دکوراسیونی رمانتیک و عاشقانه با مزه‎ی فرانسوی

دکوراسیون رمانتیک منزل

اگر کمی اهل فیلم و ادبیات فرانسه باشید، حتما با نگاه عاشقانه‌ی و خاص فرانسوی‌ها آشنا هستید. شاید اولین بار عشق فرانسوی به سبک املی پولن در فیلم ” سرنوشت شگفت‌انگیز آملی پولن “بود که احساس خوبی به من داد و مرا به عاشقانه‌های فرانسوی جذب کرد. البته این عشق تنها به فیلم و رمان‎های فرانسوی محدود نشده و شما به هر کجای این کشور که نگاه کنید، حتما ردپایی از عشق و دلداگی در آن می‌یابید. دکوراسیون کشور فرانسه نیز از این قضیه متسثنی نیست و شما با دکوری کاملا عاشقانه و رمانتیک روبرو خواهید بود. سبک فرانسوی ایده‎ی بسیار خوبی برای دکوراسیون رمانتیک منزل می‌باشد.

اگر شما به دنبال طراحی داخلی بی‌عیب‌ونقصی برای خانه‌تان هستید، می‌توانید از دکوراسیون فرانسوی کمک بگیرید. ما در این مطلب ۱۰ نکته برای طراحی اتاق‎هایی شبیه دکور شیک فرانسوی را به شما ارائه می‌دهیم که می‌توانند الهام‌بخش دکوراسیون شما باشند.

از هنر کوبیسم در دکوراسیون‌ داخلی‌تان استفاده کنید

یکی از ویژگی‎های اصلی دکوراسیون فرانسوی حضور جدی سبک هنری کوبیسم به شکل نقاشی یا تندیس در آن می‌باشد. در واقع هنر کوبیسم به معنی حجم‌گرایی می‌باشد و ماهیت هر چیزی را به شکل دو بعدی آن عرضه می‌کنند. سبک کوبیسم از کشور فرانسه نشات گرفته است و یکی از تاثیرگزارترین جنبش‌های هنری قرن بیستم می‌باشد. البته تنها استفاده از هنر کوبیسم نمی‌تواند حس و حال خانه‎های فرانسوی را به دکوراسیون شما اضافه کند و شما باید از آن‌ها در کنار مبلمان، اشیای آنتیک و اثاثیه‎های شیک استفاده کنید.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

معماری خانه‌تان را فراموش نکنید

معمولا گچبری‌های سقف و دیوارهای دکوراسیون فرانسوی از مهم‌ترین بخش‎های این سبک طراحی داخلی می‌باشد. برای تزئین دیوار و سقف‌ها از گچپری‌هایی با جزئیات پیچیده استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های معماری این سبک می‌توان به دیوارهای سنگی، تیرهای چوبی سقفی و کفپوش‌های سنگی، چوبی یا آجری اشاره کرد.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

سعی کنید رنگ دیوارها و سقف اتاق‌هایتان با کفپوش شما همخوانی داشته باشند تا بتوانید فضای هماهنگی را بسازید. از لوسترهای لوکس برای سقف خانه استفاده کنید تا بتوانید توجه هر فردی را به سقف اتاق‌تان بکشانید.

از مبلمان و اشیای آنتیک کمک بگیرید

فرانسوی علاقه‎ی وافری به اشیای عتیقه و مبلمان‎های قدیمی دارند. مثلا آینه‎ای با قاب زنگ زده و خط و خش روی شیشه‌ی آن می‌تواند حس تاریخی را به دکورتان اضافه کند. چیزی که در اتاق زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید. با اینکه این آینه هیچ درخشندگی و زرق و برق خاصی ندارد اما به خوبی می‌تواند جذابیت خاصی به خانه‎تان ببخشد. همینطور استفاده از صندلی قدیمی نیز توانسته به فضای اتاق هویت ببخشد و دکور آینه‌ را تکمیل نماید. البته نیازی نیست که تمامی مبلمان و اشیای شما آنتیک و قدیمی باشند، بلکه حضور چند تکه قدیمی کافی است و می‌تواند قدمت سبک فرانسوی را نشان دهد.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

از رنگ طلایی استفاده کنید

زرق و برق رکن اصلی هر اتاق پاریسی می‌باشد و استفاده از رنگ طلایی کلید دستیابی به آن می‌باشد. قاب‌های طلایی، میزهایی با پایه‌های طلایی و گچبری‌های طلایی می‌توانند ایده‎های خوبی برای آن باشند. البته راه‌های زیادی برای استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون فرانسوی وجود دارد و شما می‌توانید از طریق‎های مختلفی آن را به دکوراسیون‌تان تزریق کنید.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

طرح تک رنگی را برای دکورتان انتخاب کنید

رنگ‌های زننده، درخشان و زیاد روشن در خانه‎های شیک پاریسی جایی ندارند و شما باید پالت رنگی ملایمی را برای دکوراسیون‌تان انتخاب کنید. با اینکه رنگ سفید مشخصه‎ی اصلی دکوراسیون فرانسوی می‌باشد، اما شما تنها محدود به آن نیستید. شما می‌توانید از رنگ‎های ملایم دیگر نیز به عنوان رنگ غالب دکوراسیون‌تان استفاده کنید ولی پیشنهاد می‌کنیم که حتما طرح تک رنگی را برای دکورتان انتخاب کنید. مثلا در طراحی اتاق ناهارخوری زیر از طرح  تک رنگ خاکستری به همراه جزئیات فلزی استفاده شده و رنگ‎های طلایی در مقدار کمی به آن اضافه شده‌اند.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

دسته گل ساده‌ای را به دکورتان اضافه کنید

گلها همیشه بهترین تزئین برای دکوراسیون خانه‎هایی با سبک فرانسوی می‌باشند. اما شما نباید از گلهای رنگارنگ بدین منظور استفاده کنید. سعی کنید یک دسته گل رز(یک نوع گل) را به دکورتان اضافه کنید و حس عاشقانه‌ای به فضای خود دهید.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

وسایل شفاف و کریستالی را فراموش نکنید

وسایل کریستالی و شفاف یکی از عناصر اصلی دکوراسیون فرانسوی می‌باشد. لوسترها از جمله شیک‌ترین لوازم دکوراسیون خانه‌های فرانسوی هستند که می‌توانند حس لوکس و جذابی را به فضای شما دهند. فضای ناهارخوری، اتاق خواب، پذیرایی و راهروها بهترین مکان برای قرارگیری لوسترها می‌باشند.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

حضور پرده‎های مجلل در دکوراسیون رمانتیک منزل را جدی بگیرید

هر طراحی داخلی شیک فرانسوی نیاز به عنصری عاشقانه و جذاب دارد و پرده‎ها از سقف تا کف دقیقا چنین نقشی را بازی می‌کنند. پارچه‎های ابریشمی معمولا انتخاب متداولی برای پرده‎ها هستند اما پارچه‎های کتانی نیز می‌توانند به همان اندازه زیبا و ظریف باشند. اگر شما می‌خواهید که از رنگ‎های بولد برای دکوراسیون‌تان استفاده کنید، پرده‎ها می‌توانند انتخاب خوبی برای آن باشند.

دکوراسیون رمانتیک منزل
دکوراسیون رمانتیک منزل

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، مطالعه نمایید. دکوراسیون با رنگ ‎های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما اینجا سعی کردیم شما را با سبک دکوراسیون رمانتیک فرانسوی آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید سبک موردعلاقه‌تان را پیاده‌سازی کرده و دکوراسیون زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از سبک‌های طراحی داخلی را می‌پسندید؟ نظرتان در مورد سبک طراحی رمانتیک فرانسوی چیست؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان می‎رسد، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه برای “دکوراسیونی رمانتیک و عاشقانه با مزه‎ی فرانسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *