مبل سلطنتی مصری، مدلی به باشکوهی اهرام ثلاثه

مبل مدل مصری

تقریبا همه‌ی ما به هنگام شنیدن نام کشور مصر، یاد عظمت پادشاهی و فرمانروایی فرعون‌ها، تمدن قدرتمند و غنی، اهرام بزرگ و باشکوه و بسیاری از آثار عجیب و تاریخی آن می‌افتیم. این شکوه و عظمت فقط به معماری و آثار تاریخی مصر باستان محدود نشده است و در طراحی دکوراسیون داخلی نیز کاملا مشهود است. بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند که سبک طراحی داخلی مصری جزو اولین سبک‌های دکوراسیون دنیا می‌باشد و سایر سبک‎های اروپایی از این سبک طراحی الهام گرفته‌اند. مبل مدل مصری نمونه‌ی بارزی از این سبک طراحی منحصربفرد است که به خوبی یادآور این بزرگی و شکوه می‌باشد.

همانطور که می‌دانید مصری‌ها علاقه‌ی وافری به جواهرات زینتی، اشیای قیمتی و عتیقه داشته‌اند و همین باعث شده است که آن‌ها به تزئین دکوراسیون و وسایل محیط دوربرشان اهمیت بالایی دهند. سازندگان مبلمان استیل مصری دقیقا با الهام از این سبک طراحی به دنبال ظاهر رویایی و چشم‌نوازی هستند که بتوانند هر بیننده‌ای را به خود جذب کنند. تقریبا همه‌ی ما ایرانی‌ها با مبل سلطنتی آشنایی داریم و احتمالا یکدست از آن در خانه‌هایمان موجود است. اولین مبلمان سلطنتی در دوران قاجار و با الهام از سبک مبلمان کلاسیک ساخته و به دربار پادشاهان قاجار و پهلوی راه پیدا کرد. کم کم استفاده از مبلمان در دکوراسیون هر خانه‌ای رواج پیدا کرد و در ۲۰-۳۰ سال گذشته به عنوان محبوب‎ترین گزینه‎ی دکوراسیون ایرانی مطرح بوده است.

همین محبوبیت مبلمان سلطنتی باعث شد که انواع مدل و سبک‌های مختلفی از آن طراحی و وارد بازار شود. مبل سلطنتی مدل یاقوت، مبل استیل ایتالیایی، مبل کلاسیک فرانسوی، مبلمان کلاسیک و مبل مدل مصری از بهترین و شناخته‎ترین مدل‌های مبلمان سلطنتی می‎باشند. با اینکه تمامی این مدل‎ها کاملا شبیه به هم هستند و گاها تشخیص آن‌ها از هم غیرممکن است، اما تفاوت در یکسری جزئیات باعث نامگذاری‎های متنوعی برای آن‎ها شده است. ما در ادامه‎ی مطلب به بررسی ویژگی‌های اصلی مبل استیل مصری که باعث تمایز آن با سایر سبک‌های مبل سلطنتی شده است، می‌پردازیم تا شما بتوانید اطلاعات کاملی را در این زمینه بدست آورید.

طراحی پیچیده مبل مدل مصری

مهم‌ترین ویژگی‌ مبلمان استیل مصری که آن را از بقیه‌ی مدل‌ها متمایز می‌کند، طراحی‌های پیچیده و منبت‌کاری بیشتر روی چوب آن می‌باشد. معمولا این طراحی‌ها بسیار پرزحمت، ظریف و تو در تو می‌باشند که روی تاج، دسته‌ها و پایه‌های مبل اعمال می‌شود. این منبت‌کاری‌ها در بیشتر مواقع توسط دست انجام می‎شوند که ظاهر بی‌نظیر و جالبی را به مبل می‌دهند. از جزئیات دیگر طراحی مبل استیل مصری می‌توان به زوایای گرد و قوس‌دار همراه با تقارن و هماهنگی هندسی آن اشاره کرد که باعث زیبایی چندین برابری این سبک مبلمان می‎شود.

مبل مدل مصری
مبل استیل مدل مصری

همینطور گاها در این طراحی تکیه‌گاه و دسته‎های مبل را به شکل پنجه، چنگال یا سم حیوانات در می‎آورند که در نوع خود طراحی خاص و منحصربفردی می‌باشد. مبلمان استیل مصری با توجه به طراحی‌ و منبت‎کاری‌های مختلف کاملا می‌تواند متغیر باشد.

رنگ

بیشترین تمایلات در مورد مبل سلطنتی مصری مربوط به رنگ‌های روشن و گرم می‌باشد که به نوعی تداعی صحراهای شن مصر است. به طور کلی رنگ‎های قهوه‌ای، طلایی، مشکی، صورتی چرک، آبی لاجوردی، قرمز، سبز، زیتونی، کرمی، زرشکی، یشمی و برنزی در طراحی مبلمان سلطنتی بیشترین کاربرد را دارند. ولی با این حال شما هیچ محدودیتی از این بابت ندارید و می‌توانید متناسب با دکوراسیون و سلیقه‌ی خودتان هر رنگی را که مایل باشید، سفارش دهید.

مبل مدل مصری
مبل مدل مصری

کیفیت

در ساخت مبلمان سلطنتی مصری معمولا از بهترین نوع چوب و پارچه استفاده می‎شود که همین طول عمر بالایی را برای آن در پی خواهد داشت. در ایران چوب راش بیشترین استفاده را برای تولید مبلمان سلطنتی دارد.

مبل استیل مدل مصری
مبل استیل مدل مصری

قیمت

استفاده از بهترین مواد در ساخت مبلمان سلطنتی مصری روی قیمت آن تاثیر بسزایی داشته است و معمولا این مبلمان نسبت به همتایان خود قیمت بالاتری دارد. همینطور منبت‌کاری و نقش‌ونگار مبل که در مورد مبلمان استیل مصری بسیار پیچیده و ریز هستند، باعث قیمت بالاتر مبل می‌شوند. در هنگام خرید مبل سلطنتی مصری به منبت‌کاری آن‎ها توجه کنید و اگر به دنبال مبلمان ارزان‌تری هستید، سعی کنید طراحی ساده‌تری از آن‎ها را انتخاب کنید.

مبل مدل مصری

دکوراسیون

مهم‎ترین نکته‌ای که شما در هنگام تصمیم برای خرید مبلمان سلطنتی مصری باید به آن توجه کنید، دکوراسیون خانه‌تان است. درست است که مبلمان سلطنتی مصری به راحتی می‌تواند به عنوان نقطه کانونی اتاق شما تبدیل شود اما عدم توجه به محیط پیرامون آن می‌تواند فضای ناخوشایندی را بسازد. استفاده از مبلمان سلطنتی مصری به تنهایی در فضای اتاق نمی‌تواند دکوراسیون جذابی را بسازد.  شما برای اینکه فضای هماهنگی را بسازید، باید از لوازم جانبی، آثار هنری و وسایل زرق‌وبرق دار استفاده کنید. همینطور رنگ و الگوهای استفاده شده در فضای اتاق باید با مبلمان شما متناسب باشند. معمولا سبک‌های فرانسوی، باروک و کلاسیک بهترین انتخاب برای دکوراسیون با مبلمان سلطنتی مصری است. حتما قبل از خرید به این موضوع فکر کنید و آن را جدی بگیرید.

مبل مدل مصری
مبل مدل مصری

مطمئنا تلاش برای ایجاد اتاق پذیرایی و نشیمن با مبلمان سلطنتی هزینه‌ی بسیار بالاتری را نسبت به دکوراسیون معاصر می‌طلبد اما به هر حال نتیجه‌ی آن بسیار زیباتر و ارزشمندتر خواهد بود. همینطور این سبک مبلمان هیچ وقت از مد نمی‌افتد و همیشه زرق و برق خود را در دکوراسیون خانه حفظ می‌کند. مبل سلطنتی مصری با ظاهر شیک و اشرافی خود برای هر اتاق پذیرایی مناسب می‌باشد. به شرط آنکه شما در انتخاب سبک دکوراسیون و لوازم جانبی خود دقت کنید و فضای منسجم و هماهنگی را بسازید. سبک کلاسیک ، فرانسوی و باروک بهترین دکوراسیون برای مبل سلطنتی مصری هستند که می‌تواند زیبایی مبلمان شما را چندین برابر کند. ما در اینجا سعی کردیم همه آنچه که در مورد مبل سلطنتی مصری وجود دارد را با شما به اشتراک بگذاریم. شما کدام یک از مدل‌های سلطنتی را بیشتر دوست دارید؟ مایل هستید که در مورد کدام سبک از مبلمان سلطنتی بیشتر با شما صحبت کنیم؟ اگر تجربه‌ای در مورد استفاده از مبلمان سلطنتی دارید، خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *