چه اصولی را برای دیزاین خانه ایرانی باید رعایت کنیم؟

دیزاین خانه ایرانی

امروزه مدرنیته در باور، سبک زندگی و حتی هویت و شخصیت ما نیز نفوذ کرده و ما را از زندگی سنتی ایرانی خودمان دور کرده است. شاید اگر به دکوراسیون خانه‌تان نگاهی بیندازید، به خوبی متوجه سبک و سنت‌های از یاد رفته ایرانی خواهید شد. واقعیت این است که زندگی مدرن امروزی کمتر به ما این امکان را می‌دهد تا به سمت دکوراسیون سنتی برویم. اما خوب، دیزاین خانه ایرانی تنها محدود به استفاده از گلیم، جاجیم، پشتی قرمز و چراغ نفتی نیست. ما ایرانی‌ها در طراحی داخلی خود یک سری ویژگی‌هایی خاصی را  داریم که آن را از دیگر سبک‌های دکوراسیون متمایز می‌کند. در ادامه بیشتر در مورد دیزاین خانه ایرانی صحبت کرده‌ایم تا به کمک آن بتوانید خانه‌ای سرشار از عشق، صفا و صمیمت را برای خود و خانواده‌تان بسازید.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد دیزاین خانه‌های ایرانی صحبت کنیم، به این نکته اشاره کنیم که امکان خرید انواع مبلمان در فروشگاه آنلاین چی بچین فراهم شده است. شما عزیزان می‌توانید انواع مبل راحتی، میز و صندلی ناهارخوری، انواع میز جلو مبلی و هزاران مبلمان موردنیاز منزل‌تان را در سبک و اندازه‌ای متناسب با منزل‌تان از این فروشگاه سفارش دهید.

دیزاین خانه ایرانی

مبلمان مناسب برای خانه ایرانی

مبلمان سلطنتی از جمله محبوب‌ترین سبک مبلمان در بین خانواده‎های ایرانی است که کاربرد بسیار گسترده‌ای در ایران دارد. اگر شما نیز قصد دارید که برای دیزاین خانه ایرانی خود از این سبک مبلمان کمک بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که در مورد این مدل مبلمان اطلاعات بیشتری بدست آورید. قبل از خرید مبل سلطنتی، حتما این ۵ نکته را مدنظر داشته باشید.

دیزاین خانه ایرانی
  1. اگر مبل سلطنتی را برای اتاق نشیمن و دورهمی‌های شبانه‌تان می‌خواهید، بهتر است از خرید سبک سلطنتی صرف‌نظر کنید. مبلمان سلطنتی جنبه تزیینی و دکوری دارد و بیشتر برای فضای پذیرایی خانه مناسب است و کاربرد راحتی آنچنانی برای شما نخواهد داشت.
  2. اگر فضای خانه‎تان کوچک است، پس فکر مبل سلطنتی را از ذهن‌تان خارج کنید. مبل سلطنتی فضای زیادی را می‌گیرد و بیشتر برای فضاهای بزرگ مناسب است. شما می‌توانید در سالن‌های بزرگ، با کمک مبلمان سلطنتی و راحتی، دکوراسیون شیک و جذابی را ایجاد نمایید.
  3. مبل‌های سلطنتی سنگین هستند و امکان حمل آن به طور پی در پی وجود ندارد. اگر شما عادت به جا به جا کردن مبلمان و دکوراسیون خود دارید، بهتر است بی خیال مبلمان سلطنتی شوید.
  4. هنر دستی که در طراحی مبلمان سلطنتی بکار رفته، باعث زیبایی چندین برابر این سبک شده است. اما خوب، همین فاکتور روی قیمت مبل سلطنتی تاثیر بسزایی دارد و عموما مبلمان سلطنتی بسیار گرون‌تر از سایر مبلمان هستند.
  5. دکوراسیون اطراف مبلمان سلطنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شما باید بتوانید پرده، فرش، لوازم تزیینی و همه چیز خانه را با آن هماهنگ و یکپارچه نمایید. این مورد می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را به شما تحمیل کند.
دیزاین خانه ایرانی
دیزاین خانه ایرانی

نکته مهم دیگر برای دیزاین خانه ایرانی، چیدمان مبلمان است که در آن باید به تردد در فضای اتاق توجه خاصی شود. با اینکه در دکوراسیون سنتی، شاهد طراحی شلوغی هستیم و فضای خالی بسیار کم است، اما زندگی امروزی این اصل را زیاد قابل قبول نمی‌داند. طراحی شما نباید به گونه‌ای باشد که مسیرهای تردد با قطعات بزرگ مسدود شوند.

سعی کنید چیدمان مبلمان‌تان به گونه‌ای باشد که بتوانید در اطراف آن حرکت کنید، نه اینکه بخواهید در زمانی که عده‌ای مشغول صحبت هستند، از وسط آن‌ها عبور کنید. شما بجای اینکه یک فضای نشیمن بزرگ داشته باشید، می‌توانید با چیدمان صحیح مبلمان، فضاهای مجزا را در دکوراسیون‌تان داشته باشید. فضاهای مجزا یکی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون ایرانی می‌باشد که در دکوراسیون سنتی و حتی مدرن امروزی نیز به آن توجه می‌شود.

دیزاین خانه ایرانی
دیزاین خانه ایرانی

به این نکته نیز اشاره کنیم که در فروشگاه آنلاین چی بچین امکان سفارش انواع مبل راحتی و میز در سایز و اندازه‌های موردنظرتان وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Dallas

۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Sidbury

۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Willows

۴۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره مدل Nuri

۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رنگ دیوارها

یک اصل مهم در دیزاین خانه ایرانی، استفاده از رنگ‎های گرم برای المان‌های مختلف، بخصوص در انتخاب رنگ‌های فرش و مبلمان است. شما می‌توانید برای رنگ دیوارهایتان به سمت توانالیته رنگ‎های گرم بروید. البته بهتر است که به این نکته نیز اشاره کنیم که رنگ‌های گرم برای خانه‌های بزرگ‌تر جذابیت بیشتری دارند و در خانه‌های کوچک‌تر باعث محدود شدن فضا می‌شوند.

دیزاین خانه ایرانی
دیزاین خانه ایرانی

شما می‌توانید برای خانه‎های کوچک از رنگ‌های خنثی به عنوان رنگ دیوارها استفاده کنید. رنگ‌های خنثی با انعکاس نور، باعث می‌شوند فضای اتاق‌ شما بزرگ‌تر نشان داده شوند. البته برای اینکه فضای خانه‌تان به سبک ایرانی متمایل‌تر باشد و همینطور زیباتر بنظر برسد، بهتر است برای لوازم جانبی و تزئینی از رنگ‎های تیره‌تر و با انرژی‌تر استفاده کنید و تعادلی را در فضای کوچک‌تان بسازید.

دیزاین خانه ایرانی
دیزاین خانه ایرانی

اگر می‌خواهید که فضای خانه‌تان را کمی مدرن‌تر نمایید، می‌توانید یکی از دیوارهایی که بنظرتان بیشتر به چشم می‌آید را به رنگ یا الگوی دلخواه‌تان در بیاورید. همینطور می‌توانید با کمک تابلو‌های نقاشی، قاب‌های عکس، صنایع دستی و یا هر ایده‌ای که دوست دارید، آن را تزئین نمایید. این دیوار می‌تواند تصویری از شخصیت، افکار، خلاقیت و هنر شما را به نمایش بگذارد.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدرن Andes

۸۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال راحتی Haven

۶۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

نیمکت مبلی Andes

۱۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان

فرش، قلب خانه‌ی ایرانی

دکوراسیون خانه‌های ایرانی تا حد زیادی به مبلمان و فرش بستگی دارد. همانطور که می‌دانید در گذشته هیچ کفپوشی در طراحی خانه بکار برده نمی‌شد و فرش تنها پوشش برای تزیین کف خانه به شمار می‌آمد. حتی امروزه هم، اصلی ‌ترین عنصر برای دیزاین خانه‌ ایرانی، فرش است و نمی‌توان آن را از زندگی روزمره‌ی ایرانی‌ها جدا کرد.

با اینکه انتخاب نوع فرش کاملا سلیقه‌ای است اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در هنگام انتخاب فرش، به هماهنگی طرح و رنگ آن با سایر دکوراسیون اتاق‌تان توجه ویژه‌ای داشته باشید. عموما در دکوراسیون داخلی، ابتدا پالت رنگی غالب و تم اصلی مبلمان را انتخاب می‌کنند و سپس به سراغ انتخاب فرش می‌روند. اندازه، الگو و رنگ فرش معیارهای مهمی برای خرید فرش دکوراسیون به شمار می‌آیند.

دیزاین خانه ایرانی
دیزاین خانه ایرانی

به یاد داشته باشید که فرش‌هایی با اندازه‌های خیلی کوچک، فضای شما را از آنچه که در واقعیت بنظر می‌رسند، کوچک‌تر نشان می‌دهند. در مورد فضاهای کوچک، همیشه پیشنهاد می‌شود که از اندازه‌های بزرگ فرش استفاده کنید و تمام محدوده مبلمان را پوشش دهید. همینطور اگر می‌خواهید فضای اتاق‌تان بزرگ‌تر بنظر برسد، بهتر است فرشی با طرح‌ رنگی روشن را انتخاب نمایید. فرش‌هایی با ترکیب رنگی روشن، بهترین انتخاب برای فضای کم نور و تاریک هستند. هرچقد کف زمین روشن‌تر باشد، فضا بزرگ‌تر و نورانی‌تر جلوه می‌کند.

دیزاین خانه ایرانی
دیزاین خانه ایرانی

البته اگر آپارتمان و فضای زندگی‌تان کوچک است و از فرش یا کفپوش تیره‌ رنگی برای آن استفاده کرده‌اید، در این صورت نیز می‌توانید برای مبلمان و لوازم دیگر‍تان از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

دیزاین خانه ایرانی
دیزاین خانه ایرانی
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال پایه دار Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال چرم مدل Haven

۷۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل Haven

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل مدل Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان

ما در این مطلب از مجله چی بچین ویژگی‌های خانه‌های ایرانی را با شما بررسی کردیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید. اگر به دنبال خرید مبلمان برای فضای خانه‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه آنلاین مبلمان چی بچین بزنید. انواع مبل در طراحی‌های متنوع موجود است که می‌تواند مکمل دکوراسیون شما باشد. البته امکان سفارش هر مدل مبل نیز وجود دارد و کافیست شما عکس مبل موردنظرتان را از طریق واتس‌آپ برای کارشناسان ما بفرستید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل ریچی Ricci

۵۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی پارچه‌ ای Dekalb

۳۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Grid

۲۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان

ما در بالا سعی کردیم که مفیدترین و بدردبخورترین نکات برای دیزاین خانه ایرانی را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز در این باره نظری یا پیشنهادی دارید، می‌توانید آن‌ها را با در میان بگذارید.

6 دیدگاه برای “چه اصولی را برای دیزاین خانه ایرانی باید رعایت کنیم؟

  1. پی جی ما گفته:

    بسیار زیبا و جالب چیده شده بود متن نویسنده هم عالی بود . لطفا از وبسایت ما هم دیدن کنید.https://pgma.co/ بازار بزرگ مبل امام علی پی جی ما

  2. پی جی ما گفته:

    بسیار زیبا و جالب بود متن نویسنده هم عالی بود . لطفا از وبسایت ما هم بازدید کنید.https://pgma.co/ بازار بزرگ مبل امام علی پی جی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *