سبک میدسنچری چیست و چرا ما آن را دوست داریم؟

سبک مید سنچری

همه‎ی ما می‌‌دانیم که تمامی سبک‌های هنری بصورت چرخه‎ای هستند و صد البته دکوراسیون داخلی نیز از این قضیه مستثنی نمی‌باشد. زیباترین‌ها بارها محبوب شده و به طراحی داخلی خانه‌ها باز می‌گردند. سبک مید سنچری نمونه‎ی خوبی برای اثبات این ادعای ماست. این سبک که در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ مطرح شد، دوباره به عرصه‎ی دکوراسیون داخلی بازگشته و توانسته محبوبیت بالایی را کسب کند.

سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

اما چه چیزی باعث شده است که این سبک طراحی داخلی دوباره بعد نیم قرن به خانه‎های ما بازگردد؟ با اینکه ما الان در عصر تکنولوژی  دیجیتال هستیم، چرا باید به دنبال طراحی و مبلمان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی باشیم؟ خوب مطمئنا ویژگی‎های جذاب این سبک باعث شده است که هر کسی آن را دوست داشته باشد و به سمت آن متمایل شود. ما در ادامه بیشتر در مورد سبک مید سنچری و ویژگی‎های آن صحبت می‌کنیم تا بتوانیم کاملا شما را با آن آشنا کنیم.

سبک میدسنچری مدرن چیست؟

اگر شما سریال آمریکایی مد مِن را دیده باشید، پس حتما با سبک مید سنچری مدرن آشنایی دارید. در واقع اصطلاح میدسنچری که در زبان فارسی با نام سبک قرون وسطایی نیز شناخته می‎شود، اولین بار توسط خانم Cara Greenberg، نویسنده‎ی چندین کتاب‎ طراحی داخلی و مبلمان ابداع شد. جالب است بدانید که این سبک تنها برای طراحی داخلی استفاده نمی‎شود و در حوزه‎های مبلمان، لوازم جانبی، مواد و تکنولوژی نیز بکار برده می‎شود.

سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

مطمئنا محبوبیت سبک میدسنچری به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. خطوط صاف و تمیز، منحنی‎های نرم، مواد و متریال‌های متنوع و طراحی‌های منحصربفردی که همیشه دوست‌داشتنی و جذابند. ما در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

ویژگی‌های سبک مید سنچری مدرن

سادگی اشکال

اگر به دکوراسیون خانه‌هایی که از سبک مید سنچری مدرن برای طراحی داخلی آن‎ها استفاده شده است نگاه کنید، یک چیز در همه‎ی آن‌ها مشترک است: سادگی. خطوط ساده و شکل‌های هندسی صاف از ویژگی‎های اصلی سبک قرون وسطایی هستند که آن را نمادین می‌سازند. با اینکه همه چیز ساده است اما کسل‌کننده و تکراری نیست. هیچ چیز اضافی در سبک دکوراسیون میدسنچری مدرن وجود ندارد و به جای تزئینات پر آب و تاب از عناصر بسیار ساده و کاربردی استفاده شده است. پس شما حتما باید به هنگام انتخاب مبلمان و لوازم تزئینی برای دکوراسیون خود با این سبک، این نکته را به ذهن‌تان بسپارید و به دنبال مبلمانی با خطوط صاف و مستقیم و در صورت لزوم چندمنظوره باشید. سعی کنید لوازم دکوری شما فقط با خطوط منحنی خود تزئین شده باشند و از تجملات زیاد اجتناب کنید. همینطور آثار هنری و تزئینی این سبک بسیار خاص و غنی بوده و ظاهر پیچیده‌ای به اتاق می‌دهد.

سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

همینطور این سادگی باید در دکوراسیون و طراحی فضای شما نیز در نظر گرفته شده و اعمال شود. نقطه کانونی اتاق خود را تعیین کنید و بر حسب عملکرد اتاق‌تان، فضا را بچینید. برای مثال شما می‌توانید برای طراحی اتاق ناهارخوری خود از یک میز با شکل جذاب و برای اتاق نشیمن از شومینه یا تلویزیون استفاده کنید و مبلمان خود را حول آن‎ها بچینید.

سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

بازی با رنگها

همانطور که در بالا اشاره کردیم بیشترین تمرکز سبک میدسنچری روی اشکال هندسی ساده می‌باشد. اما سبک میدسنچری برای اینکه بتواند از لحاظ بصری ظاهر جذابی را به دکوراسیون شما اضافه کند، معمولا از رنگ‎های بولد استفاده می‌کند. عموما رنگ‌های زمینی و گرم به عنوان رنگ غالب این دکوراسیون می‌باشند و از رنگ‌های روشن و شاداب به عنوان رنگ‌های ثانویه استفاده می‎شود. ترکیب این رنگها چشم‌اندازی زیبایی را به دکوراسیون خانه‌تان خواهد داد. از رنگ‎های جسورانه مثل آبی پررنگ، زرد روشن یا قرمز آتشین در طراحی داخلی‌ استفاده و سایه‌های مختلف از آن‎ها را با هم ترکیب کنید.

سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

مواد طبیعی

طراحی میدسنچری مدرن ارتباط مستقیمی با طبیعت دارد. اولا مهم است که شما بدانید چگونه طبیعت روی طرح فضا تاثیر می‌گذارد. در معماری مید سنچری، پنجره‎های بزرگ نقش مهمی در آن بازی می‌کنند. بنابراین شما باید در دکوراسیون خود از پنجره‎های بزرگ استفاده کنید. هیچ گاه پنجره‎های خود را با پرده‌های ضخیم نپوشانید.

سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

همینطور مبلمان و لوازم جانبی شما باید از متریال و مواد طبیعی مثل چوب، فلز، چرم یا پارچه‎های نخی به وجود آمده باشند.

سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

نتیجه‌گیری

به طور کلی ویژگی‎های متمایز سبک مید سنچری را می‌توان در ظاهر کلاسیک و منحصربفرد همراه با خطوط صاف و مینیمال دانست.

  • معمولا در این سبک کاربرد مبلمان بسیار مهم‌تر بوده و شکل آن تابعی از عملکرد آن می‌باشد.
  • تمامی خطوط صاف و منظم بوده و اشکال هندسی دارای منحنی‌های نرمی می‌باشد.
  • زرق و برق  در این سبک جایی نداشته و از حداقل تزئینات در آن استفاده می‎شود.
  • معمولا از هر دو مواد سنتی و صنعتی در دکوراسیون آن استفاده می‌شود.
سبک مید سنچری
سبک مید سنچری

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، مطالعه نمایید. دکوراسیون با رنگ ‎های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما اینجا سعی کردیم شما را با سبک دکوراسیون داخلی مید سنچری آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید سبک موردعلاقه‌تان را پیاده‌سازی کرده و دکوراسیون زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از سبک‌های طراحی داخلی را می‌پسندید؟ نظرتان در مورد سبک طراحی داخلی مید سنچری چیست؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان می‎رسد، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *