باید و نبایدهای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

ویژگی های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون داخلی در هر کجای دنیا متاثر از فرهنگ و رسوم آن کشور است. در ایران نیز به هر خانه‌ای که سر بزنید، نشانه‌هایی از فرهنگ ایرانی را در آن خواهید دید. دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نیز به مانند سایر سبک‌های دکوراسیون قوانین خاص خود را دارد و شما برای اینکه بتوانید یک منزل به سبک ایرانی داشته باشبد، باید یک سری اصول و قوانین را در دکوراسیون و چیدمان منزل خود رعایت کند. ما در این مطلب قصد داریم تا ویژگی‌ها و مشخصه‌های یک منزل ایرانی را با شما به اشتراک گذاریم تا بتوانید یک منزل اصیل و باصفا برای خود طراحی کنید. با ما همراه باشید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل ریچی Ricci

۵۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی پارچه‌ ای Dekalb

۳۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Grid

۲۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون ایرانی جزو محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است، به‌طوری که توریست‌های خارجی نیز از زیبایی و چشم‌گیری دکوراسیون ایرانی در مقالات و مجلات خود صحبت کرده‌اند. همانند هر سبک دیگری، برای داشتن یک منزل ایرانی باید ویژگی‌های مشخصی را در دکوراسیون منزل خود پیاده‌سازی نمایید. در ادامه در مورد این ویژگی‌ها بیشتر صحبت کرده‌ایم.

ویژگی ۱: رنگ‌های روشن و خنثی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : رنگ روشن و خنثی
استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اگر به چند نمونه دکوراسیون‌ داخلی منزل‌ ایرانی توجه کنید، می‌بینید که بیشتر، رنگ‌های روشن یا خنثی به چشم می‌خورد. معمولاً رنگ‌هایی نظیر سفید، کرمی، بژ، قهوه‌ای، سبز روشن و زیتونی نقش زیادی در دکوراسیون خانه‌های ایرانی دارند. این رنگ‌ها می‌توانند در هر بخش از خانه مورد استفاده قرار بگیرند. اما اغلب دیوارها و مبلمان منزل با این رنگ‌های آرامش‌بخش مزین می‌شوند.

استفاده از رنگ‌های روشن مزایای ویژه‌ای را به همراه دارد که مهم‌ترین آن بزرگ‌تر نشان دادن خانه است. این مورد به‌خصوص در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک و نقلی امروزی اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. اما این بدان معنی نیست که شما اجازه استفاده از رنگ‌های گرم در خانه‌تان را ندارید. اگر خانه بزرگ و جاداری دارید، می‌‌توانید از رنگ‌های گرم نیز در دکوراسیون منزل بهره ببرید.

ویژگی ۲: مبلمان کلاسیک

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : مبلمان کلاسیک
استفاده از مبلمان کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

هرچقدر تکنولوژی در صنعت مبلمان رخنه کند و روز به روز مدل‌های جدید مبلمان عرضه شود، باز هم هیچ چیزی نمی‌تواند جای مبلمان کلاسیک و سلطنتی را در دکوراسیون داخلی ایرانی بگیرد. مبلمان کلاسیک جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های ایرانی دارد. به خاطر همین هیچ‌وقت این نوع مبلمان از مد نیافتاده و همیشه در مرکز توجهات بوده و هست. همان‌طور که می‌دانید، مبلمان سلطنتی جلوه‌دار بوده و با حکاکی‌ها و برجستگی‌هایش همواره خودنمایی می‌کند. ولی مبلمان کلاسیک زرق و برق کمتری داشته و بیشتر به سمت سادگی میل می‌کند. هر دو نوع مبلمان اغلب از چوب قهوه‌ای رنگ ساخته شده و گرمای دلنشینی را به فضای اتاق پذیرایی منزل اضافه می‌کنند.

البته شما باید توجه داشته باشید که این نوع مبلمان با سایر المان‌های منزل و همچنین سبک کلی خانه مطابقت داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی و چیدمان، عدم تطابق مبلمان با سبک منزل است. اگر سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید اما همچنان طرفدار مبلمان کلاسیک هستید، بهتر است مدل‌های ساده آن‌ها را انتخاب کنید.

شما می‌توانید مدل‌های متنوع مبلمان کلاسیک را در فروشگاه چی‌بچین مشاهده کرده و بهترین مبلمان را برای منزل‌تان خریداری نمایید. این روند در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت؛ چرا که خرید از این فروشگاه کاملاً به صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. چنان‌چه مدل موردنظر خود را در میان مبلمان فروشگاه نیافتید، کافیست تصویر مبلمان دلخواه‌تان را برای کارشناسان ما از طریق واتساپ ارسال کنید تا پس از ثبت سفارش‌تان، مبلمان موردپسند خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

ویژگی ۳: لوسترهای لوکس

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : لوستر
استفاده از لوستر در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

از دیگر ویژگی‌های دکوراسیون داخلی منزل می‌توان به لوسترهای درخشان و چشم‌گیر در پذیرایی اشاره کرد. ایرانی‌ها به نور و روشنایی اهمیت زیادی قائل‌اند و از همین رو، لوسترهای مجلل و لوکس همیشه پای ثابت دکوراسیون خانه‌های ایرانی بوده است. انواع و اقسام مختلفی از لوسترها در بازار موجود است اما همانند هر المان دیگری، در خرید لوستر نیز باید سایر المان‌های منزل را در نظر بگیرید. سعی کنید تعادل میان مجلل بودن لوستر و سایر المان‌ها مانند مبلمان را حفظ کنید تا خانه‌ای یکدست و زیبا داشته باشید.

ویژگی ۴: فرش‌های ارزشمند

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : فرش
استفاده از فرش در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

حضور ارزشمند فرش در دکوراسیون‌ داخلی منزل ایرانی را نمی‌توان نادیده گرفت. در واقع، فرش یکی از سرمایه‌های ملی ما به شمار می‌رود و از بارزترین ویژگی‌های دکوراسیون ایرانی است. فرش‌های ایرانی به دو دسته دستبافت و ماشینی تقسیم می‌شوند که هر یک زیبایی‌های خاص خود را دارند. اما اگر می‌خواهید یک دکوراسیون اصیل ایرانی داشته باشید، ما به شما فرش‌های دستبافت را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع فرش‌ها، علاوه بر این‌که دارای طول عمر بسیار زیادی هستند، جلوه بسیار خوشایند و ویژه‌ای را به خانه شما خواهد بخشید.

از طرفی، گفتیم که رنگ غالب خانه‌های ایرانی رنگ‌های روشن و خنثی است. اما وجود یک المان با رنگ‌های گرم می‌تواند منزل‌تان را از یکنواختی و سردی نجات داده و گرمای دلنشینی را به آن تزریق کند. هیچ المانی نمی‌تواند این وظیفه را به‌خوبی فرش‌های دستبافت به انجام برساند.

البته اگر به هر دلیلی تمایلی به تهیه فرش دستبافت ندارید، فرش‌های ماشینی جایگزین بسیار خوبی هستند. این نوع فرش‌ها نیز دارای طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های جذاب و خارق‌العاده‌ای هستند که شما می‌توانید به تناسب سبک منزل و پالت رنگی آن به تعداد دل‌خواه فرش‌های ماشینی خریداری کنید.

ویژگی ۵: پرده ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : پرده
استفاده از پرده در دکوراسیون داخلی ایرانی

ما ایرانی‌ها به حریم خصوصی‌مان بسیار حساسیم و برای حفظ این موضوع هرکاری که از دستمان برمی‌آید، انجام می‌دهیم. داخل منزل نیز جزو حریم‌های خصوصی خانواده‌ها محسوب می‌شود. برای حفظ این حریم شما می‌توانید از پرده‌ها کمک بگیرید. در حقیقت، وجود پرده یکی از الزامات دکوراسیون داخلی ایرانی است. چرا که پرده نه‌تنها مانع از دیده شدن داخل منزل از بیرون می‌شود، بلکه جلوه فوق‌العاده‌ای نیز به دکوراسیون خانه می‌بخشد.

ویژگی ۶: عناصر تزئینی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : عناصر تزئینی

برای تکمیل دکوراسیون خود بهتر است از عناصر تزئینی در دکوراسیون داخلی ایرانی بهره گیرید. این عنصر تزئینی می‌توانند هر المان زیبا و متناسب با سبک خانه شما باشد. تابلو فرش، آباژور، بوفه، دراور، شلف دیواری و غیره همگی می‌توانند به خانه شما جذابیت مضاعفی را اضافه کنند. از لوازم عتیقه و قدیمی نیز می‌توانید در دکوراسیون ایرانی خود استفاده کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل دو نفره Catalan

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Catalan

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

نمونه‌هایی از طراحی دکوراسیون داخلی ایرانی

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی به قدری گسترده و دارای جزئیات زیادی است که می‌توان این سبک را به چند دسته تقسیم‌بندی کرد. در زیر ۵ دسته اصلی دکوراسیون ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید به سبک دکوراسیون منزل خود را بیابید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سنتی

همان‌طور که از نامش پیداست، این مدل دکوراسیون نشان‌دهنده سنت ایرانیان است. از این رو، از لوازم قدیمی و سنتی در این دکوراسیون استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در گذشته از مبلمان‌های سنتی چوبی یا پشتی‌های طرح فرش دورتادور پذیرایی استفاده می‌شد. حالا اگر شما هم علاقه‌مند به چنین دکوراسیونی هستید، می‌توانید از این المان‌ها بهره گیرید. عکس‌هایی از دکوراسیون داخلی ایرانی سنتی را در زیر می‌توانید ببینید:

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : مدل سنتی
دکوراسیون داخلی ایرانی سنتی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : مدل سنتی و قدیمی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سنتی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : سنتی و قدیمی
دکوراسیون داخلی ایرانی سنتی

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی ساده

پایه و اساس دکوراسیون داخلی منزل ساده و یا به عبارت دیگر مینیمالیسم، سادگی و بی‌آلایشی است. در این نوع دکوراسیون تنها المان‌های موردنیاز در خانه قرار گرفته و هیچ وسیله غیرضروری به چشم نمی‌خورد. از طرفی، همین المان‌های ضروری نیز در ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. اغلب المان‌های دکوراسیون داخلی منزل ساده در اشکال مربع، دایره و مستطیل ظاهر می‌شوند. رنگ‌های خنثی یا روشن نقش زیادی در این نوع دکوراسیون دارند. اگر به دکوراسیون‌های زیر توجه کنید، اکثراً از رنگ‌های طوسی و سفید استفاده بیشتری شده است.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : ساده
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی ساده
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : ساده و مینیمال
دکوراسیون داخلی ایرانی ساده
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : مدل ساده
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی ساده
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی : ساده و شیک
دکوراسیون داخلی ایرانی ساده

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک

با این‌که اغلب افراد بر این باورند که نمی‌توان دکوراسیون زیبایی برای خانه‌های کوچک طراحی کرد، اما اتفاقاً بروز خلاقیت در دکوراسیون خانه‌های کوچک بیشتر است. اگر علاقه‌مند به رنگ‌های متنوع در فضاهای کوچک هستید، می‌توانید از دو یا سه رنگ استفاده کنید اما بیشتر از آن ممکن است باعث شلوغی فضا شوید. بهتر است که وسایل اضافی رو حذف کنید و فقط اشیای ضروری را در دکوراسیون‌تان نگهداری نمایید..

در خانه‌های کوچک نیز شما می‌توانید هر المان دلخواه را در اختیار داشته باشید؛ فقط کافی‌ست کمی خلاقیت به خرج داده و المان موردنظر را در قالبی دیگر ظاهر کنید. برای مثال، به جای استفاده از میز عسلی‌های جداگانه و جاگیر، از میزهای عسلی یکپارچه و جمع‌وجورتر استفاده کنید. عکس‌هایی از دکوراسیون داخلی ایرانی کوچک را در زیر می‌توانید ببینید.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک و ساده
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک و شیک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک
دکوراسیون داخلی ایرانی کوچک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک و زیبا
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کوچک

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن

در دکوراسیون‌های مدرن اغلب رنگ‌های روشن و خنثی به کار برده می‌شود؛ یعنی دقیقاً مشابه دکوراسیون داخلی منزل ایرانی که طرفدار رنگ‌های روشن و خنثی است. پس شما می‌توانید این دو سبک را با هم ترکیب کرده و یک فضای خیره‌کننده در منزل خود خلق کنید. فقط باید توجه داشته باشید که المان‌های مورد استفاده در منزل ساده و مدرن باشند. عکس‌هایی از دکوراسیون داخلی ایرانی مدرن را در زیر می‌توانید ببینید:

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن
دکوراسیون داخلی ایرانی مدرن
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن و شیک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن و جدید
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی مدرن و ساده
دکوراسیون داخلی ایرانی مدرن

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک

دکوراسیون ایرانی کلاسیک جزو محبوب‌ترین دکوراسیون‌ها در میان مردم است. چرا که تلفیق دو سبک کلاسیک و ایرانی در کنار هم بسیار جذاب و دلنشین است. معمولاً مبلمان‌های کلاسیک و سلطنتی در این نوع سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. عکس‌هایی از دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک را در زیر می‌توانید ببینید:

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک و سلطنتی
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک و جدید
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک و مجلل
دکوراسیون داخلی ایرانی کلاسیک

ما در این مطلب سعی کردیم تا ریز و درشت دکوراسیون داخلی منزل را به شما ارائه کرده و ویژگی‌های بارز آن را بیان کنیم. با اعمال این نکات بی‌شک یک خانه ایرانی و زیبا خواهید ساخت. تنها باید توجه داشته باشید که همواره تناسب میان اجزا و المان‌های دکوراسیون را حفظ کنید. به نظر شما یک خانه ایرانی چه ویژگی‌های دیگری دارد؟ چه نکات دیگری را باید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی در نظر گرفت؟ خوشحال می‌شویم که پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه برای “باید و نبایدهای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

  1. قیمت سیم کارت رایتل 0922 گفته:

    دکوراسیون سنتی بخاطر رنگ های زیاد برای ایرانی ها عادی شده و خسته کننده نیس ولی دکوراسیون مدرن تر با یه طراحی خلوت اکثرا انتخاب ایرانی ها نیس و خونه های شلوغ رو بیشتر ترجیح میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *