ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ از زبان طراحان داخلی دنیا

دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

بعد از سال سختی که همه‌ی ما آن را با هم تجربه کردیم، هیچ جای تعجبی نیست که ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ به سمت راحتی بیشتر متمایل باشد. در یک سال گذشته اپیدمی ویروس کرونا تقریبا تمامی جنبه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داد و فضای داخلی خانه‌ها نیز از این قضیه مستثنی نبوده است.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی Haven

۳۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدل Industrial

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل دو نفره Catalan

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
۴۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

از آنجایی که بیشتر افراد در سال ۲۰۲۰ بیشترین زمان خود را در خانه سپری کردند، همین موضوع باعث شد که بیشتر بر روی راحتی و آرامش هر چه بیشتر فضای خانه تمرکز کنند. از طرف دیگر سبک زندگی جدید در سال گذشته همه‌ی ما را مجبور کرد تا در چیدمان منزل‌مان تغییراتی را اعمال کنیم. ایجاد دفترکار خانگی کاربردی و راحت، اتاق‌های نشیمن با فضایی برای آموزش کودکان، محل‌های بازی‌ و فضاهای ذخیره‌سازی بیشتر، از جمله تغییراتی بود که اکثر خانواده‌ها با آن‌ها درگیر بودند.

دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ نیز تحت تاثیر همین موضوع قرار گرفته است و بیشتر طراحان داخلی راحتی فضا را مهم‌ترین اصل در طراحی فضاها اعلام کرده‌اند. در یک جمله‌ی کلی می‌توان گفت که ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ بر روی ایجاد خانه‌ای راحت، کاربردی و از همه مهم‌تر بازتابی از سلایق فرد تمرکز کرده است. در ادامه مطلب ما ۱۰ ترند طراحی داخلی که در سال جدید بسیار محبوب هستند را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما باشید.

ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

۱. تونالیته رنگ‌های خنثی گرم

تقریبا از سال ۲۰۰۰ تا به امروز، تونالیته رنگ‌های خنثی سرد مثل سیاه، سفید و خاکستری محبوبیت بالایی در دکوراسیون داخلی داشته‌اند اما زمان آن رسیده است که طیف‌های رنگی خنثیِ گرم در کانون توجهات قرار بگیرند.

در سال ۲۰۲۱ باید بیش از هر زمان دیگری خوش بینانه به زندگی نگاه کنیم و در نتیجه فضاهای کسل‌کننده و دلگیر جایی در دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ ندارند. شرکت رنگ آمریکایی دالاکس (dulux) پیش بینی کرده است که امسال از فضاهایی با رنگ‌های سرد دور خواهیم شد و در همین راستا طیف‌های مختلف رنگ زرد را به عنوان بهترین رنگ برای ایجاد فضایی شاد و پرنشاط اعلام کرده است.

دکوراسیون داخلی 2021
استفاده از تونالیته رنگ‌های خنثی گرم در سال ۲۰۲۱

طیف‌های رنگی مختلفی از رنگ زرد همچون رنگ اخرایی، خردلی، بژ یا زرد پررنگ در دسترس است که شما می‌توانید از آن‌ها در دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ خود کمک بگیرید. موسسه رنگ پنتون نیز در اقدامی غیرمعمول دو رنگ زرد روشن و خاکستری کمرنگ را به عنوان رنگ سال تعیین کرد. انتخاب دو رنگ به عنوان رنگ سال گزینه‌های بیشتری را برای دکوراسیون داخلی امسال در اختیار شما قرار می‌دهد. رنگ خاکستری می‌تواند پس زمینه‌ی خوبی را برای رنگ زرد بسازد و از تنش رنگ زرد در فضا جلوگیری کند.

رنگ سال 2021 در دکوراسیون
رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون: زرد روشن و خاکستری کمرنگ

با اینکه استفاده از رنگ زرد در فضای خانه کمی نامتعارف و حتی کمی ترسناک بنظر می‌رسد اما استفاده صحیح از آن می‌تواند به فضای شما زندگی ببخشد و شادی و نشاط را با خود به همراه آورد.

البته اگر به دنبال تغییرات تازه‌ای در آشپزخانه‌تان هستید، کابینت‌هایی به رنگ سبز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کارشناسان طراحی داخلی پیش‌بینی کرده‌اند که سبز، رنگ محبوب بعدی در آشپزخانه‌ها خواهد بود. از آنجایی که رنگ سبز رنگ نسبتا خنثی است، به راحتی می‌توانید آن را با لوازم آشپزخانه ست کنید.

رنگ دکوراسیون سال 2021
رنگ دکوراسیون سال ۲۰۲۱ برای آشپزخانه‌ها

۲. منحنی‎‌ها و اشکال ارگانیک

در دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ خطوط مستقیم با لبه‌های تیز احساس قدرت و ثبات و پایداری را با خود به همراه داشتند. با ورود به دهه‌ی جدید میلادی و در پی این اپیدمی جهانی، همه‌ی ما به نوعی به دنبال فضای داخلی آرامش‌بخش هستیم.

طراحان داخلی بدین منظور پیشنهاد کرده‌اند که منحنی‌ها را بپذیریم و در همه‌ی بخش‌های فضای داخلی خود از جمله مبلمان یا حتی درهای قوسی شکل نیز آن‌ها را اعمال کنیم.

ترندهای دکوراسیون سال 2021
استفاده از منحنی‌ها در دکوراسیون سال ۲۰۲۱

۳. نوستالژی‌ها

در طول چند سال گذشته علاقه به فضاهای نوستالژی به شدت افزایش یافته است و بنظر می‌رسد که امسال هر چیز نوستالژی جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی دارد. استفاده از کاشی‌هایی با الگوهای قدیمی در فضای آشپزخانه یا حمام، ظروف ظریف و زیبای قدیمی، لوازم جانبی نوستالژی از جمله ایده‌هایی است که به کمک آن می‌توانید این ترند دکوراسیون داخلی را در فضای خود ایجاد کنید.

ترندهای دکوراسیون داخلی 2021
ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

۴. استفاده از حداکثر اشیا اما کنترل شده

با قرنطینه شدن و دورکاری، همه‌ی ما به نوعی بیشترین زمان خود را در خانه سپری می‌کنیم. بجای اینکه از چهاردیواری خانه خسته شویم، بهتر است که به سمت تزئین خانه‌ی خود بپردازیم تا بتوانیم انرژی بیشتری را در فضای خود به جریان درآوریم.

دکوراسیون سال 2021
تزئین دکوراسیون داخلی با حداکثر اشیا

بدین منظور می‌توان از کلکسیونی از عکس‌ها، گلدان‌ها، گیاهان آپارتمانی یا آثار هنری مختلف استفاده کنیم. فقط به این نکته توجه کنید که نباید فضای آشفته‌ای بسازید و همه چیز در فضا باید به صورت مرتب و منظم قرار داده شود.

۵. الهام از طبیعت

ارتباط دوباره با طبیعت، سرعت پایین زندگی، بازگشت به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های ساده‌تر باعث شده است که سبک سنتی لوکس دوباره به فضای خانه‌ها باز گردد. الگو و نقوش گل و گیاه، پارچه‌های طبیعی مثل پشم، کاغذ دیواری و مبلمان عتیقه و ظروف چینی دوباره جایگاه خاصی در دکوراسیون داخلی یافته‌اند.

دکوراسیون داخلی 2021
استفاده از نقوش گل و گیاه

ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه کتاب ساده Industrial

۱۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه فلزی دکوری Profile

۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

آینه و کنسول مدرن Acorn

۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۶. بافت‌های مختلف

یکی دیگر از روش‌های ساده برای اضافه کردن راحتی بیشتر در فضا در سال ۲۰۲۱ لایه‌بندی فضای خانه با بافت‌های طبیعی مختلف است. پارچه‌هایی با الیاف طبیعی همچون مخمل می‌تواند در طراحی دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ به شما کمک زیادی بکند.

دکوراسیون داخلی منزل 2021
استفاده از بافت‌های طبیعی

همینطور طراحان داخلی پیش‌بینی کرده‌اند که مبلمان حصیری در سال ۲۰۲۱ محبوبیت بسیار بالایی خواهد داشت. این بافت طبیعی نه تنها سبک بوده بلکه باعث روشنایی بیشتر در اتاق‌تان نیز خواهد شد. شما می‌توانید بافت حصیری را به کمک صندلی‌های حصیری، سبدهای حصیری یا قطعات دیگر به فضای خود اضافه کنید. همینطور مبلمان حصیری برای هر دو فضای داخلی و بیرونی خانه مناسب بوده و می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱
استفاده از بافت حصیری برای مبلمان و لوازم جانبی

۷. دفترکار خانگی

طبق پیش‌بینی BlueFace تا سال ۲۰۲۵ دورکاری با کار حضوری رقابت تنگاتنگی خواهد داشت. این به این معنی است که داشتن دفترکار در خانه الزامی است. اگر فضای خانه‌ی شما بزرگ است، می‌توانید یکی از اتاق‌های خانه را به دفترکار خود اختصاص دهید. در غیر اینصورت گوشه‌ها و فضاهای خالی اتاق‌های خانه یا زیرپله را به دفترکار خانگی خود تبدیل کنید.

ترند دکوراسیون ۲۰۲۱
ضرورت دفترکار در دکوراسیون داخلی

۸. فضایی برای سرگرمی

ایجاد فضایی برای آشپزی، خیاطی، سرگرمی، بازی، ورزش و فعالیت‌های شخصی دیگر در دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ ضروری است و به عنوان یک اولویت و قدمی در جهت مراقبت از روح و جسم خود شناخته می‌شود. اکثرا افراد در زمان قرنطینه به دنبال سرگرمی‌های جدیدی هستند که بیشتر آن‌ها مربوط به حوزه صنایع دستی می‌باشد. ساخت وسایل خانگی با چوب و چیزهای دورریختنی جزو پرجستجوترین‌های گوگل در سال ۲۰۲۰ بوده است و همین موضوع نشان می‌هد که اختصاص فضاهایی برای چنین کاربردهایی بسیار محبوب شده است.

ترندهای دکوراسیون ۲۰۲۱
ایجاد فضاهای سرگرمی در دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

اختصاص اتاق یا بخشی از فضای خانه به گل و گیاه یکی دیگر از ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ است که کمک می‌کند تا در روزهای قرنطینه جایی برای پناه بردن داشته باشید. بخشی از فضای خود را با هر سبکی که دوست دارید با گل و گیاه پر کنید و از حضور آن‌ها در فضای خود لذت ببرید.

دکوراسیون داخلی 2021
اختصاص اتاق یا بخشی از فضای خانه به گل و گیاه

۹. توجه به فضاهای باز خانه

بنظر می‌رسد که امسال زیباسازی دکوراسیون حیاط خلوت و فضاهای باز بسیار مهم‌تر شمرده شود و استفاده از گودال‌های آتش، آلاچیق‌ها، فضاهای غذاخوری و بسیاری از ایده‌های این چنینی در راس طراحی فضاهای بیرونی خانه‌ها قرار دارد.

ترندهای طراحی داخلی 2021
ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

۱۰. گوشه‌های دنج

و به عنوان مورد آخر: به احتمال بالا تا پایان سال ۲۰۲۱ نیز وضعیت قرنطینه همچنان پابرجا خواهد ماند و بهتر است که خودمان را با این شرایط وفق دهیم. دنج و راحت نگه داشتن فضای خانه مهم‌ترین چیزی است که در دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ باید به آن توجه کنید. مطمئنا راحتی فضای خانه به سلیقه‌ی شما بستگی دارد؛ ممکن است راحتی برای شما در یک مبل مخمل یا یک فرش دستباف خلاصه شود. در هر صورت باید با توجه به راحتی و سلیقه‌ی خودتان دکوراسیون‌تان را بچینید.

دکوراسیون داخلی سال 2021
گوشه‌های دنج در دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱

و اما نتیجه‌گیری نهایی…

در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان بیشترین زمان خود را در خانه سپری خواهیم کرد. همانطور که اشاره کردیم راحتی فضا مهم‌ترین ترند دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ است. این جمله به این معنی است که فضای خود را دنج در عین حال مجلل، آرامش‌بخش در عین حال جسورانه بسازید. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین این امکان را برای شما فراهم کرده است که به صورت آنلاین انواع مدل‌های جدید مبلمان را ببینید و آن‌ها را متناسب با سلیقه و دکوراسیون خود سفارش دهید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Vincent

۳۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Landau

۲۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Fritha

۲۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی اندرسون

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ما همینطور برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. نظرتان در مورد ترندهای دکوراسیون داخلی ۲۰۲۱ چیست؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *