سبک فارم هاوس چیست ؟ راهنمای کامل برای طراحی فضا به سبک دکوراسیون فارم هاوس

سبک فارم هاوس

طراحی دکوراسیون خانه همیشه کار آسانی نیست، مخصوصا اگر ندانید که از کدام سبک دکوراسیون باید برای طراحی فضای خود استفاده کنید. ما تا به امروز بسیاری از سبک‌های دکوراسیون از سبک دکوراسیون ایرانی گرفته تا اسکاندیناوی، روستیک، بوهو، آرت دکو و کلاسیک را در مجله چی بچین پوشش داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را مطالعه کنید. در این مطلب قرار است در مورد سبک دکوراسیون فارم هاوس که این روزها عکس‌های متنوعی از آن در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و پینترست منتشر شده است، صحبت کنیم. اگر شما نیز نمی‌دانید سبک فارم هاوس چیست پیشنهاد می‌کنم حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل ریچی Ricci

۵۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Grid

۲۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل تک نفره مدل دیوان

۲۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

سبک فارم هاوس چیست ؟

سبک فارم هاوس چیست

فارم هاوس (Farmhouse) در لغت به معنی خانه مزرعه‌ای است و سبک فارم هاوس نیز دقیقا به همین موضوع اشاره دارد. در واقع فارم هاوس یک سبک طراحی شیک روستایی است که بیشتر بر روی دنج و راحت بودن تاکید دارد. این سبک بازتابی زیبا از خانه‌هایی با حس و حال روستایی است اما در عین حال راحتی زندگی مدرنیته نیز در آن لحاظ می‌شود و نتیجه ظاهری شیک اما دنج و کاربردی است. در واقع سبک دکوراسیون فارم هاوس ترکیبی از سبک روستایی هر کشور با زندگی مدرنیته است و در آن المان‌هایی از هر دو سبک کنار هم قرار می‌گیرند. در واقع در این سبک دکوراسیون المان‌های روستایی به صورت منسجم و مدرن به روز می‌شوند و طراحی منحصربفردی می‌سازند.

سبک دکوراسیون فارم هاوس

سبک دکوراسیون فارم هاوس با ایجاد تعادل بین قدیم و جدید از زیاده‌روی در مورد همه چیز دوری می‌کند و سعی دارد که فضای ساده، کاربردی، دنج و راحتی بسازد. شاید یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اصلی دکوراسیون به سبک فارم هاوس این باشد که هیچ چیز در آن نباید کاملا مطابقت داشته باشد. به طور کلی در طراحی داخلی فارم هاوس عناصر چوبی همچون الوار، رنگ‌های خنثی، اشیای آنتیک و مبلمان قدیمی نقش مهمی ایفا می‌کنند. البته این سبک می‌تواند با سبک‌های دیگر همچون سبک دکوراسیون مدرن، مینیمالیست، فرانسوی و دیگر سبک‌های رایج امروزی ترکیب شود.

سبک دکوراسیون فارم هاوس

البته به این نکته اشاره کنیم که عکس‌هایی که از سبک دکوراسیون فارم هاوس این مطلب قرار داده‌ایم با الهام از زندگی روستایی کشورهای خارجی می‌باشد. شما می‌توانید با الهام از این عکس‌ها و با عناصر زندگی روستایی حس و حال ایرانی به سبک دکوراسیون‌تان بدهید.

سبک فارم هاوس مدرن چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سبک فارم هاون می‌تواند با سبک‌های متفاوت ترکیب شود. سبک فارم هاوس مدرن در واقع دو سبک فارم هاون و سبک مدرن را بهم ترکیب می‌کند. در واقع خطوط ساده سبک مدرن در آن بکار برده می‌شود اما دکور متنوع‌تر از دکوراسیون‌های مدرن است.

ویژگی‌های سبک دکوراسیون فارم هاوس

ویژگی‌های دکوراسیون فارم هاوس

سبک دکوراسیون فارم هاوس نیز مانند دیگر سبک‌های دکوراسیون داخلی دارای ویژگی‌های منحصربفرد خود است که آن را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کند. ما در زیر ویژگی‌های این سبک را بررسی کرده‌ایم تا بتوانیم به شما در طراحی راحت‌تر فضای خود به سبک فارم هاوس کمک کرده باشیم.

کاربردی بودن در شکل و عملکرد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک خانه‌های فارم هاوس کاربردی بودن آن است. در سبک دکوراسیون فارم هاوس بیشتر اثاثیه‌ای که مفید و کاربردی باشد، بکار برده می‌شود. بنابراین هر چیزی که در طراحی فارم هاوس جای گرفته است، حتما کاربردی است. البته این کاربردی بودن فقط مربوط به عملکرد ان نیست و در مورد شکل اثاثیه نیز صدق می‌کند. برخلاف مبلمان سطلنتی یا کلاسیک که دارای ریزه‌کاری و جزئیات بسیاری می‌باشد، شکل مبلمان دکوراسیون فارم هاوس ساده بوده و بیشتر بر کاربردی بودن آن تمرکز شده است.

پالت رنگ خنثی

پالت رنگی سبک دکوراسیون فارم هاوس رنگ‌های ساده و با الهام از طبیعت می‌باشد. رنگ‌های خنثی، زمینی یا آبی و سبز طبیعی گزینه‌های خوبی برای دکوراسیون خانه با سبک فارم هاوس است. البته گاها برخی از افراد رنگ‌های پرجنب ‌و جوش مثل آبی یا قرمز را نیز به آن اضافه می‌کنند. البته برای اینکه فضا یکنواخت و کسل‌کننده بنظر نرسد، از متریال‌های همچون چوب و فلز برای چنین دکوراسیونی استفاده می‌شود تا در عین ایجاد ظاهری روستایی زیباتر نیز شود.

ناموجود
۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۲۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

کتابخانه چوبی جدید Acorn

۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

تنوع تکسچرها

هنگام دکوراسیون با رنگ‌های خنثی در هر سبکی که باشد، تکسچر یا همان بافت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند تا فضا صاف و خسته‌کننده بنظر نرسد. از آنجایی که  دکوراسیون فارم هاوس از نظر سبک ساده‌تر است، باید سعی کنی از بافت‌های متنوعی استفاده کنید تا به فضای خود جذابیت بصری، کنتراست و عمق اضافه نمایید. تکسچرهای محبوب در این سبک شامل بافتنی، کتان، سنگ، چوب و فلز است. شما می‌توانید با کمک دیوارهای سنگی، مبلمان جوبی، لواز جانبی فلزی، بافت‌های مختلف در سرتاسر اتاق از صاف بودن بیش از حد فضا جلوگیری کنید. مخصوصا در مورد دکوراسیون سبک فارم هاوس مدرن که بیشتر با رنگ‌های خنثی سروکار دارد، استفاده از تکسچرها را فراموش نکنید.

سادگی در فضا

سبک دکوراسیون فارم هاوس نیز همانند بسیای از سبک‌های طراحی داخلی مدرن و معاصر بر پایه مینیمالیسم استوار است. سبک دکوراسیون فارم هاوس بر روی سادگی در شکل متمرکز بوده و از شلوغی بدور است. اما در عین حال فضای گرم و دنجی را می‎سازد که در سایر سبک‌های مدرن وجود ندارد.

عدم توجه به نقص و ایرادات

جذابیت سبک فارم هاوس به ایرادات و نقص در مبلمان، لوازم تزئینی و جانبی آن است. در واقع زمانی که مبلمان چوبی را انتخاب می‌کنید، خراش‌ها، بریدگی‌ها و دیگر ایرادات آن می‌تواند به اصالت فضای شما اضافه کند و به هیچ عنوان ناخوشایند نیست.

عناصر سبک دکوراسیون فارم هاوس

ویژگی‌های دکوراسیون فارم هاوس

در بالا در مورد ویژگی‌های این سبک دکوراسیون صحبت کردیم. در زیر اصلی‌تر عناصر دکوراسیون فارم هاوس را به شما معرفی می‌کنیم که برای ایجاد دکوراسیونی با این سبک می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

مواد طبیعی

همانطور که در خانه‌های روستایی نیز متوجه آن‌ شده‌اید، مواد طبیعی نقش مهمی در طراحی خانه به سبک دکوراسیون فارم هاوس دارند. چوب، سنگ، حصیر و پارچه‌های نخی می‌توانند در طراحی فضای فارم هاوس به شما کمک کنند. اگر تصمیم دارید که خانه‎ی خود را به سبک طراحی داخلی فارم هاوس مدرن تزیین کنید، بهتر است به سمت روکش‌های مات و متریال با درخشش کم بروید تا در عین ایجاد فضای روستایی گرم و صمیمی فضا مدرن باشد.

اثاثیه چوبی

یکی از رایج‌ترین عناصر دکور خانه‌های فارم هاوس چوب است. چوب می‌تواند به شکل و شمایل مختلف همچون مبلمان یا الوار یا لوازم تزئینی مختلف در فضای شما بکار برده شود.

قطعات رنگ شده

در کنار کاربردی بودن سبک دکوراسیون فارم هاوس شما نیاز به لوازم تزئینی نیز دارید. بهترین راه برای افزودن این قطعات به دکوراسیوتان رنگ کردن آن‌ها می‌باشد که باعث می‌شود با دکورتان هماهنگ‌تر شود.

ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Ophelia

۳۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل یک نفره راحتی Andes

۲۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

نیمکت مبلی Andes

۱۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال پایه دار Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان

عناصر معماری

عناصر معماری یکی از مهم‎ترین بخش‌های دکور خانه‌های فارم هاوس است که می‌توانند به عنوان بخشی از خانه یا به عنوان قطعات دکوری به فضا اضافه شوند. بدین منظور می‌توانید از تیرهای چوبی(حتی مصنوعی)، ستون‌ها، کف‌های چوبی و دیگر عناصر معماری کمک بگیرید.

مبلمان

مبلمان در سبک دکوراسیون فارم هاوس هم از نظر شکل و هم از نظر عملکرد بر روی سادگی و کاربردی بودن تاکید دارد.  با اینکه فارم هاوس بر پایه مینیمالیسم استوار است، اما مبلمان در این دکوراسیون در مقیاس بزرگ‌تری انتخاب می‌شوند تا راحت و کاربردی باشد. به عنوان مثال به هنگام دکوراسیون اتقا نشیمن به سبک فارم هاوس، بهتر است که مبل بزرگ و راحت را به جای استفاده از اشیای شیک انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین سر بزنید چرا که انواع مدل مبلمان مدرن در این فروشگاه موجود است که حتی قابلیت سفارشی‌سازی نیز دارند.

اگر قرار است که از مبلمان مدرن برای سبک فارم هاوس استفاده کنید، پس مبلمانی را انتخاب کنید که شامل از مواد طبیعی، تکسچرها، خطوط براق و رنگ‌های خنثی باشد. به جای خرید ست مبلمان، میز و صندلی‌های مورد علاقه خود را به روشی منحصر به فرد و جالب با هم ترکیب و مطابقت دهید. البته شما باید در کنار مبلمان جدید از مبلمان سبک قدیمی نیز استفاده کنید و آن‌ها را به شیوه‌ای درست با هم ترکیب و مطابقت دهید. پیشنهاد می‌کنیم که در کنار مبلمان مدرن باید یک یا دو عدد مبلمان آنتیک را داشته باشید اما زیاده‌روی نکنید و تعداد زیادی وسیله‌ی آنتیک به خانه‌تان اضافه ننمایید. نکته‌ی بعدی استفاده از قطعات دست ساز به عنوان لوازم تزئینی است که می‌تواند به تکمیل دکوراسیون شما کمک زیادی بکند.

قفسه‌های باز

قفسه‌های باز یکی دیگر از عناصر اصلی سبک دکوراسیون فارم هاوس است که وسایل کاربردی روزمرده شما به عنوان بخشی از دکورتان می‌توانند در این قفسه‌ها قرار بگیرند. این این ایده مخصوصا برای آشپزخانه‌ سبک فارم هاوس فوق‌العاده است.

عناصر سبک دکوراسیون فارم هاوس

ما در بالا به طور مفصل در مورد ویژگی‌های سبک دکوراسیون فارم هاوس صحبت کردیم. اگر به دنبال خرید مبلمان برای این سبک دکوراسیون دوست‌داشتنی هستید، پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید. انواع مبل مدرن در طراحی‌های مینیمال و ساده موجود است که می‌تواند مکمل دکوراسیون شما باشد. البته امکان سفارش هر مدل مبل نیز وجود دارد و کافیست شما عکس مبل موردنظرتان را از طریق واتس‌آپ برای کارشناسان ما بفرستید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل ریچی Ricci

۵۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Acorn

۴۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال راحتی Haven

۶۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان

حالا شما برای ما بنویسید که چه ‌ایده‌ی دیگری برای طراحی منزل با سبک فارم هاوس به ذهن‌تان می‌رسد؟ هر سوال یا پیشنهادی داشته باشید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *