۱۰ شاه کلید طراحان برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

امروزه وضعیت اقتصادی و شرایط زندگی، بیشتر خانواده‌ها را مجبور به زندگی در آپارتمان یا خانه‌هایی با متراژ کوچک نموده است. دکوراسیون و مبلمان خانه‌های کوچک، واقعا چالش بزرگی است که بیشتر خانواده‌ها با آن درگیر هستند. دکوراسیون داخلی منزل کوچک تا حدودی دشوار است و شما باید با کمی حوصله و تخیل بتوانید از تمامی فضاهای موجود خانه‌تان به صورت مفید استفاده کنید. ما در این مطلب ۱۰ نکته‌ی مهم را برای دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک به شما معرفی می‌کنیم تا با الهام از آن‌ها بتوانید دکوری زیبا و دوست‌داشتنی برای خودتان بسازید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل تک نفره مدل دیوان

۲۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Andes

۳۹,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Andes

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قبل از اینکه بخواهیم در مورد دکوراسیون فضاهای کوچک صحبت کنیم، به این نکته اشاره کنیم که امکان خرید انواع مبلمان در فروشگاه آنلاین چی بچین فراهم شده است. شما عزیزان می‌توانید انواع مبل راحتی، میز و صندلی ناهارخوری، انواع میز جلو مبلی و هزاران مبلمان موردنیاز منزل‌تان را در اندازه‌ای متناسب با منزل‌تان از این فروشگاه سفارش دهید.

۱۰ قانون مهم دکوراسیون داخلی منزل کوچک

۱) رنگ‌های روشن

ما قبلا در مورد محبوب‌ترین پالت‌های رنگی دکوراسیون با شما صحبت کرده‌ایم. اما در مورد فضاهای کوچک قضیه متفاوت است. اگر فضای خانه‌تان کوچک است، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که اصلا به سمت رنگ‌های تیره نروید چرا که این رنگ‌ها باعث می‌شوند فضای زندگی شما کوچک‎تر از آنچه هست، بنظر برسد. به جای آن، می‎توانید رنگ‌های روشن را برای مبلمان یا دیوارهایتان انتخاب کنید چرا که آن‌ها فضای زندگی شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. البته برای جذابیت بیشتر اتاق‌‌تان، بهتر است که از رنگ‌های تیره در قسمتی از اتاق استفاده کنید ولی رنگ غالب اتاق‌تان باید رنگ روشنی باشد.

انتخاب رنگ‌ های روشن برای دکوراسیون
انتخاب رنگ‌‌های روشن برای دکوراسیون خانه‌های کوچک

رنگ‌های خنثی مثل رنگ سفید، نور را به خوبی منعکس می‌کنند و این کار از لحاظ بصری باعث می‌شود که دیوارها به عقب بروند و فضای شما بزرگ‌تر دیده شود. علاوه بر رنگ‌های خنثی و سفید شما می‌توانید برای رنگ دیوارها از رنگ‌های نارنجی روشن و صورتی کمرنگ نیز استفاده کنید. در کنار این رنگ‌ها می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های متضاد و تیره‌تری نیز ترکیب کنید و فضای جذابی را بسازید.

برای سقف نیز دو رنگ سفید و نخودی کمرنگ، انتخاب‌های مناسبی برای ایجاد فضای باز و روشن هستند. به یاد داشته باشید که فضای شما کوچک است و هر چیز اضافی می‌تواند باعث ناهماهنگی در دیزاین خانه‌تان شود. هر چقدر فضای شما ساده‌ باشد، بهتر بنظر می‎رسد. این نکته را در انتخاب پالت رنگی خانه به یاد داشته باشید و از انتخاب تعداد بالای رنگ‎ خودداری نمایید.

۲) استفاده‌ی بهینه‌ از دیوارها

شما باید از فضای دیوارهای‌تان بهترین استفاده ممکن را بکنید. قفسه‌های کتاب یا هر قفسه‌ای، لامپ روشنایی یا هر ایده‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد را می‌توانید روی دیوارتان عملی سازید.

استفاده بهینه از دیوارها برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک
استفاده بهینه از دیوارها برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

۳) مبلمان مناسب

چیدمان مبلمان در فضاهای کوچک اهمیت خیلی بالایی دارد. در انتخاب مبلمان شما نباید تنها معیارتان زیبایی و شیک بودن آن باشد. با توجه به محدود بودن فضا، عملکرد و کارایی مبلمان اولین چیزی است که شما باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. مبلمان‌ یا قطعاتی که به راحتی می‌توانند گوشه‌های خانه را پوشش دهند، انتخاب‌های بهتری برای خانه‌های کوچک هستند. این نوع از مبلمان به شما کمک می‎کند تا حداکثر استفاده را از فضای موجودتان داشته باشید.

انتخاب مبلمان مناسب برای خانه‌های کوچک
انتخاب مبلمان مناسب برای خانه‌های کوچک

به طور کلی همیشه پیشنهاد می‌شود که از مبلمان‌هایی با اندازه‌ی کوچک برای دکوراسیون اتاق‌های کوچک‌تان استفاده کنید. البته توجه کنید که اگر فضای اتاق‎تان مستطیلی شکل است، باید نحوه‌ی چیدمان اصولی آن را یاد بگیرید. ما قبلا در مطلبی جداگانه به طور مفصل در مورد چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل (جهت مطالعه کلیک کنید) صحبت کرده‌ایم که مطالعه‌ی آن خالی از لطف نیست. به این نکته نیز اشاره کنیم که در فروشگاه آنلاین چی بچین امکان سفارش انواع مبل راحتی و میز در سایز و اندازه‌های موردنظرتان وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال شکل Urban

۶۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال جدید Newport

۷۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Catalan

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدل هارمونی

۶۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان

۴) درب کشویی پاکتی

درب‌های ساده و معمولی زمانی که باز و بسته می‌شوند، فضای زیادی را اشغال می‌کنند و این می‎تواند چیدمان مبلمان شما را تحت تاثیر قرار دهد و گزینه‌های چیدمان شما را محدود نماید. درب‌های کشویی پاکتی می‌توانند انتخاب خیلی خوبی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک باشند. این درب‌ها فضایی را اشغال نمی‌کنند و به سادگی به سمت دیوار می‌لغزند. به این ترتیب چیدمان شما دیگر تحت تاثیر درب اتاق‌ها قرار ندارد و شما به راحتی می‌توانید از فضای موجودتان استفاده‌ی بهینه‌ای داشته باشید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک
انتخاب درب پاکتی برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

۵) قفسه‌هایی از کف تا سقف

همانطور که در بالا نیز تاکید کردیم، شما نباید فضای ارزشمند دیوارها را نادیده بگیرید. ایده‌‌های متنوعی برای استفاده بهینه از فضای دیوارها وجود دارد. شما می‌توانید دیوارهای خانه را از کف تا سقف قفسه بندی کنید. خلاقیت خودتان را بکار ببندید و متناسب با دکوراسیون و معماری خانه‌تان، بهترین روش را برای برای بهره‌مندی از دیوارتان کشف کنید. همینطور ایده‌های خلاقانه برای چیدمان قفسه‌ها می‌تواند فضای مدرن و شیک را برای شما به ارمغان آورد.

استفاده از قفسه‌هایی از کف تا سقف در خانه های کوچک
استفاده از قفسه‌هایی از کف تا سقف در خانه های کوچک

۶) میزهایی با یک پایه

میزهای کنار مبلی و جلو مبلی معمولا فضای زیادی را در اتاق اشغال می‌کنند. بهترین انتخاب برای شما می‌تواند میزهایی با تک پایه باریک باشد. مخصوصا در مورد میز ناهارخوری با یک پایه فضای بیشتری برای نشستن اعضای خانواده فراهم می‌شود و در عین حال راحتی بیشتری نیز به کاربران می‌دهد. انتخاب‌ میزهایی با پایه‌های شبیه به تصویر زیر نیز مناسب است.

توجه به پایه میزها در دکوراسیون خانه های کوچک
توجه به پایه میزها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه دکوری فلزی Profile

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار تخت Mitzi

۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبلی Stacking

۱۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان

۷) پرده‌ها، تقسیم‎کننده‌ی فضا

طراحی پلان باز برای خانه‌های کوچک بسیار ایده‌آل هستند. در طرح‌های پلان باز تمامی بخش‌های مختلف خانه مثل آشپزخانه، پذیرایی و نشیمن کاملا به هم متصل هستند و هیچ دیواری بین آن‌ها قرار ندارد. اما خوب گاها نیاز است که در هر یک از این اتاق‌ها حریم خصوصی خود را داشته باشیم. در چنین مواردی شما باید بتوانید به نحوی این فضاها را تفکیک کرده و از هم جدا نمایید. پرده‎ها بهترین پارتشین برای فضاهای کوچک هستند. هر زمان که نیاز به فضای خصوص داشتید می‌توانید آن‌ها را باز کنید و در غیر اینصورت با بستن پرده‌ها، فضای خانه را بزرگ‌تر نمایید.

پرده‌ها، تقسیم‎کننده‌ی فضاهای کوچک
پرده‌ها، تقسیم‎کننده‌ی فضاهای کوچک

۸) تختخواب تاشو

بدون شک بزرگ‎ترین قطعه مبلمان در اتاق خواب، تختخواب است که فضای زیادی را از اتاق را می‌گیرد. اگر اتاق‌تان چندمنظوره است و در واقع شما می‌خواهید که از آن استفاده‌های مختلفی داشته باشید، مثلا به عنوان اتاق مهمان یا دفتر کار کاربرد دارد، می‌توانید از تختخواب تاشو دیواری استفاده کنید. همینطور در مورد رنگ اتاق‌ خوابتان فکر کنید و آن را جدی بگیرید.

تختخواب تاشو در فضاهای کوچک
انتخاب تختخواب تاشو دکوراسیون داخلی منزل کوچک

۹) فضای زیر پله‌ها

از فضای زیر پله‌ها استفاده کنید. بسیاری از مردم فضای زیر پله‌ها را با اضافه کردن عکس‌ها یا قفسه‌هایی تزئین می‌کنند. اگر فضای کافی در زیر پله‌تان وجود دارد، می‌توانید از آن به عنوان فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید. ایده‌های زیادی در مورد استفاده از فضای زیر پله‌ها وجود دارد. مثلا شما می‌توانید با یک میز و صندلی، آن را به دفتر کار خانگی تبدیل کنید. این‌ به خودتان و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد که چه استفاده‌ای از گوشه‌های خانه‌تان داشته باشید.

فضای زیر پله‌ها در دکوراسیون خانه‌های کوچک
فضای زیر پله‌ها در دکوراسیون خانه‌های کوچک

۱۰) پنجره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

پنجره و روشنایی در فضاهای کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شما نباید آن‎ها را نادیده بگیرید. پنجره‌های اتاق شما، نور طبیعی مورد نیاز طراحی داخلی‌تان را تامین می‌کنند. بسیاری از طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند که با قرار دادن آینه‌ای روبروی پنجره و با استفاده از انعکاس نور، ضمن تامین روشنایی اتاق، فضای موجودتان را بزرگ‌تر نمایش دهید. به هیچ عنوان پنجره‌ها را با پرده‌های ضخیم نپوشانید و به جای آن‌ها از پرده‌های محافظ و تافته استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک
پنجره‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک

ما در این مطلب از مجله چی بچین اصول طراحی و دکوراسیون داخلی منزل کوچک را با شما بررسی کردیم. هر اشتباه دکوراسیونی می‌تواند فضای دنج کوچک شما را به محیطی ناآرام و ناخوشایند تبدیل کند. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید. اگر به دنبال خرید مبلمان برای فضای کوچک‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه آنلاین مبلمان چی بچین بزنید. انواع مبل در طراحی‌های متنوع موجود است که می‌تواند مکمل دکوراسیون شما باشد. البته امکان سفارش هر مدل مبل نیز وجود دارد و کافیست شما عکس مبل موردنظرتان را از طریق واتس‌آپ برای کارشناسان ما بفرستید.

ناموجود
۳۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز پادیواری Nolan

۱۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنسول سفید Nolan

۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

ما در بالا سعی کردیم که مفیدترین و بدردبخورترین راهنمایی‌ها برای دکوراسیون خانه‌ کوچک را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز در این باره نظری یا پیشنهادی دارید، می‌توانید آن‌ها را با در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *