چگونه از مبل قرمز در دکوراسیون‌مان استفاده کنیم؟

دکوراسیون منزل با مبل قرمز

بیشتر ما ایرانی‌ها برای رنگ مبلمان خود همیشه به سمت رنگ‌های خنثی و زمینی مثل قهوه‌ای می‌رویم. البته از نظر طراحان داخلی این کاملا منطقی است زیرا که آن‌ها رنگ‌های آرامش‌بخشی هستند که به خوبی با هر سبک دکوراسیون ایرانی ترکیب می‌شوند. اما اگر بخواهیم کمی از این دکوراسیون همیشگی‌مان دور شویم، مبلمان قرمز می‌تواند انتخاب متفاوت، جسورانه و بسیار قابل توجه‌ای باشد. دکوراسیون منزل با مبل قرمز در هر دو فضای سنتی و معاصر امکان‌‌پذیر است و می‌تواند اتاق پذیرایی به یادماندنی را ایجاد کند. ادامه مطلب را از دست ندهید.

قرمز رنگ جرئت و جسارت، نمادی از عشق و قدرت و از جمله رنگ‌های پرانرژی و پرطرفدار است. واقعیت این است که کمتر کسی از رنگ قرمز برای دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کند و بیشتر طراحان داخلی استفاده از آن را توصیه نمی‌کنند زیرا که ایجاد تعادل و هماهنگی با رنگ قرمز در دکوراسیون سخت است و استفاده‌ی نادرست از آن در طراحی داخلی می‌تواند تاثیرات منفی روانی در فرد داشته باشد. اما خوب، از طرف دیگر ترکیب اصولی رنگ قرمز می‌تواند جذابیت خاصی را در فضای زندگی شما ایجاد کرده و دکوراسیون‌تان را کاملا تغییر دهد.

اگر شما به دنبال تغییر دکوراسیون‌تان هستید، مبل قرمز می‌تواند به شما کمک نماید. با انتخاب رنگ قرمز می‌توانید به راحتی مبل را به نقطه کانونی اتاق‌تان تبدیل کنید. دکوراسیون منزل با مبل قرمز، باید , نبایدهای خود را دارد و ما در اینجا سعی داریم که نکاتی را برای دکوراسیون خانه با این مبل ارائه دهیم.

برای دکوراسیون منزل با مبل قرمز  ابتدا پالت رنگی‌تان را انتخاب کنید

چرخه رنگ یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب پالت رنگی دکوراسیون است. شما برای انتخاب پالت رنگی خود دو گزینه پیش رو خواهید داشت. رنگ‌های مکمل و رنگ‌های مجاور. رنگ‌های مکمل که یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی برای طراحی داخلی می‌باشند، در چرخه رنگی دقیقا مقابل هم قرار می‌گیرند و به نوعی متضاد هم می‌باشند. رنگ‌های مجاور یا مشابه نیز به رنگ‌هایی گفته می‌شود که در چرخه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌‌اند. حال شما می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی خودتان یکی از این روش‌ها را برای دکوراسیون اطراف مبلمان قرمز‌تان استفاده کنید.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

در چرخه رنگی، رنگ قرمز جزو رنگ‌های گرم به شمار می‌آید. رنگ مکمل قرمز شامل طیف‌های مختلف سبز از روشن تا تیره آن می‌باشد. ترکیب قرمز و سبز از نظر بصری فوق‌العاده زیبا و جذاب می‌باشد. سبز رنگ خنثی است و در ترکیب با رنگ پرجنب و جوشی مثل قرمز می‎تواند باعث ایجاد تعادل در فضا شود.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

تونالیته رنگ‌های مجاور قرمز، همگی جزو رنگ‌های گرم و شامل طیف‌های مختلفی از رنگ‌های صورتی، بنفش و خانواده‌ی رنگ قهوه‌ای است. در صورت انتخاب این طرح رنگی بهتر است که از یک رنگ خنثی مثل رنگ عسلی، ماگنولی و یا رنگ قهوه‌ای روشن برای کاهش تاثیر تونالیته‌ رنگ‌های گرم استفاده کنید.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

سبک طراحی داخلی خود را مشخص کنید

شما باید قبل از هر چیزی سبک دکوراسیون داخلی خودتان را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با آن ترکیب درستی از رنگ، الگو، مبلمان و عناصر مختلف را همراه با مبل قرمز در دکورتان بکار ببرید. ما قبلا مطلبی را پیرامون قوانین دکوراسیون داخلی منزل ارائه داده‌ایم که می‌تواند به شما در طراحی یکپارچه کمک کند. اما در مورد مبل قرمز و تاثیر زیادی که در طراحی دکوراسیون داخلی‌ دارد، نیاز به دقت و تمرکز بیشتری است. شما باید بتوانید تعادلی را بین رنگ قرمز مبل و سایر المان‌های دکوراسیون‌تان برقرار کنید. ما در اینجا به بررسی دو سبک معاصر و سنتی با مبل قرمز می‌پردازیم.

سبک معاصر

بی‌ هیچ‌ تردیدی می‌توان گفت که مبل قرمز برای دکوراسیون خانه‌های مدرن انتخاب ایده‌آلی است. این رنگ در ترکیب‌ با رنگ‌های خنثی، ظاهر بسیار شیک و خیره‌کننده‌ای را به وجود می‎آورد. بیشتر طراحان داخلی پیشنهاد می‌کنند که در دکوراسیون منزل با مبل قرمز بهتر است که برای سطوح بزرگی مثل دیوارها، پرده‌ها، کفپوش و مبلمان از رنگ‌های سفید، سیاه و سفید یا خاکستری استفاده کنید.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

ممکن است فکر کنید که چون رنگ قرمز را برای مبلمان‌تان استفاده کرده‌اید، بهتر است که دیگر برای بقیه دکوراسیون اتاق، رنگ قرمز را بکار نبرید. نه، اینگونه نیست. حتما سعی کنید برای تاکید روی مبل‌تان، از رنگ قرمز در ابعاد کوچکی استفاده کنید. با انتخاب رنگ قرمز برای لوازم تزئینی مثل قاب‌های عکس، گلهای تزئینی و میز کنار مبلی می‌توانید پالت رنگی دکوراسیون‌تان را تکمیل کنید.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

ترکیب قرمز و مشکی ایده‌ی بسیار محبوبی برای خانه‌هایی با سبک معاصر است. قرمز و مشکی دو رنگ متضاد بسیار جذابی هستند و می‌توانند ظاهر بسیار جسورانه‌‌، شیک و متفاوتی را به دکوراسیون شما بدهند. حتما در کنار این دو رنگ از کمی رنگ سفید و خاکستری کمرنگ برای روشن کردن فضای زندگی‌تان استفاده کنید.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

سبک سنتی

اگر فضای زندگی شما با سبک سنتی تزئین شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تاکید بیشتر روی رنگ قرمز یک فرش ایرانی با تونالیته رنگی قرمز را در اتاق نشیمن‌تان پهن کنید. این فرش ضمن حفظ ظاهر سنتی سبک‌تان، به خوبی با مبل‌تان ترکیب شده و پس‌زمینه‌ی خوبی را برای آن می‌سازد. سعی کنید اندازه‌ی بزرگی از فرش را انتخاب کنید، به طوری که محل نشیمن شما را به خوبی بپوشاند.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

برای تکمیل چیدمان مبلمان‌تان، بهتر است که یک جفت صندلی در سبک مشابه یا کاملا متفاوت از سبک مبل‌تان را به فضای نشیمن‌تان اضافه کنید. رنگ و الگوی پارچه مبلی صندلی را با الهام از نقش و نگار فرش انتخاب کنید ولی باید رنگ غالب آن قرمز نباشد، بلکه فقط هاله‌ای از رنگ قرمز را داشته باشد تا باعث متمایز شدن فضا شود. برای پرده‌‌ها و کوسن مبل از همان طرح و رنگ صندلی استفاده کنید تا بتوانید عناصر مختلف را با هم مطابقت داده و انسجام و هماهنگی خاصی را بین تمامی اجزای دکوراسیون اتاق ایجاد نمایید.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

با اینکه رنگ دیوار یکی از مهم‌ترین مراحل دکوراسیون اتاق است ولی پیشنهاد می‌کنیم که انتخاب رنگ آن را برای آخر نگهدارید. برای رنگ دیوارها از رنگ‌های خنثی مثل بژ، عاجی یا طیف‌های رنگی قهوه‌ای استفاده کنید. این‌ها بهترین ترکیب رنگی با مبل قرمز برای سبک دکوراسیون‌ سنتی است.

دکوراسیون منزل با مبل قرمز
دکوراسیون منزل با مبل قرمز

انتخاب مبل قرمز به طور کلی به دیزاین فضای خانه بستگی دارد. رنگ‌هایی با طول موج‌های بالا مثل قرمز در دکوراسیون باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما اینجا سعی کردیم تا هر آنچه می‌تواند در دکوراسیون با مبل قرمز بکارتان بیاید را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم که با الهام از عکس‌های این مطلب بتوانید دکوراسیونی زیبا با مبل قرمز ایجاد نمایید. اگر شما نیز نظری یا پیشنهادی در مورد مبل قرمز و نحوه استفاده از آن در دکوراسیون خانه دارید، می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *