۷ قدم ساده برای دوخت کوسن مبل

آموزش دوخت کوسن مبل

شاید شما نیز از افرادی هستید که معتقدید کوسن مبل، بدردبخورترین قسمت دکوراسیون خانه‌ نیست و نباید اهمیت زیادی در تزئین خانه به آن بدهیم. اما من از شما می‌خواهم که کمی عمیق‌تر به این موضوع فکر کنید! کوسن مبل راحت‌ترین گزینه در دکوراسیون خونه است که به شما کمک می‌کند تا به فضای اتاق‌تان رنگ و روح تازه‌ای دهید. ما در این مطلب با آموزش دوخت کوسن مبل به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید خودتان به تنهایی و با کمترین امکانات، کوسن‌های سفارشی را برای دکوراسیون‌تان بدوزید.

برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال راحتی Urban روی آن کلیک کنید.

البته قبل از آن، از شما دعوت می‌کنم که سری به فروشگاه آنلاین چی بچین بزنید و انواع مبلمان در طرح و رنگ‌های متفاوت را در آن ببینید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال Eddy

۷۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل Urban

۶۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل Newport

۸۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل دو نفره Catalan

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم روکش کوسن مبل روشی ساده و آسان برای تغییر دکوراسیون اتاق‌تان است. بهترین خبر در مورد روکش کوسن مبل این است که آن‌ها نسبتا ارزان و ساده هستند و شما به سادگی می‌توانید آن‌ها را خودتان به تنهایی تهیه کنید. شما برای این‌کار می‌توانید از پارچه‌های قدیمی استفاده کنید و یا اینکه پارچه دکوری جدید و هماهنگ با دکورسیون‌تان را خریداری نمایید.

آموزش دوخت کوسن
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل تختخواب شو Andes روی آن کلیک کنید.

قبل از اینکه آموزش دوخت کوسن مبل را شروع کنیم، مواد موردنیاز زیر را تهیه کنید.

مواد مورد نیاز

  • پارچه
  • متر
  • قیچی
  • سنجاق
  • چرخ خیاطی و نخ
روکش برای کوسن مبل
آموزش دوخت کوسن مبل

آموزش دوخت کوسن مبل

قبل از اینکه آموزش دوخت کوسن مبل را شروع کنیم، شما باید مواد موردنیاز خود را تهیه و آماده نمایید. انتخاب پارچه‌ی کوسن نکته‌ی بسیار مهمی است که شما باید به آن توجه کنید. اگر دوست دارید که رنگ مبل و کوسن‌تان مشابه باشند، بهتر است که از پارچه‌ای شبیه به پارچه مبل‌تان استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید که طرح و الگوی خاصی به دکوراسیون‌تان اضافه کنید، می‌توانید پارچه‌‌های طرح‌دار را برای کوسن مبل انتخاب کنید.

البته انتخاب پارچه کوسن به مبل‌تان نیز بستگی دارد. مثلا اگر مبل‌تان دارای الگوی خاصی است، پیشنهاد می‌کنیم پارچه‌ی انتخابی شما ساده باشد تا دکوراسیون‌تان شلوغ و بهم‌ریخته بنظر نرسد.

آموزش دوخت کوسن مبل
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل راحتی چرم Dekalb روی آن کلیک کنید.

البته اینکه بتوانید پارچه‌ی کوسن‌ متناسب با سلیقه‎ و دکوراسیون‌تان را بیابید، شاید کمی سخت باشد. خوشبختانه چی بچین این مشکل را حل کرده و شما به هنگام خرید پارچه با تنوع بسیار بالایی روبرو هستید.

چی بچین به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مبل، با ارائه‌ی بیش از ۱۰۰۰ نوع طرح و رنگ پارچه مبلی و پرده‌ای، شرایطی را برای مشتری‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند به راحتی طرح و رنگ‌های متنوعی از پارچه را بیابند و انتخاب کنند. پس اگر به دنبال خرید پارچه برای کوسن خودتان هستید، می‌توانید جهت مشاوره با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

آموزش دوخت کوسن مبل
اگر به دنبال خرید پارچه برای کوسن خودتان هستید، می‌توانید جهت مشاوره با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

از طرف دیگر چی بچین نگاه حرفه‌ای به پارچه دارد. اگر شما در مورد انتخاب بهترین طرح و رنگ برای پارچه کوسن خود دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید با طراحان داخلی ما در چی بچین تماس گرفته و در این مورد مشاوره‌ی لازم را از آن‌ها بگیرید.

طراحان داخلی ما با توجه به تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود و شناخت خوبی که از پارچه دارند، بهترین راهنمایی ممکن را به شما می‌کنند و شما می‌توانید در نهایت مطابق سلیقه‌ی خودتان طرح و رنگ پارچه مبلی‌تان را انتخاب کنید.

پس اگر به دنبال خرید پارچه برای کوسن خودتان هستید، می‌توانید جهت خرید و مشاوره با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

امکان خرید بیش از ۱۰۰۰ نوع پارچه مبلی در مجموعه‌ی چی بچین وجود دارد.

خوب، اکنون به آموزش دوخت کوسن مبل می‌رسیم.

مرحله ۱: اندازه‌گیری و برش پارچه

آموزش دوخت کوسن مبل را با اندازه‌گیری و برش پارچه شروع می‌کنیم. این مرحله کاملا به شکل و فرم کوسن مبل‌تان بستگی دارد. مثلا اندازه کوسن مورد نظر ما در اینجا برابر ۱۶*۱۲ است. بنابراین ما نیاز داریم که پارچه را به این شکل ببریم:

قطعه جلویی: ۱۷*۱۳

قطعه پشتی: ۲۲*۱۳

پس از آن، شما باید قطعه پشتی را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید که در اینجا اندازه هر کدام از آن‌ها برابر ۱۱*۱۳ خواهد شد.

آموزش دوخت کوسن مبلقطعه پشتی و جلویی کوسن مبل را اندازه‌گیری کرده و برش بزنید.

مرحله ۲: عرض قطعه پشتی پارچه‌ی را تا کنید

تنها یکی از عرض‌های قطعه پشتی پارچه را حدود ۴ سانتی‌متر مطابق شکل تا کنید و سپس آن‌ها را بدوزید. این‌کار برای این است که لبه‌های تمیزی داشته باشید، پس با دقت عمل کنید. به یاد داشته باشید که این مرحله را باید برای هر دو قطعه انجام دهید.

آموزش دوخت کوسن مبلعرض هر دو قطعه پارچه‌ی پشتی را تا کنید

مرحله ۳: قطعه‌های پشتی و جلویی را با سنجاق به هم وصل کنید

ابتدا قطعه جلویی را (سمت رویی) رو به بالا قرار داده و بعد از آن دو قطعه پشتی را (سمت جلویی‌شان) رو به سمت پایین و بر روی قطعه جلویی قرار دهید. گوشه‌های بالایی و پایینی را به دقت روی هم تراز کنید و سپس قطعه‌های پشتی و جلویی را با سنجاق بهم وصل کنید.

قطعه‌های پشتی و جلویی را با سنجاق به هم وصل کنید.

آموزش دوخت کوسن مبل
آموزش دوخت کوسن مبل

مرحله ۴: قسمت‌های سنجاق‌زده را بهم بدوزید

اطراف لبه‌های بیرونی روکش کوسن را حدود سه سانتی متر به صورت مستقیم بدوزید.

دوخت لبه‌های کوسن مبللبه‌های بیرونی روکش کوسن را بدوزید.

مرحله ۵: گوشه‌ها را برش بزنید

زمانی که کار دوخت کوسن به اتمام رسید، گوشه‌های بیرونی روکش کوسن را برش بزنید.

برش گوشه‌های کوسن مبلگوشه‌ها را برش بزنید

مرحله ۶: اتو کنید

سمت رویی کوسن مبل را بیرون بیاورید و اتو بکشید. عکس زیر چیزی است که در انتها خواهید داشت.

کوسن مبل
آموزش دوخت کوسن مبل

مرحله ۷: داخل روکش را با فوم پر کنید

مرحله دوخت کوسن مبل تمام شده است و شما می‌توانید روکش را با فوم پر کرده یا اینکه کوسن قبلی را داخل آن قرار دهید.

آموزش دوخت کوسن مبل
آموزش دوخت کوسن مبل

در این مرحله آموزش دوخت کوسن مبل ما به پایان رسید. شما می‌توانید مراحل بالا را برای تمامی کوسن‌ها در شکل‌های مربعی و مستطیلی با اندازه‌های مختلف اجرا کنید. ما در مطلب دیگری آموزش دوخت کوسن استوانه‌ای را توضیح داده‌ایم. اگر شما تمایل دارید که کوسن استوانه‌ای برای مبل‌تان بدوزید، اینجا کلیک کنید.

اگر در کار دوخت کوسن زیاد موفق عمل نکردید، می‌توانید برای سفارش انواع کوسن روی ما حساب کنید. ما در مجموعه‌ی چی بچین امکان سفارش کوسن در هر طرح و رنگی را فراهم کرده‌ایم و می‎‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

به این ترتیب شما علاوه بر خرید پارچه کوسن مبل می‌توانید کوسن دلخواه‌تان را نیز از فروشگاه چی بچین سفارش دهید. کوسن‌های زیر بخشی از محصولات ما در فروشگاه چی بچین می‌باشند که می‌توانید برای سفارش آن‌ها با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

سفارش کوسن از چی بچین

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم متاسفانه گاهی یافتن مبلمان مدرن، شیک و با اندازه‌ی دلخواه‌تان در فروشگاه‌ها سخت می‌شود و همین مراحل خرید را دشوار می‌کند.

مبل ال جدید
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال Newport روی آن کلیک کنید.

اما خبر خوب این است که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان، این امکان را برای شما فراهم نموده‌اند که بتوانید دقیقا متناسب سلایق خودتان مبلمان‌تان را سفارش دهید. اگر شما نیز در فکر خرید کوسن مبل هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به فروشگاه چی بچین بزنید.

آموزش دوخت کوسن
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد مبل ال مدل Haven روی آن کلیک کنید.

کوسن مربعی

کوسن‌های مربعی یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین نوع‎ کوسن‌ها می‌باشند که اکثرا با هر مبلی سازگاری دارند. این قضیه در مورد کوسن‌های مربعی شکل چی بچین نیز صدق می‌کند و یکی از پر فروش‌ترین محصولات ما در چی بچین است. شما می‌توانید انواع کوسن مربعی در هر طرح و رنگی که مایل هستید، را از مجموعه‌ی چی بچین سفارش دهید.

آموزش دوخت کوسن مبل
یزای سفارش کوسن مربعی شکل با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

کوسن استوانه‌ای

یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای کوسن مبل، کوسن‌های استوانه‎ای شکل هستند که بسیار جذاب بوده و می‌توانند رنگ و روح تازه‌ای به دکوراسیون‌تان دهند. شما می‌توانید این کوسن‌ها را در انواع رنگ و پارچه از مجموعه‌ی چی بچین سفارش دهید.

آموزش دوخت کوسن مبل
یزای سفارش کوسن استوانه‌ای شکل با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

البته شما فقط محدود به انتخاب پارچه‌ی ساده برای کوسن استوانه‌ای نیستید و می‌توانید انواع پارچه‌های طرحدار نیز برای روکش آن‌ها انتخاب کنید.

برای سفارش کوسن استوانه‌ای شکل با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

کوسن مستطیلی

شما در چی بچین فقط به انتخاب کوسن‌های استوانه‌ای یا مربعی محدود نیستید و می‌توانید کوسن‌هایی به شکل مستطیلی یا گرد را سفارش دهید. خوشبختانه تنوع بالای پارچه در چی بچین انتخاب‌های زیادی را برای انواع کوسن در اختیار شما قرار دهد و شما به راحتی می‌توانید کوسنی متناسب با سبک و رنگ مبل‌تان سفارش دهید.

آموزش دوخت کوسن مبل
برای سفارش کوسن استوانه‌ای شکل با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

کوسن گرد

کوسن‌های گرد یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای تزئین مبل‌تان می‌باشد. این کوسن‌ها نیز همانند کوسن‌های استوانه‌ای می‎توانند در انواع پارچه و طرح سفارش داده شوند.

برای سفارش کوسن استوانه‌ای شکل با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ تماس بگیرید.

ما در بالا ابتدا در مورد آموزش دوخت کوسن مبل صحبت کردیم و سپس نمونه‌هایی از محصولات چی بچین را معرفی کردیم. البته این‌ها تنها بخشی از محصولات چی بچین هستند و شما می‌توانید از فروشگاه چی بچین دیدن کنید و مبلمان مناسب دکوراسیون‌تان را انتخاب کنید. همینطور می‌توانید با تماس با شماره تلفن ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ اطلاعات بیشتری را در مورد انواع رنگ و طرح کوسن مبل بدست آورید و هماهنگی لازم را انجام دهید.

ناموجود
۱۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
۱۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Kaira

۸,۳۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

میز جلو مبلی کشودار Acorn

۱۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان

همینطور ما در بخش دیدگاه نیز با شما هستیم. شما می‌توانید در این بخش تمامی سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا آن‌ها را برای‌تان بررسی و پیگیری کنیم.

10 دیدگاه برای “۷ قدم ساده برای دوخت کوسن مبل

    • ثریا شیرعلی‌زاده گفته:

      جهت برآورد قیمت لطفا عکس مبل را از طریق واتس‌آپ یا تلگرام به شماره‌ همراه ۰۹۱۲۱۸۸۷۴۸۲ ارسال کنین تا کارشناسان ما بهتون پاسخ بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *