اینفوگرافیک: طراحی داخلی خانه و بایدها و نبایدهای آن

طراحی داخلی

طراحی داخلی خانه همیشه یکی از دغدغه‌های خانم‌ها است. اینکه چطور وسایل خود را چیدمان کنند و چطور رنگ‌ها را با هم ست کنند. اما خیلی هم کار سختی نیست و فقط کافی است برخی نکات ریز و ساده را در این باره رعایت کنید. خب بگذارید به شما بگویم چطور چیدمان خانه، کاری لذت بخش‌تر از همیشه شود.

اولین نکته در مورد رنگ‌ها است، به یاد داشته باشید که در انتخاب رنگ‌ها به شدت باید محتاط باشید، جایی که شما زندگی می‌کنید محیط امن شماست و شما در طول روز همیشه در این محیط روز و شب خود را سپری می‌کنید، پس از رنگ‌ها را در تعادل استفاده کنید، نه خیلی جیغ نه خیلی بی روح. سعی کنید برای ایجاد هارمونی بین وسایل خود از ترکیبات رنگی آرام بخش استفاده کنید که همین احساس را در محیط ایجاد کنند. همچنین به یاد داشته باشید که طراحی داخلی خانه هم یک هنر است و هم علم. تعادل را در بین اجزا و اثاثیه منزل خود رعایت کنید. تعادل یعنی چه؟

یعنی اینکه باید بین وسایل منزل شما ارتباطی برقرار باشد نه اینکه هیچ ربطی به هم نداشته باشند. کار سختی نیست نگران نباشید! برای مثال می‌توانید از کوسن‌های طرح‌دار زیبا برای برهم زدن رنگ‌های خنثی و یکنواختی آن‌ها استفاده کنید. کوسن‌های رنگی و طرح‌دار همیشه غوغا می‌کنند. یک نکته دیگر، ریتم را رعایت کنید. این ریتم با ریتم موسیقی کمی متفاوت است. منظورم این است با استفاده از اشکال هندسی، طرح‌ها و رنگ‌ها زیبایی بصری ایجاد کنید البته خیلی افراط نکنید زیرا ذهن شما ممکن است از دیدن این صحنه تکراری خسته شود. یک کار دیگر هم می‌توانید بکنید، روکش مبلمان خود را با صندلی‌های تکی خود ست کنید. ست کردن منظور از نظر رنگی است جنس روکش‌ها می‌توانند متفاوت باشند. حتما می‌دانید که منزل شما دارای روح است و این روح را شما با طراحی داخلی خانه مناسب زیبا می‌کنید.

کار جالب دیگری که این روزها خیلی همه‌گیر شده است تاکید بر روی یک شی خاص است. عموما به این شی نقطه‌ی عطف یا نقطه‌ی مرکزی گفته می‌شود. این شی می‌تواند یک تابلو و اثر هنری نسبتا بزرگ باشد که در آن از رنگ اثاثیه شما هم وجود دارد و همین یکسان بودن رنگ باز ارتباطی ظریف را بین اجزا برقرار می‌کند. نکته‌ی مهم دیگری که باید حتما گوشه ذهن خود به خاطر بسپارید اندازه و مقیاس وسایل شماست. همیشه دقت کنید که وسیله‌ای که می‌خرید قرار است در چه محیطی قرار بگیرد. علاوه بر زیبایی ظاهری، اندازه و تناسب هم از نکاتی هستند که باید در هنگام خرید وسایل منزل حتما مد نظر داشته باشید.

اینطور نباشد که یک دست راحتی شیک و بزرگ را برای اتاقی کوچک تهیه کنید این موضوع هم محیط شما را دست و پا گیر می‌کند و هم زیبایی اثاثیه شما را کور خواهد کرد و هزینه شما هم هیچ می‌شود.خانه شما بازتابی از شخصیت و درون شما دارد، همچنین شما در آن زندگی می‌کنید پس در طراحی داخلی آن خلاق باشید و همچنین بایدها و نبایدها را رعایت کنید تا محیطی گرم و دلچسب برای خود و خانواده آماده کنید.

طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی

طراحی داخلی خانه
طراحی داخلی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *