رنگ مبلمان ۲۰۱۸: دکوراسیون امسال‌تان را از بین این ۸ رنگ انتخاب کنید

رنگ مبلمان 2018

با اینکه موسسه رنگ پنتون، بنفش را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ اعلام کرده است، اما با این حال، بسیاری از مردم هنوز در مورد انتخاب رنگ، به ویژه برای دکوراسیون خانه‌هایشان مردد هستند. اگر شما نیز تمایلی به رنگ بنفش ندارید، حتما خوشحال می‌شوید، بفهمید که شما می‌توانید انتخاب‌های دیگری برای رنگ سال ۲۰۱۸ خود داشته باشید. ما در ادامه‌ی مطلب ۸ رنگ برتر سال را یکجا جمع کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم، راحت‌تر بتوانید رنگ مبلمان ۲۰۱۸ خود را انتخاب نمایید. ادامه مطلب را از دست ندهید.

واقعیت این است که رنگ‌ها تاثیر مستقیمی بر روحیه، اخلاق و افکار ما می‌گذارند. به همین دلیل انتخاب رنگ در دکوراسیون خانه از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. عموما مبل به مدت چندین سال در فضای زندگی شما حضور دارد و حجم زیادی از اتاق شما را اشغال می‌کند. انتخاب رنگ برای این قطعه باید با توجه به علم روانشناسی و فضای زندگی شما انجام پذیرد. در علم روانشناسی، رنگ‌ها برحسب حال و هوایی که با خود به همراه می‌آورند، به سه دسته رنگ‌های گرم، سرد و خنثی تقسیم‌بندی شده‌اند.

رنگ‌های گرم با افزایش آدرنالین و فشارخون فرد، احساس گرما را در شما بالا می‌برند. این رنگ‌ها به خوبی می‌توانند فضای گرم، راحت، صمیمی، پرانرژی، سرزنده و پویا را برای شما به ارمغان آورند. از طرف دیگر رنگ‌های سرد در مقابل رنگ‌های گرم قرار دارند.رنگ‎های سرد ضربان قلب را پایین آورده و درجه حرارت بدن شما را کاهش می‌دهند. به همین دلیل به رنگ‌های آرامش‌بخش مشهورند. رنگ‌های سرد می‌توانند فضای خوبی را برای استراحت شما بعد از یک روز سخت کاری فراهم نمایند. رنگ‌های خنثی را رنگ‌های امن می‌دانند زیرا آن‌ها به آسانی می‌توانند با رنگ و الگوهای مختلف ترکیب شده و فضای هماهنگی را بسازند.

در انتخاب رنگ مبل، شرایط زیادی دخیل هستند. اولین شرط به ابعاد اتاق شما برمی‌گردد. اگر فضای اتاق‌تان کوچک است، پس باید به سمت رنگ‌های روشن مثل بژ، سفید یا زرد کمرنگ بروید. رنگ‌های روشن فضای کوچک‌تان را بزرگ‌تر و وسیع‌تر نشان می‌دهند. اگر فضای نشیمن‌تان بزرگ باشد، شما محدود خاصی نخواهید داشت و می‌توانید از بین رنگ‎های تیره‌تر و قوی‌تر مثل قرمز یا قهوه‌ای نیز رنگ مبل‌تان را انتخاب نمایید.

سبک زندگی شما یکی دیگر از شروطی است که می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب رنگ مبل‌تان داشته باشد. اگر فرزند کوچک بازیگوش دارید یا رفت‌وآمد در فضای موردنظرتان زیاد است، احتمالا مبل‌تان بیشتر مستعد کثیفی و لکه دار شدن خواهد بود. به همین دلیل بهتر است رنگ مبل‌تان، به گونه‌ای باشد که لکه‌ها زیاد به چشم نیایند و در بین نقش و الگوهای مبل محو شوند. نکته‌ی بعدی به هنگام انتخاب مبل، توجه به بقیه‌ی عناصر دکوراسیون است.

رنگ کفپوش، فرش، پرده، دیوارها و لوازم جانبی و تزئینی اتاق‌تان نقش مهمی را در انتخاب رنگ دلخواه شما خواهند داشت. اگر می‌خواهید مبل‌تان از سایر دکوراسیون اتاق‌تان متمایز باشد و بیشتر به چشم آید، می‌توانید رنگ آن را کاملا در تضاد با رنگ‌ عناصر اتاق‌تان انتخاب نمایید. اما اگر تمایل دارید که فضای یکپارچه و هماهنگی داشته باشید، حتما رنگ مبل‌تان را به گونه‌ای انتخاب کنید که با سایر رنگ‌های موجود در اتاق‌تان ترکیب شود.

رنگ مبلمان ۲۰۱۸: برای مبل‌ امسال‌تان از این ۸ رنگ انتخاب کنید.

۱) آبی نفتی

در میان رنگ‌های انتخابی سال ۲۰۱۸ رنگ آبی نفتی، گزینه‌ی عالی برای رنگ مبلمان ۲۰۱۸ تان است. مطمئن باشید که این رنگ در هر سبک دکوراسیون سنتی و معاصر به خوبی عمل خواهد کرد. به دلیل اینکه رنگ آب نفتی، رنگ نسبتا تیره‌ای می‌باشد، توصیه می‌کنیم که آن را با مبلمان‌هایی به رنگ‌های روشن ترکیب کنید تا بتوانید با ایجاد تضادی بین آن‌ها فضای متعادل و جالبی را بسازید.

رنگ مبلمان 2018
رنگ مبلمان ۲۰۱۸

۲) فیروزه‌ای کدر

اگر شما به دنبال رنگ ملایم‌تری برای مبلمان‌تان هستید، رنگ فیروزه‌ای کدر انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما می‌باشد. علاوه بر مبلمان، شما می‌توانید از این رنگ برای دیوارهای اتاق نشیمن‌تان نیز استفاده نمایید. فیروزه‌ای کدر، رنگ  نسبتا روشنی است و در فضاهایی که نور کافی دریافت نمی‌کنند، به خوبی کار خواهد کرد.

رنگ مبلمان 2018
رنگ مبلمان ۲۰۱۸

۳) شرابی

رنگ شرابی که سایه‌ی تیره‌ای از رنگ قرمز به شمار می‎آید، می‌تواند انتخاب خوبی برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی باشد. شما می‌توانید از این رنگ در مبلمان یا به عنوان دیوار تاکید در دکوراسیون‌تان استفاده کنید.

رنگ مبلمان 2018
رنگ مبلمان ۲۰۱۸

۴) سبز ارتشی

طیف‌های مختلف رنگ سبز، از بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه‌ها می‌باشند. امسال، پنتون، سبز ارتشی را به عنوان یکی از رنگ‌های سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است. شما می‌توانید با ترکیب رنگ‌های سبز ارتشی، زرد خردلی، آبی و قرمز محیط شاداب و جذابی را برای خودتان بسازید.

۵) زرد طلایی

زرد طلایی، از آن دست رنگ‌های جسورانه و تند است که کمتر کسی جرئت استفاده از آن را در دکوراسیون خانه‌اش دارد. شما می‌توانید با کمک مبل زرد رنگ، فضای دلباز و روشنی را ایجاد کرده و جلوه‌ی خاصی به اتاق‌تان بدهید. اما نکته مهم در مورد دکوراسیون مبلمان زرد، تزئین محیط پیرامون آن است. شما می‌توانید با کمک ۱۲ ایده‌ی متفاوت برای تزیین اتاق نشیمن با مبلمان زرد رنگ، فضای جالبی را برای خودتان بسازید.

رنگ مبلمان 2018
رنگ مبلمان ۲۰۱۸

۶) سیاه

برای کسانی که به رنگ‌های تیره متمایل هستند، مبلمان سیاه رنگ انتخاب خوبی برای رنگ مبلمان ۲۰۱۸ شان می‌باشد. این گزینه برای فضای ناهارخوری و محیط‌هایی با نور کافی به خوبی عمل خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید از این رنگ برای دیوار تاکید اتاق نشیمن‌تان استفاده کنید، بهتر است دیوار مورد نظرتان را با آثار هنری و لوازم دکوری سفید رنگ تزئین کنید تا رنگ سیاه دیوار بر فضای اتاق غالب نشود. مطمئنا ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید در دکوراسیون خانه ظاهر، چشمگیر و دراماتیکی را ایجاد خواهد کرد.

رنگ مبلمان 2018
رنگ مبلمان ۲۰۱۸

۷) سفید

شما می‌توانید رنگ مبلمان ۲۰۱۸ خود را از بین رنگ‌های خنثی انتخاب نمایید. برای دوست‌داران رنگ‌های خنثی، مبلمان سفید رنگ، می‌تواند بهترین انتخاب باشد. عمده‌ترین ویژگی مبلمان سفید، این است که برای همه‌ی فضاها مناسب می‌باشد و در هر دو دکوراسیون معاصر و سنتی، می‌تواند بکار برده شود.

رنگ مبلمان 2018
رنگ مبلمان ۲۰۱۸

۸) بژ

رنگ بژ، انتخاب متداولی در دکوراسیون خانه‌ها می‌باشد و بیشتر مردم با آن آشنایی دارند. بژ چون جزو رنگ‌های خنثی به شمار می‌آید، این قابلیت را دارد که با تمامی رنگ‌ها به خوبی ترکیب شود. همینطور این رنگ، پس زمینه‎ی عالی برای لوازم دکوری و آثار هنری با طیف‌های رنگی قوی مثل نارنجی یا قرمز می‌باشد.

رنگ مبلمان ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *