طراحی‌های تاریخی مبلمان که هیچ گاه از مد نمی‌افتند

مبلمان مدرن و شیک

اگر نگاهی به تاریخ مبلمان بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از طراحی‌های مبلمان فقط در دوره‌ی خاصی محبوب بوده‌اند و حتی با وجود طراحی‌های خلاقانه و جزئیات قابل توجه‌شان پس مدتی از رده خارج شده‌اند. از طرف دیگر شما می‌توانید طراحی‌هایی از مبلمان را پیدا کنید که هرگز از مد نیافته‌اند و همیشه محبوبیت خود را داشته‌اند. معمولا این قطعات نمادین مبلمان، قابلیت تطبیق‌پذیری بالایی دارند و با تمامی دکوراسیون و فضاها به خوبی ترکیب می‌شوند. ما در ادامه ۱۰ مبلمان مدرن و شیک را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند الهام‌بخش دکوراسیون شما باشند.

میز جلو مبلی Noguchi (The Noguchi coffee table)

این میز جلو مبلی توسط طراح و هنرمند آمریکایی ژاپنی، آقای Isamu Noguchi طراحی و به اسم خود او نیز نامیده شده است. میز Noguchi نخستین بار در اواسط قرن بیستم ساخته شد و توسط هرمان میلر در سال ۱۹۴۷ معرفی شد. با اینکه سال‎های زیادی از طراحی این میز می‌گذرد اما همچنان بسیار مدرن و جذاب می‌باشد و می‌توان به قاطعیت گفت که برای تمامی خانه‌های معاصر مناسب می‌باشد. در اوایل پایه‌ی میز از چوب درخت گیلاس ساخته می‎شد اما پس از مدتی، استفاده از این چوب برای ساخت آن متوقف شد و از سال ۲۰۱۶ بیشتر از چوب درخت گردو و زبان گنجشک برای ساخت آن استفاده می‎شود.  

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

صندلی تخم مرغ (The Egg Chair)

صندلی تخم مرغ توسط آرنه جاکوبسن در سال ۱۹۵۸ برای هتلی به اسم Radisson SAS در کپنهاگ دانمارک طراحی شده است. آرنه جاکوبسن (Arne Jacobson) که یکی از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین طراحان مبلمان دانمارکی می‌باشد، علاقهی وافری به ترکیب طبیعت و مدرنیسم داشت. از طراحی‌های او می‌توان به صندلی طرح مورچه، صندلی طرح ۷، صندلی طرح قو و همین صندلی تخم‌ مرغی اشاره کرد. صندلی تخم مرغی دارای طراحی بسیار ظریف و ساده‌ای می‌باشد و زیبایی آن بی‌نظیر است. این صندلی با طراحی فانتزی و لوکس خود می‌تواند زیبایی دکوراسیون شما را چندین برابر نماید. این صندلی در ابتدا فقط در رنگ قرمز به بازار عرضه می‎شد اما امروزه شما می‎توانید آن را در هر رنگ و طرحی که دوست دارید، سفارش دهید و دکوراسیون خود را کامل نمایید.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

صندلی پانتون(The Panton chair)

صندلی پانتون را می‌توان انقلابی در طراحی مبلمان دانست. این صندلی پلاستیکی به شکل S توسط طراح دانمارکی ورنر پانتون در دهه‌ی ۱۹۶۰ طراحی و ساخته شد. خطوط منحنی و ساختار پیوسته‌ی این صندلی کاملا شکل بدن را ساپورت می‌کند و طراحی ارگونومی دارد. شما می‌توانید از این صندلی در همه جا استفاده کنید و در واقع هدف از طراحی صندلی پانتون همین بود. از این صندلی به عنوان اولین صندلی پلاستیکی یاد شده است و امروزه نیز در معروف‌ترین موزه‌های طراحی دنیا از جمله موزه هنر‌های مدرن نیویورک، موزه طراحی لندن و موزه دانمارکی طراحی و هنر به نمایش‌ گذاشته‌ شده‌ است.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

میز ناهارخوری گل لاله (The Saarinen Tulip Table)

میز گل لاله در سال ۱۹۵۶ توسط طراح آمریکایی آقای EeroSaarinen  به دنیای مبلمان ارائه شد. طراحی اولیه این میز دارای پایهی آلومینیومی بود که شکل آن از قطره آب الهام گرفته شده بود.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

آباژور آرکو (The Arco floor lamp)

آباژور آرکو در سال ۱۹۶۲ طراحی شده است اما هنوز هم مدرن و شیک می‌باشد. این آباژور دارای طراحی ساده و مینیمالیستی است که ظاهر ظریف و زیبایی به آن داده است. این آباژور برای سبک‌های دکوراسیون مینیمال، معاصر و مدرن بسیار مناسب می‌باشد.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

صندلی راحتی Eames (The Eames lounge chair)

این صندلی راحتی توسط چارلز و ری ایمز طراحان بنام آمریکایی برای شرکت مبلمان هرمان میلر در سال ۱۹۵۶ طراحی شده است. راحتی و آسایش این صندلی باعث محبوبیت بالای آن شده است به طوری که هنور هم در طراحی داخلی استفاده می‌شود.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

نیمکت پلتفرم نلسون (The Nelson platform bench)

صندلی نلسون برای اولین بار در سال ۱۹۴۶ معرفی شد. ظاهر ساده و دوست‌داشتنی‌ صندلی نلسون، آن را به یکی از طراحی‌های مدرن برای تمامی دوره‌ها تبدیل کرده است. این صندلی توسط طراح معروف آمریکایی جورج نلسون ساخته شده است.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

صندلی ومب (The Womb chair)

یکی از طراحی‌های جالب این لیست به صندلی womb تعلق دارد که می‌تواند گوشه‎ی دنج و راحتی را برای استراحت شما فراهم نماید. این صندلی معمولا در سه سایز مختلف تولید می‎شود و بهترین ترکیب آن با میز عثمانی می‌باشد.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

میز Eames elliptical

این میز نتیجه آزمایش‌های طولانی با تخته چندلایه می‌باشد. سطح رویی میز از هفت لایه چوبی تشکیل شده و پایه‌ی آن از استیل می‌باشد. با اینکه این میز طراحی غیرمعمولی دارد ولی می‌تواند برای اتاق‌ نشیمن، ناهارخوری و اتاق خواب بکار برده شود. میز Eames بیشتر در دو رنگ سیاه و سفید در دسترس بوده و تولید می‎شود.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

مبلمان مدرن و شیک مطالعه

در مورد این قطعه مبلمان مهم‌ترین ویژگی آن طراحی ساده‎ی آن می‎باشد که کاملا از عکس زیر نیز مشخص است. این مبلمان می‌تواند هم به عنوان مبلمان و هم تختخواب مورد استفاده قرار بگیرد.گوشه‌ای از اتاق نشیمن‌تان را با این مبل تزئین کنید و فضای دنجی را برای مطالع و استراحت روزانه‌تان ایجاد نمایید.

مبلمان مدرن و شیک
مبلمان مدرن و شیک

ما در این مطلب سعی کردیم مدل‌های خلاقانه و قدیمی مبلمان را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مبلمان در اینترنت سایر مدل‌های مدرن و تاریخی را مشاهده نمایید. حتما قبل از خرید در مورد سبک دکوراسیون‌تان، کاربرد مبلمان در منزل‌تان، اندازه‌ی آن، محل قرارگیری آن و هزینه‌ای که قرار است برای آن پرداخت کنید، کاملا فکر کنید. هریک از این قطعات می‌توانند تاریخ و اصالت را به خانه‎ی شما آورده و محیط جذابی را بسازند.

ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفتهایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این مبلمان‌ها را می‌پسندید؟ دوست دارید که کدام یک از آن‌ها را در اتاق نشیمنتان قرار دهید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *