ایده های خلاقانه برای چیدمان قفسه‌های کتاب‌

مدل قفسه کتاب

بیشتر ما عادت داریم که کتاب‌ها را به صورت عمودی یا افقی در کتابخانه قرار دهیم و نهایتا اگر بخواهیم سلیقه و حوصله به خرج دهیم، آن‌ها را از بزرگ به کوچک یا بر اساس اهمیت و ارزش آن‌ها طبقه‌بندی می‌کنیم. خوب، قرار نیست که کتابخانه‌های شما فقط فضایی برای ذخیره‌سازی کتاب‌هایتان باشد. شما می‎توانید با سبک، چینش جدید کتاب‌ها و ایده‌های خلاقانه، کتابخانه‌تان را به عنصر تزئینی و دکوری خانه‌ تبدیل نمایید. خوشبختانه امروزه انواع مدل قفسه کتاب در بازار موجود است که به راحتی می‌تواند سبک و طرح خاصی را به دکوراسیون شما اضافه نماید.

اگر شما به دنبال ایده‌های نابی برای چیدمان قفسه‌های کتاب موجود در خانه‌تان هستید، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید. ما در اینجا با معرفی متدهای جالب به شما کمک می‌کنیم تا قفسه‌های کتاب را به عناصر کاربردی و سرگرم‌کننده در فضای خانه تبدیل نمایید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۱: از لوازم دکوری استفاده کنید.

کتاب‌هایتان را با لوازم دکوری و تزئینی ترکیب کرده و تعادلی را در فضای کتابخانه‌تان بسازید. البته این ایده کاملا به فضای کتابخانه‌تان بستگی دارد. گلدان، مجسمه، تابلوهای هنری و قاب‌های عکس از جمله پیشنهادهای دکوری هستند که اگر دقت کنید آن‌ها را در تصویر زیر نیز می‌بینید. تکرار رنگ‌های آبی روشن و سفید در کتابخانه این اتاق نشیمن، دکور یکپارچه و منسجمی را ایجاد کرده است.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۲: مدل قفسه کتاب به شکل متقارن را انتخاب نمایید.

شما می‌توانید با استفاده از مدل قفسه کتاب به شکل متقارن در فضای اتاق‌تان، دکوراسیون جالبی را ایجاد نمایید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۳: فضاهای خالی می‌توانند ظاهر جذاب‌تری را به قفسه‌های کتاب دهند.

اگر با دکوراسیون مینیمالیسم آشنایی داشته باشید، می‌دانید که اصل این سبک بر سادگی و حذف غیر ضروریات از فضای موجود استوار است. شما می‌توانید قسمت‌هایی از قفسه‌های کتاب‌‌ را خالی نگه‌ دارید. این ایده برای دوست‌داران طراحی مینیمال و فضاهای کوچک فوق‌العاده است. چرا که هر چقدر فضای کوچک شما ساده‌تر و مرتب‌تر باشد، اتاق‌تان بزرگ‌تر بنظر خواهد رسید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۴: کتابخانه‌تان را به صورت افقی بچینید.

روش معمول چیدمان کتاب‌ها همیشه به صورت عمودی است، اما شما می‌توانید با چیدمان افقی و انباشته کردن کتاب‌ها روی هم، ظاهر مدرنی را ایجاد کنید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۵: از جلدهای رنگی استفاده کنید.

رنگ‎ها در دکوراسیون خانه غوغا می‌کنند. شما می‌توانید کتاب‌های خود را بر اساس رنگ مرتب کنید و بدین ترتیب فضایی خلق کنید که همه‌ی نگاه‌ها را به خود جلب کند. اگر به تصویر زیر نگاه بکنید، این چیدمان رنگی کتاب‌ها شما شگفت‌زده خواهد کرد.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب

شما می‌توانید با کمک جلدهای رنگی یک اثر هنری را در کتابخانه‌تان خلق کنید. از طیف‌های کمرنگ شروع کنید و چیدمان کتاب‌ها را به سمت رنگ‌های قوی‌تر ببرید. این ایده می‌تواند به صورت عمودی یا افقی اعمال شود. مطمئن باشید که با کمک این ایده می‌توانید، دکوراسیون جذاب و متفاوتی را به اتاق‌تان اضافه کنید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۶: کتاب‌ها را با جلدهای یکسانی بپوشانید.

اگر شما به دنبال طراحی ساده ولی شیک برای چیدمان کتابخانه‌تان هستید، می‌توانید کتاب‌هایتان را با جلدهای یکسانی بپوشانید. کتاب‌هایی با رنگ یکسان ولی در شکل و اندازه‌های مختلف، ظاهر ظریف و مدرنی را با خود به همراه خواهند آورد.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۷: از جعبه یا سبدهای تزئینی برای چیدمان قفسه‌ها استفاده کنید.

شما با روش‌های ساده‌ و کم‌هزینه‌تری نیز می‌توانید کتابخانه‌تان را بچینید و آن را در فضای اتاق برجسته نمایید. این ایده بسیار بدربخور و کاربردی است. اگر شما می‌خواهید از قفسه‌های کتاب برای ذخیره‌سازی پرونده یا روزنامه‌ها یا هر آیتم کوچک دیگری استفاده کنید که دوست ندارید در فضای کتابخانه‎تان زیاد به چشم آیند، می‌توانید آن‌ها را درون جعبه‌های شیک و جالب مخفی کنید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۸: طراحی‌های خاصی را برای مدل قفسه کتاب انتخاب نمایید.

قفسه‌های کتاب با طراحی‌های متفاوت می‌توانند به نقطه کانونی اتاق شما تبدیل شوند. مثلا تصویر زیر علاوه بر اینکه دکوراسیون جالب و چشم‌نوازی را ایجاد می‎کند، می‌تواند شما را به کتابخوانی تشویق نماید. از طرف دیگر قفسه‌های کتاب با شکل‌های منحصربفرد، باعث می‌شوند که هر سبک چیدمان کتاب و دکورتان، بسیار استادانه و حرفه‌ای بنظر برسد.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۹: دیوار پشتی کتابخانه را رنگ کنید.

رنگ کردن دیوار پشتی قفسه‌های کتابخانه بسیار ساده است. این ترفند طراحی در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته است و شما می‌توانید با همین ایده‌ی ساده، کتابخانه‌تان را در فضای اتاق برجسته نمایید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب

اگر کتابخانه‌ی شما هیچ دیوار پشتی ندارد، می‌توانید دیوارهای داخلی آن را رنگ کنید. در تصویر زیر می‌بینید که رنگ دیوارهای داخلی، این قطعه مبلمان را به یک اثر هنری جذاب تبدیل کرده است.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب
ایده ۱۰: از کاغذدیواری استفاده کنید.

شما می‌توانید دیوار پشتی قفسه‌های کتاب را با کاغذدیواری‌هایی با رنگ‌ها و الگوهای برجسته بپوشانید.

مدل قفسه کتاب
مدل قفسه کتاب

بیشتر طراحان داخلی معتقدند که برای راحتی کار ابتدا کتابخانه‌تان را به سه قسمت تقسیم کنید و قسمتی را به چینش کتاب، قسمتی را برای لوازم دکوری و قسمت سوم را هم خالی نگه دارید. به این ترتیب شما با انسجام ذهنی می‌توانید مسیر چیدمان و تزئین را راحت‌تر طی کنید. حال اینکه لوازم دکوری و کتاب‌ها را به چه شکلی بچینید، سلیقه‌ای است و به خودتان بستگی دارد. به یاد داشته باشید که استفاده از لوازم دکوری ریز و کوچک به تعداد زیاد، کتابخانه‌تان را شلوغ و نامنظم نشان خواهد داد. بهتر است از یکی دوتا وسیله‌ی دکوری بزرگ یا پایه‌ای برای ایجاد هماهنگی بیشتر کمک بگیرید. قاب‌های عکس، گیاهان سبز و وسایل دکوری براق از معمول‌ترین لوازم دکوری هستند که برای چیدمان قفسه‌های کتاب بکار برده می‌شوند. همینطور پیشنهاد می‌کنیم که کتاب‌هایی انتخاب نمایید که دوست‌شان دارید و با سلیقه و شخصیت‌تان مرتبط است. به یاد داشته باشید که کتابخانه‌ی شما نمادی از سلایق، احساسات، هویت و صفات شخصی‌تان است. پس بهتر است آن را با دقت و توجه ویژه‌ای بچینید.

شما می‌توانید با الهام از ایده‌ها و چینش‌های مختلفی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، دکوراسیون جالبی را برای کتابخانه‌تان ایجاد نمایید. اگر کتاب‌های زیادی ندارید، می‌توانید در کنار کتاب‌ها از کلکسیون‌های مورد علاقه‌تان برای چیدمان کتابخانه استفاده کنید. اگر تعداد زیاد کتاب‌های به شما امکان استفاده از لوازم دکوری را در کتابخانه نمی‌دهد، می‌توانید با جلدهای رنگی، دکوراسیون‌تان را خاص و سفارشی نمایید. شما می‌توانید با کمی سلیقه و ابتکار، بهترین‌ها را در دکوراسیون‌تان داشته باشید. اگر نظر یا تجربه‌ای در اینباره دارید، خوشحال می‌شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *