چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم؟

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم

بدون شک سقف‌های بلند ویژگی‎ جذابی برای معماری تمامی خانه‌ها محسوب می‌شوند. آن‌ها از لحاظ بصری فضای زندگی شما را بزرگتر نشان داده و آزادی بیشتری را برای تزئین خانه به شما می‌دهند. اما واقعیت این است که خانه‌های ما اغلب بسیار متفاوت‌تر هستند و همه‌‎ی ما نمی‌تونیم خانه‌های بزرگ و رویایی با سقف‎‌های بلند را انتخاب کنیم. ولی خوب، خوشبختانه ترفندهایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا سقف اتاق‌تان را بلندتر از اندازه‎‌ی واقعی آن نشان دهید. اما چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم ؟

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال پایه دار Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال بزرگ Andes

۹۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل دو نفره Catalan

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل سه نفره Norfolk

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان

اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سوال هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. امیدواریم بتوانید با الهام از این نکات و ترفندها دکوراسیونی زیبا و جذاب برای خودتان بسازید.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم ؟

رنگ‌های روشن‌

اگر فکر می‌کنید که فضای خانه‌تان کوچک و تنگ است، پس بهتر است که پالت رنگی دکوراسیون‌تان را تغییر دهید. رنگ‌های تیره‌تر مخصوصا خاکستری مایل به قهوه‌ای یا بژ می‌توانند فضای اتاق شما را تنگ‌ و محصور نمایند. این در حالی است که رنگ‌‎های روشن‌تر مثل عاجی یا خاکستری روشن محیط شما را بزرگ‌تر، بلند‌تر و با انرژی‌تر نشان می‌دهند. اگر به دو اتاق‌ نشیمن زیر نگاهی بیندازید، این تفاوت را به خوبی مشاهده خواهید کرد.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با بکار بردن رنگ‌های روشن در فضای خانه
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با بکار بردن رنگ‌های روشن در فضای خانه

پرده‌هایی بلندتر از پنجره‌‎ها

شما نمی‌توانید تنها فقط با یک حرکت ارتفاع سقف‌تان را بلندتر از اندازه‎‌ی واقعی آن نشان دهید. در واقع این کار ترکیبی از ترفندهای بصری می‌باشد که این توهم را در شخص به وجود می‎‌آورد که سقف شما از اندازه‎‌ی واقعی آن بلندتر است. مطمئنا پرده‎‌ها گام بسیار بزرگی برای رسیدن به این هدف می‌باشند. شما باید پرده‎‌های خود را کمی بزرگتر از اندازه‎‌ی پنجره‎‌ها انتخاب کنید و آن‎ها را چندسانتی‌‌متری بالاتر از پنجره‌‎ها آویزان نمایید.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با بکار بردن پرده‌های بلندتر از پنجره‌ها

دیوارهای مجزا

شما باید طراحی برخی دیوارهای اتاق‌تان را از سایر دیوارهای اتاق متمایز نمایید. مثلا در طراحی آشپزخانه‌‎ی زیر استفاده از رنگ خاکستری برای دو جفت دیوار آن باعث شده است که سقف آن بلندتر بنظر برسد.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با طراحی متفاوت برخی از دیوارهای اتاق

لوسترها

لوسترها به خوبی می‌توانند دکوراسیون شما را تکمیل کرده و زیبایی فضای زندگی شما را چندین برابر نمایند. اما با این حال اگر آن‎ها خیلی کوتاه باشند، می‌توانند فضای اتاق شما را تنگ‌تر نشان دهند. بهتر است که لوستر شما حدود چند سانتی‌متری از اندازه‌‎ی استانداردش بلندتر باشد. دقیقا مثل پرده‎‌ها، لوسترهای بلند نیز چشم‌ها را به سمت سقف کشانده و به این ترتیب ارتفاع سقف شما بلندتر بنظر می‏‌رسد.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: انتخاب لوسترهای بلند

مبلمان کوتاه و کشیده

با انتخاب مناسب مبلمان، سقف کوتاه شما به راحتی می‌تواند بلندتر بنظر برسد. اول اینکه شما نباید فضای زندگی خود را بیش از حد پر کنید، زیرا که هر مبلمان اضافی می‌تواند فضای شما را شلوغ و تنگ‎‌تر نشان دهد و حتی باعث شود که سقف‌تان کوتاه‌تر بنظر برسد. کارشناسان طراحی داخلی توصیه می‌کنند که از مبلمان‌هایی با رنگ‎‌های روشن و ارتفاع کوتاه بدین منظور استفاده کنید. میز و کاناپه‎‌های کوتاه و کشیده می‌توانند به شما کمک کنند تا سقف اتاق‌تان بلندتر بنظر برسد. بهتر است که مبل و لاوست‎‌های قدیمی با پشتی‌های بلند خود را با کاناپه‎‌هایی با پشتی ‎های کوتاه جایگزین کنید.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: انتخاب مناسب مبلمان

اگر به دنبال خرید مبلمان مناسبی برای دکوراسیون‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید. انواع مبلمان با طراحی‌های جدید در این فروشگاه موجود است که متناسب با فضای خونه‌تان می‌توانید آن‌ها را در هر طرح و رنگی سفارش دهید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Vincent

۴۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Febe

۲۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Auzera

۲۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی اندرسون

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

پنجره‎‌های بزرگتر

یکی دیگر از ترفندهایی که می‌تواند به طور چشمگیری ارتفاع سقف شما را بلندتر نشان دهد، استفاده از پنجره‌‎های بزرگ می‌‎باشد. آن‌ها نور و روشنایی بیشتری را به فضای شما آورده و تغییر جدی در ارتفاع سقف شما ایجاد می‌کنند.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با پنجره‌های بزرگتر

طراحی راه راه دیوار

همیشه طراحان لباس برای کسانی که کوتاه قد هستند، توصیه می‎‌کنند که از لباس‌‎هایی با خطوط راه راه استفاده کنند. دقیقا این ترفند در مورد طراحی داخلی نیز صدق می‌‎کند و باعث می‏‌شود که سقف کوتاه شما بلندتر از اندازه‌ی واقعی آن بنظر برسد. همینطور این ترفند طراحی، می‌تواند به فضای کسل‎‌کننده‎‌ی شما روح و جان تازه‎ای ببخشد. شما می‌توانید بدین منظور یکی از دیوارهای اتاق‌تان را بصورت راه راه رنگ کنید. پانل‎های چوبی عمودی نیز دقیقا می‌توانند تاثیر مشابهی را روی دکوراسیون شما داشته باشند و فضای گرم و دنجی را رقم بزنند.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با طراحی راه راه دیوارها
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با طراحی راه راه دیوارها

لوازم تزئینی

علاوه بر پرده‌‎ها، لوازم تزئینی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در این راه کمک زیادی بکنند. آینه‌ها درست مانند پنجره‌ها عمل کرده و با انعکاس نور می‌توانند فضای شما را بزرگ و جادار و سقف اتاق را مرتفع نشان دهند. حتی قاب‎‌های عکس و آثار هنری نیز می‌توانند تاثیر چشمگیری روی ارتفاع سقف اتاق داشته باشند. سعی کنید از قاب‌های عکس و تابلوهای تزئینی یا آثار هنری باریک و بلند که بیشتر روی نمود عمودی اتاق تاکید دارند، استفاده کنید. آن‎ها را کمی بالاتر از ارتفاع معمول و همیشگی خود قرار دهید تا بتوانید با تغییر خط چشم باعث افزایش ارتفاع سقف شوید.

چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم
چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم: با استفاده از لوازم تزئینی عمودی

انتخاب قفسه‌های دکوری عمودی نیز تاثیری بسزایی بر دکوراسیون شما داشته و می‌تواند سقف شما را بلندتر از اندازه‌ی واقعی خود نمایش دهد. مثلا می‌توانید از قفسه‌های دکوری موجود در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بدین منظور کمک بگیرید.

ناموجود
۲۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی ساده Industrial

۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدرن Industrial

۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین ترفندهای ممکن برای دکوراسیون خانه‌هایی با سقف‌های کوتاه را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مختلف ایده‌های جالب‌تر دیگری را نیز مشاهده نمایید. سعی کنید از استعداد و نبوغ خود استفاده کنید تا بتوانید این ترفندها را به خوبی با هم ترکیب و دکوراسیون منحصربفردی را برای خودتان بسازید.

اگر به دنبال تغییرات اساسی در دکوراسیون‌ منزل‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم که حتما سری به فروشگاه آنلاین چی بچین بزنید. همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‌‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان برای هر فضایی استفاده کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل Haven

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

بوفه کنسول چوبی Industrial

۱۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مدل میز کنار مبل Art Display

۶,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Dallas

۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

شما چه ترفند جذاب دیگری را برای تزئین خانه‌‌ها و اتاق‌هایی با سقف‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

2 دیدگاه برای “چگونه سقف را بلندتر نشان دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *