چیدمان میز ناهار خوری: میز ناهار خوری کجا بزارم؟

چیدمان میز ناهار خوری

بسته به اندازه و نوع معماری منزل‌تان، ایده‌های متنوعی برای چیدمان میز ناهار خوری وجود دارد. با اینکه اتاق ناهارخوری بهترین گزینه برای میزناهارخوری می‌باشد، اما خوب این روزها در آپارتمان‌های پلان باز چیزی به نام اتاق ناهارخوری وجود ندارد. اما نگران نباشید؛ چرا که ما در ادامه مطلب در مورد نحوه چیدمان میزناهارخوری در فضاهای مختلف صحبت کرده‌ایم. اگر سوال شما نیز این است که میز ناهارخوری کجا بزارم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

چیدمان میز ناهار خوری

تا پیش از این اکثرا برای میز ناهارخوری فضای جداگانه‌ای به نام اتاق ناهارخوری درنظر گرفته می‌شد. اما خوب امروزه آپارتمان‌های پلان باز فاقد چنین فضایی هستند. البته اگر فضای خانه شما این امکان را می‌دهد که به طور جداگانه اتاقی را به عنوان اتاق ناهارخوری درنظر بگیرید، که این ایده عالی است. شما می‌توانید اتاق ناهارخوری خود را با بوفه و قفسه‌هایی برای قرار دادن ظروف چینی دکوراسیون نمایید. همینطور حضور لوستر با ظاهر جذاب و خیره‌کننده را فراموش نکنید.

چیدمان میز ناهار خوری
چیدمان میز ناهار خوری

با این حال آپارتمان‌های امروزی فاقد دیوارهای مشخصی هستند و فضا به صورت پلان باز طراحی می‌شود. در چنین فضاهایی میز ناهارخوری یا در “آشپزخانه” یا در “اتاق نشیمن و مجاورت آشپزخانه” قرار داده می‌شود. آشپزخانه با فضای کافی می‌تواند موقعیت خوبی را برای چیدمان میز ناهارخوری به شما دهد. گوشه‌ای از آشپزخانه در کنار پنجره ایده‌ی خوبی برای قرارگیری میزتان است. در غیر این صورت شما باید میز ناهارخوری را در اتاق نشیمن قرار دهید. در این صورت چیدمان میز ناهار خوری باید مکمل سایر مبلمان‌تان اتاق‌تان باشد اما بر فضا غلبه نشود. موقعیت میز ناهارخوری شما باید به شما و مهمانان‌تان اجازه دهد که به راحتی دور میز بنشینید. ما در ادامه در مورد چیدمان میزناهارخوری در اتاق نشیمن صحبت کرده‌ایم.

ناموجود
۲۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۲۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان

چیدمان میز ناهار خوری در اتاق نشیمن: میز ناهار خوری کجا بزارم؟

میز ناهار خوری کجا بزارم؟ از نظر ما هر کجا که بخواهید. در طراحی داخلی خود خلاقیت به خرج دهید تا فضای نشیمن و ناهارخوری مطابق با سلیقه و میل خودتان را داشته باشید. مهم‌ترین نکته در طراحی دو فضا این است که سبک منسجمی داشته باشید تا دو فضا متضاد با یکدیگر نباشند. سبک مبلمان، متریال و پالت رنگی در دو فضا نباید همسان باشند اما باید مکمل یکدیگر باشند تا فضای هماهنگی داشته باشید. ما در ادامه ۴ پلان متفاوت برای قرار دادن میز ناهارخوری در اتاق نشیمن را بررسی کرده‌ایم. مطمئنا یکی از این چهار طراحی می‌تواند به شما کمک کند یا ایده‌ای را برای قرارگیری میز ناهارخوری‌ به شما دهد.

پلان شماره ۱: چیدمان میز ناهار خوری در پشت مبل

قبل از هر چیزی نگاهی به عکس زیر بیندازید:

طراحی اتاق نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه در یک فضای باز
پلان شماره ۱

همانطور که مشاهده می‌کنید، در این آپارتمان تلویزیون به عنوان نقطه کانونی انتخاب شده و مبل ال و دو صندلی راحتی دور آن چیده شده است.  نقطه کانونی دکوراسیون در واقع عنصری است که به هنگام ورود به اتاق، نگاه شما را به خود جلب کرده و متوجه آن می‌‏شوید. معمولا نقطه کانونی را به عنوان نقطه تاکید در اتاق می‌شناسند زیرا که بقیه دکوراسیون شما به آن وابسته است. فضای ناهارخوری نیز در پشت مبل ال و نزدیکی آشپزخانه قرار دارد.

طراحی اتاق نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه در یک فضای باز
پلان شماره ۱

در این فضا پشتی مبل به عنوان دیوار عمل می‌کند و دو ناحیه نشیمن و ناهارخوری را از هم جدا می‌کند. البته استفاده از دو فرش مجزا اما با تونالیته رنگی مشابه هم نیز کمک کرده است تا این دو فضا از هم جدا شوند ولی در عین حال انسجام فضا حفظ شود. نکته‌ی بعدی این چیدمان انتخاب مبلمان گرد از جمله میز جلو مبلی، میز کنار مبلی و میز ناهارخوری گرد است که کمک می‌کند فضاهای کوچک بزرگ‌تر بنظر برسند. در این فضا به جریان عبور و مرور توجه شده است و رفت و آمد در هر فضایی آسان می‌باشد.

طراحی اتاق نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه در یک فضای باز
پلان شماره ۱

پلان شماره ۲: چیدمان میز ناهار خوری در فضای مستطیل شکل

قبل از هر چیزی نگاهی به عکس زیر بیندازید:

چیدمان ناهارخوری در فضای مستطیل شکل
پلان شماره ۲

همانطور که مشاهده می‌کنید این آپارتمان مستطیل شکل می‌باشد. در این فضا شومینه به عنوان نقطه کانونی نشیمن در نظر گرفته شده و مبلمان حول آن چیده شده است. فضای نشیمن و ناهارخوری به طور مشخص از هم جدا شده‌اند اما از نظر بصری در کنار هم می‌باشند. در واقع مهم‌ترین چیزی که باعث شده است دو فضا هماهنگ بنظر برسند، پالت رنگی مشابهی است که در هر دو فضا استفاده شده است.

چیدمان ناهارخوری در فضای مستطیل شکل
پلان شماره ۲

برای چیدمان مبلمان اتاق نشیمن از دو مبل راحتی سه نفره استفاده شده است. دو مبل راحتی سه نفره به صورت متقارن در دو طرف شومینه قرار گرفته‌اند و فضای رسمی را ساخته‌اند. البته در کنار مبلمان از دو پاف و سبد برای تکمیل چیدمان استفاده شده است تا فضا دلپذیرتر بنظر برسد. این چیدمان فضای عالی را برای گفتگو و پذیرایی از مهمانان فراهم نموده است. نکته‌ی بعدی استفاده از دو فرش مجزا در این آپارتمان است که به تقسیم‌بندی فضا کمک کرده است. برای اینکه فضا حس و حال رسمی خود را حفظ کند، از میزهای مستطیل شکل در چیدمان این آپارتمان استفاده شده است.

چیدمان ناهارخوری در فضای مستطیل شکل
پلان شماره ۲

اگر هنوز در مورد اینکه میز ناهار خوری کجا بزارم؟ به جواب نرسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم که دو طراحی زیر را هم ببینید.

پلان شماره ۳: چیدمان میز ناهار خوری در فضاهای بزرگ

قبل از هر چیزی نگاهی به عکس زیر بیندازید:

چیدمان میز ناهارخوری در فضای بزرگ
پلان شماره ۳

همانطور که مشاهده می‌کنید، در این آپارتمان اتاق نشیمن و ناهارخوری به صورت طرح‌های کاملا متمایز تعریف شده‌اند. در این فضا تلویزیون و شومینه به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون درنظر گرفته شده‌اند و مبل ال حول آن‌ها چیده شده است. انتخاب مبل ال سه تکه مزیت‌های زیادی با خود برای این فضا به ازمغان آورده است. اولا اینکه مبل ال گوشه‌ی دنجی در این فضای بزرگ ایجاد کرده است. دوما مبل ال صندلی بیشتری برای نشستن اعضای خانواده و مهمانان فراهم می‎‌کند. علاوه بر این از آنجایی که فضا بزرگ است، این نوع از مبل به خوبی فضای خالی را پر می‌کند. مبل ال به گونه‌ای در فضا قرار داده شده است که هر دوی تلویزیون و شومینه در مرکز دید قرار دارند. البته برای تکمیل چیدمان فضای نشیمن از یک میز جلو مبلی گرد و یک صندلی تک نفره نیز استفاده شده است.

چیدمان میز ناهارخوری در فضای بزرگ
پلان شماره ۳

در مورد چیدمان میز ناهار خوری همانطور که در تصویر مشاهده کردید، با استفاده از فرش فضای مجزایی تعریف شده است. این چیدمان برای جمع کردن اعضای خانواده در ناهار و شام و ایجاد فضایی برای مکالمه راحت ایده‌ی عالی است. علاوه بر این هیچ مشکلی در رفت و آمد افراد در هر دو فضا ایجاد نمی‌شود و فاصله‌ها به اندازه کافی رعایت شده‌اند.

چیدمان میز ناهارخوری در فضای بزرگ
پلان شماره ۳

پلان شماره ۴: چیدمان میز ناهار خوری ونشیمن در دو سطح متفاوت

قبل از هر چیزی نگاهی به عکس زیر بیندازید:

طراحی فضای نشیمن و ناهارخوری در دو سطح متفاوت
پلان شماره ۴

همانطور که مشاهده می‌کنید، این آپارتمان دارای دو سطح مختلف است که همین به راحتی دو فضای جداگانه‌ای را برای نشیمن و ناهارخوری تعریف می‌کند. در این چیدمان از یک مبل ال کوچک برای تعریف فضای نشیمن استفاده شده است. البته تاثیر جزئیات در طراحی فضای نشیمن را نباید نادیده بگیریم. اولی تلویزیون و میز آن است که به جهت‌گیری فضا کمک زیادی کرده است. استفاده از آباژور ایستاده در کنار مبل سه نفره نیز به تامین روشنایی و زیبایی فضا نیز کمک زیادی می‌کند.

طراحی فضای نشیمن و ناهارخوری در دو سطح متفاوت
پلان شماره ۴

با اینکه ارتفاع بالاتر فضای ناهارخوری باعث شده است که دو فضای نشیمن و ناهارخوری به طور کامل از هم متمایز شوند اما برای زیبایی بیشتر از دیوار تاکید نیز استفاده شده است. رنگ آبی تیره به عنوان رنگ دیوار فضای ناهارخوری از لحاظ بصری به فضا عمق بخشیده است و فضای دنجی در اتاق ناهارخوری ایجاد کرده است. همینطور رنگ متفاوت دیوار اتاق ناهارخوری نسبت به بقیه دیوارها باعث می‌شود که چشم‌ها به سمت این فضا کشیده شده و مهمانان‌تان از حضور همزمان دو فضا در آپارتمان اطلاع یابند.

طراحی فضای نشیمن و ناهارخوری در دو سطح متفاوت
پلان شماره ۴

امیدواریم که با الهام از نکاتی که گفتیم و نمونه‎ عکس‌‎هایی که نشان دادیم ، بتوانید بهترین چیدمان میز ناهار خوری را در پذیرایی خود اجرا کنید. اگر به دنبال خرید مبلمان برای دکوراسیون نشیمن یا ناهارخوری خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید.  شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در فروشگاه آنلاین مبلمان چی بچین بهترین میز و صندلی‌های ناهارخوری را نشاهده نمایید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎‌ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید.  حالا شما برای ما بنویسید که کدام یک از این چید میز ناهار خوری را می‌پسندید؟ دوست دارید که از کدام یک از آن‌ها برای طراحی فضای خانه‌تان استفاده کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

2 دیدگاه برای “چیدمان میز ناهار خوری: میز ناهار خوری کجا بزارم؟

  1. اتاق فرار انیگما گفته:

    به نظرم اگه با مبلمان مخصوصا مبل ال فضای خونه رو جدا کرد و قسمت کناریش میز ناهار خوری گذاشت خیلی شیک و بهتره !

  2. قیمت سیم کارت رایتل 0922 گفته:

    به نظر من میز ناهار خوری اصلا نباید تو آشپز خونه باشه باید تو یه قسمت نزدیک به آشپز خونه باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *