برای رنگ دیوار پشت تلویزیون بهترین پیشنهاد طراحان داخلی چیست؟

رنگ دیوار پشت تلویزیون

امروزه تلویزیون به مرکز توجه و دورهمی‌ خانواده‌ها تبدیل شده است و در دکوراسیون هر خانه‌‌ای وجود دارد. اصول چیدمان زیادی درباره‎‌ی تلویزیون از ارتفاع مناسب آن گرفته تا محل قرارگیری آن وجود دارد که بیشتر کارشناسان و طراحان داخلی به آن‌ها پرداخته‌اند. اگر به دیزاین بیشتر خانه‌ها توجه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ دیوار پشت تلویزیون معمولا متفاوت‌‎تر از رنگ‎ دیوارهای دیگر است. اگر شما نیز به دنبال رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون هستید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد میز تلویزیون Industrial روی آن کلیک کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه دکوری فلزی Profile

۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز تلویزیون Industrial

۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی نربانی Narrow

۹,۶۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدل Industrial

۲۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان

آیا می‎دانستید که رنگ پشت تلویزیون در تماشای فیلم بسیار تاثیرگذار است؟! شاید شما از شنیدن این خبر کمی متعجب شوید اما این چیزی است که تایید شده است و اکثرا طراحان داخلی آن‎ را در دکوراسیون داخلی منزل مدنظر قرار می‌دهند.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
رنگ پشت تلویزیون تاثیری زیادی بر روی کیفیت تماشای فیلم دارد.

اما چه رنگی برای دیوارهای اتاق تلویزیون‌ بهتر است؟ کاغذ دیواری پشت تلویزیون چه رنگی خوبه ؟ جواب این سوالات تا حدودی پیچیده است. زیرا رنگ دیوارها معمولا به اولویت‌‎های شخصی و فضای دکوراسیون خانه‌‎تان بستگی دارد. برای مثال رنگ‎‌های روشن برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک بسیار مناسب هستند و باعث می‏‌شوند که فضا بزرگ‌‎تر از اندازه‌‎ی واقعی آن بنظر برسد.

رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون
برای مشاهده‌ی قیمت روز انواع میز مدرن حتما سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید.

رنگ‏‌های تیره چنین خاصیتی ندارند ولی باعث می‌شوند که تمام تمرکز شما روی صفحه‎‌ی تلویزیون معطوف شود. در واقع رنگ‏‌های تیره بر روی کیفیت چشم تماشاچی اثر گذاشته و باعث می‏‌شود که تلویزیون بهتر دیده شده و تمرکز مخاطب چندین برابر شود.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
رنگ پشت تلویزیون

ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدرن Industrial

۱۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

میز کنار مبل چوبی Stowe

۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود
۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان

چرا رنگ‌‌‎های تیره برای رنگ دیوار پشت تلویزیون بهتر هستند؟

اگر شما از طرفداران تئاتر یا تماشای فیلم در سینما باشید، می‌بینید که اکثرا از رنگ‎‌های تیره مخصوصا رنگ قرمز تیره در طراحی آن استفاده می‏‌شود. این رنگ باعث می‌‎شود که تیرگی و تاریکی بیشتری در فضا حاکم شده و همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، روی کیفیت نگاه شخص تاثیر گذاشته و آن‎ها را به تماشای فیلم مشتاق‌‎تر می‌‎‌کند.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
رنگ دیوار پشت تلویزیون

دیوارهای تیره رنگ مثل زغالی، آبی تیره، نفتی و مشکی هر گونه اختلالات بصری و حواس‌‎پرتی را کاهش داده و به شما کمک می‎‌کنند تا چشمان خود را روی صفحه نمایش تلویزیون ثابت نگهدارید. البته توجه کنید که رنگ موردنظر شما باید مات و بدون هیچ درخشندگی باشد. به همین خاطر رنگ‌های تیره به عنوان رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون شناخته می‌شوند.

اگر به دنبال این هستید که کاغذ دیواری پشت تلویزیون چه رنگی خوبه ؛ باید به شما بگوییم اصل گفته شده در مورد رنگ دیوارها؛ برای کاغذ دیواری نیز صدق می‌کند و کاغذ دیواری پشت تلویزیون بهتر است که به سمت رنگ‌های تیره، متمایل باشد.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
رنگ‌های تیره بهترین رنگ دیوار پشت تلویزیون می‌باشند.

بیشتر طراحان داخلی به دلایلی که در بالا اشاره کردیم، رنگ‏‌های تیره را برای دیوارهای اتاق تلویزیون پیشنهاد می‎‌‌کنند. اما با این حال شما مجبور نیستید که همه‎‌ی دیوارهای اتاق را به رنگ تیره درآورید. دیوار پشت تلویزیون برای این منظور کافی است و بقیه‌ی دیوارهای اتاق می‎‌توانند رنگ متفاوتی داشته باشند.

علاوه بر این، تغییر رنگ دیوار پشت تلویزیون، دکور شیک و جالبی را به وجود آورده و می‌‎تواند فضای کاملا متفاوت و دوست‎داشتنی بسازد.

ایده‎‌های خلاقانه برای دیوار پشت تلویزیون

با اینکه رنگ متفاوت دیوار پشت تلویزیون ایده‎‌ی جذاب و کاربردی برای طراحی داخلی خانه می‏‌باشد، اما شما تنها محدود به آن‎ نیستید و می‏‌توانید از انواع عناصر دیگر برای ایجاد دکوری جذاب استفاده کنید. در ادامه ایده‌هایی را برای دیوار پشت تلویزیون به شما معرفی می‌کنیم.

رنگ پشت تلویزیون با سنگ‌های تزئینی

سنگ‌های تزئینی و دکوراتیو که این روزها بسیار مورد علاقه مردم برای طراحی دکوراسیون‌‎شان قرار گرفته‌اند، می‎توانند ایده‌‎ی عالی بدین منظور باشند. سنگ‎های مالون، آنتیک، کامپوزیت و گیوتینی که کاربرد عمده‌‎ای در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارند، می‏‌توانند برای تزئین دیوار پشت تلویزیون شما نیز بکار برده شوند.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
رنگ دیوار پشت تلویزیون با سنگ‌های آنتیک

دیوارهای سنگی و آجری برای تمامی سبک‌‏های دکوراسیون منزل از مدرن و معاصر گرفته تا سبک سنتی و کلاسیک بسیار مناسب هستند و شما می‌‌‎توانید با خیالت راحت آن‎ را انتخاب کنید. ما این اطمینان را به شما می‌‎دهیم که این ایده‎ به خوبی با دکوراسیون شما هماهنگ شده و فضای منسجم و زیبایی را خواهد ساخت.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون چه رنگی خوبه

پیشنهاد بعدی ما به شما استفاده از کاغذ دیواری می‎‌‌باشد. اما نکته مهم در مورد انتخاب کاغذ دیواری پشت تلویزیون این است که طرح آن باید کاملا ساده باشد. طرح‏‌های شلوغ چشمان شما را سریع خسته کرده و همینطور توجه و تمرکز شما را بهم می‏زنند و باعث می‎‌شوند نتوانید از تماشای فیلم‌‎تان لذت ببرید.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
کاغذ دیواری پشت تلویزیون چه رنگی خوبه

رنگ دیوار پشت تلویزیون با پنل چوبی

چوب یکی از رایج‏‌ترین و ساده‌‏ترین روش‏‌هایی است که می‏‌تواند تلویزیون و دیوار آن را به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل نماید. شما می‌توانید برای این منظور از پنل چوبی با رنگ‏‌های تیره استفاده کنید تا در عین ایجاد فضایی شیک، شور و هیجان شما را برای دیدن فیلم بیشتر نماید.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
رنگ دیوار پشت تلویزیون

تزئین دیوار پشت تلویزیون با وسایل دکوری

شما می‌‎توانید در دیوار پشتی تلویزیون از انواع عناصر تزئینی و دکوری با قفسه‏‌‎های متنوع استفاده کنید. اما خوب همانطور که اشاره کردیم، ترکیب مورد نظر شما نباید تمرکز بیننده را از بین ببرد.

رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون
رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون

همینطور شما می‌توانید دیوار پشت تلویزیون را با کمد و قفسه‌ها به طور کامل بپوشانید. معمولا در این طراحی، تلویزیون در وسط قرار می‌گیرد و دوروبر آن با قفسه و اشیای دکوری تزئین می‌شود. مثلا میز تلویزیون زیر با قفسه‌های دکوری در دو طرف خود به خوبی توانسته دیوار پشت تلویزیون را از دیگر فضاهای اتاق جدا سازد. طرح زیر در فروشگاه اینترنتی مبلمان موجود است و امکان سفارش آن وجود دارد.

رنگ پشت تلویزیون
برای مشاهده قیمت و ابعاد استاندارد قفسه چوبی ساده Industria روی آن کلیک کنید.

ناموجود

استودیو پارچوب

میز تلویزیون Industrial

۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدل Industrial

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی ساده Industrial

۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

قفسه چوبی مدل Industrial

۲۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان

ایده‎‎‌های فوق‌‎العاده زیادی برای طراحی دیوار پشت تلویزیون وجود دارند که در عین کم‌هزینه بودن می‎‌توانند فضای داخلی شما را دگرگون نمایند. حتی یک تغییر رنگ ارزان و سریع نیز تاثیر بسزایی در طراحی داخلی شما خواهد گذاشت. اگر شما نیز قصد تغییر دکوراسیون‎‌تان را دارید، بهتون پیشنهاد می‎کنم که به تغییر رنگ دیوار پشت تلویزیون فکر کنید.

اما با همه‌‎ی این موارد شما نباید هماهنگی و هارمونی این دیوار را با بقیه دکوراسیون‎تان را نادیده بگیرید. مثلا اگر از کاغذ دیواری طرح‎دار برای پشت دیوار تلویزیون خود استفاده کرده‎اید، سعی کنید که از رنگ و طرح موردنظر در ابعاد خیلی کم در بقیه‎‌ی بخش‎‏‌های خانه نیز استفاده کنید.

رنگ دیوار پشت تلویزیون
در انتخاب رنگ مناسب دیوار پشت تلویزیون به هارمونی آن با فضا نیز دقت کنید.

همانطور که می‎دانید انتخاب رنگ دکوراسیون به طور کلی به دیزاین فضای خانه و سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. ولی بهتر است از قبل در مورد رنگ‎‌‌ها و تاثیری که روی روحیه و شخصیت افراد می‌‎گذارند، مطالعه نمایید. رنگ‌هایی با طول موج‌های بالا مثل قرمز باید بسیار محتاطانه و علمی بکار برده شوند زیرا هر گونه اشتباه باعث بی‌قراری و بهم‌ریختگی اعصاب می‌‎شوند. ما اینجا سعی کردیم تا هر آنچه می‌تواند در مورد رنگ دیوار پشت تلویزیون به شما کمک کند، را با شما در میان بگذاریم.

اگر به دنبال تغییر اساسی در مبلمان منزل‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به فروشگاه اینترنتی مبلمان چی بچین بزنید. جدیدترین مدل‌های مبلمان در این فروشگاه قرار داده می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را سفارش دهید.

ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی سه نفره Catalan

۳۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی تک نفره Willows

۲۶,۶۰۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل سه نفره Norfolk

۳۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
ناموجود

استودیو پارچوب

مبل راحتی دو نفره Andes

۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

امیدواریم که با الهام از نکاتی که گفتیم و نمونه‎ عکس‌‎هایی که نشان دادیم ، بتوانید دکوراسیونی زیبا برای خودتان ایجاد نمایید. شما از چه رنگی برای رنگ پشت تلویزیون استفاده‎ کرده‎‌اید؟ اگر نظری یا پیشنهادی در مورد رنگ‎ دیوار پشت تلویزیون دارید، خوشحال می‎شویم که آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

6 دیدگاه برای “برای رنگ دیوار پشت تلویزیون بهترین پیشنهاد طراحان داخلی چیست؟

  1. علی گفته:

    سلام.مرسی از مطالب ارزنده شما،بی زحمت یه راهنمایی بکنین که دیوار پشت ال سی دی رو چه رنگی بزنم.بقیه پذیرایی رنگ فیلی یا طوسی هست

    • ثریا شیرعلی‌زاده گفته:

      سلام، ممنون از اینکه نظرتون رو واسمون نوشتید، ذاتا طوسی با هر رنگی می‌تونه ست بشه، ایده‌های متنوعی وجود داره که بیشتربه دکوراسیون‌ پذیرایی‌تون بستگی داره! مثلا می‌تونید از کاغذدیواری‌های طرح دار در همون رنگ دیوارها واسه دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

  2. زهرا گفته:

    ممنون بابت اطلاعاتتون
    بنظر شما ديوار پست مبلي كه رنگش كرم مايل به صورتي هست رو چه رنگ بايد كرد و بقيه ديوارا چه رنگ باشن بهتره؟

    • ثریا شیرعلی‌زاده گفته:

      سلام زهرای عزیز
      انتخاب رنگ دیوارتون به فاکتورهای زیادی بستگی داره، اگه روشنایی زیادی تو فضای اتاق‌تون ندارین یا اتاق‌تون کوچیکه، بهتره اصلا سمت رنگ‌های تیره‌ نرین، بهترین رنگ واسه این فضاها رنگ‌های خنثی و روشن مثل کرمی، طوسی روشن و سفید هستش که نور رو منعکس کنن تا فضاتون بزرگتر و پرنورتر بنظر برسه! در غیر این صورت محدودیتی ندارین و با توجه به اینکه رنگ مبل‌تون خنثی است مشکلی پیش نمیاد ولی همونطور که دوست مونم اشاره کردن، رنگ طوسی هم انتخاب خوبیه، فقط هر رنگی که انتخاب می‌کنین باید به این نکته توجه کنین که این رنگ با اتاق‌تون هماهنگ باشه، یعنی از این رنگ در جاهای دیگه اتاق هم استفاده شده و فضا منسجم خواهد بود.

  3. Maryam گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    دکوراسیون منزل توسی و سفید هست
    همه دیوار ها سفید رنگ شدن
    بنظرتون باتوجه ب رنگ مبلمان ک توسی هست
    رنگ کردن دیوار پشت تی‌وی توسی بشه خوبه یا ن؟

    • مشاور چی بچین گفته:

      سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه طوسی رنگی هست که با گذشت زمان میتونه حس نوامیدی و افسردگی به فرد تلقین کنه، انتخاب رنگ طوسی برای پشت تی وی گزینه‌ی زیاد مناسبی نیست، با توجه به ترکیب رنگی سفید و طوسی بهتر به سمت رنگ گرم‌تر برید تا طوسی تو فضا غالب نباشه، همینطور اضافه کردن اکسسوری‌های مختلف به فضا رو فراموش نکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *