چرم مصنوعی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

چرم مصنوعی مبلمان

بدون شک چرم گزینه‌ای مشهور و محبوب برای مبلمان خانه به شمار می‎آید. ظاهر لوکس و زیبایی که مبلمان چرمی با خود به همراه دارد، آن را برای هر سبک دکوراسیونی مناسب کرده است. احتمالا می‌دانید که چرم از پوست حیوانات و خزندگانی مثل گاو، گوسفند و بز بدست می‌آید. در واقع پوست حیوانات در طی فرآیندهای دباغی به شکل پارچه مبلی در می‎آید. چرم از گذشته به عنوان روکشی برای صندلی‌ها و مبلمان رایج بوده است و امروزه نیز بیشترین کاربرد آن در حوزه‌ی مبلمان می‎باشد. این روزها چرم مصنوعی نیز توانسته به حوزه مبلمان راه پیدا کند و بدون تردید می‌توان گفت که چرم مصنوعی جایگزین مناسبی برای چرم طبیعی است. محبوبیت چرم مصنوعی در چند دهه‌ی گذشته به دلایل متنوعی بسیار افزایش یافته است. اگر شما می‌خواهید تا اطلاعات کاملی را از چرم مصنوعی مبلمان بدست بیاورید، پیشنهاد می‌کنم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید. ما در اینجا سعی می‌کنیم تمام مزایا و معایب چرم مصنوعی مبلمان را بیان کنیم تا شما به هنگام خرید، بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

تعریف چرم مصنوعی: همانطور که از نامش مشخص است، ماده‌ای مصنوعی و ساختگی می‌باشد. چرم مصنوعی اصطلاح رایجی است که در دنیای مبلمان (مثل مبل، صندلی و تاج تخت‌خواب) بیشترین کاربرد را دارد.

دلایل استفاده از چرم مصنوعی

دلیل ۱: هزینه

چرم مصنوعی در بیشتر موارد ارزان‌تر از چرم طبیعی می‌باشد.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۲: اخلاقی

اگر شما نیز از طرفداران محیط زیست و حیوانات باشید، از چرم طبیعی بیزار خواهید بود. چرم مصنوعی جایگزین عالی برای نوع طبیعی آن می‌باشد چرا که از پوست حیوانات درست نمی‌شود.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۳: تنوع

فقط یک نوع چرم مصنوعی برای مبلمان وجود ندارد و شما می‌توانید کیفیت‌های متنوعی از آن را در بازار پیدا کنید. دو نوع اصلی چرم مصنوعی شامل pvc (سخت تمیز می‌شوند) و انواع چرم‌هایی که با –poly شروع می‌شوند (مثل پلی اورتان، پلی میکروفایبر)، می‌باشد. به طور کلی، چرم مصنوعی نوع پلی از PVC آن بهتر است، چرا که با محیط زیست سازگارتر بوده و راحت‌تر تمیز می‌شوند.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۴: تکنولوژی

پیشرفت تکنولوژی تعداد گزینه‌های بیشتری از چرم مصنوعی مبلمان را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه روش‌های غیر سنتی در تولید چرم مصنوعی مبلمان، بسیار محبوب شده‌اند و برای تولید انواع pvc و پلی استفاده می‌شوند.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۵: طراحی‌های متنوع

از آنجا که چرم مصنوعی ماده‌ای ساختگی می‌باشد، می‌تواند در انواع رنگ، سبک و الگو تولید شود. به این ترتیب شما می‌توانید طراحی‌های متنوعی از مبلمان را داشته باشید و متناسب با دکوراسیون‌تان پالت رنگی یا طرح خاص خود را سفارش دهید.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۶: طول عمر

عموما نوع پلی چرم مصنوعی بسیار بادوام است و برخلاف چرم طبیعی مقاومت بالایی در برابر ترک‎خوردگی دارد. البته این مورد کاملا به نحوه‌ی استفاده شما از چرم و محافظت از آن بستگی دارد.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۷: راحتی در نگهداری

به طور معمول، چرم مصنوعی، به سادگی و فقط با پارچه‌ی مرطوبی تمیز می‌شود. همینطور رنگ چرم مصنوعی نسبت به همتای طبیعی‌اش، کمتر دچار محوشدگی می‌شود.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلایلی برای اجتناب از چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۱: کهنگی

واقعیت این است که زیبایی مبلمان چرم طبیعی در اثر گذر سالها بالاتر می‌رود و شما شاهد افزایش ظاهر لوکس، نرم، راحت و با ارزش این نوع مبلمان چرمی خواهید بود. همین یکی از عمده دلایل محبوبیت چرم طبیعی است. اما چرم مصنوعی اینگونه نیست و زیبایی و جذابیت روزهای اول خود را در گذر زمان از دست می‌دهد.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۲: عدم تنفس پذیری

چرم مصنوعی قابلیت تنفس‌پذیری ندارد. البته برخی انواع خاص از آن، این قابلیت را در دوز کمی دارند. قابلیت تنفس پذیری مبلمان چرمی باعث می‌شود تا در زمان تماس طولانی‌تر با مبلمان رطوبت کمتری ایجاد شود. اگر این مسئله برای شما مهم است، هیچ وقت به سمت چرم مصنوعی pvc نروید زیرا این نوع چرم، کمترین مقدار تنفس‌پذیری را در میان انواع چرم دارد.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۳: غیرقابل بازیافت

مسلما چرم طبیعی نسبت به نوع مصنوعی آن، با محیط زیست سازگارتر است چرا که از پوست حیوانات بدست می‌آید. در حالی که چرم مصنوعی، ماده‌ی جدیدی است و کمتر قابل بازیافت می‌باشد.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۴: آسیب‌پذیر

چرم مصنوعی بر خلاف چرم طبیعی فاقد قابلیت ارتجاعی طبیعی است که همین آن را بسیار آسیب‌پذیر کرده است. به این معنی که چرم مصنوعی می‌تواند خیلی راحت سوراخ شده یا پاره ‌شود.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

دلیل ۵: جذب آلرژن‌ها

برخی چرم‌های واقعی دارای ویژگی ضدحساسیت هستند که همین می‌تواند برای برخی از افراد بسیار مفید باشد. این در حالی است که هیچ کدام از چرم‌های مصنوعی این ویژگی را ندارند و همین باعث می‌شود که آن‌ها مستعد جذب آلرژن‌ها باشند.

چرم مصنوعی مبلمان
چرم مصنوعی مبلمان

ما در اینجا سعی کردیم با بررسی ویژگی‌های مهم چرم مصنوعی، شما را در انتخاب مبلمان چرم یاری کنیم. مبلمان چرمی نسبت به مبلمان پارچه‌ای نیاز به نگهداری و مواظب‌های خاصی دارد. ما قبلا مطلبی را در مورد بررسی متدهای برای نگهداری مبل چرم مصنوعی منتشر کرده‌ایم که به کمک آن می‌توانید به مدت طولانی از مبلمان‌تان استفاده کنید. اگر شما نیز نظر یا پیشنهادی در باره این مطلب دارید می‌توانید آن را ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *