طراحی داخلی مدرن: ۱۰ نکته‌ی طلایی برای ساخت فضای داخلی زیبا

طراحی داخلی مدرن

چند سالی می‌شود که طراحی داخلی مدرن به دکوراسیون خانه‌ها راه یافته است و به یکی از محبوب‎ترین گزینه‌ها برای طراحی فضای زندگی تبدیل شده است. خانه‌های مدرن به سادگی و مینیمال بودن مشهور هستند و اساسا نیز از سبک مینیمالیسم پیروی می‌کنند. ما در این مطلب از وبلاگ چی بچین به نکات مهمی که به هنگام طراحی داخلی مدرن باید به آن‌ها توجه کنید پرداخته‌ایم. تا انتهای مطلب با ما باشید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل یک نفره راحتی Andes

۲۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Haven

۳۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل Haven

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۲۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان

پیدایش سبک مدرنیستم به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گرد. این سبک در دهه ۱۹۳۰ به اوج خود رسید اما پس از شکل گیری جریاناتی همچون پست مدرنیستم سیر نزولی یافت. با همه‌ی این‌ها سبک مدرنیستم هنوز هم طرفدار دارد و به خصوص در معماری و طراحی داخلی اساس بسیای از خانه‌های امروزی را تشکیل می‌دهد. نکته‌ی مهمی که به هنگام طراحی داخلی مدرن باید به آن توجه کنید، این است که سبک مدرن و معاصر یکی نیستند. متاسفانه این دو گاها بجای هم بکار برده می‎‌شوند و همین باعث شده است که برخی از مردم آن‌ها را یکی بدانند. در زیر در مورد تفاوت دو طراحی داخلی مدرن و طراحی داخلی معاصر صحبت کرده‌ایم.

تفاوت بین طراحی داخلی مدرن و طراحی داخلی معاصر

تفاوت سبک مدرن و معاصر
تفاوت سبک مدرن و معاصر

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم دو سبک طراحی “معاصر” و “مدرن” در بیشتر موارد به جای هم بکار برده می‌شود و این تصور ایجاد شده است که دو مفهوم یکی هستند. اما باید بگوییم که اینگونه نیست و آن‌ها دو سبک طراحی کاملا متمایز از هم می‌باشند. کلمه معاصر به معنی چیزی است که در حال حاضر وجود دارد. سبک معاصر نیز دقیقا به همین مفهوم است. سبک معاصر می‌تواند جزئیاتی از سبک‌های دکوراسیون مختلف را در خود جای دهد و دائما در حال تغییر است.

اما طراحی داخلی مدرن سبک ثابتی است که عموما به دهه‌ی ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ اشاره دارد. سبک مدرن ویژگی‌های مشخصی دارد که تغییر نمی‌کند. اما سبک معاصر فرمت دقیقی ندارد و با گذشت زمان تغییر می‌کند.

توجه کنید که سبک معاصر می‌تواند عناصری را از سبک مدرن نیز در خود داشته باشد اما سبک مدرن محدود به عناصر زمانی خاص خود است. در حال حاضر بسیاری از معماران و طراحان داخلی از عناصر مدرن در طراحی داخلی معاصر استفاده می‌کنند و بسیاری از ویژگی‌ها و عناصر طراحی مدرن در سبک معاصر بکار برده می‌شوند. به همین خاطر این تصور ایجاد شده است که این‌ها یکی هستند.

برای اینکه به طور کامل با تفاوت‌های طراحی داخلی مدرن و معاصر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب “سبک مدرن یا معاصر: تفاوت‌شان در چیست؟” را مطالعه کنید.

۱۰ نکته مهم برای طراحی داخلی مدرن

۱) استفاده از تابلو‌های هنری

قطعه‌های هنری بزرگ از جمله ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدرن است. برای طراحی داخلی مدرن می‌توانید مثل تصویر زیر یک تابلو هنری بزرگ بدون قاب را به دیوار آویزان کنید. همینطور می‌توانید مجموعه‌ای از تابلوهای هنری کوچک را بر روی دیوار بچینید اما از چیدمان گالری مانند خودداری کنید چرا که ظاهر مدرنیسم را بهم می‌ریزد.

طراحی داخلی مدرن آپارتمان
استفاده از تابلوهای هنری بزرگ

۲) دیوارهایی به رنگ خنثی

نقاشی‌های دیواری و کاغذ دیواری‎‌های به طرح ویکتوریایی سال‌های سال در دکوراسیون داخلی محبوب بودند. اما طراحی داخلی مدرن استفاده از دیوارهای به رنگ خنثی را جایگزین آن کرد. پالت رنگی سفید یا خاکستری گزینه‌ی عالی برای دکوراسیون داخلی مدرن هستند.

ویژگی های طراحی داخلی مدرن
ویژگی های طراحی داخلی مدرن

۳) خطوط صاف و هموار

طراحی داخلی مدرن اغلب حول خطوط ساده و صاف می‌باشد و تقریبا تمامی سطوح و ظواهر در اتاق صاف، ساده، بدون جزئیات و بی‌ هیچ تزئین اضافی می‌باشند. خطوط افقی و عمودی نقش مهمی در طراحی مبلمان و دکوراسیون مدرن دارد و را در خانه‌های مدرن زیادی دیده می‌شوند.

طراحی داخلی مدرن لاکچری
استفاده از خطوط صاف و هموار

۴) عناصر صنعتی

اگر بتن، فولاد و شیشه به عنوان مصالح ساختمانی کشف نشده بودند، سبک طراحی داخلی مدرن نیز وجود نداشت. عناصر صنعتی از جنس آهن، فولاد و بتن جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی مدرن دارند.

ویژگی های دکوراسیون مدرن
استفاده از وسایل صنعتی

۵) فضای مینیمالیستی

طراحی داخلی مدرن نیز از شعار کمتر بیشتر است، پیروی می‌کند. این بدان معنی است که شما در اتاق نشیمن خود فقط باید چیزهای ضروری و موردنیاز خود مثل صندلی‌ها، مبل و میز جلو مبلی را نگهدارید و از موارد غیرضروری اجتناب کنید.

طراحی مدرن منزل
حذف غیرضروریات

۶) رنگ‌های اصلی

بر خلاف سبک دکوراسیون مینیمال، رنگ‌های اصلی در کانون توجه طراحی داخلی مدرن قرار دارند و فضاهای مدرن به رنگ‌های جسورانه خود معروف هستند. شما می‌توانید رنگ‌های مثل زرد، قرمز، آبی، سیاه و سفید را از طریق آثار هنری، فرش یا لوازم تزئینی به فضای داخلی خود اضافه کنید.

سبک مدرن منزل
استفاده از رنگ‌های اصلی

۷) طراحی پلان باز

طراحی پلان باز یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های فضاهای مدرن هستند. در این طراحی با فضاهایی بصورت باز و بزرگ روبرو هستید که در آن دیوارها و اتاق‎‌های مجزا به حداقل رسیده‌اند. فضاهای نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه در طراحی پلان باز با هم ترکیب شده و نتیجه یک فضای مشترک است. توجه کنید که طراحی‎ پلان باز باعث می‌شود که فضای شما بزرگ‌تر و روشن‌تر بنظر برسد.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن
طراحی پلان باز

۸) مبلمان ساده

استفاده از مبلمان ساده با خطوط صاف و مستقیم یکی دیگر از مواردی است که شما باید در خانه‌ی مدرن خود به آن توجه کنید. پس از مبلمان با خطوط صاف و پارچه ساده برای فضای مدرن خود استفاده کنید و از نقش و الگوهای زیاد در این فضاها پرهیز نمایید.

طراحی مدرن منزل
استفاده از مبلمان ساده

۹) بی خیال گچبری شوید.

گچبری‌ها جایی در خانه‌های مدرن ندارند و بهتر است که از طراحی‌های تزئینی کمی استفاده کنید. به طور کلی شما باید در تمامی بخش‌های خانه حداقل آیتم های تزئینی را بکار ببرید.

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن
تمایل به سادگی در همه چیز

۱۰) پنجره‌های بزرگ

پنجره‌های بزرگ نه تنها به شما کمک می‌کنند تا طراحی داخلی مدرن خود را تکمیل کنید، بلکه باعث می‌شوند که نور کافی در فضای شما وجود داشته باشد. علاوه بر این نور کافی باعث می‌شود که فضای خانه شما بزرگتر بنظر برسد.

طراحی مدرن خانه
داشتن پنجره‌های بزررگ

ما در این مطلب سعی کردیم نکات مفیدی را برای طراحی داخلی مدرن به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مختلف نکات دیگری را نیز مطالعه نمایید. سعی کنید از استعداد و نبوغ خود استفاده کنید تا بتوانید این ترفندها را به خوبی با هم ترکیب و دکوراسیون منحصربفردی را برای خودتان بسازید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره London

۲۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۱۰,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه دکوری چوبی Industrial

۱۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدل Industrial

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان

اگر به دنبال تغییرات اساسی در دکوراسیون‌ منزل‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتما سری به فروشگاه آنلاین چی بچین بزنید. علاوه بر این ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‌‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان برای هر فضایی استفاده کنید.

حالا شما برای ما بنویسید؛ چه نکته‌ی دیگری برای طراحی داخلی مدرن می‌دانید؟ شما چه ایده‌ی جذاب دیگری را برای دکوراسیون مدرن پیشنهاد می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهاد که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *