رنگ دیوار اتاق خواب: مناسب‌ترین رنگ‌ها کدامند؟

رنگ دیوار اتاق خواب

مطمئنا مهم‎ترین کاربرد اتاق خواب و هدف اصلی آن ایجاد فضایی آرام برای استراحت و خواب شما است. بسیاری از افراد معتقدند که اتاق خواب فضای شخصی در خانه است و می‌توانید هر تونالیته رنگی که دوست دارید را در آن بکار ببرید. اما اگر از لحاظ علمی بخواهیم این موضوع را تحلیل کنیم، قاطعانه می‌توان گفت که نه، اینگونه نیست و شما نمی‌توانید اتاق خواب را به هر رنگ و الگویی که دوست دارید، درآورید. به طور کلی زمانی که صحبت از انتخاب پالت رنگی اتاق خواب می‌شود، چند نکته وجود دارد که شما باید آن‌ها را به ذهن‌تان بسپارید. اتاق خواب محلی برای استراحت و خواب شما است و بهترین رنگ دیوار اتاق خواب برای آن، مطمئنا رنگ‌های سرد است.

اما خوب، اگر اگر شما شیفته و دیوانه رنگ‌های گرم هستید و مطمئن هستید که این رنگ‌ها حال‌تان را خوب می‌کند و با آن‌ها احساس راحتی و آسایش می‌کنید، می‌توانید از این تونالیته رنگ‌ها نیز استفاده کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Grid

۲۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Acorn

۴۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

تخت خواب مدل Ophelia

۳۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان

قبل از اینکه بخواهیم در مورد رنگ دیوار اتاق خواب صحبت کنیم، به این نکته اشاره کنیم که امکان خرید انواع مبلمان در فروشگاه آنلاین چی بچین فراهم شده است. شما عزیزان می‌توانید انواع مبل راحتی، میز و صندلی ناهارخوری، انواع میز جلو مبلی و هزاران مبلمان موردنیاز منزل‌تان را در سبک و اندازه‌ای متناسب با منزل‌تان از این فروشگاه سفارش دهید.

رنگ دیوار اتاق خواب

رنگ‌های سرد

اکر به دنبال خوابی آرام و لذت‎بخش هستید، باید به انتخاب رنگ‌های اتاق خواب دقت کنید و به جای رنگ‌های تند و روشن به سمت رنگ‌های آرامش‌بخشی مانند آبی روشن، تونالیته رنگ‌های زمینی یا رنگ‌های مات و ملایم بروید. اتاق خواب شما باید بتواند حس آرامش و راحتی را به شما القا نماید.

رنگ‌ های سرد
انتخاب رنگ‌‌های سرد برای رنگ دیوار اتاق خواب

جای تعجب نیست که طراحان داخلی معمولا سایه‌های آبی را برای اتاق خواب پیشنهاد می‌کنند. طی مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، نشان داد، افرادی که اتاق خواب‌شان به رنگ آبی است، معمولا بیشترین خواب را در طول شب دارند. آبی رنگ آسمان و اقیانوس‌ها است و حس آرامش و خونسردی را به فرد انتقال می‌دهد و به خواب بهتر کمک زیادی می‌کند.

رنگ دیوار اتاق خواب
انتخاب رنگ‌‌های سرد برای رنگ دیوار اتاق خواب

در حالی که رنگ آبی، ستاره این لیست است، اما این رنگ برای همه به خوبی کار نمی‌کند. واقعیت این است که هر شخصی مجذوب یک پالت رنگی خاص می‌شود. به اعتقاد روانشناسان و متخصصان این حوزه، طیف‌های ملایمی از رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و مرجانی می‌توانند خواب را بهبود ببخشند.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Andes

۳۹,۶۰۰,۰۰۰ تومان

رنگ‌های خنثی

رنگ‌های خنثی همیشه انتخاب امنی برای هر نوع فضایی می‌باشند. بژ، رنگ عاجی، خاکستری، خاکستری مایل به قهوه‌ای، سفید و سیاه می‌توانند بهترین پس زمینه برای اتاق خواب‌تان باشند. خاکستری مایل به قهوه‌ای یا خاکستری ملایم و تونالیته رنگ‌های کرمی، بعد از آبی بهترین‌ها رنگ‌ها برای رنگ دیوار اتاق خواب هستند. همینطور تونالیته رنگ‌های زمینی نیز می‌توانند انتخاب خوبی برای رنگ اتاق خواب باشند. این رنگ‌ها با هر رنگ و دکوراسیونی می‌توانند ترکیب شوند و شما از این جهت هیچ نگرانی نخواهید داشت.

رنگ‌های خنثی
انتخاب رنگ‌‌های خنثی برای رنگ دیوار اتاق خواب

شما می‌توانید با ملافه و لوازم جانبی دیگر، رنگ‌های متفاوتی را به اتاق‌تان اضافه کنید. بعضی از افراد معتقدند که رنگ‌های خنثی خسته‌کننده هستند اما شما می‎توانید با آثار هنری، قالیچه‌های رنگی و لوازم تزئینی رنگ و روح تازه‌ای به اتاق‌تان بدهید. ابتدا در مورد نوع رنگ غالب بر اتاق تصمیم بگیرید و سپس رنگ‌های متناسب با آن را انتخاب کنید.

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی برای اتاق خواب عالی هستند. آن‌ها بسیار ملایم، لطیف، آرامش‌بخش و متین هستند و می‌توانند به یک خواب آرام کمک کنند. در مورد استفاده از رنگ‌های آبی ملایم، بنفش کمرنگ، سبز، زرد و صورتی برای دیوار اتاق‌ خواب‌تان فکر کنید.

رنگ‌های پاستلی

رنگ‎های گرم

عموما رنگ‌های قرمز، صورتی، زرد، طلایی و نارنجی را با نام رنگ‌های گرم می‌شناسند. بسیاری از طراحان داخلی معتقدند که استفاده از رنگ‌های قوی و روشن در اتاق خواب درست نیست و شما باید از بکار بردن رنگ‌های قوی در اتاق خواب اجتناب کنید. چرا که این رنگ‌ها از لحاظ بصری مقدار انرژی شما را در اتاق افزایش داده و آرامش بخش نیستند. تونالیته رنگ‌های پرانرژی و جسورانه نقطه مقابل خواب هستند و آسایش شما را سلب می‌کنند. معمولا افراد در این محیط‌ها احساسات‌شان برانگیخته شده و شور و هیجان‌شان افزایش می‌یابد. به همین دلیل غالبا رنگ‌های گرم انتخاب خوبی برای اتاق‌های خواب نیستند.

انتخاب رنگهای گرم
انتخاب رنگهای گرم برای رنگ دیوار اتاق خواب

با همه‌ی این اوصاف باز حق انتخاب با شما است و شما باید فضای شخصی و راحتی را برای‌ خودتان ایجاد نمایید. اتاق خواب فضای شخصی است و تنها شما می‎توانید در مورد آن تصمیم بگیرید. اگر شما فردی هستید که دوست دارید با رنگ‌های روشن و گرم محصور شوید و اینگونه احساس بهتری به شما دست می‌دهد، با آن مبارزه نکنید. اگر شما عاشق طراحی‌های درخشان و بولد هستید، سبز پررنگ می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی برای شما باشد.

اتاق خواب بچه‌ها

در حالی که اختلالات خواب بیشتر در بزرگسالان دیده شده است، اما خوب این دلیل نمی‌شود که بی‌خوابی در کودکان رخ ندهد. اکثر والدین و بچه‌ها همیشه اتاق‌ خواب‌هایی سرگرم‌کننده و جذاب با الگو و رنگ‎های شاد را برای اتاق کودکان انتخاب می‌کنند. شکی نیست که این مدل اتاق‌ها برای بچه‌ها شگفت‌انگیز است اما به یاد داشته باشید که چنین طراحی‌هایی مهیج هستند و مانع خواب عمیق کودکان می‌شوند. اگر به دنبال رنگ‌های قوی و روشن برای اتاق خواب کودک‌تان هستید، بهتر است که حداقل از رنگ‎های مات آن‌ها استفاده کنید.

رنگ دیوار اتاق خواب
رنگ دیوار اتاق بچه ها
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی مدل Haven

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل چرم راحتی Urban

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Eddy

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان

نکات بیشتر در مورد انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب

شما می‌توانید با کمک مجلات دکوراسیون و با کمی گشت و گذار در سایت‌های مختلف، طراحی‌های مختلفی از اتاق‌های خواب را پیدا کنید. ببینید کدامیک از آن‌ها برای شما جذاب‌تر است. حتما در مورد مبلمان و لوازم جانبی موجود در اتاق‌تان فکر کنید. چه رنگی آن‌ها را تکمیل می‌کند؟

  • به اندازه اتاق خواب و جوی که دوست دارید بر اتاق حاکم باشد، فکر کنید. به طور کلی رنگ‌های روشن فضای شما را بزرگتر می‌سازند و در حالی که رنگ‌‌های تیره و گرم‌تر فضا را کمی کوچک ولی مطمئنا دنج و راحت می‌سازند.
  • آیا در فضای اتاق‌تان نور طبیعی به مقدار زیادی وجود دارد؟ نور طبیعی فضای شما را بزرگتر نشان می‌دهد و بهتر است به هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ‌ها این موضوع را مدنظر قرار دهید. یک اتاق کوچک با نور زیاد نسبت به اتاق بدون نور بزرگ‌تر بنظر می‌رسد.
  • اگر شغل‌تان به گونه‌ای است که شیف شب نیز دارد، پیشنهاد می‌کنیم که دیوار اتاق خواب تان را به رنگ‌های سرد و آرامش‌بخش درآورید و برای رنگ سقف به جای سفید از تونالیته رنگ‌های تیره استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا در طول روز خواب راحت‌تری داشته باشید.

ما در این مطلب از مجله چی بچین مناسب‌ترین گزینه‌های رنگ دیوار اتاق خواب را با شما بررسی کردیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید. اگر به دنبال خرید مبلمان برای فضای خانه‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه آنلاین مبلمان چی بچین بزنید. انواع مبل در طراحی‌های متنوع موجود است که می‌تواند مکمل دکوراسیون شما باشد. البته امکان سفارش هر مدل مبل نیز وجود دارد و کافیست شما عکس مبل موردنظرتان را از طریق واتس‌آپ برای کارشناسان ما بفرستید.

ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار تخت Mitzi

۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۱۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز چوبی کنار مبلی Retro

۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

ما در بالا سعی کردیم که مفیدترین و بدردبخورترین نکات برای دیزاین خانه ایرانی را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز در این باره نظری یا پیشنهادی دارید، می‌توانید آن‌ها را با در میان بگذارید.

2 دیدگاه برای “رنگ دیوار اتاق خواب: مناسب‌ترین رنگ‌ها کدامند؟

  1. فروش فوری سیم کارت گفته:

    پیشنهاداتتون عالی بودن رنگ های پاستیلی توی اتاق خواب خیلی قشنگن یه رنگ ملایمی توو اتاق جریان داره که از اون بی روحیم دراورده اتاق رو که واقعا زیبا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *