مبل چسترفیلد، انتخاب عالی برای هر دکوراسیون سنتی و معاصر

در دنیای مبل و کاناپه، مطمئنا سبک چسترفیلد از بقیه‌ی سبک‌های مبلمان مشهورتر بوده و همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. مبلمان چسترفیلد همیشه انتخاب مناسبی برای خانه‎های اشرافی است اما این بدان معنی نیست که شما نمی‌توانید از آن در دکوراسیون ساده‌ی داخلی‌تان استفاده کنید. خوشبختانه امروزه مبل چستر پارچه ای گزینه‌های زیادی را برای ایجاد فضایی مدرن و شیک به شما می‌دهد و همین محبوبیت آن را در میان مردم بیشتر کرده است. مبلمان چسترفیلد در همه‌ی دوران وجود داشته است و هیچ وقت از مد نیافتاده است. همین باعث می‌شود که شما با خیال راحت آن را انتخاب نمایید. ما در ادامه مطلب بیشتر شما را با سبک مبلمان دوست‌داشتنی آشنا می‌کنیم. ادامه مطلب را از دست ندهید.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

تعریف مبل چسترفیلد

اگر بخواهیم کاملا صادق باشیم، هیچ تعریف واقعی برای مبلمان چستر وجود ندارد و دقیق نمی‌توان گفت که مبل چستر چه چیزی است و چه چیزی نیست. اما طبق گفته‌ی برخی طراحان، لمسه‌دوزی پشتی و دسته‌های مبل، پشتی کوتاه، دسته‌های لوله استوانه‌ای از جمله ویژگی‌های مبل چسترفیلد است که آن‌ها را از دیگر سبک‌های مبلمان متمایز می‌کند. این مدل مبل از دیرباز بیشتر در دو نوع مخملی و چرمی موجود بوده است.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

خوشبختانه امروزه ما مجبور نیستیم که از همان نمونه‌های قدیمی برای دکوراسیون خانه‌هایمان استفاده کنیم. مبل چستر پارچه ای این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید آن را در هر نوع پارچه، رنگ و الگو که مایل باشید، سفارش دهید.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

چرا مبل چستر پارچه ای را باید انتخاب کنیم؟

همیشه زمانی که نام مبل چسترفیلد را می‌شنویم، روکش چرمی آن به ذهنمان خطور می‌کند و کمتر آن را با روکش پارچه‌ای میشناسیم. با اینکه روکش چرمی این مبلمان بسیار رایج است اما امروزه بیشتر افراد برای هماهنگی بهتر مبل چسترفیلد با دکوراسیون‌شان، خواستار ظاهر کلاسیک‌تری از این مبل هستند و همین باعث افزایش تقاضا برای طراحی مبل چستر پارچه ای شده است. اگر شما نیز به دنبال ظاهر معاصر و لطیف‌تری از مبل چستر برای دکوراسیون اتاق‌تان هستید، نوع پارچه‌ای آن می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای‌تان باشد.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

همینطور با توجه به اینکه امروزه دیگر امکان سفارش مبل به آسانی وجود دارد، شما می‌توانید پارچه‌های متعدد و چرمی را با هم ترکیب کرده و طراحی‌های خاصی را برای مبل‌تان داشته باشید.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

راحتی مبل چستر پارچه‌ ای مزیت دیگر این سبک مبلمان است. درست است که مبل چستر چرم ظاهر کلاسیک و زیبایی را با خود به همراه دارد، اما راحتی مبل را برای شما تضمین نمی‌کند. حتما می‌دانید که مبل پارچه ای گرما یا سرما را کمتر به خود جذب می‌کند و نرم و راحت‌تر می‌باشد. علاوه بر این، پارچه تنوع بسیار بالایی را در انتخاب مبل به شما می‌دهد و به این ترتیب شما متناسب با دکوراسیون‌ خانه‌تان می‌توانید پارچه‌ مبلی‌تان را انتخاب کنید. همینطور قیمت مبلمان پارچه‌ای نسبت به همتای چرمی‌اش ارزان‌تر می‌باشد.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

مخمل جایگزین عالی برای پارچه مبلی چرم است و شما به کمک آن می‌توانید ظاهر زیبا و لوکسی را به مبل چسترفیلد خودتان بدهید. مخمل تقریبا ۴۰۰۰ سال است که تولید می‌شود و هرگز از مد نیافتاده است. به این ترتیب شما با خیال راحت می‌توانید مبل چسترفیلد مخملی را خریداری نمایید و هیچ نگرانی از بابت دوام و زیبایی آن نداشته باشید.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

دکوراسیون پیرامون مبل چسترفیلد

بی‌شک مبل چسترفیلد تاثیر زیادی در دکوراسیون اتاق نشیمن می‌گذارد و به راحتی می‌تواند به نقطه کانونی اتاق‌تان تبدیل شود. یکی از بهترین موقعیت‌ها برای قرارگیری مبل چسترفیلد وسط اتاق می‌باشد. اما مسئله‌ی مهم ایجاد تعادل در دکوراسیون پیرامون مبل چسترفیلد است چرا که هر گونه اشکال حجیم و غیرعادی می‌تواند توجه‌ها را از مبل دور و به خود معطوف نماید. شما می‌توانید برای دکوراسیون محیط اطراف مبل از عناصر دکوری مدرن با خطوط راست یا دکورهای روستیک استفاده کنید.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

۱) برای فضاهای سنتی

از لحاظ تاریخی مبل‌های چسترفیلد از جنس مخمل و در رنگ‌های قرمز یاقوتی، آبی تیره، سبز زمردی و قهوه‌ای مبله می‌شدند. این رنگ‌ها همراه با پارچه مخملی فضای اشرافی و لوکسی را برای شما ایجاد خواهند کرد. با این حال شما هیچ محدودیتی در این حوزه ندارید و می‌توانید متناسب با دکوراسیون و فضای خانه‌تان هر طرح و رنگی را که مایل باشید، انتخاب نمایید.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

۲) برای فضاهای معاصر

اگر می‌خواهید که مبل چسترفیلد را در محیط مدرنی بکار ببرید، بهتر است که از رنگ‌های روشن‌ و خیره‌کننده‌ مثل نارنجی، آبی روشن، قرمز روشن یا رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و سفید استفاده کنید.

مبل چستر پارچه ای
مبل چستر پارچه ای

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری مناسب و معقول‌ برای خرید مبل هستید، مبل چستر پارچه ای می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. شما می‌توانید به سادگی هر مدل و رنگی از این سبک مبلمان را که دوست دارید، از فروشگاه‌های مبلمان سفارش دهید. ما در اینجا سعی کردیم که عکس‌هایی از مبلمان چسترفیلد را به شما نشان بدهیم تا بتوانید با الهام از آن‌ها طرح موردنظرتان را پیدا کنید. سعی کنید قبل از خرید، نمونه‌ها، طرح‌ و رنگ‌های متنوعی از سبک چسترفیلد را در سایت‌های مختلف مشاهده کنید تا انتخاب صحیحی درست داشته باشید. اگر شما نیز نظر یا ایده‌ای در این مورد دارید، می‌توانید آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *