مبل سلطنتی یا راحتی؟ چه فاکتورهایی را باید مدنظر داشته باشید؟

مبل سلطنتی یا راحتی

همه‌ی ما می‌دانیم که هر اتاق نشیمن بدون وجود مبلمان در آن ناقص بنظر می‌رسد. با این حال بیشتر مردم به هنگام خرید مبلمان با این سوال روبرو هستند: مبل سلطنتی یا راحتی ؟ ما در اینجا با مقایسه دو مبل به شما کمک می‌کنیم تا انتخاب راحت و مناسب‌تری داشته باشید.

مبل سلطنتی یا راحتیهر اتاق نشیمن بدون وجود مبلمان در آن ناقص بنظر می‌رسد.

این روزها مبلمان، کاملا فضای زندگی و کاری افراد را پر کرده است. در ابتدای قرن هجدهم، فقط طبقه اشراف و بسیار ثروتمند برای نمایش زندگی مجلل خود از مبلمان استفاده می‌کردند. اما تقریبا از حدود سال ۱۷۶۰ اوضاع تغییر کرد و در واقع برای اولین بار در تاریخ، مردم عادی نیز به استفاده از مبلمان روی آوردند. این احساس مردم به خرید مبلمان، آغاز یک انقلاب صنعتی بود.

مبل سلطنتی یا راحتی۲در ابتدا فقط طبقه اشراف و بسیار ثروتمند برای نمایش زندگی مجلل خود از مبلمان استفاده می‌کردند.

مبل‌ها عموما در اتاق‌های نشیمن، پذیرایی و برای اهداف خاصی مثل استراحت و صرف زمان‌هایی با خانواده بکار برده می‌شوند. امروزه شاهد طراحی‌های خاص و سبک‌های متفاوتی از مبل برای فضاهای خانگی و اداری هستیم که هر کدام می‌توانند ظاهر جذابی را به دکوراسیون اتاق‌تان اضافه کنند. در این میان، مبل سلطنتی با طراحی جالب و پیچیده‌ی خود توانسته به دکوراسیون خانه‌ها راه پیدا کند. اگر شما نیز به دنبال تغییر دکوراسیون خودتان هستید، بی‌شک مبل سلطنتی می‌توانید گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای بدین منظور باشد. این سبک مبلمان بسیار منحصربفرد بوده و ظاهر لوکس و مجللی را برای خانه‎تان به ارمغان می‌آورد.

مبل سلطنتی یا راحتی ۳امروزه شاهد طراحی‌های خاص و سبک‌های متفاوتی از مبل برای فضاهای خانگی و اداری هستیم.

بیشتر ایرانی‌ها علاقه‌ی خاصی به مدل مبل سلطنتی دارند و اکثرا انتخاب اول برای آن‌ها به شمار می‌آید. این در حالی است که در سایر کشورها، مبل راحتی به این مدل از مبلمان ترجیح داده می‌شود. با اینکه مبلمان سلطنتی بیشتر برای دکوراسیون خانگی طراحی می‌شوند ولی با این حال، شما می‌توانید از آن‌ها در دکوراسیون اداری خود نیز استفاده کنید.

مبل سلطنتی یا راحتی ۴بیشتر ایرانی‌ها علاقه‌ی خاصی به مدل مبل سلطنتی دارند.

مبل سلطنتی یا راحتی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، مبل سلطنتی با شکل و شمایل آنتیک و خاص خود، در میان سبک‎های مختلف مبلمان بسیار متمایز بوده و بوسیله‌ی ظاهر لوکس خود در دکوراسیون خانه برجسته می‌شود. امروزه محبوبیت بالای این مبلمان، منجر به طراحی‌های متنوعی از آن شده که می‌تواند نیازهای مشتریان را پاسخگو باشد.

مبل سلطنتی یا راحتی ۵بیشتر مردم به هنگام خرید مبل بین سبک سلطنتی و راحتی مردد می‌شوند.

البته هدف ما این نیست که به شما خرید مبلمان سلطنتی را توصیه کنیم، بلکه در این قسمت با مقایسه مبل راحتی و سلطنتی به شما کمک می‌کنیم تا راحت‌تر در این زمینه تصمیم بگیرید.

راحتی مبل

بهتر است قبل از اینکه مبل‌تان را انتخاب کنید، به هدف‌تان از خرید مبل و کاربردی که برای‌تان خواهد داشت، فکر کنید. اگر مبل را برای اتاق نشیمن و دورهمی‌های خانوادگی‌تان می‌خواهید، پس راحتی مبل باید در اولویت‌های اول‌تان باشد. طراحی مبل سلطنتی به گونه‌ای است که بیشتر برای استفاده در اتاق‌ پذیرایی و اتاق مهمان مناسب است و کاربرد راحتی برای شما ندارد. این موضوع معیار مهمی است، پس آن را نادیده نگیرد. حتی اگر تصمیم به خرید مدل سلطنتی دارید، حتما به راحتی و کیفیت آن هنگام خرید دقت کنید.

مبل سلطنتی یا راحتی ۹

راحتی مبل معیار مهمی در انتخاب سبک مبلمان است.

متراژ خانه

واقعیت این است که مبل سلطنتی جاگیر است و فضای زیادی را اشغال خواهد کرد. بنابراین برای آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک گزینه‎ی جالبی بنظر نمی‌رسد. همینطور مبل سلطنتی فضای کوچک را شلوغ نشان داده و جلوه‌ی بدی را به دکورسیون می‌داد. پس حتما به میزان فضای اتاق‌تان توجه کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. به طور کلی می‌توان گفت که مبلمان سلطنتی بیشتر برای سالن‌های پذیرایی و فضاهای بزرگ که امکان قرار دادن مبل راحتی در کنار آن‌ها وجود دارند، مناسب می‌باشد. ولی با این حال، این قضیه کاملا سلیقه‌ای است و به خودتان بستگی دارد.

مبل سلطنتی یا راحتی ۷به میزان فضای اتاق‌تان توجه کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

وزن مبل سلطنتی و راحتی

یکی از معیار‌های مهم دیگر که اکثرا برای خانم‌های خانه‌دار مهم است، می‌تواند وزن مبل باشد. بیشتر مردم معتقدند که مبل باید سبک و قابل حمل باشد. این در حالی است که عموما  مبل‌های سلطنتی سنگین هستند و بهتر است در قسمتی از خانه که کمتر استفاده می‌شوند، قرار بگیرند.

مبل سلطنتی یا راحتی ۸یکی از معیار‌های مهم دیگر می‌تواند وزن مبل باشد.

قیمت در مبل سلطنتی یا راحتی

چیزی که مبل سلطنتی را از سایر مبلمان متمایز کرده و جذابیت خاصی به آن داده است، هنر منبت‌کاری بکار برده شده در آن است. معمولا قیمت مبلمان با توجه به چوب و پارچه‌ای که در آن بکار برده می‌شود، متغیر است. در مورد مبل‌های سلطنتی علاوه بر نوع چوب و پارچه، منبت‌کاری نیز در قیمت مبل تأثیر بسزایی دارد. اصولا هر چه این الگو و نقش‌های روی چوب، ظریف‌تر و پیچیده‌تر باشند، قیمت مبل هم بیشتر است. در یک نتیجه گیری کلی می‌توان گفت که مبل سلطنتی غالبا از چوب و توسط دست ساخته می‌شوند، به همین خاصر قیمت آن‌ها از مبل‌های راحتی بالاتر است.

دکوراسیون خانه

علاوه بر مواردی که در مورد آن‌ها صحبت کردیم، دکوراسیون داخلی شما نیز در انتخاب نوع مبل راحتی یا سلطنتی‌تان تاثیر گذار است. بهتر است که مبلمان جدید خود را با دکوراسیون‌تان مقایسه کنید تا فضای یکپارچه و هماهنگی بسازید. مدل پرده، رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، مدل فرش و همه‌ی این موارد را باید قبل از خرید مبل مدنظر داشته باشید تا مبل سلطنتی یا راحتی را بر اساس آن‌ها انتخاب نمایید.

مبل راحتی برای اتاق‌های معاصر امروزی مناسب‌تر است.

مبلمان سفارشی: خرید مبل سلطنتی یا راحتی

حال، ممکن است هم‌اکنون شما به این فکر کنید که چطور می‌توانید تمام ویژگی‌های مطرح شده در بالا را با شرایط خود وفق دهید. متاسفانه گاهی یافتن مبل‌های مدرن با اندازه‌ی دلخواه‌تان در فروشگاه‌های مبلمان سخت می‌شود و همین، انتخاب مبل را دشوار می‌کند. اما خبر خوب این است که امروزه بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان این امکان را برای شما فراهم نموده‌اند که بتوانید دقیقا متناسب با فضای موجود خود، مبل‌تان را سفارش دهید. استودیو پارچوب در همین راستا، کار را برای شما ساده‌تر کرده و امکان نوینی را برای سفارش مبل دلخواه‌تان فراهم نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *