مبلمان چند کاره، بهترین راه‌حل برای صرفه‌جویی در فضا

این روزها طراحی و دکوراسیون فضاهای کوچک به یکی از دغدغههای اصلی بیشتر خانواده‌ها تبدیل شده است. دکوراسیون و مبلمان آپارتمان‌هایی با متراژهای کم تا حدودی دشوار بوده و شما باید بتوانید استفادهی بهینه‌ای از تمامی فضای موجودتان داشته باشید. همین باعث شده است که طراحان داخلی نگاه متفاوت‌و خلاقانه‌تری را در طراحی مبلمان پیش بگیرند تا بتوانند آن‌ها را با فضاهای کوچک مطابقت دهند. مبلمان چند کاره می‌تواند بهترین انتخاب برای خانه‌هایی با متراژهای کوچک باشد. مبلمان چند کاره همانطور که از نامش مشخص است، همزمان می‌‌تواند چندین کاربرد را در فضای اتاق شما داشته باشد. این نوع مبلمان با نام‌های مبلمان چند منظوره و چند عملکردی نیز شناخته میشود.

خوشبختانه امروزه انواع طراحیهای مبلمان چند کاره در بازار موجود است و شما باید مناسب‌ترین گزینه را برای دکوراسیون‌تان انتخاب کنید. ما در این مطلب تعدادی از متداول‌ترین گزینه‌های مبلمان چند کاره را برای فضاهای کوچک به شما معرفی می‌کنیم تا در انتخاب آن به شما کمکی کرده باشیم.

مبل چند کاره

معمولا مبل بزرگترین قطعه مبلمان اتاق نشیمن می‌باشد و می‌تواند فضای زیادی را اشتغال کند. مبل تخت خواب تاشو یکی از متداول‌ترین قطعات چند کاره است که برای ذخیره‎سازی فضا بسیار مناسب می‌باشد. شما می‌توانید از آن به عنوان مبل در طول روز و به عنوان تخت در شب استفاده کنید. این طراحی ساده برای فضاهای کوچک بسیار ایده‎آل است. مخصوصا اگر اتاق نشیمن و اتاق خواب شما با هم تلفیق شده باشمد، مبل تخت خواب تاشو می‌تواند انتخاب عالی برای آن باشد. همینطور این مبل فضای اضافی را برای خواب مهمانان‌تان فراهم می‌کند.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

مبل مدولار نیز گزینه‎ی دیگری از مبلمان چندکاره است که می‌تواند چیدمان‌های متنوعی را برای دکوراسیون شما به ارمغان آورد. مبل مدولار از تکه‎های مختلفی تشکیل می‎شود و شما می‌توانید متناسب با فضا و دکوراسیون داخلی خودتان آن‎ها سفارش دهید. این مبل انعطاف‌پذیری بالایی دارد و تکه‎های مختلف آن می‌توانند در شکل‌های مختلفی کنار هم قرار بگیرند و تنظیم شوند.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

میز چند کاره

میزهای جلو مبلی یکی از مهم‌‌ترین عناصر دکوراسیون هر خانه‌ای می‎باشند که نقش محوری را در فضای کلی اتاق بازی می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید چیدمان فضای نشیمن خود را به کمک آن‌ها تکمیل کرده و از لحاظ بصری و عملکردی تاثیر مثبتی در اتاق بگذارید. علاوه بر این میزهای جلو مبلی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای صرفه‌جویی در فضا می‌باشند. طراحی‎های بسیار متنوعی برای میزهای چندکاره وجود دارند که می‎توانند بسیاری از نیازهای شما را پاسخگو باشند. میزهای پذیرایی با فضاهای ذخیره‌سازی بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک می‌باشند. شما می‌توانید از سطح رویی برای قرار دادن اشیا و پذیرایی و از فضای داخلی آن برای نگهداری وسایل اتاق نشیمن‌تان استفاده کنید.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

میزهای پذیرایی تاشو یکی از دیگر گزینه‎های مفید برای دکوراسیون خانه‎ها هستند. معمولا سطح رویی این میزها حالت تاشو داشته و شما می‌توانید متناسب با نیازتان ارتفاع آن را تغییر داده و استفاده‎های متنوعی از آن داشته باشید.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

طراحی زیر یکی دیگر از میزهای جلو مبلی جذاب و بسیار کاربردی برای اتاق‌های نشیمن می‌باشد. صندلی‌های عثمانی که در زیر این میز جلو مبلی تعبیه شده‌اند، ویژگی‎ جالب این طراحی میز می‌باشد. شما با کمک این میز می‌توانید بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنید، صندلی‌های اضافی را برای مهمانان خود فراهم نمایید.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

مبلمان چند کاره برای ذخیره‌سازی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم فضاهای ذخیره‌سازی در خانه‌های کوچک چالش بزرگی به شمار می‌آیند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بهترین راه حل برای این مشکل می‌تواند ترکیب قطعات مختلف برای ایجاد فضاهای ذخیره‌سازی اضافی است. مثلا ممکن است که شما همزمان نیاز به قفسه‌ی کتاب و صندلی اضافی در اتاق نشیمن‌تان داشته باشید. شما مجبور نیستید که بین این دو یکی را انتخاب کنید. شما می‌توانید از صندلی با قاب قفسه‎ی کتاب برای اتاق‌تان استفاده کنید. این ایده برای کسانی که دوست دارند ویترینی از کتاب‌های محبوشان را به نمایش بگذارند یا به راحتی به آن‎ها دسترسی داشته باشند، بسیار مناسب است.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

همینطور طراحی‎های زیادی از صندلی‎هایی با فضاهای ذخیره‎سازی پنهانی وجود دارد که در نوع خود بسیار جذاب و کاربردی هستند.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

ایده‌های خلاقانه معماری

شما می‌توانید از استعداد و نبوغ خودتان کمک بگیرید و ایده‎های خلاقانه زیادی را برای طراحی خانه‌تان کشف کنید. مثلا میزهای ناهارخوری همیشه فضای زیادی را اشغال می‌کنند. از طرف دیگر آن‌ها می‌توانند فضای راحتی را برای خوردن غذا، انجام کارهای اداری، خواندن روزنامه یا هر سرگرمی دیگری فراهم کنند. میزهای تاشو می‎تواند راه حل مناسبی برای دکوراسیون شما باشد. شما می‌توانید از ایده‎ای مانند طرح زیر استفاده کنید و میز ناهارخوری خود را از دیوار آویزان نمایید. به این ترتیب فقط زمانی که به آن نیاز داشته باشید، می‌توانید آن را به میز ناهارخوری شیک یا حتی میز کار تبدیل کنید و در غیر اینصورت فقط یک آینه دیواری جذاب خواهید داشت.

مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره
مبلمان چند کاره

ما در این مطلب سعی کردیم مدل‌های خلاقانه مبلمان چند کاره را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مبلمان در اینترنت سایر مدل‌های مدرن و جذاب را مشاهده نمایید. حتما قبل از خرید در مورد سبک دکوراسیون‌تان، کاربرد مبلمان در دفترتان، اندازه‌ی آن، محل قرارگیری آن و هزینه‌ای که قرار است برای آن پرداخت کنید، کاملا فکر کنید. هریک از این قطعات می‌توانند فضای دنج و راحتی را به خانهی شما آورده و محیط جذابی را بسازند.

ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفتهایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این مدل‌های مبلمان‌ چند کاره را می‌پسندید؟ دوست دارید که کدام یک از آن‌ها را در خانه‌تان قرار دهید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *