چه نکاتی را باید به هنگام خرید مبل ال رعایت کنیم؟

خرید مبل ال

این روزها مبل به مهم‎ترین قطعه اتاق‎های نشیمن و پذیرایی تبدیل شده است. واقعیت این است که خرید مبل کار آسانی نیست و شما نباید آن را نادیده بگیرید. اولین چیزی که شما باید در این موقعیت از خودتان بپرسید این است که شما چه سبک مبلمانی را می‎خواهید. پاسخ این سوال به فاکتورهای زیادی بستگی دارد اما مطمئنا مهم‎ترین آن‌ها به اندازه‌ی فضا و معماری خانه‌تان برمی‎گردد. مبل مدل ال از جمله طراحی‎های دوست‎داشتنی مبلمان می‎باشد که راحتی شما را در اتاق نشیمن تضمین می‎کند. مبل ال بسیار انعطاف‎پذیر و چندمنظوره بوده و و به خوبی می‎تواند فضای صمیمی، گرم و راحتی را برای شما بسازد. اما با همه‎ی این اوصاف شما باید قبل از خرید مبل ال یک سری نکات را در نظر بگیرید تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

در چند دهه‎ی گذشته اتاق نشیمن به محلی برای استراحت خانواده‎ها و تماشای تلویزیون تبدیل شده و همین محبوبیت مبلمان ال در دکوراسیون ایرانی را در پی داشته است.  گفته می‎شود که طراحی مبل ال کاملا اتفاقی بوده است و توسط یک طراح مبلمان ناشناس و با اضافه کردن صندلی عثمانی به مبل به وجود آمده است. مبل مدل ال در واقع یکی از شکل‎های مبلمان چند بخشی می‎باشد. معمولا مبل چند بخشی به سه شکل مدل ال، مدل یو و شکل نیمه‎دایره‌ای در بازار یافت می‎شود. شما باید متناسب با طراحی دکوراسیون و سبک زندگی‎تان یکی از این اشکال را انتخاب کنید. بهترین راه برای انتخاب مناسب از بین مبل‎های چند بخشی این است که پلان اتاق‌تان را بکشید و طرح اولیه‌تان را داشته باشید تا به کمک آن بتوانید ترکیبات مختلف را در ذهن‎تان تجسم کنید. مثلا شما می‌توانید با توجه به معماری اتاق بهترین محل قرارگیری را برای واحد پایه مبل ال که معمولا طول بلندتری دارد، پیدا کنید.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

اگر شما قصد خرید مبل ال را دارید، باید بدانید که آن در واقع بزرگ‎ترین و مهم‎ترین قطعه مبلمان اتاق نشیمن شما خواهد بود. مبلمان ال با توجه به تعداد قطعات و تنظیمات خاص‎شان معمولا فضای بسیار کمی را نسبت به سایر سبک‏های مبلمان اشغال می‎کند اما این بدان معنی نیست که شما می‎توانید از آن در مرکز اتاق‎تان استفاده کنید. مبلمان ال بیشترین توجهات را به خود جلب می‎کند و همه‎ی نگاه‎ها را به سمت خود می‎کشاند. بنابراین شما باید به هنگام خرید به تناسب آن با دکوراسیون و سلیقه‎ی شخصی‎تان دقت کنید. علاوه بر این، اندازه، متریال، سبک و قیمت دیگر فاکتورهای مهم هستند که در تصمیم شما تاثیرگذار خواهند بود. پس بیابید نگاه کلی به این ۴ مورد داشته باشیم.

اندازه مبل ال

معمولا اندازه‎ی مبل‎های ال بزرگ است و این تصور ایجاد شده است که این مدل مبل برای اتاق نشیمن و پذیرایی‎های بزرگ بهتر است. اما واقعیت این است که مبلمان ال با اشغال فضای کمتر تعداد صندلی بیشتری را در اختیار شما قرار می‎دهد و به همین خاطر بهترین انتخاب ممکن برای دکوراسیون داخلی منازل کوچک می‌باشد. شما می‎توانید با خیال راحت آن‎ها را برای اتاق نشیمن خود انتخاب و بکار ببرید. اگر نگاهی به خانه‎های معاصر بیندازید، می‎بینید که این سبک مبلمان بیشتر در گوشه‎ها و چسبیده به دیوارها قرار می‎گیرد و به این ترتیب مرکز اتاق خالی شده و اتاق شما باز و بزرگ بنظر می‎رسد.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

علاوه بر این‎ها مبل مدل ال که طراحی مدولار دارد، می‎تواند از تکه‎های مختلفی تشکیل شود و شما می‎توانید متناسب با فضا و معماری اتاق‎تان طراحی خودتان را سفارش دهید. همینطور شما می‎توانید از این مدل مبل برای فضاهای بزرگ نیز استفاده کنید. معمولا در اتاق‎های بزرگ مبلمان ال بیشتر برای تعریف فضا و تفکیک از باقی فضای اتاق بکار برده می‎شود. شما خیلی راحت می‎توانید بخشی از اتاق را با کمک این مبلمان و تلویزیون به فضایی برای استراحت و تماشای تلویزیون اختصاص دهید. خوشبختانه تکه‎های مختلف مبل ال می‎توانند به شکل‎های مختلفی در کنار هم قرار بگیرند و تنظیم شوند و شما می‌توانید آن را با سلیقه و دلخواه‎ خودتان بچینید.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

متریال به هنگام خرید مبل ال

یکی از دوراهی‎هایی که بیشتر مردم به هنگام خرید مبل ال معمولا با آن روبرو هستند،  انتخاب بین نوع چرمی و پارچه‎ای آن است. تجربه نشان داده است که اکثریت افراد عموما به سمت  مبلمان چرمی گرایش بیشتری دارند. مطمئنا دلیلش به ظاهر جذاب و دوست‎داشتنی آن برمی‎گردد. اما بهتر است که قبل از هر گونه‎ اقدامی کمی در مورد سبک زندگی خودتان فکر کنید. اگر شما بچه‎ی کوچکی دارید، مبل میکروفایبر به خاطر اینکه راحت‎تر تمیز می‏شود و مقاوم است، گزینه‏‌ی مناسب‌تری می‎باشد.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

چرم معمولا بسیار نرم و شیک است و به اتاق شما ظاهر زیبا و منحصربفردی می‎دهد. این در حالی است که مبل پارچه‎ای با توجه به انواع رنگ، الگو و بافت انتخاب‎های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سبک دکوراسیون

در این مورد شما می‎توانید کاملا خلاقانه عمل کنید. خوشبختانه امروزه انواع طرح و رنگ مبل مدل ال در بازار موجود است و شما می‎توانید با توجه به باقی دکور خانه‎تان آن‎ها را انتخاب نمایید. همینطور شما می‎توانید طرحی رو انتخاب و سپس دکوراسیون‎تان را با توجه به آن بچینید.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

سبک‎‌های سنتی معمولا با کنده‎کاری‎ها و الگوهای پیچیده همراه هستند. معمولا چوب این سبک‏‌ها از درختان گیلاس و بلوط بوده و با کوسن‎های بزرگ و راحت تزئین می‎شوند. برای سبک معاصر بیشتر نوع چرمی آن‎ها مرسوم است و آن‎ها در نگ‏های خنثی مثل شکلاتی و مشکی در دسترس هستند. اگر شما به دنبال نوع مدرن آن هستید، بهتر است که به سمت مدل‎های ساده با خطوط راست آن بروید.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

قیمت مبل ال

قیمت از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب مبلمان می‎باشد. مطمئنا مبل مدل ال نسبت به یک دست مبل و لاوست اتاق نشیمن هزینه‎ی کمتری دارد.

خرید مبل ال
خرید مبل ال

نکته: شما می‎توانید برای مشاهده انواع قیمت مبل ال به سایت استودیو پارچوب مراجعه کنید.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم این روزها مبل‎های راحتی و ال به یکی از گزینه‎های اصلی مردم برای خرید مبل تبدیل شده‌اند. همین باعث شده است که طراحی‎های متنوع با ترکیب رنگ‎های مختلفی از آن‎ها به بازار ارائه شود. همینطور این روزها برخی از فروشگاه‌های آنلاین مبلمان این امکان را فراهم نموده‌اند که بتوانید طرح‎های موردنظرتان را به صورت آنلاین مشاهده و بررسی نمایید. اگر شما به دنبال طراحی‎های دوست‎داشتنی مبلمان ال هستید، بهتون پیشنهاد می‎کنم که حتما به استودیو پارچوب سر بزنید. ما در اینجا سعی کردیم که نکات مهمی که باید قبل از خرید مبل ال بدانید را با شما در میان بگذاریم. شما چه تجربه‌ای از خرید مبل ال دارید؟ خوشحال می‏‌شویم که نظراتتون را با ما در میان بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *