چه رنگ پرده‌ای برای خونمون مناسب است؟

مدل پردهای رنگی

عموما اولین چیزی که شما به هنگام ورود به یک اتاق متوجه آن می‎شوید، رنگ غالب دکوراسیون و میزان نور دریافتی از پنجره‌ها می‌باشد. برای همین است که دانشمندان و روانشناسان به مقوله‎ی رنگ‌ها و تاثیرات آن در زندگی شخصی بسیار علاقه‌مند شده و به تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه پرداخته‌اند. پنجره‌ها دقیقا مانند چشم‌های خانه می‌باشند و خانه‎ی بدون پنجره مانند خانه‌ای است که زندگی در آن جریان ندارد. برای همین نحوه‎ی تزئین و دکوراسیون پنجره‌ها از اهمیت بالایی در طراحی داخلی برخوردار است. ما در این مطلب به بررسی مدل پردهای رنگی برای اتاق نشیمن می‎پردازیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند الهام‌بخش فضای زندگی شما باشند.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

اما قبل از هر چیزی…

قبل از انتخاب رنگ پرده‌ها ما نیاز داریم تا روی یک سری عناصر حیاتی تاکید کنیم که ممکن است به شما در انتخاب رنگ مناسب پرده‎ی اتاق پذیرایی‌تان کمک کنند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که شما باید با آن شروع کنید، سبک دکوراسیون اتاق‌تان و بخصوص رنگ دیوارها، کفپوش، فرش‌ها و مبلمان می‌باشد. به یاد داشته باشید که فقط یک عنصر می‌تواند در اتاق شما مثل یک ستاره بدرخشد. ابتدا بهتر است که به این سوال پاسخ دهید: آیا شما می‌خواهید که پرده‎های خانه‌تان با دکوراسیون‌تان ترکیب بشود؟ یا اینکه آن‎ها در فضای اتاق برجسته شده و تمامی توجهات به سمت آن‌ها کشیده شود؟

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

رنگ‌های سفید، عاجی و دیگر رنگهای خنثی بسیار روشن و پرطراوت هستند و می‌توانند با تمامی فضاها ترکیب شوند. رنگ‌های قوی مثل آبی و سبز باعث می‎شوند که پرده‌های شما در فضای اتاق کاملا به چشم آیند و نگاه‌ها را به خود جذب کنند.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

میزان نور خورشید که از پنجره به اتاق شما می‎تابد، یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی است که شما باید به هنگام انتخاب رنگ پرده به آن‌ها توجه کنید. اگر اتاق شما میزان نور زیادی را دریافت می‌کند، بهتر است که از انتخاب رنگ‏های روشن برای پرده‎ها خودداری کنید زیرا رنگهای روشن پارچه در اثر نورخورشید زودتر محو و کمرنگ می‏شوند.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

البته بیشتر طراحان داخلی توصیه می‌کنند که اگر رنگ‌های پرجنب‌وجوشی را برای دیوارها، فرش و سایر لوازم اتاق را بکار برده‌اید، بهتر است که برای رنگ پرده به سمت رنگ‌های خنثی بروید. یا در مقابل، اگر کل اتاق و مبلمان شما دارای تونالیته رنگ‎های خنثی است، پرده‎های رنگارنگ می‌توانند سرزندگی و نشاط را به اتاق شما آورند. اما با این حال این موضوع تا حدودی سلیقه‌ای است و به خودتان بستگی دارد.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

متداول‌ترین مدل پردهای رنگی

پرده‌‌ها بخش مهمی از دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای می‌باشند و انتخاب جنس و رنگ مناسب آن‌ها با توجه به حس و حال کلی اتاق بسیار مهم است. مطممئنا انتخاب پرده‎‌ی بی‌عیب‌ونقص برای پنجره‌ها امری بسیار پیچیده است و ممکن است یک انتخاب اشتباه ظاهر ناخوشایندی را به اتاق‌تان بدهد. ما در ادامه به بررسی پرده‌های رنگی و تاثیری که در محیط می‌گذارند، می‌پردازیم.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

قرمز رنگ بسیار محرکی بوده و می‌تواند انرژی شما را افزایش داده و اشتهای شما را بالا ببرید. به همین خاطر پرده‌های قرمز رنگ برای آشپزخانه‌ها و اتاق‌های ناهارخوری بسیار مناسب هستند. اما با این حال شما می‌توانید از آن‌ها برای اتاق نشیمن‌تان نیز استفاده کنید. این رنگ به عنوان رنگ پرده‌های اتاق خواب اصلا توصیه نمی‎شود.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

رنگ نارنجی به خوبی می‌تواند تغییرات را بپذیرد، حس راحتی ایجاد کرده و انرژی شما را بالا ببرد. پرده‌های نارنجی برای فضاهای نشیمن و دورهمی‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد. این رنگ برای پرده‌های آشپزخانه‌ها بسیار مناسب است و باعث می‎شود که غذای شما راحت‌تر هضم شود. با این وجود نارنجی بسیار مهیج بوده و بهتر است که برای اتاق خواب از این رنگ استفاده نکنید.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

رنگ زرد نیز دقیقا شبیه به نارنجی است و به عنوان رنگ محبت و دوستی شناخته می‎شود. اگر می‌خواهید که مهمانان شما احساس آرامش بیشتری داشته و راحت‎ باشند، اتاق نشیمن خود را با پرده‌های زرد رنگ تزئین کنید.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

پرده‌های سبز برای اتاق خواب بسیار مناسب هستند و می‌توانند فضای آرامی را برای خواب شبانه‎ی شما فراهم نمایند. علاوه بر این پرده‌هایی به رنگ سبز باعث می‎شوند که اتاق شما بزرگتر بنظر برسد. با این حال این رنگ برای همه مناسب نیست و می‎تواند باعث عصبانیت و ناراحتی شود.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

رنگ فیروزه‌‌ای یکی از رنگ‎های مورد علاقه‎ی بسیاری از مردم می‌باشد چرا حس آرامش و خونسردی را با خود به همراه دارد. بنابراین این رنگ از پرده‌ها برای هر اتاقی که شما می‌خواهید بعد از یک روز سخت کاری در آن استراحت کنید، مناسب است.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

رنگ آبی می‌تواند با بیخوابی و اضطراب مقابله کرده و به تمرکز شما کمک کند. بنابراین پرده‌های آبی رنگ برای دفترکار خانگی و اتاق‌های خواب بسیار مناسب هستند.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

اگر به دنبال یک فضای پرانرژی و آرامش‎بخش هستید، پرده‌هایی به رنگ بنفش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رنگ بنفش و صورتی می‌توانند احساسات عاشقانه و محبت را در شما افزایش داده و تاثیر خوبی در روابط صمیمی‌تان بگذارند. بنابراین این پرده‌ها برای اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

پرده‌هایی با رنگ قهوه‌ای می‌توانند فضای دنج و راحتی را برای شما بسازند. رنگ قهوه‌ای همینطور میزان تمرکز شخص را بالا برده و برای طراحی داخلی اداری نیز مناسب است.

مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی
مدل پردهای رنگی

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، اطلاعات دقیق کسب کنید. دکوراسیون با رنگ ‎های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما در اینجا سعی کردیم شما را با انواع مدل‌ پرده‌های جدید اتاق نشیمن و اتاق خواب آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید پرده‌ی موردعلاقه‌تان را انتخاب و دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این پرده‌ها را پسندید؟ چه رنگی دیگری را برای پرده‌های اتاق نشیمن و اتاق خواب پیشنهاد می‌کنید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان می‎رسد، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *