایل به زرد

رنگ‌های پرجنب‌وجوش از خانواده‌های سبز و زرد می‌تواند ترکیب‌های رنگی جالبی را برای هر فضایی به وجود آورند. شما می‌توانید با ترکیب رنگ‎های لیمویی و خاکی فضای بانشاط و سرزنده‌ای را بسازید. مطمئنا آشپزی در چنین فضایی می‌تواند بسیار دوست‌داشتنی و لذت‎بخش باشد.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

آبی کدر+سفید

استفاده‌ی بیش از حد از رنگ سفید می‌تواند جزئیات معماری آشپزخانه‌تان را محو کند. برای برجسته کردن ویژگی‌ها و تجهیزات آشپزخانه‌تان می‌توانید از رنگ آبی کدر استفاده کنید. از رنگ آبی برای درب کابینت‌ها و کفپوش استفاده کنید و فضای آرامش‌بخشی را برای خودتان و خانوادتان بسازید.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

خاکستری کمرنگ+فیروزه‌ای کدر

برای یک فضای دنج و راحت نیازی نیست که حتما از رنگ‌های گرم استفاده کنید. ترکیب رنگ‌های سرد خاکستری و فیروزه‌ای نیز می‌تواند چنین فضایی را برای شما رقم بزند. چیزی که کاملا از آشپزخانه‌ی زیر احساس می‌شود.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

قرمز+زرد

اگر به رنگ‎های گرم علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما ترکیب دو رنگ زرد و قرمز است. کابینت‌های قرمز با دیوارهای زرد به خوبی می‌توانند فضای آشپزخانه‎ ی شما را روشن کنند و به آن گرمی ببخشند. توجه کنید که رنگ قرمز می‌تواند اشتهای شما را تحریک کند و باعث پرخوری شما شود. پس بهتر است که اتاق ناهارخوری جداگانه‌ای بدین منظور درنظر بگیرید.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

زرد+آبی

آبی رنگ سردی و آرامش‌بخشی است و ترکیب آن با رنگ پرجنب‌وجوشی مثل زرد می‌تواند جالب توجه باشد. این ترکیب رنگی آشپزخانه‎ کاملا در فضای هر خانه‌ای به چشم می‌آید و نگاه‎ها را به خود جلب می‌کند.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

طراحی های جدید آشپزخانه: فیروزه‌ای+کرمی

برای ایجاد ظاهری نرم و ملایم ما این ترکیب رنگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دو رنگ دوست‌داشتنی می‌توانند دکوری متفاوت و جذابی را برای آشپزخانه‌تان به ارمغان آورند.

طراحی های جدید آشپزخانه
طراحی های جدید آشپزخانه

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، اطلاعات دقیق کسب کنید. دکوراسیون با رنگ ‎های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما در اینجا سعی کردیم شما را با بهترین ترکیب‌های رنگی آشپزخانه آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید طراحی موردعلاقه‌تان را انتخاب و دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این آشپزخانه‌ها را پسندید؟ چه ترکیب رنگی دیگری را برای آشپزخانه پیشنهاد می‌کنید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان می‎رسد، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *