دکوراسیونی به سبک خانه‌های پاریسی

سبک دکوراسیون فرانسوی

ظرافت و زیبایی از ویژگی‌های خاص فرانسوی‌ها است. در واقع آن‌ها توانایی ذاتی در ایجاد ترکیبی دقیق و بی‌نظیر از هر چیزی دارند و شما می‌توانید این دو ویژگی را در طراحی لباس یا دکور خانه‌هایشان به خوبی ببینید. سبک دکوراسیون فرانسوی به طرز ماهرانه‌ای با رعایت یک سری اصول ثابت، می‌تواند سبک معاصر را با سبک قدیمی پیوند زده و آن‌ها را با هم ترکیب کند.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی

گفته می‌شود که سبک فرانسوی در قرن ۱۸ میلادی و با ترکیب دو سبک روستیک و سلطنتی فرانسه به وجود آمده است. این سبک در واقع مخصوص اشراف‌زادگان بوده است و برای همین به عنوان یکی از مجلل‌ترین انواع دکوراسیون‌ها در دنیا مطرح است که به خوبی حس و حال لاکچری را به خانه‌ی شما خواهد آورد. این سبک در ایران نیز بسیار طرفدار دارد و به شدت مورد توجه شاهان قاجار قرار گرفته بود و اگر کمی در دوره تاریخی قاجار دقت کنید، کاملا متوجه تاثیر سبک هنر و معماری فرانسوی در آثار هنری ایرانی خواهید شد. سبک فرانسوی کاملا در مقابل سبک مینیمال قرار دارد و تجملات در آن حرف اول را می‌زند. نکته‌ی جالب دیگری که در طراحی سبک دکوراسیون فرانسوی به خوبی دیده‌ می‌شود، توجه آن به شخصی‌سازی است که همیشه مقداری از هویت شخصیتی صاحب خانه در آن یافت می‌شود. به این ترتیب شما هیچ‌گاه نمی‌توانید دو خانه‌ی فرانسوی کاملا مشابه هم را پیدا کنید.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی

بی‌شک سبک دکوراسیون فرانسوی شیک، جسورانه و پیچیده است و در نگاه اول شاید اینگونه بنظر برسد که هیچ قانونی در طراحی این سبک دکوراسیون وجود ندارد. اما این درست نیست و برعکس یک سری اصول و ویژگی‌های خاصی در طراحی این سبک وجود دارد. ما در ادامه با بررسی ۷ ویژگی اصلی سبک دکوراسیون فرانسوی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید خانه‌هایی مشابه‌ دکور خانه‌‌های فرانسوی برای خود ایجاد نمایید.

۷ ویژگی‌ مهم سبک دکوراسیون فرانسوی

  • رنگ‌ها

اگر به دکوراسیون خانه‌های فرانسوی دقت کنید، هیچ رنگ‌ تند و قوی را بر روی دیوارهای آن‌ها نخواهید دید. مخصوصا در پاریس، همه چیز پیرامون رنگ سفید است و سفید به عنوان مشخصه‌ی اصلی سبک دکوراسیون فرانسوی به شمار می‌آید.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی

البته توجه کنید که این رنگ سفید، نه زیاد متمایل به رنگ آبی است که فضای سردی را ایجاد کند و نه اینکه در آن بیش از حد رنگ زرد بکار برده شده است. بلکه سفید پاریسی یه حس گرمی خاصی را به شما منتقل می‌کند. یک سفید کرمی که تقریبا دوز بسیار کمی رنگ صورتی به آن اضافه شده است را برای رنگ سفید پاریسی تصور کنید. به طور کلی، رنگ‌های قوی، زرق و برق‌دار و بسیار روشن جایی در خانه‌های شیک فرانسوی ندارند و شما برای ایجاد دکوراسیون فرانسوی باید پالت رنگی ملایمی را انتخاب نمایید.

  • طراحی دیوار

شما با کمک الگو و نقش و نگارهای فرانسوی می‌توانید فرهنگ و تمدن فرانسوی را به خانه‌تان اضافه کنید. برای این‌کار بهتر است که یکی از دیوارهای اتاق‌ را با نقش و الگوهای مشخص فرانسوی طراحی نمایید. با انتخاب کاغذدیواری‌هایی با طراحی‌های باروک یا روکوکو که نمادی از پیشینه‌ی تاریخی فرانسه است، شما می‌توانید صحنه‌ی زیبایی را در یک پس زمینه‌ی روشن ایجاد نمایید و ظاهر سنتی و معاصر دکوراسیون را در کنار هم بکار ببرید.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی
  • مبلمان

برای ایجاد تعادل بین دکور معاصر و کلاسیک، حداقل یک یا دو قطعه مبلمان عتیقه را پیدا کنید و در دکوراسیون‌تان از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از پارچه در دکوراسیون خانه می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری را به شما در طراحی فضایی به سبک فرانسوی بدهد.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی

پارچه‌های کتان یا ریون با الگوهای ظریف برای روکش اثاثیه و لوازم داخلی در کنار پارچه‌های لوکسی مثل مخمل، زریفت، ابریشم و پارچه‌های توری، انتخاب‌های خوبی می‌توانند برای سبک دکوراسیون فرانسوی شما باشند.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی
  • روشنایی

اگر به دنبال ایجاد فضایی چشم‌گیر و دراماتیک هستید، استفاده از لوسترها و آباژورها می‌تواند به شما کمک کند. خوشبختانه امروزه طراحی‌های متفاوتی از این لوازم تزئینی در بازار موجود است و شما می‌توانید متناسب با دکورتان آن‌ها را انتخاب نمایید.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی
  • ترکیبی از طراحی‌های قدیمی و جدید

معمولا خانه‌های معمولی فرانسوی، هنرهای قدیمی خود را حتی در اتاق‌هایی با ظاهر مدرن و معاصر نیز به نمایش می‌گذارند. اگر مجسمه یا چیزی شبیه به آن، برای استفاده در دکوراسیون خانه در دسترس ندارید، از نقاشی‌های دیواری کمک بگیرید. این یک ترفند و ایده‌ی عالی، برای ترکیب طراحی‌های قدیمی و جدید در سبک دکوراسیون فرانسوی است.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی
  • پنجره‌ها

پرده‌های آویزان از کف زمین تا سقف همیشه ظاهر باکلاس و خوشایندی را به هر اتاق نشیمن می‌دهند. این ترفند یکی از ویژگی‌های اصلی سبک فرانسوی است. علاوه بر این، آن‌ها پنجره‌ها را بزرگتر از اندازه‌ی واقعی‌شان نشان می‌دهند و در نتیجه فضای وسیع‌ و بانشاط‌تری را خواهید داشت.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی
  • کفپوش

فرانسوی‌ها معمولا برای کفپوش اتاق از مواد طبیعی مثل چوب سخت و سنگ فرش استفاده می‌کنند. گاها نیز با کمک قالیچه‌هایی، ظاهر گرم و دوست‌داشتنی را به کفپوش اضافه می‌کنند که این در هر دو سبک سنتی و معاصر می‌تواند عالی عمل کند.

سبک دکوراسیون فرانسوی
سبک دکوراسیون فرانسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *