اینفوگرافیک: نکاتی در مورد فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب به این معنی است که در طراحی و چیدمان وسایل نکات مربوط به فنگ شویی را رعایت کنید تا انرژی بیشتری در اتاق خواب شما جریان داشته باشد. به طور کلی فنگ شویی که به معنای باد و آب است، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به طور کلی انرژی مثبت چی(QI) داشته باشد. مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگهای مناسب، خطوط منحنی و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌ شویی ایفا می‌کنند. در ادامه برخی از بایدها و نبایدها را در رابطه با فنگ شویی اتاق خواب توضیح می‌دهم که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

فنگ شویی اتاق خواب

در فنگ شویی اتاق خواب یکی از عواملی که اهمیت بسیار زیادی دارد جایگاه و موقعیت تخت خواب است. به یاد داشته باشید که نباید تخت خواب شما به دیوار مشترک با سرویس بهداشتی تکیه داده شود و فراموش نکنید که تخت را از پنجره دور کنید. همچنین برای ایجاد تقارن و توازن بهتر است در دو طرف تخت خود از میزهای کوچک استفاده کنید. این میزها کاربردهای دیگری جز ایجاد توازن هم دارند برای مثال می‌توانند روی آن‌ها آباژور قرار دهید یا کتابی که قصد دارید هر از گاهی نگاهی به آن بیندازید را روی میز بگذارید و …

میزان نور اتاق خواب هم از مواردی است که باید در تنظیم آن دقت کنید. در طول روز زمانی که نور طبیعی در بالاترین سطح قرار دارد اتاق شما می‌تواند از این نور بهره بگیرد و زمانی که نور طبیعی موجود نبود می‌توانید از نور شمع یا چراغ‌های کوچک استفاده کنید یا حتی می‌توانید از کلیدهای تنظیم میزان نور در اتاق خواب خود استفاده کنید.

انتخاب رنگ اتاق خواب هم یکی دیگر از چالش‌ها در دیزاین اتاق خواب است. این موضوع در فنگ شویی هم اهمیت بسیاری دارد. بر طبق این سنت پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌های تند و تیز دوری کنید و بیشتر به سراغ رنگ‌هایی بروید که احساس آرامش بیشتری را به همراه دارند.

یکی از نکات مهم در رعایت فنگ شویی این است که از شلوغی دوری کنید، شلوغی نه تنها ذهن را آشفته می‌کند بلکه ظاهر زیبایی هم به اتاق خواب نمی‌دهد. برای دوری از این شلوغی و بهم ریختگی می‌توانید وسایل خود را در سبدهای کوچکی قرار دهید و آن‌ها را دسته بندی کنید، نکته مثبت ماجرا این است که انرژی راحت‌تر در فضای منظم جریان پیدا می‌کند.

همچنین اشیا غیر ضروری را از اتاق خواب خارج کنید یا حداقل روی آن‌ها را با روکشی بپوشانید، حواستان به راه‌های خروج انرژی هم باشد و آن‌ها را مسدود کنید.

رعایت این نکات در فنگ شویی اتاق خواب به شما کمک می‌کند به ایده‌آل خود نزدیکتر شوید و نیز اتاق خواب زیباتری داشته باشید.

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *