برای دکوراسیون خانه های ۵۰ متری یا با متراژ کمتر از آن، چیکار باید بکنیم؟!

دکوراسیون خانه های 50 متری

اگر احساس می‌کنید که فضای خانه‌تان کوچک و تنگ است و نمی‌دانید چطور آن را بچینید، باید به شما بگوییم که تنها نیستید. این روزها شرایط اقتصادی بیشتر خانواد‌ه‌ها را به زندگی در آپارتمان‌های ۵۰ متری و حتی کمتر از آن مجبور کرده است. اما خوب، دکوراسیون خانه های ۵۰ متری و حتی با متراژهای کمتر نیز می‌توانند شیک، زیبا و منحصربفرد باشند، به شرط آنکه یکسری نکات طراحی داخلی را در آن‌ها رعایت کنید.

ناموجود
۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Clement

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی جدید Fritha

۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Vincent

۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

درست است که طراحی و دکوراسیون خانه های کوچک همیشه با یک سری کشمکش همراه است! مخصوصا اینکه فضای شما باید بسیار کاربردی نیز باشد، اما شما نباید اجازه دهید که محدودیت فضا، شما را از سبک دلخواه‌تان دور کند. انواع سبک دکوراسیون داخلی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک ترفندهای زیر آن‌ها را در دکوراسیون خانه‌تان پیاده‌سازی کنید.

ما قبلا در مطلبی جداگانه در مورد انواع سبک دکوراسیون داخلی صحبت کرده‌ایم، برای مطالعه‌ی مطلب اینجا کلیک کنید.

دکوراسیون خانه های ۵۰ متری یا حتی با متراژ کمتر از آن

شاید شما هم بارها شنیده‌اید که بهترین راه‌حل برای دکوراسیون خانه های ۵۰ متری یا حتی کمتر از آن، این است که از رنگ دیوار تیره یا هر نوع مبلمانی خودداری کنید. ما با این نظریه موافق نیستیم! لازم نیست برای استفاده بیشتر از آپارتمان کوچک خود سبک دکوراسیون دلخواه خود را فدا کنید.

ما در اینجا نکاتی را برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک به شما معرفی می‌کنیم که با رعایت این موارد به راحتی می‌توانید دکوراسیون دلخواه‌ خودتان را داشته باشید و در عین حال از فضای موجود خود بیشترین استفاده را داشته باشید.

۱) از دیواهای خانه استفاده کنید.

اگر اتاق نشیمن شما کوچک و با فضای محدود است، پس باید خلاقانه‌تر عمل کنید. قفسه‌های دکوری دیواری بهترین گزینه برای دکورسیون خانه‌های کوچک هستند چرا که بدون اشغال فضای اضافی از کف اتاق می‌توانند بسیار کاربردی عمل کنند.

دکوراسیون خانه های 50 متری
قفسه‌های دکوری بهترین ایده برای دکوراسیون خانه های ۵۰ متری است.

مثلا در مورد استفاده از یک قفسه‌ی دکوری دیواری در کنار مبل راحتی به جای میز کنار مبلی فکر کنید! مطمئنا اجرای چنین ایده‌ای در دکوراسیون خانه می‌تواند بهم‌ریختگی را کاهش دهد، فضای ذخیره‌سازی را به حداکثر برساند و این به این معنی است که شما می‌توانید حداقل در خرید یک قطعه مبلمان(میز کنار مبلی) صرفه‌جویی کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی مدرن Mitzi

۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Streamline

۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه دکوری مدل Storo

۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان

۲) به سراغ مبلمان آکریلیک یا شیشه ای بروید.

یکی از ترفندهای طراحی دکوراسیون خانه های ۴۰ متری یا ۵۰ متری که اغلب زیاد به آن‌ها توجه نمی‌شود، استفاده از مبلمان آکریلیک یا شیشه ای است. در واقع مبلمان شیشه‌ای یا حتی آینه‌ای به علت شفاف بودن‌شان، بهم‌ریختگی بصری فضا را کاهش می‌دهند.

دکوراسیون خانه های 40 متری
برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک بهتر است به سراغ مبلمان شیشه ای بروید.

در واقع این نوع مبلمان باعث می‌شود که فضا بازتر و در نتیجه بزرگ‌تر بنظر برسد. همین قضیه در مورد مبلمان با پایه‌های بلند نیز صدق می‌کند.

بیشتر طراحان داخلی سبک میدسنچری را بهترین گزینه‌ برای فضاهای کوچک می‌‎دانند. اگر دوست دارید در مورد سبک میدسنچری بیشتر بدانید، روی آن کلیک کنید تا به مطلب مربوط به آن هدایت شوید.

ناموجود

استودیو پارچوب

میز پذیرایی مدرن Streamline

۳۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Streamline

۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز جلو مبلی Streamline

۱۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Streamline

۴,۴۰۰,۰۰۰ تومان

۳) از فرش پوست ، فرش چرم و پوست گاوی استفاده کنید.

گاهی اوقات یافتن فرشی مناسب با اندازه‌ی اتاق می‌تواند به کشمکش بزرگی تبدیل شود. غالبا اندازه‌ی فرش برای دکوراسیون خانه‌هایی با متراژ کم مشکل ساز است و اندازه‌ی فرش یا خیلی کوچک یا خیلی بزرگ می‌شود.

شما می‌توانید به جای اینکه توجه و انرژی خود را برای یافتن فرشی با اندازه‌ی مناسب معطوف کنید، از فرش‌های به شکل پوست حیوان استفاده کنید. امروزه انواع فرش پوست ، فرش چرم و پوست گاوی وجود دارد که در عین حال که کاربرد فرش را در خانه دارند، مشکلی از نظر اندازه با دکوراسیون شما ایجاد نخواهند کرد.

دکوراسیون خانه های کوچک
فرش‌هایی به شکل پوست حیوانی انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک است.

۴) پرده‌های اتاق را از سقف آویزان کنید.

یک ترفند ساده برای دکوراسیون خانه های ۵۰ متری یا حتی با متراژ کمتر از آن، این است که پرده‌‎های خود را از سقف آویزان کنید. شاید بپرسید چرا؟! زمانی که شما پرده‌های اتاق را از سقف آویزان می‌کنید، چشم‌های بیننده به جای اینکه به سمت پایین کشیده شود، به سمت بالا کشیده می‌شود و در نتیجه این تصور را در فرد ایجاد می‌کند که فضای اتاق از مقدار واقعی آن بزرگتر است.

دکوراسیون خانه های 40 متر
آویز کردن پرده‌ها از سقف یک ترفند عالی برای دکوراسیون خانه های ۵۰ متری است.

۵) از استفاده از میزهای جلو مبلی صرف نظر کنید.

بنظرتان لزومی دارد که حتما از میزهای جلو مبلی در چیدمان‌تان استفاده کنید؟! بهتر است که از استفاده از هر گونه مبلمان غیرضروری در فضاهای کوچک صرف نظر کنیم و از مبلمان جایگزین آن‌ها استفاده کنیم.

دکوراسیون خانه های 50 متری
مبلمان غیرضروری را از فضاهای کوچک حذف کنید.

برای مثال عرض می‌کنم، شما می‌توانید میز جلو مبلی را کنار بگذارید و به جای آن از دو پاف استفاده کنید. به این ترتیب پاف شما چندین کاربرد را در فضای اتاق خواهد داشت. هم به عنوان زیرپایی و هم به عنوان میز جلو مبلی می‌تواند در چیدمان شما استفاده شود. همینطور شما می‌توانید از این دو پاف در مواقع ضروری به عنوان صندلی اضافی استفاده کنید. مثل اتاق نشیمن بالا!

۶) از مبل به عنوان تقسیم‌کننده‌ی اتاق استفاده کنید.

اگر قرار است که دکوراسیون اتاق، چندین فضا مثل فضای نشیمن و فضای ناهارخوری را در خود جای دهد،در این صورت باید از مبل به عنوان تقسیم‌کننده‌ی فضا استفاده کنید. نگاهی به اتاق نشیمن زیر بیندازید! بخش پشتی مبل اتاق را به دو فضای نشیمن و ناهارخوری تبدیل کرده است.

دکوراسیون خانه های 50 متری
برای تقسیم‌بندی فضای دکوراسیون خانه های ۵۰ متری می‌‎توانید از مبل کمک بگیرید.

ناموجود
۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Vincent

۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی لوکا

۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی فرانس

۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۷) اتاق نشیمن شما باید چند منظوره باشد.

با توجه به اینکه فضای شما محدود است، بهتر است که مبلمان خود را طوری انتخاب کنید که عملکردهای مختلفی در اتاق داشته باشند. مثلا شما می‌توانید با انتخاب نیمکت‌ چوبی، از آن به عنوان صندلی‌های اضافی، میز جلو مبلی یا تقسیم‌کننده‌ی فضا استفاده کنید.

ناموجود
۱۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
۱۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز پادیواری چوبی Nolan

۱۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان

۸) از هر میلی‌متر فضای اتاق استفاده کنید.

نکته‎ی دیگری که شما باید در دکوراسیون خانه های ۵۰ متری و دکوراسیون خانه های کوچک مدنظر داشته باشید، این است که باید از هر میلی‌متر فضای اتاق استفاده کنید. مثلا در دکوراسیون زیر سبدهایی که در پشت درب پنهان شده‌اند، فضایی را برای ذخیره‌سازی در اتاق فراهم کرده‌اند. در غیر این صورت ممکن بود این فضا بلااستفاده بماند.

دکوراسیون خانه های 50 متری
نکته مهم در دکوراسیون خانه های ۵۰ متری استفاده بهینه از هر بخش خانه است.

به ترفندهای مختلف برای استفاده از فضا و نوع مبلمانی که خواهید خرید، بیشتر فکر کنید.

۹) مبلمانی با فضای ذخیره‌سازی خریداری کنید.

مبلمانی با فضای ذخیره‌سازی، انتخاب عالی برای دکوراسیون‌ خانه های کوچک است. بجای اینکه چندین مبلمان بزرگ و بدون کاربرد خاص خریداری کنید، سعی کنید مبلمان بخرید که چندین عملکرد را در فضا داشته باشد.

دکوراسیون خانه های 50 متری
برای دکوراسیون خانه های کوچک به سمت مبلمان چند کاره بروید.

تخفیف!
ناموجود
۱۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

میز جلو مبلی کشودار Acorn

۱۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز پادیواری Nolan

۱۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز پادیواری چوبی Nolan

۱۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان

۱۰) ؟؟؟؟؟؟؟

ما در اینجا سعی کردیم نحوه دکوراسیون خانه های ۵۰ متری یا حتی کمتر از این متراژ را با شما بررسی کنیم سعی کنید از استعداد و نبوغ خود استفاده کنید تا بتوانید دکوراسیون منحصربفردی را برای خودتان بسازید. مورد ۱۰ ام برای چیدمان خانه‌های کوچک را خالی گذاشتیم تا شما برای ما بنویسید.

ناموجود
۱۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Acorn

۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Acorn

۱۲,۸۵۰,۰۰۰ تومان

همینطور به این نکته نیز اشاره کنم که امکان خرید انواع مبلمان در فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین فراهم شده است تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. پس به بخش فروشگاه آنلاین چی بچین مراجعه کنید و انواع مدل مبلمان را در آن مشاهده کنید. توجه کنید که این امکان وجود دارد که هر مبلمان را در اندازه‌ دلخواه با فضای خانه‌تان سفارش دهید. همینطور می‌توانید ساخت انواع مبلمان ژورنالی را از مجموعه چی بچین بخواهید.

حالا شما برای ما بنویسید که چه کار کنیم که فضای خانه‌مان بزرگتر بنظر برسد؟ چه ترفند طراحی دیگری را برای دکوراسیون خانه های ۵۰ متری پیشنهاد می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را این زیر برای ما بنویسید و این مطلب را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

برای دیدن صفحه‌ی اینستاگرامی چی بچین اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *