۵ مدل جذاب لوستر برای دکوراسیون خانه‌ی شما

مدل لوستر سقفی

لوسترها اولین بار در دوره‌ی قرون وسطی به عنوان نمادی از ثروت مورد استفاده قرار گرفتند. در آن زمان خبری از برق و تکنولوژی‌های امروزی نبود و از شمع برای روشن شدن اتاق استفاده می‌شد. تقریبا در اوایل قرن ۱۸ام بود که لوسترها در بین تاجران و قشر ثروتمند جامعه محبوب شد و بعد از آن این وسایل روشنایی تزئینی به دکوراسیون خانه‌ها راه یافت. با گذشت زمان و به لطف تکنولوژی امروزه انواع مدل لوستر سقفی در بازار موجود است که با ترکیب مواد مختلف با شکل‌های متنوع، طراحی‌های جذابی را در پی داشته است.

لوسترها از جمله محبوب‌ترین وسایل روشنایی در طراحی داخلی منزل ایرانی هستند که علاوه بر زیبایی، کاربرد بالایی نیز دارند. لوسترها در دیزاین خانه‌های ایرانی اهمیت بسیار بالایی دارند به طوری که در اکثر اتاق‌های خانه از اتاق پذیرایی، نشیمن و ناهارخوری گرفته تا آشپزخانه و حمام نیز از آن برای تزئین دکوراسیون استفاده می‌شود. بیشتر مردم فکر می‌کنند که لوسترها بیشتر برای دکوراسیون با مبلمان سلطنتی و لوازم آنتیک مناسب هستند در حالی که اینطور نیست و شما می‌توانید آن را با هر تم و دکوراسیونی استفاده کنید. ولی با این حال شما باید قبل از خرید لوستر یک سری نکات را رعایت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. ما قبلا مطلبی را برای انتخاب مناسب لوستر منتشر کرده‌ایم. شما می‌توانید با کمک این نکات و راهنمایی‌ها دکوراسیون شیک و منحصربفردی را با لوستر انتخابی‌تان بسازید.

ظاهر منحصربفرد و بی‌نظیر لوستر‌ها آن‌ها را به بهترین گزینه برای شیک‌ترین خانههای ایرانی تبدیل کرده است. دقیقا مانند مبلمان، لوسترها نیز در سبک و مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند که به راحتی می‌توانند دکوراسیون خانه‌تان را تکمیل کنند. ما در اینجا ۵ سبک دوست‌داشتنی لوستر را به شما معرفی می‌کنیم.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک از جمله محبوبترین اصطلاحات دنیای طراحی داخلی، هنر، ادبیات، موسیقی و معماری می‌باشد. یکی از بهترین مدل‌های طراحی لوستر مربوط به سبک کلاسیک است که به ایجاد فضایی منحصربفرد، شیک و اصیل کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید از این سبک برای دکوراسیون اتاق ناهارخوری، نشیمن، اتاق خواب و حتی دفتر کار خانگی نیز استفاده کنید. مطمئن باشید که این لوستر کلاسیک به خوبی می‌تواند فضای کسل‌کننده‌ی شما را به اتاقی زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل کند و درخشش خاصی به دکورتان بدهد. معمولا لوسترهای کلاسیک از جنس برنج، فلز و مس ساخته می‌شوند که در ترکیب با کریستال‌های درخشان روشنایی خیره‎کننده‎ای به اتاق می‌دهند. در طراحی لوستر کلاسیک نظم، تقارن و تعادل لحاظ می‌شود و شما در همان نگاه اول این ویژگی‌ها را به خوبی می‌بینید.

مدل لوستر سقفی
مدل لوستر سقفی

سبک مدرن

امروزه سبک مدرن به یکی از متداول‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی منزل تبدیل شده است. دکوراسیون مدرن بیشتر به سبک مینیمال متمایل است و اساس آن زیبایی ساده و بدون پیچیدگی می‌باشد. ظاهر سبک مدرن به خطوط و منحنی‌های نرم آن بستگی دارد. بنابراین اگر شما می‌خواهید تا لوستر مناسب برای چنین دکوراسیونی را انتخاب کنید، شما باید به دنبال لوستری ساده و براق باشید. شکل‌های حلقوی و رنگ‌های تیره ظاهر جذابی را به سقف اتاق اضافه کرده و نورپردازی عالی را برای دکوراسیون خانه‌تان به ارمغان می‌آورند. اما با این حال شما باید باقیمانده‌ی دکوراسیون خانه‌تان را در نظر بگیرید و مدلی متناسب با آن انتخاب کنید. اتاق ناهارخوری همیشه انتخاب عالی برای لوسترها می‌باشد ولی با این حال شما می‌توانید از سبک مدرن لوستر برای راهرو و آشپزخانه نیز استفاده کنید.

مدل لوستر سقفی
مدل لوستر سقفی

سبک باروک

اگر به دنبال ظاهر مجلل، اشرافی و چشمگیر هستید، لوسترهایی با سبک باروک بهترین انتخاب برای دکوراسیون شما هستند. ظاهر شیک، خوش‌سلیقه و باکلاس لوستر باروک مطمئنا نگاه‌ها را به حود جلب کرده و همه را شگفت‌زده می‌کند. لوسترهایی با سبک باروک بیشتر برای فضاهای بزرگ مناسب هستند. شما می‌توانید با طراحی‌‌های باروک لوسترتان را به نقطه کانونی اتاق‌تان تبدیل کنید.

مدل لوستر سقفی
مدل لوستر سقفی

مدل لوستر سقفی عجیب و غریب

امروزه طراحی‌های متنوعی از لوسترها به بازار عرضه می‌شود که می‌توانند هر گونه نیاز شما را پاسخ دهند. با اینکه سبک‌های کلاسیک و مدرن بیشترین محبوبیت را در بین مبلمان و لوازم جانبی منزل دارند اما شما می‌توانید این بار تابوشکنی کنید و از مدل‌های عجیب و غریب و جالب برای وسایل روشنایی دکوراسیون‌تان استفاده کنید. شکل‌ و رنگ‌های متفاوت لوستر را برای ایجاد ظاهری منحصربفرد در اتاق‌تان بکار ببرید و ظاهر تازه‌ای به دکورتان بدهید.

مدل لوستر سقفی
مدل لوستر سقفی

نکته: ما قبلا مطلبی را در مورد آباژورهای جالب و مدل‌های مختلف آن صحبت کرده‌ایم. اگر شما نیز مایل به خرید آباژورهایی با طراحی‌هایی به شکل حیوانات هستید، بهتون پیشنهاد می‌کنم مطلب “آباژورهای جالب: روشنایی را به شکل عجیب و غریب به خانه‌تان ببرید” را مطالعه نمایید.

سبک روستیک

سبک روستیک متفاوت‌ترین گزینه‌ی این لیست است که امروزه به یکی از گزینه‌های محبوب دکوری در بسیاری از شهرهای بزرگ تبدیل شده است. در سبک روستیک بیشترین تاکید روی طبیعت و زندگی روستایی است و همه‌ی طراحی‌های آن نیز حول این محور می‌باشد. در این سبک معمولا از مواد طبیعی همچون چوب، سنگ و فلز برای تزئین استفاده می‌شود. لوسترهای به سبک روستیک فضای صمیمی، گرم و راحت و بسیار طبیعی را ایجاد می‌کنند. البته بهتون پیشنهاد می‌کنیم که حتما دکوراسیون خود را در نظر بگیرید و لوستری مطابقت با آن خریداری نمایید. چون در غیر اینصورت فضای ناهماهنگ و غیر منسجمی خواهید داشت.

مدل لوستر سقفی
مدل لوستر سقفی

ما در اینجا سعی کردیم بهترین سبک‌ لوسترها را به شما معرفی کنیم. خرید لوستر شما تنها معطوف به انتخاب سبک طراحی آن نمی‌باشد. شما باید قبل از خرید معیارهای مهمی دیگر را نیز در نظر بگیرید و آن‌ها در خریدتان دخیل کنید. بودجه‌، تم طراحی داخلی، فضا، نحوه مراقبت و نگهداری، ارتفاع سقف، لامپ‌های لوستر و اندازه‌ی آن‌ها و گارانتی محصول از جمله مواردی هستند که می‌توانند در انتخاب درست لوستر به شما کمک کنند. همینطور شما می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت مدل‌های بیشتری را پیدا کنید و طرح موردپسندتان را بیابید.

شما کدام یک از این سبک‌های لوستر را می‌پسندید؟ کدام یک واستون جذاب‌تر می‌باشد؟ دوست دارید در مورد کدام مدل بیشتر برای شما مطلب منتشر کنیم؟ اگر نظری یا پیشنهادی دارید، خوشحال می‌شویم که آن‌ها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *