مشهورترین مبل و صندلی‎های تاریخ تلویزیون و سینما

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

گاهی اوقات اشیاء در فیلم‎های تلویزیونی و سینمایی می‌توانند به اندازه‎ی شخصیت‌های فیلم جلب توجه کرده و نقش حیاتی در برخورد مخاطب با فیلم داشته باشند. این وسیله می‎تواند یک ماشین، اسلحه، چاقو، ربات یا حتی می‌تواند یک مبل یا تختخواب باشد. بیشتر مبل و کاناپه‌هایی که در فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی بکار برده می‎شوند، معمولی نیستند و فیلمسازان دوست‌ دارند که آن‎ها متفاوت باشند. چرا که چنین اشیایی می‎توانند سال‌های سال در ذهن مردم باقی بمانند و یادآور اثر آن‎ها باشند. ما در اینجا ۱۰ تا از مشهورترین مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی و سینمایی را به شما معرفی می‌کنیم.

کاناپه مشهور کافی شاپ در فیلم فرندز

کاناپه نارنجی رنگ فیلم فرندز که همیشه در اشغال ۶ بازیگر اصلی این فیلم قرار داشت، اولین مبل مشهور این لیست می‎باشد. با اینکه در بیشتر فیلم‎ها همیشه اتاق نشیمن و مبلمان آن جزء اصلی قصه به شمار می‎آید، اما در دکور شیک فیلم فرندز از این کلیشه اجتناب شده و این مبل کافی شاپ است که به اندازه‎ی شخصیت‌های اصلی داستان مورد توجه و تماشای عموم قرار گرفته است. این جایی است که ریچل، راس، چندلر، جوئی، فیبی و مونیکا زمان زیادی را صرف صحبت در مورد موضوعات مختلف کرده و بسیاری از اتفاقات مهم در آن رخ می‎دهند.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

صندلی بلوفیلد از جیمزباند

مجموعه‌ی جیمزباند یکی از محبوب‌ترین و در عین حال باقدمت‎ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان است که توانسته مخاطبان خاصی را به سمت خود بکشاند. اگر شما نیز از طرفداران این مجموعه‎ی داستانی خیالی هستید، حتما صندلی بلوفیلد که در پنجمین مجموعه‌ فیلم‎های جیمزباند به نام “فقط دوبار زندگی می‌کنید” به تصویر کشیده شده است را به یاد دارید. این صندلی که یکی از مشهورترین صندلی‎های تاریخ فیلم و تلویزیون است، در سال ۱۹۶۲ توسط کمپانی بریتانیایی G Plan ساخته شده و در طول فیلم توانست شخصیت بدذات و شرور بلوفیلد را همراه با گربه‎ی سفید آن به خوبی به تصویر بکشد.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

صندلی مشهور در فیلم بازی تاج و تخت

یکی از جالب‌ترین صندلی‎های دنیای فیلم و تلویزیون به تخت آهنین سریال مشهور “بازی تاج و تخت” تعلق دارد که نماد قدرت، پیروزی و تسلط می‌باشد. این صندلی با ظاهر غول‎پیکر و نامتقارن خود از هزاران شمشیر تاب‎خورده و شکسته تشکیل شده است.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

صندلی کاپیتان در پیشتازان فضا

اولین قسمت پیشتازان فضا در سال ۱۹۶۶ پخش شد و تا به امروز یکی از مشهورترین و بهترین ‌فیلم‎های علمی و تخیلی در دنیا می‎باشد. در این فیلم تلویزیونی استارفلیت یکی از شخصیت‌های داستان بوسیله‌ی یک سفینه‌ی فضایی و صندلی خاصی به دنبال کشف دنیاهای جدید و تازه است. این سریال حدود هشتاد قسمت است که هر کدام از آن‌ها داستان خودشان را دارند.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

کاناپه سیمپسون‌ها

یکی از انیمیشن‌های طنزی که همه‎ی باید آن را ببینند، سیمپسون‌ها یا سیمپسونز است که سبک زندگی یک خانواده آمریکایی، فرهنگ وارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را نشان می‌دهد. شما همیشه شاهد کاناپه‌ای در اتاق نشیمن خانواده‎ی سیمپسونز هستید که هومر، مارگ، بارت، لیسا و مگی را دور هم جمع می‌کند.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

نیمکت در فارست گامپ

فارست گامپ داستان مرده ساده‌ دلی به نام فارست گامپ را به تصویر می‎کشد که روی نیمکتی نشسته و داستان باورنکردنی زندگی خود را برای افراد غریبه تعریف می‎کند. کل فیلم لحظات فراموش‎نشدنی و دوست‌داشتنی و نقل‌ قول‌های جالبی را نشان می‌دهد و بیننده را به دیدن فیلم ترغیب می‌کند. فارست تمامی داستان زندگی خود را از محدودیت‌های دوران کودکی، عشق جوانی، موفقیت‌های و احساسات خود را بر روی نیمکت چوبی ایستگاه اتوبوس به یاد می‎آورد. یکی از دیالوگ‎های مشهور فیلم فارست گامپ می‎گوید: “زندگی مانند یک جعبه شکلات است، هرگز نمی‌دانی چه چیزی نصیبت می‌شود.”

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

کاناپه‎ی تئوری بینگ بنگ

تئوری بینگ بنگ یکی دیگر از سریال‌های کمدی دوست‌داشتنی که بسیاری آن را هم‌تراز با فرندز می‌دانند. البته شخصیت‌های این سریال شباهت زیادی به چندلر، جوئی و بقیه بازیگران فرندز ندارند و این فیلم حال و هوای خودش را دارد. مبل چرم قهوه‌ای مرکز تجمعات این ۵ دوست است که همیشه فضای سرگرم‎کننده‌ای را برای آن‌ها می‎سازد.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

صندلی‌های طرح تخم‌مرغ در مردان سیاه‌ پوش

مردان سیاه‌پوش فیلمی تخیلی فانتزی است که همه چیز در آن از تسلیحات، کاراکترها تا مبلمان آن کاملا غیرعادی و فرازمینی است. یکی از آیتم‎های مربوط به دکوراسیون فضای این فیلم که توانست بیشترین توجهات را به خود جذب کند، صندلی‎های معروف طرف تخم‌مرغ آن است که به دلیل شکل انحنای غیرمعمول‌شان به این اسم نامیده شده‌اند. این مدل صندلی طرحی از آرن جاکسون معمار و طراح دانمارکی است که همیشه با طراحی‎های متفاوت خود همگان را شگفت‎زده می‎کند. شکل جالب این صندلی باعث شده است که امروزه در دکوراسیون خانه‎ها نیز از آن زیاد استفاده شود و شما به راحتی می‎توانید به آن لم داده و استراحت کنید.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

صندلی مشهور صبحانه در تیفانی

صبحانه در تیفانی یکی از فیلم‌های دوست‌داشتنی آدری هیپبورن، این ستاره دوست‎داشتنی سینمای کلاسیک است که طراحی و دکوراسیون آن شما را در حین تماشا شگفت‌زده می‌کند. در آپارتمان فیلم فضا کاملا خالی می‌باشد و فقط از یک سری مبلمان ضروری استفاده شده است. صندلی شبیه وان با ظاهر غیرمعمولی خود مطمئنا نگاه شما را به خود جذب می‌کند. در واقع این صندلی مااند یک وان است که از وسط نصف شده و با کوسن‌هایی تزئین می‌شود. این صندلی همیشه در وسط اتاق قرار دارد.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

مشهورترین مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی و سینمایی: مبل خانواده‌ی مدرن

خانواده‎ی مدرن یکی از بهترین فیلم‎هایی است که پیشنهاد می‎کنیم حتما قبل از طراحی داخلی خانه‎ی خود آن را ببینید. خانواده‎ی مدرن بهترین لوازم جانبی برای دکوراسیون داخلی را به خوبی به نمایش می‎گذارد. با اینکه این کاناپه چیز خاصی به بنظر نمی‏رسد اما کوسن‎های رنگی آن در کل اتاق برجسته شده و فضای شیک و جذابی می‎سازند.

مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی
مبل‎های فیلم‎های تلویزیونی

ما در این مطلب سعی کردیم مشهورترین صندلی و مبلمان دنیای فیلم و تلویزیون را، به شما معرفی کنیم. کدامیک از این فیلم‌ها را شما دیده‌اید و آن را دوست دارید؟ خوشحال می‎شویم که هر گونه نظر یا پیشنهادتان را در این باره با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *