میز کنسول و انواع کاربرد آن در دکوراسیون خانه

دکوراسیون با میز کنسول

میز کنسول یکی از دوست‌داشتنی‎ترین قطعات مبلمان می‎باشد که معمولا در دکوراسیون خانه‎ها نایده گرفته می‏‌شود. قدمت‎ میز کنسول به اواخر قرن هفدهم و کشور فرانسه برمی‌گردد. این میز ابتدا در کاخ‎ها و خانه‏‌های اشرافی استفاده می‏‌شد اما در طول قرن ۱۸ توانست به دکوراسیون‎های خانه‎ها نیز راه پیدا کند. اولین طراحی‏‌های این میز دارای خطوط پیچیده و حکاکی شده همراه با تذهیب‎کاری‌های بسیار ظریفی بودند. دکوراسیون با میز کنسول زیاد سخت نیست چرا که آن‎ها به شدت همه‌کاره و تطبیق‌پذیر هستند.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

همین تطبیق‌پذیری فوق‎العاده میز کنسول آن را به قطعه‎ی بی‌نظیری تبدیل کرده است که می‌تواند برای اهداف مختلفی بکار بدرده شود. شما تقریبا می‌توانید میز کنسول را در هر جایی از خانه‌تان قرار دهید و جذابیت بصری فضای زندگی‌تان را چندین نمایید. میز کنسول به خوبی می‌تواند با دکوراسیون شما ترکیب شود و فضای شما را کامل نماید.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

معیارهای انتخاب میز کنسول مناسب

معیار اول: محل قرارگیری

شما باید با توجه به محل قرارگیری میز کنسول آن را انتخاب کنید. بلند، کوتاه و باریک بودن میز به نوع فضای شما بستگی دارد و شما باید میزی را انتخاب کنید که با فضای موجودتان به خوبی ترکیب شود. اگر فضای شما کوچک است می‌توانید از میزهای کنسول بسیار باریک که قابل نصب روی دیوار هستند، استفاده کنید. در صورتی که اتاق شما بزرگ و جادار است طراحی‎های بزرگتر و محکم‎تری از میز کنسول را انتخاب کنید.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

معیار دوم: کاربرد میز

میزهای کنسول بسیار انعطاف‎پذیر و چندمنظوره هستند و به درد هر کاری می‎خورند. بهتر است که کاربرد میز در اتاق‎تان را مشخص کنید تا راحت‎تر بتوانید میز کنسول‌تان را انتخاب نمایید. میز کنسول در فضای اتاق شما نقش‌های متفاوتی می‎تواند داشته باشد، مثلا می‌تواند به عنوان تقسیم‌کننده‎ی فضا یا یک شی زینتی و حتی به عنوان فضایی برای ذخیره‎سازی نیز استفاده شود و شما باید بر اساس این موارد میز خود را انتخاب کنید.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

معیار سوم: دکور اتاق

شما باید میزی متناسب با دکور اتاق‌تان را انتخاب کنید. امروزه میزهای کنسول در سبک و متریال‎های متنوعی طراحی و به بازار عرضه می‎شوند و شما باید با توجه به نوع سبک دکوراسیون داخلی خود میزی را انتخاب کنید با آن مطابقت داده شود.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

دکوراسیون با میز کنسول

شما می‌توانید میز کنسول خود را در هر نقطه‎ای از خانه قرار دهید و دکوراسیون منحصربفردی را برای خودتان بسازید. ما در اینجا متداول‌ترین روش‏های استفاده و دکوراسیون با میز کنسول را به شما معرفی می‌کنیم که می‎توانند الهام‏بخش دکورتان باشند.

ورودی خانه

همانطور که می‌دانید تزیین راهرو و ورودی خانه یکی از مهم‌ترین مراحل دکوراسیون است زیرا که ورودی منزل اولین تاثیر را روی مهمانان می‎گذارد. میز کنسول در ورودی خانه یک نقطه کانونی قوی ایجاد می‎کند و احساس خوبی را به مهمانان شما منتقل می‌نماید. میزی را برای ورودی خانه‌ انتخاب کنید که استایل و عملکرد را با هم داشته باشد. تزئین میز کنسول با آینه، آباژور و عکس‏‌های خانوادگی می‌تواند سبک شخصی و منحصربفردی را بسازد و نقطه عالی را برای استقبال مهمانان فراهم نماید.

دکوراسیون با میز کنسول

دفتر کار خانگی

برای ایجاد دفتر کار خانگی بهتر است فضایی را انتخاب کنید که به پریز برق نزدیک باشد و سپس با کمک میز کنسول و صندلی، دفتر خود را تکمیل کنید. میز کنسولی را انتخاب کنید که فضای کافی را برای قرارگیری لپ‌تاپ و ملزومات دیگر مثل چراغ مطالعه و دفترچه یادداشت داشته باشد. در مورد صندلی نیز مدل‎های باریک آن را انتخاب کنید تا فضای زیادی از اتاق‌تان را اشغال نکند. بدین ترتیب دیگر شما نیازی به اتاق جداگانه برای دفتر کار ندارید و به راحتی می‌توانید گوشه‌ای از فضای خانه مثل کنار پنجره در اتاق نشیمن، زیرپله‌ها، فضای ورودی پلکان و اتاق‎های شیروانی را به آن اختصاص دهید.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

میز تلویزیون

معمولا طراحی‎های میز کنسول باریک هستند و فضای کمتری را نسبت به میز تلویزیون اشغال می‎کنند. بنابراین اگر به دنبال میز تلویزیون جدید و شیک هستید، می‎توانید از طراحی‏‌های کنسول نیز استفاده کنید. میز کنسول شما باید بتواند بتواند وزن تلویزیون را تحمل کند و محکم باشد. همینطور سطح میز شما باید برای قرارگیری پخش‌کننده‌های دی وی دی، رکوردر و موارد مشابه کافی باشد.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

اتاق خواب

یکی دیگر از کاربردهای میز کنسول مربوط به اتاق خواب است که می‌تواند به عنوان میز آرایش نیز بکار رود. لوازم آرایش و جعبه‏‌های جواهرات خود را روی میز قرار دهید و با کمک آینه و صندلی آن را تکمیل نمایید.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

اتاق نشیمن

میز کنسول در اتاق نشیمن و پذیرایی می‌تواند در روش‏های متنوعی بکار برده شود. شما می‌توانید از میز کنسول در کنار دیوار استفاده کنید یا اینکه آن را به عنوان تقسیم‎کننده‎ی فضای پلان باز خود بکار ببرید. بدین شکل که کاناپه‎ی خود را در وسط اتاق قرار دهید و میز کنسول خود را پشت آن قرار دهید و اینگونه‌ فضاهای مستقلی را تعریف نمایید. همینطور شما می‌توانید میز کنسول خود را زیر یک آینه یا تابلو نقاشی قرار دهید و فضای شیک و جذابی را در اتاق‌ نشیمن‌تان بسازید.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

اتاق ناهارخوری

شما می‌توانید میز کنسول‌تان را در کنار میز ناهارخوری قرار دهید و از آن به عنوان میز پادیواری استفاده کنید. سطح این می‎تواند برای نگهداری ظروف عمل کرده و کاربرد بالایی در اتاق ناهارخوری شما داشته باشد. همینطور شما می‎توانید با انتخاب میز کنسول قفسه‌دار و کشویی، فضاهای ذخیره‎سازی را به اتاق ناهارخوری‌تان اضافه کنید.

دکوراسیون با میز کنسول
دکوراسیون با میز کنسول

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با میز کنسول و دکوراسیون آن آشنا کنیم و مدل‎های متنوع از آن را به شما نشان دهیم. شما می‌توانید با کمی گشت و گذار در سایت‌های مبلمان در اینترنت سایر مدل‌های مدرن و کلاسیک را مشاهده نمایید. حتما قبل از خرید در مورد سبک دکوراسیون‌تان، کاربرد میز کنوسل در منزل‌تان، اندازه‌ی آن، محل قرارگیری آن و هزینه‌ای که قرار است برای آن پرداخت کنید، کاملا فکر کنید. هریک از این قطعات می‌توانند فضای منحصربفرد و جذابی را در اتاق‌ نشیمن‌تان بسازند.

ما همینطور برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما کدام یک از این طراحی‌های میز کنسول را می‌پسندید؟ چه ایده‎ی دیگری برای دکوراسیون با میز کنسول به ما پیشنهاد می‎کنید؟ خوشحال می‌شویم که هر نظر و پیشنهادی که دارید را با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه برای “میز کنسول و انواع کاربرد آن در دکوراسیون خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *