تازه عروس و دامادها بخوانند: قدم به قدم چیدمان منزل عروس ایرانی

چیدمان منزل عروس ایرانی

اگر تازه عروس و داماد هستید و دغدغه‌ی این روزهای شما چیدمان منزل جدیدتان است، باید بگوییم که آدرس را کاملا درست آمده‌اید. ما در این مطلب از وبلاگ چی بچین قرار است در مورد چیدمان منزل عروس ایرانی صحبت کنیم. چیدمان خانه تازه عروس و داماد همانقدر که جذاب و لذت‌بخش است می‌تواند چالش بزرگی نیز محسوب شود.  ترکیب و تطبیق الگوها، رنگ‌ها و عناصر مختلف در دکوراسیون می‌تواند هر کسی را سردرگم کند ولی خوشبختانه یک سری  قوانین دکوراسیون داخلی وجود دارد که با رعایت آن‌ها به راحتی می‌توانید منزل جدیدتان را بچینید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل ریچی Ricci

۵۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی پارچه‌ ای Dekalb

۳۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Grid

۲۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه چیدمان منزل عروس ایرانی صحبت کنیم، به این نکته نیز اشاره کنیم که در فروشگاه اینترنتی چی بچین امکان خرید انواع مبلمان وجود دارد. شما می‌توانید هر مدل مبلمان را در هر طرح و رنگی از چی بچین سفارش دهید. چنان‌چه مدل موردنظر خود را در میان مبلمان فروشگاه نیافتید، کافیست تصویر مبلمان دلخواه‌تان را برای کارشناسان ما از طریق واتساپ ارسال کنید تا کارشناسان ما امکان ساخت آن را بررسی کنند.

نحوه چیدمان منزل عروس ایرانی

خوشبختانه در طی سال‌های گذشته طراحان دکوراسیون داخلی اصول و روش‌های ساده‌ای برای چیدمان منزل ارائه داده‌اند که می‌تواند پروسه‌ی دکوراسیون هر خانه‌ای را ساده‌تر کند. ما در زیر اصول و قوانین چیدمان را قدم به قدم معرفی کرده‌ایم که با توجه به این نکات به راحتی می‌توانید چیدمان منزل‌تان را انجام دهید.

قدم اول: نقطه کانونی منزل‌تان را انتخاب کنید.

مطمئنا اولین گام‌ برای چیدمان خانه جدید “شناسایی نقطه کانونی” است. نقطه کانونی دکوراسیون یا نقطه تاکید قسمتی از طراحی داخلی منز‌ل‌تان می‌باشد که به هنگام ورود به اتاق، نگاه را به خود جلب می‌کند. معمولا در خانه‌های ایرانی این نقطه کانونی محل قرارگیری تلویزیون، شومینه، پنجره، ویوی فضای بیرون، قفسه‌های توکار یا دیواری با طراحی متفاوت است. اما چرا شناسایی نقطه کانونی مهم است؟ در جواب باید بگوییم که دکوراسیون شما به نقطه کانونی وابسته است و شناسایی آن باعث می‌شود که راحت‎‌تر در مورد چیدمان اتاق‎‌تان تصمیم بگیرید. پس از تشخیص نقطه کانونی، چیدمان می‌تواند لذت‌بخش و راحت‌تر شود. زیرا چیدمان از اطراف این نقطه کانونی شروع می‌شود.

 چیدمان منزل عروس ایرانی

به این نکته نیز اشاره کنیم که فرقی می‌کند دکوراسیون مدرن یا سنتی را برای طراحی داخلی منزل‌تان انتخاب کرده‌اید، در هر صورت شناسایی نقطه کانونی ضروری است. نقطه کانونی نقطه شروع مناسبی برای چیدمان منزل عروس ایرانی می‌باشد.

قدم دوم: چیدمان خود را از اطراف نقطه کانونی شروع کنید.

حالا که نقطه کانونی را تعیین کرده‌اید، می‌توانید مبلمان و دکوراسیون اتاق را حول این محور بچینید. نحوه قرارگیری و چیدمان مبلمان و صندلی‌ها نسبت به یکدیگر به نوع نقطه کانونی شما بستگی دارد. معمولا بزرگترین قطعه مبلمان شما روبروی نقطه کانونی اتاق‌تان قرار می‌گیرد. اگر تلویزیون را نقطه کانونی انتخاب کرده‌اید، چیدمان شما باید به گونه‌ای باشد که تماشای تلویزیون از هر نقظه‌ای از چیدمان ساده باشد. اما اگر نقطه کانونی شما شومینه است و قرار است فضای نشیمنی برای دورهمی و گفتگو ایجاد کنید ، بهتر است که مبل و صندلی‌های شما روبروی هم باشند.

دکوراسیون منزل عروسی
در این دکورسیون تلویزیون به عنوان نقطه کانونی انتخاب شده و مبلمان حول آن چیده شده است.

شما می‌توانید با قرار دادن میز جلو مبلی در وسط، تمامی صندلی‌ها را روبرو با آن قرار دهید. این استراتژی برای روزهای سرد زمستانی که شما از شومینه استفاده می‌کنید، فوق‌العاده است. شما باید دکوراسیون خود را به گونه‌‌ای طراحی کنید که نقطه کانونی موجود در فضای اتاق‎تان کاملا به چشم آید و سپس مبلمان‌تان را متناسب با آن بچینید.

شما حتی می‎توانید با تبدیل یکی از دیوارهای اتاق‎تان به دیوار تاکید، از آن به عنوان نقطه کانونی فضای زندگی‌تان استفاده کنید. دیوار تاکید دیواری است که طراحی آن متفاوت‌تر از دیگر دیوارهای اتاق است. این تفاوت می‌تواند به وسیله‌ی رنگ، تکسچر، الگوی متنوع یا هر ایده‎ی دیگر ایجاد شود. پس از آن می‌توانید مبلمان خود را پیرامون این دیوار بچینید.

دکوراسیون منزل عروس
در این دکورسیون یکی از دیوارها با تابلوهایی تزئین و به عنوان نقطه کانونی انتخاب شده و مبلمان حول آن چیده شده است.

در مورد چیدمان مبلمان، اندازه‌ی آپارتمان شما نیز نقش مهمی در فاصله دیوار و مبلمان دارد. در فضاهای کوچک بهتر است که مبلمان را نزدیک به دیوار قرار دهید تا فضای شما بزرگتر بنظر برسد. در مورد فضاهای بزرگ محدودیتی ندارید و می‌توانید مبلمان را در وسط اتاق نیز قرار دهید.

علاوه بر این مبلمان باید به گونه‌ای چیده شود که هر کدام از مبل‌ها دسترسی آسانی به میز عسلی یا میز مرکزی داشته باشند. طراحان داخلی فاصله استاندارد بین مبل و میز جلویی آن را ۱۵ تا ۱۸ اینچ اعلام کرده‌اند. برای تعیین فاصله تلوزیون و مبل نیز بهتر است که اندازه‌ی قطر تلویزیون را در عدد ۲ ضرب کنید. البته اگر سالن پذیرایی شما خیلی بزرگ است می‌توانید آن را به چندین بخش تقسیم کنید و از چندین دست مبل استفاده نمایید.

دکوراسیون منزل عروس
در مورد چیدمان مبلمان، اندازه‌ی آپارتمان شما نیز نقش مهمی در فاصله دیوار و مبلمان دارد.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدرن Andes

۸۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال راحتی Haven

۶۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

نیمکت مبلی Andes

۱۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال پایه دار Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان

قدم سوم: محل قرارگیری میزناهارخوری خود را مشخص کنید.

حالا که محل قرارگیری مبلمان خود را مشخص کردید، باید در مورد محل قرارگیری میزناهارخوری نیز تصمیم بگیرید. از آنجایی که بیشتر آپارتمان‌های امروزی پلان باز هستند، بیشتر خانواده‌ها در مورد چیدمان مبل و میزناهارخوری به مشکل برمی‌خورند چرا که تفکیک فضای نشیمن و ناهارخوری ساده نیست. خوشبختانه‌ راه‌حل‌هایی نیز برای تفکیک دو فضا در آپارتمان‌های پلان باز امروزی وجود دارد. مثلا شما با قراردادن پشت مبل به طرف فضای ناهارخوری می‌توانید این دو فضا را از هم جدا کنید.

چیدمان منزل عروس ایرانی
در این دکوراسیون با قراردادن پشت مبل به طرف فضای ناهارخوری دو فضا از هم جدا شده‌اند.

همینطور شما به راحتی می‌توانید با نورپردازی مناسب، فضای نشیمن را از فضای ناهارخوری جدا کنید. برای فضای نشیمن از لوستر و برای فضای ناهارخوری از نور آویز ساده و مدرن استفاده کنید و دو فضای مجزا تعریف نمایید. یک ایده‌ی دیگر این است که  رنگ موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و دیوار پشت میز ناهارخوری را به این رنگ در بیاورید. ما در مطلبی جداگانه به طور مفصل در مورد راهکارهایی برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی صحبت کرده‌ایم که مطالعه‌ی آن خالی از لطف نیست.

چیدمان منزل عروس ایرانی
در این دکورسیون دو فضا با استفاده از دو فرش از هم جدا شده‌اند.

قدم ۴: جزئیات دکوری را فراموش نکنید.

تا اینجا تقربیا اثاثیه‌ی بزرگ در فضای خانه جای گرفته‌اند اما این به معنی اتمام چیدمان شما نیست. توجه کنید که جزئیات دکوری چاشنی کوراسیون داخلی است و بدون لوازم تزئینی طراحی منزل‌تان بی‌مزه خواهد بود.

دکوراسیون منزل عروسی
در این دکورسیون با استفاده از گل و گیاه گرمی و صمیمت فضا دو چندان شده است.

ناموجود
۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چهار نفره دیوان

۴۰,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Acorn

۴۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Ophelia

۳۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان
  • چند نکته‌ی مهم برای چیدمان منزل که نباید آن‎ها را نادیده بگیرید.

حفظ تعادل فضا از لحاظ بصری ضروری است.

به هنگام چیدمان منزل عروس ایرانی باید توجه کنید که تمامی بخش‌های خانه از لحاظ بصری متعادل باشند. برای مثال رنگ‌های تیره و روشن را در بخش‌های مختلف از خانه به یک اندازه استفاده کنید و به گونه‌ای نباشد که رنگ‌های تیره در یک طرف اتاق و رنگ‌های روشن در طرف دیگر انباشته شوند. اگر در قسمت ناهارخوری خانه از رنگ‌ تیره استفاده کرده‌اید، می‌توانید با کمک کوسن‌هایی از همان رنگ در بخش نشیمن آن را جبران کنید.

این قضیه در مورد الگوها یا اندازه مبلمان نیز صدق می‌کند. همه اثاثیه بزرگ را در یک طرف از خانه و اثاثیه کوچک را در طرف دیگر از خانه انبار نکنید. بیشتر طراحان توصیه می‌کنند که دکوراسیون منزل‌تان را ۴ بخش مجزا تصور کنید و سپس اثاثیه، رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های مختلف را بین آن‌ها تقسیم نمایید تا تعادل فضا حفظ شوید.

فضاهایی جهت رفت و آمد ایجاد کنید.

چیدمان مبلمان شما باید به گونه‌ای باشد که هر فردی بدون سردرگمی بتواند از یک سمت اتاق به سمت دیگر برود.  بین اثاثیه فاصله مناسب را رعایت کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل و برخورد با آن‌ها عبور و مرور کنند. مبلمان شما نباید درب ورودی و ویوی اتاق را مسدود کند.

رنگ‌های روشن انتخاب بهتری برای آپارتمان‌های کوچک هستند.

رنگ‎های روشن و ملایم انتخاب مناسبی برای دیوارهای آپارتمان‌های کوچک است چرا که نور را به خوبی منعکس می‎کنند و از لحاظ بصری این توهم در شخص ایجاد می‌‏شود که دیوارها در فاصله‎ی دورتری از آن‎ها قرار دارند و به این ترتیب فضای اتاق شما بزرگ‎تر از اندازه‏‌ی واقعی آن بنظر می‌‏رسد. اما رنگ‎های تیره نور را جذب می‎کنند و به این ترتیب این تصور ایجاد می‎شود که دیوارها در فاصله‎ی نزدیکی از شما قرار دارند.

قانون ۶۰-۳۰-۱۰ می‌تواند به چیدمان منزل‌تان کمک کند.

قانون ۶۰-۳۰-۱۰ رویکردی بسیار ساده می‎باشد که بیشتر طراحان داخلی برای ایجاد تعادل رنگی در فضا از آن استفاده می‎کنند. همانطور که از نام این قانون نیز کاملا مشخص است، شما باید ۶۰% دکوراسیون منزل خود را به رنگ اصلی‌تان اختصاص دهید. ۳۰% رنگ دکوراسیون شما نیز باید به رنگ ثانویه‎تان اختصاص داده شود و ۱۰% دکوراسیون‌تان به رنگ سوم که با نام رنگ تاکید شناخته می‏‌شود، مربوط است. در مورد این قانون می‌توانید در مطلب “قانون ۶۰-۳۰-۱۰ چیست و چگونه از آن باید در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟” بیشتر بخوانید.

ما در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی را جهت چیدمان منزل عروس ایرانی را به شما معرفی کنیم. اگر هنوز مبلمان منزل‌تان را تکمیل نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید. انواع مبل راحتی و سرویس خواب در فروشگاه موجود است که شما به راحتی می‌توانید مدل مدنظرتان را در بین آن‌ها بیابید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Urban

۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل تک نفره مدل دیوان

۲۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

حالا شما برای ما بنویسید که چه نکته‌ی دیگری برای چیدمان منزل عروسی ایرانی به ذهن‌تان می‌رسد. اگر نظری یا پیشنهادی به ذهن‌تان می‌رسد، خوشحال می‌شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *