با بهترین مدل‎ کابینت‌های آشپزخانه‎ی ایرانی آشنا شوید

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

امروزه در اکثر آپارتمان‌ها و خانه‌های مدرن و جدید، آشپزخانه‌ها به شکل اپن دیده ‌می‌شوند و این طراحی گویی به یکی از ملزومات دکوراسیون ایرانی تبدیل شده است. طراحی‌ پلان باز باعث می‎شود که فضای آشپزخانه‌ از تمامی بخش‌های خانه قابل رویت باشد و برای همین چیدمان و  دکوراسیون آشپزخانه از اهمیت بالای در دیزاین خانه‌‎های ایرانی برخوردار است. مطمئنا اولین چیزی که در دکوراسیون آشپزخانه بیشتر از همه به چشم می‎آید، طراحی کابینت‌های آن می‎باشد. این روزها شما شاهد انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی هستید که هر کدام زیبایی و استایل خاص خودشان را دارند.

البته واقعیت این است که ما هیچ سبک خاص ایرانی برای کابینت آشپزخانه نداریم و معمولا تمامی طرح‌ها از نمونه‌های اروپایی الهام گرفته شده‌اند. کابینت‎ها عنصر اصلی دکوراسیون آشپزخانه‌ها هستند و از دیرباز در دکور آن‎ها بکار برده می‌شدند. البته در گذشته بیشتر جنبه کاربردی کابینت‌ها مطرح بوده است و معنا و مفهوم‎ متفاوت‌تری نسبت به طرح‎های امروزی داشتند. این روزها در کنار جنبه کاربردی، جنبه تزئینی کابینت‌ها نیز بسیار مهم می‌باشد. کابینت‎های امروزی نسبت به طراحی‌های قدیمی بسیار تغییر کرده‌اند و انتخاب‌های شما تنها معطوف به کابینت‌های فلزی و چوبی نیست. امروزه انواع طرح‌های ساده، مدرن و کلاسیک کابینت‌های آشپزخانه موجود است که به شما انتخاب‌های زیادی را می‌دهند. ما در اینجا سعی می‌کنیم طراحی‌های جالبی از کابینت‌های آشپزخانه را به شما معرفی کنیم تا راحت‌تر بتوانید مدل مناسب دکوراسیون‎تان را بیابید.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

کابینت آشپزخانه MDF

این روزها مدل کابینت ام دی اف محبوب‌ترین و معروف‎ترین سبکی است که در طراحی داخلی اکثر خانه‎های ایرانی دیده می‎شود. ام دی اف این روزها به جزئی از دکوراسیون و فضای تزئینی خانه‌ها تبدیل شده است. علاوه بر کابینت‌های آشپزخانه که در خانه‌های امروزی حضور پررنگی دارند، مبلمان ام دی اف نیز توانسته به دکور خانه‌ها راه پیدا کند و استفاده از آن در ساخت مبلمان بسیار متداول است.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی
انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

MDF که مخفف عبارت Medium-density fibreboard می‎باشد به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است. در واقع ام دی اف از ضایعات چوبی یعنی تکه‎های ریز چوب‌های سخت و نرم ساخته می‎شود که با رزین و موم مخلوط می‎شوند. در مرحله بعدی این ترکیب را گرم می‌کنند تا به شکل خمیر چوب در آمده و سپس با دستگاه پرس از آن تخته فیبر تولید می‎شود. این تکنولوژی در نوع خود تحول بزرگی به شمار می‌آید و به خوبی توانسته در دکوراسیون خانه‌ها جا باز کند.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی
انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

از جمله ویژگی‌های اصلی ام دی اف می‎توان به امکان روکش نموندن آن‎ها اشاره کرد. این روکش‌های تزئینی باعث تنوع طرح و رنگ ام دی اف شده و به این ترتیب شما می‎توانید جلوه‌ی ویژه‌ای به دکوراسیون آشپزخانه‌تان بدهید. علاوه بر این، معمولا کابینت‎هایی از جنس ام دی اف بسیار مستحکم بوده و دوام و کارایی بالایی دارند.

کابینت آشپزخانه مدرن

شاید نتوان تعریف دقیقی برای کابینت‌های مدرن پیدا کرد اما می‌توان کابینت‌های صاف و تخت را به عنوان کابینت‌های مدرن شناخت. در واقع طراحی‌های کاملا صاف که هیچ جزئیات خاصی در آن‌ها بکار برده نشده باشند و در عین سادگی بسیار شیک و زیبا می‎باشند را کابینت‌های مدرن می‌گویند. کابینت‎های مدرن از دیگر سبک‎هایی است که این چند سال اخیر بسیار مورد توجه خانواده‎های ایرانی قرار گرفته است.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی
انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

کابینت آشپزخانه های گلاس

های گلاس در واقع نوعی ام دی اف می‎باشد و کابینت از جنس آن در دکوراسیون ایرانی بسیار محبوب است. های گلاس از بهترین‌های ام دی اف بوده و قیمت آن معمولا بالاتر از همتایان خود است. عموما لایه‌ی خارجی کابینت‌های های گلاس دارای پوشش براق و درخشانی هستند که ظاهر شیک و زیبایی به آن می‌دهند. اگر شما نیز به کابینت‌هایی با ظاهر درخشان علاقه دارید، های گلاس می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همینطور اگر فضای آشپزخانه‎تان کوچک و تاریک است،بهتر است به سمت این مدل کابینت‌ها بروید. کابینت‎های های گلاس با انعکاس نور می‌توانند فضای شما را بزرگتر از مقدار واقعی نشان دهند.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی
انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

کابینت آشپزخانه کلاسیک

سبک کلاسیک از جمله سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌باشد که طرفداران خاص خودش را دارد. این سبک با اینکه درقرن ۱۷ میلادی پدید آمده است اما هنوز هم این روزها به عنوان سبک غالب در بیشتر خانه‌های اروپایی و ایرانی دیده می‎شود. کابینت‎های کلاسیک یکی دیگر از مدل‎هایی است که شما می‎توانید برای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. معمولا جنس کابینت کلاسیک از چوب بوده و کنده‎کاری‌هایی روی درب آن‎ها انجام می‎شود. شما می‌توانید از این مدل برای دکوراسیون فضاهای کوچک و بزرگ استفاده کنید و فضای نوستالژیکی به خانه‌تان بدهید.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی
انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

کابینت آشپزخانه لوورد

کابینت‎های لوورد یکی دیگر از سبک‎های است که ظاهر جالب و متفاوتی نسبت به بقیه دارد. معمولا این کابینت‎ها به صورت چوبی می‌باشند و درب آن‌ها از تخته‌های چوبی افقی ساخته می‎شوند. همینطور بین این پنل‎های باریک فاصله‎ای وجود دارند که با نفوذ هوا باعث تهویه‌ی آن می‎شوند. البته بهتر است این نکته را نیز اشاره کنیم که این کابینت‎ها در مقایسه با سایر انواع آن‎ها معمولا هزینه‎ی ساخت بالایی را می‎طلبند.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی
انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

مدل کابینت جزیره‌ای

اگر شما به دنبال ظاهر جدیدی برای دکوراسیون آشپزخانه ‌تان هستید، مدل کابینت جزیره‌ای می‎تواند شما را شگفت‌زده کند. این طراحی از جدیدترین و خلاقانه‎ترین مدل‎هایی است که علاوه بر زیبایی، بسیار کاربردی نیز می‌باشند. در این سبک طراحی، معمولا کابینت در وسط آشپزخانه و به عنوان یک قسمت مجزا به جای اپن قرار داده می‎شود. شما می‎توانید از کابینت جزیره‌ای خود به عنوان ترکیبی از سینک ظرفشویی، اجاق گاز و میز ناهارخوری استفاده کنید. این کابینت‌ها می‎توانند از جنس چوب، ام دی اف، هایگلاس در سبک‌های مدرن یا کلاسیک ساخته شوند.

انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی
انواع مدل کابینت آشپزخانه ایرانی

همانطور که دیدید کابینت‎های آشپزخانه دارای تنوع بسیار بالایی هستند و شما می‎توانید متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون خانه‌تان یکی از آن‎ها را انتخاب کنید. شما باید به هنگام انتخاب سبک کابینت فضای آشپزخانه، رنگ غالب طراحی داخلی و فضای کلی خانه‌تان را در نظر بگیرید و متناسب با آن‎ها یکی را انتخاب کنید. ما در اینجا سعی کردیم بهترین و محبوب‎ترین مدل‎ها را به شما معرفی کنیم. شما کدام یک از این سبک‎های طراحی را پسندید؟ دوست دارید که در مورد کدام یک از آن‎ها مدل‎های بیشتری را به شما معرفی کنیم؟ شما می‎توانید هر گونه نظر یا پیشنهاد‌تان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه برای “با بهترین مدل‎ کابینت‌های آشپزخانه‎ی ایرانی آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *