گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت: معرفی گیاهانی که انرژی مثبت دارند

گیاهانی که انرژی مثبت دارند

گیاهان فقط دی اکسید کربن استنشاق و اکسیژن بازم نمی‌کنند بلکه نقشی فراتر از این‌ها در دکوراسیون خانه دارند. اگر گیاه مناسبی را برای محیط خانه یا محل کارتان انتخاب کنید، آن‌‌ها می‌توانند انرژی منفی را استنشاق و انرژی مثبت را در محیط بازدم کنند. بله، همانطور که متوجه شدید، گیاهان انرژی ساطع می‌کنند و می‌توانند نقش مهمی در طراحی داخلی فضای شما داشته باشند. گیاهانی که انرژی مثبت دارند می‌توانند حس و حال کاملا جدیدی به شما و خانواده‌تان انتقال دهند.

 برخی از گیاهان آپارتمانی انرژی مثبت دارند و به عنوان گیاهان دفع کننده انرژی منفی شناخته می‌شوند. آن‌ها علاوه بر اینکه زیبایی فضای زندگی شما چندین برابر می‌کنند، می‌توانند انرژی منفی را جذب کنند و بهترین دکوراسیون را برای شما به ارمغان آورند. انرژی مثبت در فضا خانه می‌تواند به بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و ایجاد فضای شاد کمک زیادی بکند.  مطمئنا در صورتی که فضایی که در آن زندگی می‌کنید، حال و هوای مثبتی داشته باشد، زندگی شاد و خوشایندی خواهید داشت. ما در ادامه گیاهای که انرژی مثبت دارند را معرفی کرده‌ایم.

ناموجود
۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز چوبی کنار مبلی Retro

۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Stacking

۱۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Kaira

۸,۳۰۰,۰۰۰ تومان

گیاهانی که انرژی مثبت دارند

گل یاسمن

Jasmine
گل یاسمن

گل یاس را عمدتاً به خاطر گل‌های زیبای آن می‌کارند و به عنوان گیاه خانگی از آن استفاده می‌کنند. این گیاه انرژی مثبت ساطع می‌کند و به تقویت روابط خانوادگی نیز کمک می‌نماید. گیاه یاسمن رایحه بسیار مطبوعی دارد و حتی می‌تواند ذهن آشفته را آرام کند. برخی بر این باورند که گل یاسمن قلب شکسته را می‌تواند ترمیم کند.

رزماری

رزماری
رزماری

گیاه رزماری به خاطر تصفیه هوا، حذف سموم مضر و ارتقاء سلامت جسمی و روانی افراد به عنوان یکی از بهترین گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت شناخته می‌شود. این گیاه در تقویت روحیه، مبارزه با اضطراب، بهبود حافظه، درمان بی‌خوابی و ایجاد آرامش فوق‌العاده عمل می‌کند. بهتر است این گیاه را در فضایی با رنگ‌های روشن و دمای خنک نگهداری کنید.

بامبو

گیاهان دفع کننده انرژی منفی
بامبو

از گیاهانی که انرژی مثبت دارند می‌توان به گیاه بامبو اشاره کرد. بامبو نماد خوشبختی، ثروت، پاکی و حیات است و می‌تواند برای شما شانس به ارمغان آورد. این گیاه زینتی با دور نگه داشتن حسادت باعث شادی و آرامش می‌شود. نگهداری از گیاه بامبو زیاد سخت نیست و می‌توانید آن در هر گوشه‌ای از اتاق که دارای نور ملایم یا بسیار کم است، قرار دهید. بامبو یک پیام نیز با خود به همراه دارد: “هرگز تسلیم نشوید و همیشه به دنبال چیزهای بهتر در زندگی باشید.”

گیاه پول چینی

گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت
گیاه پول چینی

گیاه پول با خود رفاه و خوش‌شانسی به ارمغان می‌آورد و به شما کمک می کند تا استرس و اضطراب را در خانه کاهش دهید. توجه کنید که نور مستقیم خورشید می‌تواند منجر به سوزاندن برگ‌های این گیاه شود، بنابراین مطمئن شوید که نور غیر مستقیم دریافت می‌کند.

ریحان

ریحان
ریحان

بسیاری از مردم معتقدند که نگهداری از گیاه ریحان در خانه تاثیر معنوی و شفابخشی بر جو دارد. خواص بهشتی آن می‌تواند روح شما را جلا داده و آرامش را به شما هدیه دهد. این گیاه دی اکسید کربن و مونوکسید کربن را جذب و اکسیژن بازدم می‌کند. اما این تنها وظیفه‌ی این گیاه دوست‌داشتنی نیست و با پاکسازی انرژی منفی از فضا نشاط و سرخوشی برای اعضای خانواده شما به ارمغان خواهد آورد. ریحان از حمله گیاهان دفع کننده انرژی منفی شناخته شده است.

لی لی صلح

گیاهان دفع کننده انرژی منفی
لی لی صلح

از دیگر از گیاهانی که انرژی مثبت دارند می‌توان به گیاه لی لی صلح اشاره کرد. از نظ علم فنگ‌شویی این گیاه نماد آرامش و صلح است و به عنوان منبع تشتشع انرژی مثبت در خانه می‌تواند بکار برده شود. علاوه بر این لی لی صبح به بهبود کیفیت هوا خانه نیز کمک می‌کند و احتمال ابتدا به آسم یا سردرد را کاهش می‌دهد.لی لی صلح در مکان‌های کم نور نیز رشد می‌کند و حتی می‌توانید آن را در اتاق خواب یا حمام نیز نگهداری کنید. لی لی صبح یک پیام ویژه نیز با خود به همراه دارد: “با خود و اطرافیانمان در صلح باشیم”.

ارکیده

گیاهانی که انرژی مثبت دارند
ارکیده

ارکیده از دیگر گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت است که عطر مطبوع آن می‌تواند روحیه‌ی افراد خانه را بالاتر ببرد. تصویری از گیاه ارکیده را می‌توانید در بالا ببینید.

ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار تخت Mitzi

۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۱۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی مدرن Mitzi

۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی شیک Terrace

۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان

اسطوخودوس

اسطوخودوس
اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس شادی و آرامش به زندگی شما خواهد آورد و به عنوان یکی از گیاهان دفع کننده انرژی منفی شناخته می‌شود. بهتر است این گیاه را در جایی نگهداری کنید که بتوانید هر روز آن را بو کنید و از اثربخشی آن لذت ببرید.

مریم گلی

مریم گلی
مریم گلی

مریم گلی گیاهی از خانواده‌ی نعناعیان است و با داشتن خاصیت ضد باکتریال و ضد التهابی خود به عنوان گیاه دارویی مفید شناخته می‌شود. این گیاه با از بین بردن احساسات منفی مانند ترس و خشم به جو خانوادگی شما کمک زیادی می‌کند. گیاه مریم گلی انرژی مثبت را تحریک می‌کند و به دلیل خواص دارویی متعددی که دارد بسیار مفید است. شما باید این گیاه را در فضایی خشک با رطوبت کم نگهداری کنید.

گیاه مار

گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت
گیاه مار

در سال‌های اخیر گیاه ماه نیز در میان گیاهانی که انرژی مثبت دارند جای گرفته است. این گیاه مزایای زیادی با خود به همراه دارد، از جمله اینکه ذرات معلق و هر گونه ترکیبات شیمیایی طبیعی و ساخته دست انسان را از محیط جذب می‌کند و هوای سالمی را می‌سازد. علاوه بر این انرژی مثبت ساطع می‌کند و شادی و نشاط به فضا می‌بخشد. این گیاه یکی از معدود گیاهانی است که توسط ناسا برای مطالعه در مورد چگونگی استفاده از گیاهان برای تصفیه هوا و مبارزه با “سندرم ساختمان بیمار” انتخاب شده است.

البته گیاه مار یک پیام نیز با خود برای شما به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که گیاهان مار به نگهداری کمی نیاز دارند و حتی در شرایط سخت رشد می‌کنند، این نکته را به شما یادآوری می‌کنند که “در روزهای چالش‌برانگیز انعطاف‌پذیرتر باشید، بیشتر تلاش کنید و پیشرفت نمایید.”

پوتوس طلایی

گیاهان دفع کننده انرژی منفی
پوتوس طلایی

پوتوس طلایی از جمله گیاهان دفع کننده انرژی منفی است که انرژی مثبت را به فضا ساطع می‌کند. نگاه کردن به این گیاه آرامش‌بخش بوده و می‌تواند خلق و خوی بد اعضای خانواده‌تان را از بین ببرد. علاوه بر این مطالعات نشان داده است که لمس کردن برگ‌های این گیاه می‌تواند باعث آرامش ذهن و قلب شما شود. همه‌ی این‌ها باعث شده است که این گیاه به گزینه‎‌ی ایده‌آل برای خانه‌ها، ادارات و کتابخانه‌ها تبدیل شود.

گیاه یشم

گیاهانی که انرژی مثبت دارند
گیاه یشم

گیاه یشم از جمله گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت است که نیاز به نگهداری کمی دارد. این گیاه با گل‌های صورتی ظریف خود می‌تواند به بهبود خلق و خوی شما و اعضای خانواده‌تان کمک زیادی بکند. علاقه‌مندان علم فنگ شویی معتقدند که این گیاه می‌تواند محیط را آرام و سطح استرس را در فضا کاهش دهد. پیشنهاد می‌کنیم که از این گیاه در جلو یا پشت درب خانه‌ی خود استفاده کنید.

آلوئه ورا

گیاهانی که انرژی مثبت دارند
آلوئه ورا

اما آخرین پیشنهاد ما از گیاهانی که انرژی مثبت دارند آلوئه ورا است که خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارد. آلوئه ورا به حذف مواد شیمیایی از جو و تصفیه هوا کمک زیادی می‌کند و به دلیل خواص درمانی خود جایگاه ویژه‌‎ای در بیشتر خانه‌ها دارد. بنابراین اگر آن را در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب خود نگهداری کنید، می‌تواند هوای اتاق‌تان را بهبود ببخشد. با این حال، فواید آن را می‌توان در ارتقای سلامت روان نیز مشاهده کرد. اعتقاد بر این است که آلوئه ورا ارتعاشات منفی را جذب می‌کند که شما می‌توانید این انرژی منفی را به صورت لکه‌های قهوه ای روی آن ببینید. این گونه گیاهی آبدار همچنین در تنظیم نوسانات خلقی و شادی موثر است.

نحوه دکوراسیون با گیاهانی که انرژی مثبت دارند

قبل از هر چیزی شما باید بدانید که هر گیاهی روش نگهداری خاص خود را دارد. پس حتما بعد از انتخاب گیاهان موردعلاقه‌تان اطلاعات کاملی در مورد نحوه و محل نگهداری آن‌ها را کسب کنید. ما چند ایده‌ی جالب را برای قرار دادن گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت در دکوراسیون خانه‌ معرفی کرده‌ایم.

  • سیستم قفسه‌های آویزان در گوشه دیوار یا جلو پنجره

برای گیاهانی که به نور خورشید زیادی نیاز دارند، سعی کنید قفسه‌هایی را به شکل قلاب از پنجره آویزان کنید و گلدان‌ها روی آن‌ها قرار دهید تا نور به طور مستقیم به آن‌ها بتابد. این ایده‌ برای نگهداری گیاهانی همچون آلوئه‌ورا مناسب است. همینطور می‌توانید همین ایده‌ را برای گوشه‌های خانه نیز پیاده‌سازی کنید.

دکوراسیون گیاهانی که انرژی مثبت دارند

  • گیاهان آویزان

این روزها ایده‌ی آویزان کردن گیاهان از نقاط مختلف خیلی بسیار محبوب شده است. چرا که ایده‌ی بسیار منحصربفردی است و به راحتی در هر دکوراسیونی می‌تواند پیاده‌سازی شود. همینطور این ایده گیاهان شما را از آسیب حیوان خانگی‌تان دور نگه می‌دارد.

دکوراسیون گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت

  • استفاده از وسایل قدیمی

وسایل قدیمی مثل میز و نردبان را دور نیندازید و آن‌ها به محلی برای قرارگیری انواع گیاهان موردعلاقه‌تان تبدیل کنید. مثلا یک نردبان چوبی یا فلزی کوچک در گوشه‌ای از اتاق نشیمن‎‌تان که نورگیر است، می‌تواند زیبایی فضای زندگی‌تان را چندین برابر نماید.

حضور گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت در اتاق خواب

  • قفسه‌های کتاب

وقتی با فضاهای کوچک و تنگ سروکار دارید، دکوراسیون می‌تواند به چالش بزرگی تبدیل شود. با این حال نیازی نیست که برای گیاهان خود جا باز کنید، آن‌ها می‌توانند در هر جایی که کمی نورخورشید به آن می‌تابد، قرار بگیرند و رشد کنید. مثلا اگر قفسه‌ی کتابخانه‌تان نورگیر است، می‌تواند به محلی برای نگهداری گلدان‌هایتان نیز تبدیل شود. با این حال به هنگام دکوراسیون گیاهانی که انرژی مثبت دارند حتما در مورد نحوه نگهداری و محل قرارگیری آن‌ها مطالعه کنید.

در قفسه‌های کتاب

  • حضور گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت در اتاق خواب

حضور گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت در اتاق خواب می‌تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند. مثلا می‌توانید از این گیاهان درست در بالای تخت‌تان استفاده کنید.

حضور گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت در اتاق خواب

ما در اینجا سعی کردیم گیاهانی که انرژی مثبت دارند را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با خلاقیت خودتان ایده‌های جالبی را به کمک این گیاهان در دکوراسیون خود پیاده‎سازی کنید. سعی کنید به طراحی فضای زندگی خود اهمیت دهید و از گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همینطور حتما قبل از خرید هر یک از این گیاهان، سعی کنید که اطلاعات جامعی در مورد نحوه‌‌ی نگهداری آن‌ها بدست آورید تا بعدا دچار مشکل نشوید. شما چه گیاه دیگری را به عنوان گیاهان دفع کننده انرژی منفی می‎شناسید؟ خوشحال می‌شویم هر نظر و پیشنهادی که دارید را در پایین این مطلب برامون بنویسید.

2 دیدگاه برای “گیاهان اپارتمانی با انرژی مثبت: معرفی گیاهانی که انرژی مثبت دارند

  1. اتاق فرار انیگما گفته:

    از وسایل قدیمی و کلاسیک خیلی خوب میشه استفاده کرد به نظرم دکوراسیون رو خیلی خاص میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *