چگونه از رنگ‌های تند در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

دکوراسیون رنگی منزل

با اینکه استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون منزل بسیار متداول است اما این رنگ‌ها در دراز مدت می‌توانند فضای زندگی شما را کسل‌کننده و یکنواخت نمایند. برای رفع این مشکل، شما نیاز به رنگ‌های قوی‌ مثل قرمز، نارنجی و بنفش دارید تا بتوانید شور و هیجان را به دکورتان اضافه کنید. معمولا این رنگ‌ها بسیار جسورانه و پرجنب‌وجوش هستند و می‌توانند تاثیر منفی در فرد بگذارند. از لحاظ روانشناسی در بعضی موارد دکوراسیون رنگی منزل می‌تواند باعث استرس در فرد شود. شما باید رنگ‌های بولد را به صورت محافظه‌کارانه در دکوراسیون‌تان بکار ببرید تا آرامش فضای خانه‌تان از بین نرود. استفاده صحیح از این رنگ‌ها می‌تواند زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما را چندین برابر نماید و ظاهر خوشایندی و پرانرژی به اتاق‌تان دهد. اما با همه‌ی این‌ها کار با رنگ‌های قوی آسان نیست و شما باید نکاتی را به هنگام کار با آن‌ها در دکور داخلی خود رعایت کنید. ترکیب رنگها در دکوراسیون منزل و مطابقت آن‌ها، واقعا دقت و سلیقه‌ی بالایی را می‌طلبد.

معمولا طراحان داخلی توصیه می‌کنند که بین رنگ‌های گرم و سرد تعادلی را در فضای اتاق‌تان ایجاد کنید. برای مثال اگر رنگ فیروزه‌ای تیره را به عنوان رنگ غالب‌تان دکوراسیون‌تان انتخاب کرده‌اید، بهتر است که از رنگ‌های گرم قرمز، زرد و قهوه‌ای در کنار فیروزه‌ای استفاده کنید تا طراحی داخلی متعادلی داشته باشید. همینطور شما باید که از سه یا حداکثر چهار رنگ برای پالت رنگی خود استفاده کنید تا رنگ‌ها همدیگر را سرکوب نکنند.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

طراحان داخلی برای ترکیب رنگها، الگوها و تکسچرهای مختلف در دکوراسیون منزل قانون ۶۰-۳۰-۱۰ را پیشنهاد داده‌اند که می‌تواند کار شما را ساده‌تر نماید. این قانون بهترین راه برای ایجاد تعادل رنگی در فضای اتاق شما می‌باشد و مفهوم آن بسیار ساده است. شما باید ۶۰% اتاق را به رنگ اصلی، ۳۰% را به رنگ فرعی و ۱۰% را به رنگ سوم اختصاص دهید. رنگ اصلی شما باید برای دیوارها، فرش یا مبلمان بکار برده شود و پس‎زمینه‎ی طراحی داخلی شما را تشکیل ‎دهد. رنگ فرعی نیز به عنوان رنگ‎ پرده‌ها، دیوار تاکید و مواردی از این قبیل کاربرد دارد. رنگ سوم نیز برای رنگ کوسن‎ها، لوازم تزئینی و جانبی(مثل بالش تختخواب، آباژور، میز کنار تخت و شمع‎ها) بکار برده می‎شود. معمولا در این قانون دو رنگ اصلی و فرعی شبیه به هم انتخاب می‎شوند ولی رنگ سوم متضاد این دو رنگ می‎باشد تا بتواند جذابیت فضا را افزایش دهد.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

به زبان عامیانه اگر شما نیز از رنگ‎های مختلف پرجنب‌وجوش در دکوراسیون‌تان استفاده کرده‌اید، بهترین روش برای ایجاد تعادل در فضا این است که یکی از رنگ‎ها در مقایسه با بقیه، بیشتر بولد و برجسته شود، به گونه‌ای که با اولین نگاه بتوان آن را تشخیص داد. مثلا در اتاق خواب زیر رنگ‌های صورتی، آبی، سبز و زرد بکار برده شده‌اند ولی رنگ غالب اتاق زرد است و همین باعث تعادلی در فضای شده است.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

ما در ادامه با بررسی دکوراسیون‌هایی با رنگ‌های قوی نکات بیشتری را در این زمینه با شما به اشتراک می‌گذاریم.

دیوارهای روشن

شما می‌توانید رنگ مورعلاقه‌تان را به عنوان رنگ دیوار بکار ببرید. این ساده‌ترین روشی است که می‌توانید به کمک آن رنگی را به دکوراسیون‎تان اضافه کنید. رنگ‌های روشن مثل صورتی، نارنجی، سبز و زرد لیمویی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای رنگ دیوارها می‌باشند اما شما می‌توانید سایر طیف‌های رنگی را نیز امتحان کنید. رنگ‌آمیزی تمامی دیوارها به رنگ‎های قوی می‌تواند کمی ناخوشایند باشد و به همین خاطر توصیه می‌کنیم فقط یکی از دیوارها را بدین منظور انتخاب کنید. برای بقیه دیوارها از طیف‌های رنگی خنثی استفاده کنید تا رنگ بولد دیوارتان برجسته‌تر شده و بیشتر به چشم آید.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

دکوراسیون رنگی منزل با مبلمان

اگر برای رنگ کردن دیوارتان با یک رنگ پرجنب‌وچوش دچار شک و تردید هستید، می‌توانید رویکرد متفاوتی را پیش بگیرید. برای مثال می‌توانید از یک مبلمان رنگی روشن استفاده کنید و آن را به عنوان نقطه کانونی اتاق‌تان بکار ببرید. در مورد اتاق نشیمن می‌توانید از مبل یا صندلی‌ها کمک بگیرید. میز آرایش یا تختخواب نیز گزینه‌های خوبی برای اتاق خواب هستند.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

به هنگام کار با رنگ‎های قوی مثل قرمز شما باید بقیه پالت رنگی خود را ساده و خنثی انتخاب کنید. کمی رنگ خاکستری به پالت رنگی‌تان اضافه کنید تا از تاثیر رنگ قرمز کاسته شود.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

لوازم جانبی و جزئیات تزئینی

اگر برای رنگ غالب اتاق‌تان از رنگ‌های خنثی و ساده استفاده کرده‌اید، می‌توانید با کمک لوازم تزئینی رنگی روح و جان تازه‌ای به آن دهید. شما می‌توانید برای اینکار از پرده‌ها، بالش‌ها، فرش یا لوازم جانبی دیگر استفاده کنید. یک رنگ روشن را به عنوان رنگ تاکید در نظر بگیرید و با کمک طیف‌های رنگی مختلف از آن جلوه‎ی بصری جذابی را به فضای زندگی‌تان ببخشید.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

برای اتاق خوابی با دیوارهای سفید و مبلمان چوبی روشن می‌توانید از بالش‌های رنگی روشن استفاده کنید و فضای یکنواخت اتاق‌تان را تغییر دهید.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

اثر هنری

آثار هنری مثل یک تابلو نقاشی بزرگ می‌تواند رنگ و روح خاصی به اتاق‌تان دهد. همانطور که در اتاق نشیمن زیر می‌بینید، تابلوی نقاشی که بالای شومینه قرار گرفته است، بخاطر رنگ‌های قوی که در آن بکار برده شده ، می‌تواند نقطه کانونی اتاق تلقی شود. شما می‌توانید از این تکنیک برای اتاق‌های دیگر خانه مثل آشپزخانه، اتاق نشیمن و دفتر کاری‌تان نیز استفاده کنید.

دکوراسیون رنگی منزل
دکوراسیون رنگی منزل

همانطور که خودتان نیز بهتر می‎دانید انتخاب رنگ دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‎گذارند، مطالعه نمایید. دکوراسیون با رنگ ‎های شاد و جسورانه مثل قرمز و نارنجی و رنگ‎هایی از این قبیل باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‎شوند. ما اینجا سعی کردیم تا نکات بدردبخوری در مورد دکوراسیون منزل با رنگ‎های تند و قوی را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم که با الهام از این نکات و عکس‌ها بتوانید دکوراسیونی زیبا برای خودتان ایجاد نمایید.

ما برای راحتی شما عزیزان مشاوره‌ی رایگانی را برای خرید انواع مبلمان در نظر گرفته‎ایم تا بتوانیم مسیر خرید شما را هموارتر نماییم. شما می‌توانید با تماس با این شماره، از خدمات رایگان مشاوره خرید مبلمان استفاده کنید. شما چه پیشنهادی برای دکوراسیون با رنگ‌های تند دارید؟ کدام یکی از این اتاق‎های نشیمن بیشتر موردپسندتان واقع شد؟ اگر نظری یا پیشنهادی در این مورد به ذهن‌تان می‎رسد، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *