اینفوگرافیک : راهنمای جامع طراحی دکوراسیون منزل با استفاده از پارچه کتان

طراحی دکوراسیون منزل

همه ما دوست داریم طراحی دکوراسیون منزل ما زیبا و منحصر به فرد باشد. زیرا همه ما انسان‌ها طبیعتا زیبایی طلب و تنوع طلب هستیم. از این رو همواره به دنبال یافتن راه‌هایی برای زیباسازی و تغییر دکوراسیون داخلی منزلمان هستیم. احتمالا برای شما هم جالب باشد که بدانید که پارچه‌های کتانی بخش بزرگی از طراحی دکوراسیون منزل را در برمی‌گیرند. در این اینفوگرافیک از سایت چی به چین قصد داریم ایده‌هایی را برای استفاده از پارچه کتان برای طراحی دکوراسیون منزل در اختیار شما قرار دهیم.

 

اگر یکی از افراد تنوع طلب هستید که دوست دارید هر از چند گاهی طراحی دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید باید بدانید که پارچه‌های کتان نقش موثری در دکوراسیون منزل شما دارند. زیرا همانگونه که می‌دانید امکان تغییر لوازم منزل به صورت ماهانه یا سالانه هزینه سرسام آوری دارد. از این رو به کمک روکش‌های پارچه‌ای شیک در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌توان به تغییر یا طراحی دکوراسیون منزل پرداخت. البته توجه داشته باشید که روکش‌هایی که با پارچه‌های کتان تهیه می‌شوند علاوه بر ایجاد تنوع می‌توانند محافظ مناسبی برای لوازم منزل شما نیز باشند. و عمر اسباب منزل شما را چندین برابر کنند. در ادامه نکاتی را در رابطه با طراحی دکوراسیون منزل برای شما آورده‌ایم.

نکاتی در رابطه با طراحی دکوراسیون منزل

پاک کردن منظم

پاک کردن منظم خانه باعث ایجاد ایده‌هایی برای تغییر دکوراسیون منزل می‌شود. زیرا با هر بار پاک کردن به فکر یک جابه‌جایی می‌افتید و این جابه‌جایی‌ها و تغییرات کوچک باعث ایجاد تنوع می‌شود. همین نیز حس خوبی به شما خواهد داد.

توجه به طرح بندی منزل

به خاطر سپردن طرح کلی منزل و اتاق‌ها می‌تواند گام موثری در جهت ایجاد تغییرات جزئی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باشد.

تهیه لیست نیازمندی‌ها

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود لازم است که یک لیست از نیازمندی‌های منزل خود تهیه کرده و همیشه آن را نزد خود نگه دارید. تهیه این لیست به شما کمک می‌کند که با صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود تمام لوازم مورد نیاز خود را به ترتیب اولویت خریداری کنید.

استفاده از رنگ‌ها

فراموش نکنید که رنگ‌ها روح و جان خانه هستند. از طرفی نیز نقش موثری در طراحی دکوراسیون منزل دارند. از این رو بهتر است با دریافت مشاوره از یک متخصص طراحی داخلی بهترین رنگ‌ها را برای دیوارهای منزل خود استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در منزل

اگر در آپارتمان زندگی کرده باشید مطمئنا می‌دانید که بدون استفاده از گل و گیاه منزل شما چقدر بی‌روح خواهد بود. از این رو اگر بتوانید به کمک گل‌های گلدانی و گیاهان آپارتمانی به طراحی داخلی منزل خود بپردازید، فوق‌العاده خواهد بود.

بهره‌گیری از نور خورشید

هر چند در طراحی‌های مدرن معمولا از نور چراغ برای تامین روشنایی منزل استفاده می‌شود. اما برای داشتن یک طراحی فوق‌العاده بهتر است تا جای ممکن از نور طبیعی خورشید برای روشن کردن فضای منزل خود استفاده کنید.

بهره‌گیری از سبک مینیمالیست

برای طراحی دکوراسیون منزل خود لازم نیست به فکر طرح‌های پیچیده باشید. بلکه جالب است بدانید که طرح‌های ساده و مینیمال زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند و امروزی‌تر هستند.

استفاده از پارچه‌های کتان

فراموش نکنید که پارجه‌های کتان بخش اعظمی از دکوراسیون منزل شما را در بر می‌گیرند. پرده‌ها، روکش مبل، کاور میز و صندلی و …. همگی از جنس پارچه‌های کتان هستند. بنابراین هر چه طرح زیباتری داشته باشند. منزل شما هم زیباتر خواهد بود.

در پایان باید به این نکته توجه داشته باشید که پارچه‌های کتان بخش بزرگی از دکوراسیون داخلی منزل شما از جمله اتاق خواب، اتاق نشیمن، حمام و … را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین باید در انتخاب آن‌ها دقت لازم را داشته باشید. همچنین علاوه بر زیبایی جنس و کیفیت آن‌ها را نیز مد نظر قرار دهید. زیرا این پارچه‌ها در حقیقت محافظ لوازم منزل شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *