در فنگ‎شویی از چه رنگ‎هایی برای دکوراسیون خانه استفاده می‎شود؟

فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی یک نظام قانونی برای چیدمان آیتم‌ها میباشد که باعث میشود حداکثر انرژی مثبت در فضا جریان یابد. اگرچه فنگ شویی مربوط به صدها و حتی شاید هزاران سال پیش می‌باشد اما آن در سال‌های اخیر به متدولوژی بسیار محبوبی برای طراحی داخلی در تمام دنیا تبدیل شده است. استفاده از رنگها در فضای خانه و دکوراسیون می‌تواند تاثیر مستقیمی روی انرژی اتاق شما داشته باشد. فنگ شویی رنگها در خانه می‌تواند به شما در این امر کمک زیادی بکند. شما باید رنگ‌های فنگ شویی را با احتیاط انتخاب و از آنها در دکورتان استفاده کنید. ما قبلا مطلبی را در مورد فنگ شویی در دکوراسیون منتشر کرده‌ایم که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر آن را مطالعه نمایید.

ما در اینجا در مورد رنگ‌های اصلی و اینکه از نظر فنگ شویی به چه معنی هستند، بحث می‌کنیم. همینطور ما سعی می‌کنیم نمونه‌هایی از نحوه‌ی استفاده از هر یک از این رنگ‎ها در دکوراسیون خانه را به شما نشان دهیم.

فنگ شویی رنگ قرمز

در علم فنگ شویی رنگ قرمز نشان دهنده‎ی احساسات رمانتیک، عشق، رشادت و دلیری و اشتیاق و علاقه‎ی شدید است. قرمز رنگ قوی بوده و نمادی از عنصر آتش می‌باشد و می‌تواند انرژی زندگی شما را تقویت نماید. با اینکه قرمز رنگ اکتیو و پرانرژی می‌باشد اما استفاده‌ی بیش از حد از آن می‌تواند آزاردهنده باشد. از نظر علم پزشکی نیز رنگ قرمز با افزایش فشار خون کاملا مرتبط می‌باشد. در فرهنگ چینی رنگ قرمز رنگ خوشبختی و شانس است، هندی‌ها از قرمز در مراسم ازدواج استفاده می‌کنند و در اروپا نیز قرمز رنگ عشق، شور و اشتیاق می‌باشد.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

شما می‌توانید از رنگ قرمز در فضاهای مختلف خانه مخصوصا در جلوی درب، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری استفاده کنید زیرا که این رنگ می‌تواند انرژی شما را بالا برده و اشتهای شما را افزایش دهد.

فنگ شویی رنگ صورتی

رنگ صورتی در فنگ شویی نشان دهنده‎ی عشق اما نوع شیرین‌تر و ملایم‎تر آن می‌باشد. از لحاظ فنگ شویی نیز این رنگ زیبایی و لظافت خاصی داشته و می‌تواند تاثیر آرامش‌بخشی در فرد بگذارد. این رنگ به خوبی می‌تواند در هر فضایی بکار برده شود و انرژی ملایم و خوشایندی را به فضا منتقل نماید.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ نارنجی

نارنجی که بخش از خانواده‎ی عنصر آتش است، گزینه‎ی دیگری می‌باشد که شما به کمک آن می‌توانید انرژی و جنب‌وجوش را به خانه‌تان بیاورید. محبوبیت و جذابیت رنگ نارنجی جهانی است و به آب و هوا یا فصل خاصی وابسته نیست. شما می‌توانید در تابستان اوقاتی مفرح و در زمستان فضایی گرم و دنج را با کمک آن ایجاد کنید.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

همینطور این رنگ می‌تواند به شما در تقویت روابط اجتماعی و گفتگوهایتان کمک کند و به همین خاطر رنگ ایده‌آلی برای اتاق‌هایی مثل اتاق خانواده و اتاق ناهارخوری می‌باشد.

حنایی روشن

حنایی روشن رنگ بسیار محبوب در فنگ شویی می‌باشد که به خوبی بین دو عنصر زمین و آتش تعادل ایجاد می‌کند. این رنگ ترکیب هماهنگی از زرد-نارنجی و نارنجی-قرمز بوده و می‌تواند پس‌زمینه‎ی خوبی برای دکوراسیون شما باشد. حنایی روشن مانند نارنجی می‌تواند فضای خوبی را برای گپ‌وگفتگو فراهم کرده و به برقراری ارتباطاتتان کمک کند.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

رنگ حنایی روشن می‌تواند در تمامی فضاهای عمومی مثل اتاق نشیمن یا فضاهای خصوصی مثل اتاق خواب بکار رود.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ زرد

از نظر علم فنگ شویی زرد رنگ خوشحالی و امیدواری است. زرد بسته به تونالیته رنگی خود مربوط به یکی از عناصر زمین یا آتش می‌باشد. این رنگ می‌تواند فضای گرم، دنج و پذیرایی را در اتاق نشیمن یا آشپزخانه‌تان بسازد.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ سبز

سبز در فنگ شویی نمادی از زندگی، سلامت و رشد می‌باشد. سبز بخشی از نماد عنصر چوب بوده و در سراسر دنیا یافت می‎شود. این رنگ تغییر مثبتی در دکوراسیون هر خانه ایجاد می‌کند و انرژی و حیات دوباره به زندگی می‌دهد. به هنگام استفاده از سبز سعی کنید از طیف‌های رنگی مختلف آن استفاده کنید تا بتوانید تعادل در فضای خود ایجاد نمایید.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ فیروزه‌ای

فیروزه‌ای ترکیب زیبایی از دو رنگ سبز و آبی می‌باشد و به این ترتیب دارای ویژگی‌های هر دو عنصر چوب و آب می‌باشد. فیروزه‌ای حس آرامش خود را از رنگ آبی و حس تحرک و زندگی را از رنگ سبز می‌گیرد. این رنگ برای تمامی فضاهای خانگی مثل اتاق نشیمن یا دفتر کار عالی است.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ آبی

آبی رنگ صلح، آرامش و خونسردی می‌باشد. این رنگ نمادی از عنصر آب بوده و پتانسیل این را دارد که به عنوان رنگ غالب اتاق‌های نشیمن و پذیرایی بکار رود. این رنگ بسیار آرامش بخش بوده و ضربان قلب شما را کاهش می‌دهد. رنگ آبی برای مدیتیشن، خلاقیت و تفکر عالی است.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ بنفش

بنفش رنگی بسیار باشکوه، رمزآلود و فریبنده می‌باشد که می‌تواند فضای اشرافی و نفیسی را برای شما به ارمغان آورد. بنفش از خانواده عنصر آتش می‌باشد، هر چند که برخی از تونالیته‌های رنگی آن را می‌توان به عنصر زمین نسبت داد. معمولا این رنگ در فضاهای فنگ‌شویی به ندرت استفاده می‎شود و تنها در اتاق مدیتیشن شما می‌توانید آزادانه از رنگ بنفش استفاده کنید.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

با توجه به اینکه این رنگ از لحاظ بصری بسیار قوی می‎باشد، بهتر است که از این رنگ در جزئیات بسیار کم و برای تزئینات خانه استفاده کنید. برای مثال کوسن‎ها، والان پرده‌ها یا آثار هنری کوچک می‌توانند انتخاب‎های خوبی برای رنگ بنفش باشند.

فنگ شویی رنگ سفید

سفید از نظر فنگ شویی رنگ پاکی، طراوت و آغازی دوباره است. آن نمادی از عنصر فلز بوده و می‌تواند فضای مدرنی را برای شما رقم بزند. در سالهای اخیر فضاهای سفید رنگ به شدت محبوب شده‌اند اما از نظر علم فنگ شویی این رنگ انتخاب مناسبی برای هر اتاق خانه نمی‌باشد.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ خاکستری

خاکستری که ترکیبی از رنگ سفید و مشکی می‎باشد، قسمتی از عنصر فلز می‌باشد. این رنگ جایگزین بسیار مناسبی برای رنگهای سنتی سفید و مشکی بوده و جایگاه ویژه‌ای در خانه‎های معاصر امروزی دارد. خاکستری بسته به تونالیته رنگی خود هم می‌تواند هم جزو رنگهای گرم و هم سرد دسته‌بندی شود. رنگ خاکستری به دلیل سازگاری بالای خود رنگ محبوبی در فنگ شویی به حساب می‌آید.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگ قهو‌‌ه‌ای

در علم فنگ شویی، قهوه‌ای نشان‌دهنده‌ی ثبات، قدرت و نیروهای زمینی است. این رنگ نمادی از عنصر چوب بوده و با اینکه در چند سال اخیر توسط رنگ خاکستری جایگزین شده است، اما این قابلیت را دارد که دوباره به دکوراسیون خانه‌ها راه پیدا کند.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

فنگ شویی رنگها در خانه: رنگ مشکی

مشکی نمادی از عنصر آب بوده و دلیل آن این است که آب در اعماق زیاد به رنگ مشکی بنظر می‎رسد. این رنگ می‌تواند عمق و قدرت را به هر فضایی اضافه کند. رنگ مشکی برای ورودی خانه، آشپزخانه و اتاق خواب مناسب می‌باشد اما توصیه می‎شود که به عنوان رنگ سقف از آن استفاده نکنید.

فنگ شویی رنگها در خانه
فنگ شویی رنگها در خانه

همانطور که خودتان نیز بهتر میدانید انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد میگذارند، اطلاعات دقیق کسب کنید. دکوراسیون با رنگ های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگهایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب میشوند. دکوراسیون منزل با رنگ‌های فنگ‎شویی می‌تواند انرژی مثبت را به خانه‎ی شما آورد. ما در اینجا سعی کردیم شما را با انواع رنگ‌های فنگ شویی آشنا کنیم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید طیف رنگی موردعلاقه‌تان را انتخاب و دکوراسیونی زیبایی را برای خودتان ایجاد نمایید.

همینطور ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفتهایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این رنگها را می‌پسندید؟ چه رنگ دیگری را در علم فنگ شویی می‌شناسید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان میرسد، خوشحال میشویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *