ایده‌های خلاقانه برای تزئین خانه با کاغذ دیواری

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

اولین استفاده از کاغذ دیواری در ایران به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد که از آن برای پوشش دیوارهای کاخ گلستان استفاده کرده است. بعد از آن بود که کاغذ دیواری در ایران رواج یافت و توانست به دکوراسیون ایرانی نیز راه پیدا کند. فیلم‌های دهه‌ی ۵۰-۶۰ به خوبی نشان می‌دهد که در آن زمان دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری بسیار محبوب بوده و شیک‌ترین خانه‌های ایرانی آن دوران عموما با کاغذ دیواری تزئین می‌شدند. ادامه مطلب را از دست ندهید.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

همانطور که گفتیم کاغذ دیواری در دکوراسیون ایرانی جایگاه خاصی دارد و  حتی امروزه نیز در دیزاین خانه‌های ایرانی بکار برده می‌شود. کاغذ دیواری گزینه‌ی ساده و کاربردی برای تغییر دکوراسیون و ایجاد فضایی متفاوت می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید با کمک کاغذ دیواری ترک‌ دیوار و عیب‌های آن را پوشانده و اصلاح کنید. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی و خلاقیت طراحان داخلی منجر به طراحی‌های منحصربفردی از کاغذ دیواری شده است و شما می‌توانید ترکیب‌های متنوعی از رنگ، الگو و تصاویر از آن را در بازار پیدا کنید و دکوراسیونی متناسب با سلیقه و دلخواه خودتان به وجود آورید. طرح‌ گل و طبیعت از جمله رایج‌ترین طراحی‌های کاغذ دیواری است که می‌تواند دیزاین متفاوتی را برای خانه‌تان به ارمغان آورد.

مزیت عمده کاغذ دیواری نصب آسان و سریع آن است که باعث محبوبیت چندین برابریش شده است. با اینکه بیشتر مردم از کاغذ دیواری برای دکوراسیون راهروشان استفاده می‌کنند، اما شما هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید از آن در تمامی اتاق‌های خانه استفاده کنید. ما در اینجا ایده‌ی متنوعی را برای دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم که با الهام از آن‌ها بتوانید دکوراسیون جذابی را برای خودتان بسازید.

راهرو

مطمئنا راهروها بهترین مکان برای پیاده‌سازی این ایده هستند. شما می‌توانید با کمک کاغذ دیواری الگوهایی را به دیوارهای راهرو اضافه کرده و ظاهر ساده‌ی آن را تغییر دهید. کاغذ دیواری این امکان را به شما می‌دهد که تم، رنگ و طراحی مورد علاقه‌تان را به فضای زندگی‌تان اضافه کنید.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

دیوار تاکید

تزئین یکی از دیوارهای اتاق نشیمن یا پذیرایی با کاغذ دیواری می‌تواند ظاهر مدرنی را به اتاق‌تان اضافه کند. این دیوار که در طراحی داخلی با نام دیوار تاکید شناخته می‎شود، بسیار مهم می‌باشد. در واقع دیوار تاکید در فضای خانه، دیواری است که رنگ، بافت و به طور کلی طراحی آن از بقیه دیوارهای خانه متفاوت‎تر است. با اینکه در بیشتر دکوراسیون‌های ایرانی همه‌ی دیوارها یکدست هستند، اما شما می‌توانید با کمک تزئین دیوار اتاق با کاغذ دیواری، آجرکاری یا هر ایده‌ی دیگری ظاهر جدیدی را به خانه‌تان اضافه کنید.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

اتاق ناهارخوری

اگر به دنبال اتاق ناهارخوری جذاب و دنجی هستید، بهتر است این بار بجای دیوارهای ساده و رنگ شده از کاغذ دیواری استفاده کنید. مطمئنا کاغذ دیواری احساس دنج و گرمی را به اتاق‌تان اضافه کرده و ظاهر ظریف و زیبایی به آن می‌دهد.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

اتاق کودک

دکور اتاق کودک یکی از دغدغه‌های اصلی والدین‌ها می‎باشد و همیشه پدر و مادرها در تلاش برای ایجاد فضایی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی برای کودکانشان هستند. طرح‌‌های متنوعی از کاغذ دیواری برای دکوراسیون اتاق کودک وجود دارد که می‌تواند فضای جالبی را برای آن‌ها ایجاد کند.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواریدکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

حمام

مطمئنا شما برای حمام می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید زیرا این محیط کاملا شخصی است و بدون هیچ نگرانی می‌توانید انواع طراحی‌های جالب را در آن پیاده‌سازی کنید. البته همه طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند که حتما انسجام و هماهنگی را در سراسر دکوراسیون خانه‌تان داشته باشید. ولی با این حال این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید بسته به طرح رنگی و سبک دکوراسیون خانه‌تان، کاغذ دیواری با ظاهر سرگرم‌کننده و جالب یا خنثی انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

اتاق نشیمن

عموما اتاق نشیمن باید ظاهری رسمی و در عین حال دنج و راحتی داشته باشد. کاغذ دیواری‌هایی مثل طرح زیر در عین ایجاد فضایی ظریف و زیبا، احساس راحتی و خوشامدگویی را به مهمان‌تان القا خواهند کرد.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

اتاق خواب

انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب و دکوراسیون آن همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. چرا که اتاق خواب محلی برای استراحت و خواب شما است و شما باید بتوانید فضای آرامش‌بخش و خودمانی در آن ایجاد کنید. حتما به هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای دیوار اتاق خواب به الگو و رنگ آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. از کاغد دیواری با طرح‌های طبیعت مثل درختان و امواج دریا که بسیار آرمش‌بخش هستند، استفاده کنید. البته استفاده از کاغذ دیواری برای تمامی دیوارهای اتاق خواب می‌تواند کمی آزاردهنده باشد و شما می‌توانید فقط دیوار پشتی تختخواب خود را با آن بپوشانید.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

پلکان

بیشتر ما تصور می‌کنیم که کاغذ دیواری فقط برای پوشش دیوارها مناسب است و به استفاده از آن در دیگر قسمت‌های خانه فکر نمی‌کنیم. کاغذ دیواری لزوما فقط برای دیوارها استفاده نمی‌شود. یک ایده‌ی جالب برای دکوراسیون خانه می‌تواند تزئین پله‌ها با استفاده از کاغذ دیواری رنگی باشد. به عکس زیر نگاه کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید برای هر پله از الگو و رنگ متفاوتی استفاده شده است و ظاهر منحصربفردی را ایجاد کرده است.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواریدکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

کشوها

یک ایده‌ی خلاقانه دیگر می‌تواند استفاده از کاغذ دیواری برای تزئین کشوهای‌تان باشد. طرح‌های رنگی و گلدار می‌توانند ظاهر قدیمی کشوها را عوض کرده و حس نو و تازه‌ای به خانه‌تان بدهند.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

قفسه‌های کتاب

با اینکه چیدمان قفسه‌های کتاب روش رایجی برای تغییر ظاهر کتابخانه‌تان است اما شما به راحتی و تنها با کمک کاغذ دیواری می‌توانید ظاهر ساده آن را متحول سازید. با استفاده از الگو و رنگ‌های قوی برای دیواری پشتی کتابخانه می‌توانید آن را در فضای اتاق برجسته کرده و فضای چشم‌نوازی را ایجاد کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از کاغذ دیواری برای تزئین کلاهک آباژورهای ایستاده و رومیزی استفاده کنید و با کمترین هزینه ظاهر شیک و جدیدی به آن‌ها بدهید.

دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری
دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری

امروزه تقریبا همه‌ی فروشگاه‌های کاغذ دیواری آلبوم‌ کاغذ دیواری‌هایی دارند که می‌تواند به شما در انتخاب نوع طرح و رنگ‌تان کمک کند. همینطور شما می‌توانید هر طرح، رنگ و اندازه از کاغذ دیواری که مایل باشید را سفارش داده و کاغذ دیواری اختصاصی خودتان را داشته باشید. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های اینترنتی، انواع مدل کاغذ دیواری را مشاهده و طراحی متناسب با فضا و دکوراسیون‌تان را انتخاب و چاپ نمایید. ما در اینجا سعی کردیم، ایده‌هایی را برای دکوراسیون داخلی با کاغذ دیواری به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز نظر یا پیشنهادی در این باره دارید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *