ایده‌های خلاقانه برای استفاده از الگوی گل در دکوراسیون خانه

دکوراسیون با الگوها

بیشتر مردم نسبت به الگوی گل در دکوراسیون خانه واکنش خنثی و بی‌طرف ندارند، یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. از نظر من الگوهای گل می‌توانند دکوراسیون رمانتیک و عاشقانه‌ای را بسازند و جذابیت فضا را چندین برابر نمایند. این الگو با نام چینتز نیز شناخته میشود. خوشبختانه الگوی گل به راحتی می‌تواند با هر دو دکوراسیون سنتی و مدرن هماهنگ شده و فضای شگفت‌انگیزی را بسازد. اما با این حال دکوراسیون با الگوها می‌تواند باعث شلوغی، بهم‌ریختگی و سرکوب فضا شود و شما باید بتوانید به صورت اصولی این کار را انجام دهید تا بتوانید فضایی خاص با هویتی اصیل به وجود آورید. ما قبلا در مطلبی جداگانه نکات مفیدی را برای طراحی داخلی با الگوها و پارچه‌های چاپی به شما ارائه داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای یک دکوراسیون موفق حتما آن را مطالعه نمایید.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

ما در اینجا ابتدا کمی در مورد پیشینه‌ی الگوی گل صحبت کرده و سپس ایدههایی را برای استفاده از آن در دکوراسیون خانه ارائه می‌دهیم.

تاریخچه الگوی گل

در دنیای دکوراسیون داخلی، تقریبا هر طراحی، داستان و پیشینه غنی و جالب خود را دارد. الگوی چینتز یا همان گل در واقع طرح گل با رنگ و مدلهای مختلف روی پسزمینهی سفید رنگ می‌باشد. این الگو هر چند به لحاظ تاریخی با مد و طراحی اروپایی مرتبط است اما در واقع ریشهی آن به قرن هفدهم و کشور هند برمیگردد. این الگو از کشور هند و از طریق بازرگانان وارد اروپا شد و در ابتدا بیشتر برای لباس زنان، پارچه مبلمان و والان پردهها بکار برده می‌شد. محبوبیت الگوی گل در ابتدا به قدری بود که کشورهای فرانسه و انگلیس وارد آن را ممنوع کردند زیرا کارخانه‌های محلی آن‌ها به رنگ های طبیعی موجود در هند برای تولید آن دسترسی نداشتند و باعث ورشکستگی آن‌ها میشد.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

اصطلاح چینتز در قرن نوزدهم بیشتر برای سبک دکوراسیون گلدار استفاده میشد اما پس از مدتی این اصطلاح گسترش یافت و به حوزههای دیگری مثل سفالگری نیز راه پیدا کرد. هر چند که این الگو در قرن بیستم تا حدودی محبوبیت خود را در دکوراسیون خانه‌ها از دست داد اما پس مدت کوتاهی دوباره جان تازه‌ای گرفت و نگاه‌ها را به خود جذب کرد. امروزه نیز الگوی گلهای رنگارنگ در طراحی مبلمان جایگاه خاصی دارد و می‌تواند حس زندگی و تازگی را برای دکوراسیون شما به ارمغان آورد.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

چگونه از الگوی گل در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟

تزئین دیوار با گل‌ها

دیوارهای خانه یکی از متداول‌ترین روشهایی است که شما به کمک آن می‌توانید الگوی گل را به خانه‌تان بیاورید. شما می‌توانید بدین منظور از کاغذدیواری‌های طرح گل برای تزئین خانه استفاده کنید. کاغذ دیواری‌های طرح گل اولین بار در قرن ۱۸ام بسیار محبوب شدند و اگر دقت کنید در دکوراسیون آن دوره بسیار دیده میشدند. البته در آن زمان کاغذ دیواری‌ها از چرم و ابریشم ساخته می‌شدند و به همین دلیل گران بودند. البته امروزه همه چیز تغییر کرده و شما می‌توانید کاغذ دیواریهای خود را در هر طرح و رنگی سفارش دهید. الگوی گل فقط یکی از گزینههای پیش روی شما می‌باشد.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

الگوهای گل بر روی فرش و قالیچه

اگر شما احساس می‌کنید که پوشش دیوار با الگوی گل می‌تواند باعث شلوغی و سرکوب فضا شود، می‌توانید از راه‌های دیگری برای اضافه کردن الگوی گل به دکور اتاق‌تان استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید فرش یا قالیچه‌ای با الگوی گل که با سبک دکوری‌تان هماهنگ است، را بدین منظور انتخاب کنید.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

مبلمان گلدار

مبلمان گلدار در اتاق نشیمن به راحتی می‌تواند فضای شاد، زیبا و کلاسیکی را برای‌تان به ارمغان آورد. خوشبختانه نقش و نگارهای مختلف پارچه مبلی گلدار می‌تواند انتخابهای متفاوتی را پیش روی شما قرار دهد تا به راحتی بتوانید مبلمان متناسب با دکورتان را انتخاب کنید. فقط توجه کنید که مبلمان گلدار ‌می‌تواند فضای شما را شلوغ و در نتیجه کوچکتر نشان دهد و به همین خاطر برای دکوراسیون فضاهای کوچک اصلا توصیه نمیشود.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

مبلمان تاکید روش عالی برای اضافه کردن الگو و رنگهای موردعلاقه‌تان به دکوراسیون خانه است. مبلمان تاکید معمولا در فضای اتاق بسیار برجسته شده و بیشتر از بقیهی دکوراسیون اتاق به چشم می‌آید. معمولا طراحی مبلمان تاکید نسبت به سایر مبلمان اتاق متفاوت بوده و هماهنگی ندارد. در واقع ارزش مبلمان تاکید فراتر از عملکرد و کاربرد آن است و بیشتر بخاطر ارزش دکوری و تزئینی آن استفاده می‌شود. در واقع هدف مبلمان تاکید اضافه کردن رنگ، سبک، بافت و شکل تر و تازه‌ای به دکوراسیون خانه است. صندلی تکی روش عالی برای اضافه کردن الگوی گل به فضای اتاق می‌باشد.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

لوازم تزئینی با الگوهای گل

همینطور شما می‌توانید علاوه بر موارد بالا با استفاده از لوازم تزئینی و جانبی الگوی گل را به دکوراسیون‌تان اضافه کنید. ملافه‌ها، کوسنهای مبل، آباژورها، گلدانها و چیزهای شبیه به این موارد می‌تواند انتخابهای خوبی باشند. این ایده ساده‌ترین روش برای آوردن الگوی گل و رنگهای پرجنب و جوش به دکوراسیون خانه‌تان است.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

دکوراسیون با الگوها: پرده‌ها

پرده‌ها انتخاب رایج دیگری هستند که می‌توانند به عنوان یک شی زینتی در اتاق شما بکار روند. اگر از دکوراسیون ساده‌ای برای طراحی داخلی خود استفاده‌ کرده‌اید، انتخاب پردههای گلدار رنگی می‌تواند روح و جان تازه‌ای به دکور شما دهد.

دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها
دکوراسیون با الگوها

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین ایده‌های ممکن برای دکوراسیون خانه هایی با الگوی گل را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مختلف ایده‌های جالب‌تر دیگری را نیز مشاهده کنید. سعی کنید از استعداد و نبوغ خود استفاده کنید تا بتوانید این الگوها را به خوبی با هم ترکیب و دکوراسیون منحصربفردی را برای خودتان بسازید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفتهایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان برای هر فضایی استفاده کنید. شما کدام یک از این ایدهها را برای دکوراسیون‌تان استفاده کرده‌اید؟ چه ایدهی جذاب دیگری را برای تزئین خانه‌‌ها و اتاق‌هایی با الگوی گل پیشنهاد می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *