چرا رنگها در طراحی راهرو و ورودی خانه مهم هستند؟

تزیین راهرو ورودی

من به شدت عاشق ورودی و راهروهایی هستم که از رنگ و وسایل دکوراتیو شخصی پر شده باشند. تزیین راهرو ورودی با استایل شخصی و منحصربفرد خودمان می‌تواند نمایشی از نوع رفتار و گفتار، فرهنگ، سلیقه و علایق‌مان باشد. اولین احساس همیشه مهم است و ورودی خانه دقیقا چنین نقشی را در دکوراسیون ما بازی می‎کند. معمولا فضای ورودی خانه در دکوراسیون داخلی نادیده گرفته می‎شود اما باید بدانید که راهرو و ورودی تنها محل عبور مهمانان به داخل خانه نیست و شما می‎توانید با کمی خلاقیت، پیش نمایشی را از دکوراسیون داخلی‌ خود به مهمانان‌‌تان ارائه دهید. حتی اگر ورودی خانه‌تان زیاد بزرگ نیست باز می‌توانید فضای شخصی و منحصربفرد خودتان را داشته باشید که در عین زیبایی، کاربردی نیز باشد.

تزیین راهرو ورودی
تزیین راهرو ورودی

برای یک ورودی شیک و کاربردی، شما به درب جلویی جذاب، صندلی یا نیمکت، سطحی برای قرار دادن کلیدها، فضایی برای قرارگیری کت و کیف‎ها، روشنایی خوب و پالت رنگی مناسب نیاز دارید. شما باید قبل از تزیین راهرو ورودی نگاهی به دکوراسیون داخلی داشته باشید. لیست دلخواهی از وسایلی که دوست دارید در ورودی خانه‎تان داشته باشید را تهیه کنید. مطمئنا برای چنین فضایی عملکرد مهم‎تر از طراحی و دکوراسیون آن می‎باشد. بر حسب نیاز خودتان می‎توانید از انواع فضاهای ذخیره‎سازی در ورودی خانه‎تان استفاده کنید.

تزیین راهرو ورودی
تزیین راهرو ورودی

بعد از اینکه شما در مورد تغییرات لازم در ورودی خانه‎تان تصمیم گرفتید، وقت آن است که روی رنگ و دکورتان تمرکز کنید. ما در ادامه روش‏هایی را برای اضافه کردن رنگ و استایل به راهرو و ورودی خانه معرفی می‌کنیم که می‌توانند الهام‌بخش دکوراسیون شما باشند. سعی کنید از این ایده‏‌ها الهام بگیرید و دکوراسیون سفارشی خودتان را بسازید.

پالت رنگی ورودی‌تان را انتخاب کنید

خوب خبر این است که شما مجبور نیستید برای ورودی خانه دقیقا از همان رنگ اتاق نشیمن‌تان استفاده کنید. برای ایجاد پالت رنگی ورودی خانه بهتر است که یکی دو رنگ را از اتاق نشیمن انتخاب کنید تا فضای کلی خانه با هم هماهنگ باشد و بعد رنگهایی که دوست‌شان دارید را به آن اضافه کنید. اگر شما از رنگهای اتاق نشیمن برای طراحی ورودی خانه‌‏تان استفاده می‎کنید، بهتر است که از سایه‎های روشن یا تیره‎تر آن‎ها استفاده کنید تا بتوانید فضای سفارشی و منحصربفردی را بسازید.

تزیین راهرو ورودی
تزیین راهرو ورودی

البته انتخاب رنگ دیوارهای راهرو و ورودی خانه به اندازه آن و میزان روشنایی فضا بستگی دارد. اگر ورودی شما کوچک است، پیشنهاد می‎کنیم از رنگهای روشن مخصوصا سفید برای دکورسیون ان استفاده کنید. این رنگها معمولا فضای شما را بزرگتر از اندازه‏‌ی واقعی آن نشان می‎دهند.

از یک دیوار تاکید رنگارنگ کمک بگیرید

دیوار تاکید روش دیگری است که شما می‎توانید با کمک آن حس و حال تازه‎ای به ورودی خانه‎تان بدهید. دیوار تاکید این روزها به یکی از محبوب‎ترین ویژگی‌های طراحی داخلی در سراسر جهان تبدیل شده است. در واقع دیوار تاکید، دیواری است که طراحی آن از لحاظ رنگ، بافت یا الگو از سایر دیوارهای اتاق متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید از انواع کاغذ دیواری، سنگ، آجر، چوب، گچ‌بری یا هر ایده‌ای که مدنظرتان است، بدین منظور استفاده کنید. شما می‌توانید از دیوار تاکید در تمامی اتاق‌ها استفاده کنید و ورودی خانه یکی از این گزینه‎ها است. ایجاد دیوار تاکید اصلا سخت نیست و شما باید یکی از دیوارهای فضای موردنظرتان را با کمک رنگ، الگو یا تکسچر، از سایر دیوارهای اتاق متمایز کنید. این دیوار تاکید به نقطه کانونی راهرو و ورودی شما تبدیل می‎شود و تمامی توجهات را به خود جلب می‎کند. حتی شما می‌توانید از سقف نیز بدین منظور استفاده کنید.

تزیین راهرو ورودی
تزیین راهرو ورودی

شما می‌توانید از انواع کاغذدیواری‌های طرحدار برای دیوارهای‌ ورودی خانه‎تان استفاده و الگو و ‌رنگهای پرجنب و جوش را به ورودی‎تان اضافه کنید.

تزیین راهرو ورودی
تزیین راهرو ورودی

پالت رنگی خود را با یک فرش کامل کنید

فرش یکی دیگر از عناصر اصلی ورودی خانه‌ها می‌باشد که بیشتر مردم آن را نادیده می‎گیرند. فرش انتخابی شما باید در عین کاربردی بودن، زرق‎وبرقدار باشد.

تزیین راهرو ورودی
تزیین راهرو ورودی

روشنایی مناسب برای تزیین راهرو ورودی ضروری است

نورپردازی مناسب یکی از ضروریات راهرو و ورودی‎های خانه است و شما می‌توانید از انواع وسایل روشنایی در این فضا استفاده کنید. اگر ارتفاع سقف شما مناسب است، می‌توانید از لوسترهای مجلل استفاده کنید. لوسترها نسبت به دیگر وسایل روشنایی می‌توانند فضای چشمگیر و دراماتیکی را بسازند. وسایل روشنایی دیگر مثل آباژورها یا دیوارکوبها نیز گزینه‎های خوبی برای اتاق‎هایی با سقف کوتاه و تاریک هستند.

تزیین راهرو ورودیتزیین راهرو ورودی
تزیین راهرو ورودی

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، اطلاعات دقیق کسب کنید. دکوراسیون با رنگهای شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. هر اشتباه دکوراسیون می‌تواند فضای دنج شما را به محیطی ناآرام و ناخوشایند تبدیل کند. ما در اینجا سعی کردیم شما را با تزیین راهرو ورودی و ایده‎های رنگهای آن آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.
همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این ایده‎های رنگی تزیین راهرو ورودی را می‌پسندید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان می‎رسد، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *