۸ کتابخانه‎ی شیک خانگی که می‌توانند الهام‎بخش دکوراسیون‌تان باشند

کتابخانه شیک در منزل

ما در عصری زندگی می‌کنیم که کتاب‌های دیجیتالی و صوتی بیشترین توجهات را نسبت به کتا‌ب‌های کاغذی دارند. ولی با این حال هنوز هم هستند کسانی که دوست دارند کتاب را توی دست‌شان بگیرند، آن را لمس کنند، ورق بزنند، با نوک انگشتانشان با گوشه‌های صفحات کتاب بازی کنند، زیر جملات خوبش خط بکشند یا حاشیه‎های کتاب را خط خطی کنند. معمولا این افراد ترجیح می‌دهند که کتاب‌هایشان را در کتابخانه کنار خودشان داشته باشند. خورخه لوئیس بورخس نویسنده‎ی مشهور آمریکایی معتقد است که بهشت نوعی کتابخانه خواهد بود. همین جمله می‌تواند هر کسی را به کتاب و کتابخوانی سوق دهد. با اینکه این روزها یک فلش مموری کوچک می‌تواند تعداد بیشماری کتاب را در خود ذخیره کند، اما خوب، یک کتابخانه شیک در منزل می‌تواند اشتیاق بیشتری را برای مطالعه‌ی کتاب به شما دهد و گوشه‎ی دنجی را برای مطالعه‎ی شما فراهم نماید.

ما در ادامه طراحی‎های جالبی از کتابخانه‎های خانگی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند الها‎م‌بخش دکورسیون‌تان باشند. سعی کنید از این نکات و عکس‎ها الهام بگیرید و فضای منحصربفردی را برای خودتان بسازید.

دیوارتان را با کتاب‎های موردعلاقه‌تان پر کنید

نیازی نیست که همیشه از طراحی‎های منحصربفرد برای کتابخانه‎تان استفاده کنید. شما می‌توانید مانند اتاق غذاخوری زیر، یکی از دیوارهای اتاق‌تان را با قفسه‎هایی ردیف‌بندی کنید و آن‎ها را با کتاب‌های موردعلاقه‎تان پر کنید. مطمئنا این ایده برای خانه‌هایی با فضای محدود بسیار مناسب است. همینطور شما می‌توانید از این ایده برای فرورفتگی‎های دیوار استفاده کنید و کتاب‌های خود را به نمایش بگذارید. کتابخانه‎های دیواری می‌توانند حس خوشامدگویی را به هر فضایی از خانه اضافه کنند. مخصوصا ترکیب کتابخانه و اتاق ناهارخوری ایده‌ی بسیار جذابی می‌باشد. قفسه‌های کتاب پس‌زمینه‏‌ی شیک و زیبایی را برای میز و صندلی‌های اتاق ناهارخوری شما ایجاد می‎کنند و شما می‎توانید از این فضا به عنوان اتاق مطالعه نیز در بعد ظهرهای آفتابی‌تان استفاده کنید.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

فضاهای کوچک را نادیده نگیرید

فضاهای پرت و بدردنخور خانه مثل راهرو، زیر پله و ورودی، می‌توانند بهترین فضا را برای ساخت کتابخانه به شما ارائه دهند. مثلا در اینجا شما شاهد کتابخانه‌ای کوتاه و باریک هستید که در دو طرف صندلی و کمد دیواری قرار گرفته است. پالت رنگی خنثی، فضا را از بهم‌ریختگی و بی‌نظمی دور نگه داشته و کمد دیواری نیز فضای زیادی را برای ذخیره‌سازی فراهم نموده است. به این ترتیب بهترین استفاده‎ی ممکن از گوشه‎ی خانه انجام شده و فضای دنج و راحتی برای مطالعه فراهم شده است.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

از رنگ‌ها استفاده کنید

شما می‌توانید با کمک کتابخانه‎ی رنگی روح و جان تازه‌ای به فضای کسل‎کننده‎ی خانه‌تان بدهید. اگر شما نیز مانند من عاشق فضای پرجنب‌وجوش با رنگهای روشن و الگوهای جذاب هستید، می‌توانید از این ایده برای دکوراسیون خانه‌تان استفاده کنید. قفسه‌های خود را به رنگ موردعلاقه‌تان در بیارید و لوازم دکوری دوست‌داشتنی را برای تزئین به آن اضافه کنید. این کتابخانه‎ی سبز رنگ حس کلاسیکی به دکوراسیون خانه اضافه کرده و در نوع خود بسیار جذاب و منحصربفرد می‌باشد.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

فضای راحتی را در کنار کتابخانه‌تان بسازید

کتابخانه‌ی تنها برای ذخیره و نمایش کتاب‎های موردعلاقه‎ی شما نمی‌باشد و شما باید فضایی را در کنار آن برای نشستن و مطالعه‎ی کتاب‌ها در نظر بگیرید. قسمتی از فضای خانه‌تان را با صندلی‎های راحتی بزرگ تزئین کنید و گوشه‎ی دنج و گرمی را برای مطالعه‎ی کتاب ایجاد نمایید.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

با کتاب و آثار هنری موردعلاقه‌تان زندگی کنید

امروزه فضاهای پلان باز به یکی از متدهای محبوب طراحی داخلی تبدیل شده‌اند. طراحی پلان باز این امکان را به شما می‌دهد که قسمت‌های مختلف خانه مثل اتاق‌های نشیمن و ناهارخوری را با هم ترکیب کرده و از آن استفاده‌های متعددی داشته باشید. همینطور شما می‌توانید فضای پلان باز خود را به کتابخانه‎ی جذابی تبدیل نمایید و فضای نشیمن و ناهارخوری را به آن اضافه کنید. همانند اتاق زیر، یکی از دیوارهای خود را به قفسه‌هایی از کف تا سقف اختصاص دهید و جذابیت بصری خاصی را به فضای خود اضافه کنید. دیوار مقابل کتابخانه را با تابلوهای نقاشی و آثار هنری موردعلاقه‎تان بپوشانید و فضای چشم‌نوازی را بسازید. همینطور شما می‌توانید با کمک نردبان حس و حال مدرنی به اتاق‌تان بدهید و به تمامی قفسه‌های کتاب دسترسی داشته باشید.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

به معماری خانه‌تان تمرکز کنید

اگر شما جایی برای کتابخانه‌تان ندارید، بهتر است که روی معماری خانه‌تان تمرکز کنید. حتی چند تا قفسه‎ی کتاب نیز می‌تواند برای شما کافی باشد. مثلا در اتاق زیر به خوبی از تورفتگی‎های دو طرف شومینه استفاده شده است و گوشه‎ی دنجی را برای مطالعه‎ی کتاب فراهم نموده است. شما نیز به فضاهای پرت و گوشه‎های خالی خانه‌تان توجه کنید و تصور کنید که چگونه می‌کنید از آن‎ها استفاده‎ی بهینه‌ای داشته باشید.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

آثار هنری را به کتابخانه‌تان اضافه کنید

قرار نیست که کتابخانه‎ی شما فقط ویترینی برای نمایش‌ کتاب‌هایتان باشد. تعادلی را بین کتاب‌ها و کلکسیون آثار هنری‌تان ایجاد کنید و ظاهر متفاوت و منحصربفردی به کتابخانه‌تان بدهید. از استعداد و نبوغ خودتان استفاده کنید و ایده‌های جذابی را در کتابخانه‌تان بکار ببرید. مثلا در کتابخانه‌ی زیر قاب‌های عکسی از قفسه‎های کتاب آویزان شده‌اند که در نوع خود ایده‎ی بسیار منحصربفردی می‌باشد.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

از طراحی‌های کلاسیک برای ایجاد یک کتابخانه شیک در منزل تان استفاده کنید

هیچ کسی نمی‌تواند منکر زیبایی و جذابیت کتابخانه‌های کلاسیک شود. اغلب کتابخانه‌های کلاسیک چوبی می‌باشند و فضای گرم و رویایی را می‌سازند.

کتابخانه شیک در منزل
کتابخانه شیک در منزل

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین ایده‌های ممکن برای ایجاد یک کتابخانه شیک در منزل را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مختلف ایده‌های متنوع بسیاری را پیدا کنید. به دوربرتان نگاه کنید و ببینید چطور می‌توانید کتابخانه‎ی کلاسیک و شیکی را به فضای خود اضافه کنید

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان برای هر فضایی استفاده کنید. شما کدام یک از این طراحی‌های کتابخانه را می‌پسندید؟ چه ایده‌ی جذاب دیگری را در این زمینه به ذهن‌تان می‎رسد؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *