طرح‌های جذاب و خلاقانه‌ی مبل عروسکی کودک

مبل عروسکی کودک

کودک از زمانی که متولد می‌شود زبان عروسک‌ها را بیشتر از بزرگسالان درک می‌کند. او در دنیای کودکی خود، با عروسک‌هایش صحبت می‌کند، رویابافی می‌کند و زندگی لذت‌بخشی را تجربه می‌کند. کودک در این مسیر رشد پیدا می‌کند و کم کم به دنیای پیچیده بزرگسالی وارد می‌شود. بنابراین عروسک و وسایل عروسکی نقش بسیار موثری در روند رشد و تربیت کودک دارند. از این رو، وظیفه سختی بر دوش مادران و پدران است. چرا که باید بهترین و هوشمندانه‌ترین وسایل عروسکی را برای کودک خود تهیه کنند تا او مسیر درستی را در طول تربیت خود در پیش گیرد.

کودک در برقراری ارتباط با وسایل عروسکی همچون مبل عروسکی کودک، تخت عروسکی و عروسک‌های دستی بسیار خوب عمل می‌کند. در این راستا، او در ذهن خود، از آن‌ها شخصیت‌های حقیقی به وجود آورده و با اعتماد به آن‌ها احساسات و ایده‌های خود را با عروسک‌هایش در میان می‌گذارد.

تخیلات کودکان به وسیله عروسک‌ها شاخ و برگ گرفته و بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. حال باید این تخیلات را در مسیر درستی قرار دهید تا به هدف مشترکی که همگی مادر و پدر‌ها در پی آن هستند، برسید.

برای شروع می‌توانید از دکوراسیون اتاق کودک خود شروع کنید. اتاق کودک یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که معمولا کودک بیشتر زمان‌های خود را در آن سپری می‌کند و از این رو باید از چیدمان و طراحی درست برخوردار باشد.

انواع مختلف از دوست‌داشتنی‌ترین مبل عروسکی کودک

یکی از وسایل عروسکی که بسیاری از کودکان را به خود جذب می‌کند، مبل عروسکی کودک است. ممکن است مبل عروسکی کودک در ظاهر در تربیت کودک بی‌اهمیت جلوه دهد اما اگر به مواردی توجه کنید که در زیر به شرح آن‌ها می پردازیم، شاید ذهنیت شما تغییر پیدا کند. مبل‌های عروسکی در انواع و جنس‌های مختلف وجود دارند. در این مطلب در کنار معرفی گونه‌ها و مدل‌های مختلف از مبل عروسکی کودک، به مزیت‌های هر کدام که حالتی روانشناسانه به خود می‌گیرند را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

مبل کارتونی

کارتون از جذاب‌ترین مواردی است که هر کودکی را به خود جذب کرده و ساعت‌ها پای خود می‌نشاند. کودک علاوه‌بر عروسک‌ها از کارتون نیز به صورت ناخودآگاه در رشد خود بهره می‌گیرد و می‌آموزد. حال تصور کنید که ترکیب یک مبل عروسکی کودک با کارتون مورد علاقه او تا چه حد در تحریک شوق و ذوق او موثر خواهد بود.

در این گونه از مبل‌ها از روکش‌های پارچه‌ای با طرح‌های گوناگون استفاده می‌شود. به طوری که بر روی هر کدام کارتون‌های محبوب کودکان بر روی آن‌ها نقاشی می‌شوند. مبل‌های کارتونی جای بسیار مناسبی است برای این‌که کتاب مناسب سن کودک‌تان را در دست گرفته و با خواندن آن، رویاپردازی و خیال‌بافی را به کودکان خود بیاموزید.

مبل عروسکی کودکمبل راحتی برای نوزادان

نوزادان توانایی نشستن ندارند اما این به این معنا نیست که مبلی برای آن‌ها طراحی نمی‌شود. طراحان خوش‌ذوق مبل کودک، گونه‌ای از مبل عروسکی کودک را ساخته‌اند که نیازی به نشستن در آن نباشد و نوزاد به صورت دراز کشیده در آن به بازی‌های کودکانه خود بپردازد. این مدل از مبل‌ها که حالتی بسیار نرم و انعطاف‌پذیر دارند، کودک را به طور کامل احاطه می‌کنند تا از غلت‌زدن‌ها و افتادن‌های ناگهانی جلوگیری کند. نوزادان نیازمند و علاقه‌مند به حمل‌شدن توسط انسان‌ها و اجسام مختلف هستند. از این رو با خریداری همچین مبل‌هایی برای نوزادتان این حس شگرفت را به او منتقل خواهید کرد.

همچنین شنیدن صداهای لطیف و داستان‌های کودکانه، هر چند که برای او غیر قابل درک باشد، برای نوزاد لذت‌بخش است. از این رو این مبل‌ها مکان خوبی است برای داستان‌گویی‌ها و انجام بازی‌های مخصوص نوزادتان.

مبل عروسکی کودکمبل پنبه‌ای کودک

کودک با هر وسیله سخت و سنگین مخالفت می‌کند و همواره به دنبال وسایل نرم و لطیف است تا به راحتی و به دور از تذکرهای والدین به سرگرمی‌های خود برسد. در مورد مبل مخصوصش این چنین است. او دوست دارد مبلش از کم‌ترین ارتفاع ممکن برخوردار باشد تا بتواند در میان هیاهوها و بدو بدو‌های خود، کمی روی آن نشسته و نفسی تازه کند.

این گونه از مبل که از الیاف بسیار نرم و لطیف ساخته شده‌است، گزینه بسیار ایده‌آلی برای کودک شما است. چرا که هیچ ارتفاعی از روی زمین نداشته و خطری او را تهدید نمی کند. همچنین تعبیه کردن جای مخصوص برای پاهای کودک آن را بسیار منحصر به فرد کرده است و برای سکونت کودک و تغذیه کردن او نیز بسیار مناسب است.

مبل عروسکی کودک در قالب حیوانات

کنجکاوی کودک یکی از مواردی است که همگی از آن اطلاع داریم. کودک به سبب همین کنجکاوی است که می‌آموزد و پرورش می‌یابد. او با حیوانات رابطه مسالمت‌آمیزتری نسبت به بزرگسالان دارد و از این رو همواره می‌کوشد تا آن‌ها را بشناسد و یا لمس کند. اما گاهی این امر به دلایل مختلف اعم از خطرناک بودن بعضی حیوانات غیرممکن می‌باشد. در این راستا، مبل‌های عروسکی در قالب حیوانات این کمک را در جهت شناساندن حیوانات به کودک شما می‌کند. این مدل از مبل‌های کودک در انواع و اشکال مختلف وجود دارند که بسیار نرم هستند و کودک شما را اندکی به آرامش دعوت می‌کنند.

مبل عروسکی کودکمبل‌های کودک از جنس چوب

با همه‌ این اوصاف، گاهی لازم است که کودک را به نشستن در جاهای سفت نیز عادت داد. در این راستا، طراحان مبل‌های چوبی کودک را طراحی کرده‌اند که علی‌رغم سفت بودن، به دلیل طراحی خارق‌العاده آن، کودک را مجذوب خود می‌کند.

هر زمان که نام چوب به میان می‌آید، جنگل و درختان تنومندش در ذهن کودک تداعی می‌شود. کودک با وجود این‌که هیچ اطلاعاتی در مورد حفظ محیط زیست ندارد، اما همواره دوست‌دار طبیعت بوده و علاقه‌مند به زندگی حیوانات و حشرات است. این حس علاقه‌مندی را نیز باید تا زمانی که کودک به بلوغ فکری نرسیده است دائما پرورش داد.

مبل عروسکی کودک که از چوب ساخته شده است، طراحی‌های زیبایی نیز بر روی خود دارد. همان‌گونه که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، می‌توانید کودک را بر روی همچین مبل‌هایی نشانده و خیال او را به یک جنگل بزرگ و پر از حشرات جذاب مانند زنبور و کفشدوزک پرواز دهید و ویژگی‌های هر کدام را برای او بازگو کنید.

مبل عروسکی کودکممکن است مدل‌هایی را که می‌پسندید در این مطلب گنجانده نشده باشد. جای نگرانی نیست چرا که می‌توانید مدل مبل عروسکی کودک دلخواه خود را با توجه به سبک و سلیقه کودک خود از سایت “پارچوب” سفارش دهید و لحظات خوشی را با آن در کنار فرزند خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *