۱۳ گیاه مناسب دفتر کار (مقاوم با نگهداری آسان)

گیاه مناسب دفتر کار

این روزها بیشتر مردم زمان زیادی از روز خود را پشت میز کار سپری می‌کنند و میز کار به یکی از همراه‎های همیشگی‌شان تبدیل شده است. تزئین میز کار ضمن ایجاد فضای دوست‌داشتنی و زیبا، می‌تواند بازدهی کار شما را افزایش داده و شما را برای انجام سریع‌تر و بهتر‌ کارهای‌تان تشویق نماید. استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون دفتر کار یکی از پیشنهادات طراحان داخلی می‎باشد. چرا که تحقیقات علمی نشان داده است موجودات زنده مثل گل و گیاه تاثیر بسزایی در افزایش خلاقیت و بهره‌وری افراد دارند. شما می‌توانید با اضافه کردن گیاهان خاص روی میز کارتان انرژی مضاعفی در طول روز دریافت کرده و مفیدتر کار کنید. ما در اینجا ۱۳ گیاه مناسب دفتر کار را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند زینت‌بخش میز کارتان باشند.

ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه کتاب ساده Industrial

۱۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان

قبل از اینکه بخواهیم انواع گیاه مناسب دفتر کار را  معرفی کنیم، به این نکته نیز اشاره کنیم که در فروشگاه اینترنتی چی بچین امکان خرید انواع مبلمان اداری وجود دارد. شما می‌توانید هر مدل میز و مبل اداری را در هر طرح و رنگی از چی بچین سفارش دهید. چنان‌چه مدل موردنظر خود را در میان مبلمان فروشگاه نیافتید، کافیست تصویر مبلمان دلخواه‌تان را برای کارشناسان ما از طریق واتساپ ارسال کنید تا کارشناسان ما امکان ساخت آن را بررسی کنند.

معرفی انواع گیاه مناسب دفتر کار

۱) گیاهان هوازی

شما می‌توانید برای ایجاد یک میز کار رنگی از تراریوم استفاده کنید. بهترین انتخاب برای تراریوم، گیاهان هوازی می‌باشند که نیاز به آبیاری ثابت ندارند و نگهداری آن‌ها آسان است. گیاهان هوازی از تنوع بالایی برخوردار هستند و عموما بیشتر آن‎ها با استفاده از رطوبت هوا زندگی می‎کنند. این گیاهان برای رشد تنها به هوا نیاز دارند و شما نیاز به خاک و آب برای نگهداری آن‎ها ندارید. شما می‎توانید آن‌ها را در انواع ظروف شیشه‌ای یا چوبی نگهداری کنید و با کمک وسایل دکوری تزئین نمایید.

گیاه مناسب دفتر کار
گیاه مناسب دفتر کار: گیاهان هوازی

۳) ساکولنت کوچک

ساکولنت‎ها یکی دیگر از گیاهان مناسب دفاتر کاری هستند که با اندام‎های گوشتی و سفت خود شناخته می‎شوند. آن‌ها به خوبی می‌توانند آب را در برگ‎ها، ساقه و ریشه‎ی خود نگهدارند و جزو گیاهان نسبتا با دوام و همیشه سبز به حساب می‎آیند. این گیاهان نیاز به مراقبت آنچنان ندارند و همین آن را برای میز کار شما مناسب می‌کند. همینطور گیاهان ساکولنت فضای زیادی از میز شما را اشغال نمی‌کنند و برای هر میز کار کوچکی مناسب هستند.

ساکولنت کوچک برای روی میز کار
گیاه مناسب دفتر کار: ساکولنت کوچک

۳) ساکولنت مصنوعی

اگر برای شما امکان نگهداری از گیاهان طبیعی وجود ندارد و نمی‎خواهید زمان یا هزینه‎ای بابت مراقبت از گل و گیاه صرف کنید، می‌توانید برای تزئین میز کار خود از ساکولنت مصنوعی استفاده کنید.

ساکولنت مصنوعی برای دفتر کار
گیاه مناسب دفتر کار: ساکولنت مصنوعی
ناموجود
۲۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۲۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان

۴) بامبو

بامبو با ظاهر منحصربفرد خود، یکی دیگر از گیاهان مناسب دفتر کار است و بسیار از مردم معتقدند نگهداری از آن شانس می‎آورد. بامبو که در زبان فارسی به نی خیزران معروف است، می‌تواند آب را به مدت طولانی نگهداری کند و به خوبی با دمای اتاق سازگاری ‎یابد.

گیاه مناسب دفتر کار
گیاه مناسب دفتر کار: بامبو

۵) پوتوس

یکی دیگر از محبوب‎ترین و پرطرفدارترین گیاهان خانگی و اداری پوتوس می‌باشد که برای میز کار گزینه‌ی عالی است. این گیاه با حداقل نگهداری و مراقبت و نور غیرمستقیم می‎تواند تا مدتها زنده بماند.

پوتوس برای روی میز کار
گیاه مناسب دفتر کار: پوتوس

۶) ارکیده

شما می‌توانید با کمک گل ارکیده رنگ و روح تازه‎ای به میز کارتان دهید و فضای خیره‎کننده و زیبایی را ایجاد نمایید. گل ارکیده در رنگ، اندازه و تنوع بسیار فراوانی وجود دارد و همین باعث شهرت و محبوبیت بالای این گیاه شده است. معمولا این گیاه زود پژمرده شده و خراب می‎شود ولی شما می‌توانید با نگهداری صحیح طول عمر آن را افزایش دهید.

گیاه ارکیده برای میز کار
گیاه مناسب دفتر کار: ارکیده

۷) تنگ ماهی با گیاه طبیعی

یک ایده‎ی جالب برای تزئین روی میز استفاده از تنگ‎ ماهی همراه با گیاه طبیعی می‎باشد. در این تنگ،‎ ماهی باعث رشد گیاه شده و گیاه نیز باعث تصفیه و تمیزی آب می‎شود.

تنگ ماهی با گیاه طبیعی
گیاه مناسب دفتر کار: تنگ ماهی با گیاه طبیعی
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه دکوری فلزی Profile

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز تلویزیون فلزی Profile

۱۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار تخت Mitzi

۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز تحریر شیشه ای Jensen

۱۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان

۸) درخت پول

یکی از گیاهان زینتی بسیار محبوب مربوط به بن‏سای است که در واقع درختی پاکوتاه می‌باشد و طول آن‎ها از ۳۰ تا ۶۰ سانتی‎متر متغیر است. درخت پول که نام علمی آن پاچیرا می‎باشد یکی از انواع درختان بونسای است که اندازه‎ی آن حدود یک فوت می‎باشد. بسیاری از مردم معتقدند که این گیاه از لحاظ مالی می‎تواند برای شما شانس بیاورد. این گیاه زیبا و دوست‌داشتنی دارای دوام و تحمل بالایی است و می‌تواند در تمامی فضاهای داخلی و بیرونی نگهداری شود.

درخت پول مناسب دفترکار
گیاه مناسب دفتر کار: درخت پول

۹) بونسای فیکوس

یکی دیگر از محبوب‎ترین انواع درختان بونسای، فیکوس است که می‎تواند فضای کاری لذت‎بخشی را برای شما ایجاد کند. گفته می‎شود که نگهداری این درخت کوتاه قد آسان است و شما بدون هیچ آشنایی با نحوه نگهداری گل و گیاه نیز می‎توانید از آن‌ مراقبت نمایید.

گیاه مناسب دفتر کار
گیاه مناسب دفتر کار: بونسای فیکوس

۱۰) عنکبوتی

گیاه عنکبوتی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی و اداری محبوب در سراسر جهان می‌باشد. این گیاه سریع رشد می‌کند و مراقبت از آن‌ ساده بوده و نیاز به توجه زیادی ندارد.

عنکبوتی برای دفترکار
گیاه مناسب دفتر کار: عنکبوتی

۱۱) فیلدندرون

فیلدندرون از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی و اداری می‎باشد که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار موجود است. فیلدندرون می‌تواند به عنوان گلدان آویزان در در دکوراسیون شما بکار برده شود. اما با این حال شما می‌توانید با انتخاب گلدان‌های جذاب نیز به طور مستقیم آن را روی میز کارتان قرار دهید و اجازه دهید که برگهای آن از لبه‌های میزکارتان آویزان باشد. نگهداری از این گیاه نیز آسان است و به سرعت رشد می‌کند.

گیاه فیلدندرون برای دفترکار
گیاه مناسب دفتر کار: فیلدندرون
ناموجود
۳۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چهار نفره دیوان

۴۰,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال مدرن Andes

۸۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان

۱۲) لی لی صلح

گیاه لیلی به شما این امکان را می‌دهد که گل‎های واقعی را به فضای موجودتان اضافه کنید و در عین حال فضای دفتر کاری‌تان را تصفیه نمایید.

گیاه لی لی صلح برای دفتر کتر
گیاه مناسب دفتر کار: لی لی صلح

۱۳) آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا نام‎آشناترین گیاه این لیست می‌باشد که با نام صبر زردی نیز شناخته می‎شود. گیاه آلوئه‌ورا همانطور که در عکس نیز مشاهده می‌کنید دارای تنوع بالایی است و نگهداری از آن نیاز به زحمت زیادی ندارد. این گیاه در طب سنتی بسیار مورتوجه قرار گرفته است و دارای فواید زیادی مثل تقویت‌کننده‎ی بدن، التیام زخم و معالجه‎ی آسم و صرع می‎باشد.

گیاه مناسب دفتر کار
گیاه مناسب دفتر کار: آلوئه‌ورا
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال پایه دار Haven

۷۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Haven

۳۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل ال چرم مدل Haven

۷۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چرم راحتی Urban

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ما در اینجا سعی کردیم بهترین گیاه مناسب دفتر کار را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با خلاقیت خودتان ایده‎های جالبی را به کمک این گیاهان برای روی میز کار خود پیاده‎سازی کنید. سعی کنید به طراحی فضای کاری خود اهمیت دهید و محیط جذابی را برای شرایط کاری خود فراهم نمایید. همینطور حتما قبل از خرید هر یک از این گیاهان، سعی کنید که اطلاعات جامعی در مورد نحوه‌‌ی نگهداری آن‌ها بدست آورید تا بعدا دچار مشکل نشوید. شما چه گیاه دیگری را برای محیط کاری می‎شناسید؟ خوشحال می‎شویم هر نظر و پیشنهادی که دارید را در پایین این مطلب برامون بنویسید.

5 دیدگاه برای “۱۳ گیاه مناسب دفتر کار (مقاوم با نگهداری آسان)

  1. seyed گفته:

    سلام
    بسیار عالی بود . برای دکوراسیون اداره از راهنماییهای شما استفاده کردم .
    گلهای پیشنهادی بسیار مورد علاقه پرسنل اداره قرار گرفت .
    بسیار سپاسگذارم

  2. اتاق فرار انیگما گفته:

    کاش چندتا گل ارزون قیمت معرفی میکردید چون من میخوام برای محل کارم گل بخرم ولی نمیدونم گل ها تو این شرایط چقدر دووم دارن میخواستم چندتا گل نسبتا ارزون قیمت برای شروع بیارم که بعدش گل های بزرگ تر بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *